Czarek

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

3 użytkowników

Jak dla mnie ideał :)

dzięki temu dodatkowi z powrotem polubiłem TTR (standardowa wersja troszkę już mi się przejadła), ale granie w drużynie to sam "mniód" :)

ps. w polskim tłumaczeniu instrukcji jest błąd w opisie tras podwójnych i potrójnych. "Unavailable" nie oznacza dostępności, a wręcz przeciwnie :).


Jak dla mnie ideał :)

Gra idealna, genialna, emocjonująca.
Bez wygrywającej strategii, z wieloma drogami do zwycięstwa. Z koniecznością oglądania się na ruchy przeciwników.
I to wszystko w 90 minut.
Gorąco polecam...


Jak dla mnie ideał :)

Świetna giera.
1. dynamiczna - bez śladów downtime'u
2. pełna decyzji, wśród których nie ma oczywistych
3. wiele dróg zdobywania punktów
4. Interakcja typu: kto będzie pierwszy, kto zabierze ten właściwy kafelek, kto szybciej wybuduje swoje zamki

Z każdą gra się coraz sprawniej, dostrzega się nowe aspekty. Docenia różne budynki.

grałem w 2 i 3 osoby. w oby wariantach jest bardzo dobrze (zmniejsza się liczba dostępnych budynków, więc wielkich różnic w strategii nie ma - no może przy większej ilości osób bardziej istotne jest by zaczynać, i trudniej jest wygrywać płytki bonusowe)...

W kategorii middleweight absolutny strzał w dziesiątkę.

BTW: w porównaniu do innych gier Felda, jeżeli chodzi o skomplikowanie, umiejscowiłbym ją mniej więcej na poziomie Notre Dame.


Dobry, solidny produkt

Dobra giera. - dałbym 4,5 ale nie ma na skali.

Kwintesencja gry w kategorii lekkośrednich eurogier.
rozgrywka zajmuje mniej niż godzinkę, w jej trakcie nie ma miejsca na ozdobniki, jest kilkanaście decyzji do podjęcią i fajnie.
W skrócie jest tak:
wykładamy na stole partię kart, które potem możemy kupować. Żeby kupić kartę trzeba ustawić się w kolejce, kto pierwszy ten ma prawo pierwokupu. Ale cena karty zależy od tego ile osób stoi w kolejce. Więc pozostali gracze mogą utrudniać (i zazwyczaj to robią). Jeśli cena jest dla mnie za wysoka, to mogę sobie odpuścić, wówczas szanse kupna dostaje kolejny z kolejki, a karta jest o 1 pieniążek tańsza.
Bardzo fajny mechanizm, jak już dawno nie widziałem w stosunkowo prostej gierce, że wszyscy w pamięci przewidują ruchy przeciwników.
spora dawka interakcji, przeszkadzania sobie.
Karty, które możemy kupić są pozytywne, przede wszystkim kontrakty, za których realizację dostaniemy punkty i statki wypełnione towarami, które są niezbędne dla kontraktów, plus kilka innych kart urozmaicających rozgrywkę. Robiących ją bardziej wielowątkową.

Plusy:
- bardzo proste zasady, do wytłumaczenia w 5 minut
- ciekawy mechanizm kupowania, niby licytacja, ale jednak nie do końca, niby wyścig (kto pierwszy ten lepszy), ale jednak wychodzi nam, że najlepiej ma ostatni (w kolejności ruchów) zawodnik
- interakcja
Minus:
- Notre Dame to to nie jest ;)
- na dwie osoby wydaje się mocno naciągana i ... nudnawa


Rebel jak zwykle na piątkę - gra dotarła w stanie nienaruszonym dzień po złożeniu zamówienia.

Co do samej gry, to jest ciekawie, ale trudno. Dość powiedzieć, ze sama instrukcja to 400 stron.
na razie graliśmy tylko zgodnie ze scenariuszem wojny 30 letniej i tu zonk, wśród kart do fazy trzeciej (bitwy i sojusze) znalazła się karta czołgu typu "tygry". Kolego studiujący historię zarzeka się, że to niezgodne z ustaleniami historyków. Ale karta jest dość słaba, więc i tak jej nie wykorzystujemy.
poza tym jest super - połączenie zasad ekonomii i gry typowo wojennej na niespotykaną dotychczas skalę (a przecież tak właśnie jest w życiu).

polecam zdecydowanie, ale tylko bardziej zaawansowanym graczom.

ps. co do słabo rozróżnialnych kart, o których ktoś pisał, jest ok, jak się zdejmie folię ochronną ;)


Kornelek

Liczba recenzji: 78

Piton

Liczba recenzji: 197

Hubal102

Liczba recenzji: 0