Anno Domini 1666 - Zestaw podstawowy

Przygodowa gra bitewna w której Skrzetuski i Zagłoba stają w szranki z Muszkieterami, Turkami i tajemniczym Zakonem Złamanego Krzyża...
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (1)
  • 2 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • 60 - 120 minut
  • wydanie polskie
Rok 1666, Europa. Po nagłej i bezpotomnej śmierci cesarza Leopolda I, tron potężnej monarchii Habsburgów stoi pusty. Elektorowie Świętego Cesarstwa Rzymskiego zjeżdżają do Wiednia, aby wybrać nowego władcę. Także europejskie mocarstwa ślą swych posłów, aby wpłynęli na wybór nowego władcy. Razem z nimi wysyłają swoich najlepszych ludzi, którzy mają wesprzeć działania dyplomatów. Nie zawsze w legalny sposób... W Anno Domini 1666 gracze stają na czele drużyn - wśród których znajdziecie bohaterów Trylogii Sienkiewicza oraz muszkieterów znanych z powieści Alexandra Dumasa - składających się z od 5 do 12 modeli, które starają się wypełnić stojące przed nimi zadania określone przez scenariusz. Zadaniem tym może być pokonanie przeciwnika w walce, ale też odzyskanie listu, eskorta zakładnika lub pościg. Siłowe rozwiązania znane z większości gier tego typu, nie zawsze będę optymalnym wyjściem. Częstokroć ogromna siła Longinusa Podbipięty i niezwykłe umiejętności szermiercze pana Wołodyjowskiego, będą znacznie mniej przydatne niż fortele i cięty język pana Zagłoby. Rozgrywka w zależności od scenariusza i liczby użytych modeli może trwać od 30 do 120 minut. To co wyróżnia Anno Domini 1666 spośród podobnych gier, to fakt iż zamiast kości znajdziecie tutaj dedykowane talie kart zagrywanych z ręki bądź dociąganych losowo ze stosu. Nie zdajemy się jednak wyłącznie na ślepy los – gracz będzie miał możliwość (ograniczonego wprawdzie, ale zawsze) wpłynięcia na wynik testu. Niektóre z umiejętności pozwolą także na manipulacje posiadaną „ręką” (m.in. słynne fortele Pana Zagłoby). Znajdziemy tu także interesujący sposób rozgrywania pojedynków szermierczych - jest to dynamiczny, ale i realistyczny system walki. Gra przygodowa czy gra bitewna? Zasady nie zawierają scenariuszy, ani nie mówią nic o sposobie konstrukcji Waszej bandy - informacje te odnajdziecie w Księdze scenariuszy. W Anno Domini 1666 odnajdziecie dwa typy scenariuszy. Pierwszy to misje przygodowe, w których najważniejsza jest realizacja zadania, a sam sposób konstruowania bandy został przygotowany tak, żeby nie przytłaczał ogromem wyboru i umożliwiał szybkie rozpoczęcie gry. Drugi rodzaj scenariusza to scenariusz bitewny, bliższy ideą grom bitewnym. W tych scenariuszach głównym zadaniem będzie eliminacja sił przeciwnika, a każdy z graczy będzie dysponował pełnym wyborem postaci i będzie mógł w pełni dopasować swoją rozpiskę do preferowanego stylu gry. Czy odważycie się wkroczyć do świata Anno Domini 1666?
Autor:
Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki
Ilustracje:
Monika Sochacka, Pavel Chuvin, Marek Szyszko
Wydawca:
Wargamer
32995
29995
-9%

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wyślemy w ciągu miesiąca


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Rok 1666, Europa.

Po nagłej i bezpotomnej śmierci cesarza Leopolda I, tron potężnej monarchii Habsburgów stoi pusty. Elektorowie Świętego Cesarstwa Rzymskiego zjeżdżają do Wiednia, aby wybrać nowego władcę. Także europejskie mocarstwa ślą swych posłów, aby wpłynęli na wybór nowego władcy. Razem z nimi wysyłają swoich najlepszych ludzi, którzy mają wesprzeć działania dyplomatów. Nie zawsze w legalny sposób...

W Anno Domini 1666 gracze stają na czele drużyn - wśród których znajdziecie bohaterów Trylogii Sienkiewicza oraz muszkieterów znanych z powieści Alexandra Dumasa - składających się z od 5 do 12 modeli, które starają się wypełnić stojące przed nimi zadania określone przez scenariusz. Zadaniem tym może być pokonanie przeciwnika w walce, ale też odzyskanie listu, eskorta zakładnika lub pościg. Siłowe rozwiązania znane z większości gier tego typu, nie zawsze będę optymalnym wyjściem. Częstokroć ogromna siła Longinusa Podbipięty i niezwykłe umiejętności szermiercze pana Wołodyjowskiego, będą znacznie mniej przydatne niż fortele i cięty język pana Zagłoby. Rozgrywka w zależności od scenariusza i liczby użytych modeli może trwać od 30 do 120 minut.

To co wyróżnia Anno Domini 1666 spośród podobnych gier, to fakt iż zamiast kości znajdziecie tutaj dedykowane talie kart zagrywanych z ręki bądź dociąganych losowo ze stosu. Nie zdajemy się jednak wyłącznie na ślepy los – gracz będzie miał możliwość (ograniczonego wprawdzie, ale zawsze) wpłynięcia na wynik testu. Niektóre z umiejętności pozwolą także na manipulacje posiadaną „ręką” (m.in. słynne fortele Pana Zagłoby). Znajdziemy tu także interesujący sposób rozgrywania pojedynków szermierczych - jest to dynamiczny, ale i realistyczny system walki.

Gra przygodowa czy gra bitewna?

Zasady nie zawierają scenariuszy, ani nie mówią nic o sposobie konstrukcji Waszej bandy - informacje te odnajdziecie w Księdze scenariuszy. W Anno Domini 1666 odnajdziecie dwa typy scenariuszy. Pierwszy to misje przygodowe, w których najważniejsza jest realizacja zadania, a sam sposób konstruowania bandy został przygotowany tak, żeby nie przytłaczał ogromem wyboru i umożliwiał szybkie rozpoczęcie gry.

Drugi rodzaj scenariusza to scenariusz bitewny, bliższy ideą grom bitewnym. W tych scenariuszach głównym zadaniem będzie eliminacja sił przeciwnika, a każdy z graczy będzie dysponował pełnym wyborem postaci i będzie mógł w pełni dopasować swoją rozpiskę do preferowanego stylu gry.

Czy odważycie się wkroczyć do świata Anno Domini 1666?

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 27 plastikowych, gotowych do gry modeli
  • 3 dwustronne plansze
  • ponad 250 kart do gry
  • instrukcja gry
  • księga scenariuszy
  • 2 karty frakcji
  • 2 karty pomocy graczy
  • karta arcywroga
  • 24 plastikowe pierścienie pod podstawki
  • 24 plastikowe podstawki pod drzwi
  • ponad 200 żetonów i znaczników
Pliki do pobrania:

Dodatki i akcesoria


5.00
na podstawie 1 oceny

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Anno Domini 1666 - Zestaw podstawowy


Najbardziej przydatne recenzje

Linhael

Liczba recenzji: 8

Jak dla mnie ideał :)

Gdzieś spotkałem się z tym określeniem i sam się z nim zgodzę wiec je tu przytoczę: Anno Domini 1666 to polski Mordheim. Dawno zapomniana przez GW fantastyczna gra skirmishowa. Jednak oczywiście jest inna, mimo to są pewne podobieństwa.

Anno Domini 1666 wyróżnia się gotowością do gry i poziomem skomplikowania planszówki, jednak satysfakcji daje z grania tyle co porządny skirmish. Zapominamy o turlaniu kostkami i co chwila zerkaniu na statystyki postaci. Każdy element wyposażenia oraz postacie mają swoje karty które w bardzo prosty sposób opisują swoje „możliwości” bez konieczności wertowania podręczników i tabel.
Sam zestaw podstawowy wyglada jak zamknięta całość, która prezentuje solidną grę na długo. Scenariusze bardzo różnorodne i różne tryby gry, które mam nadzieje wkrótce się rozrosną (głównie kampanijne). Jest jednak sporo już wydanych i dalej jeszcze nie wydanych a zapowiedzianych nowych bohaterów oraz „band”, które mogą przemierzać ulice Wiednia w sobie tylko wiadomym celu.
Zasady gry jasno, klarownie i wyczerpująco opisywane w instrukcji (tylko czasami trzeba coś przeczytać pare razy, ale widać, ze twórcy gry maja już doświadczenie z grami bitewnymi i karciankami gdzie klaryfikacja zasad bywa skomplikowana).

Wyczekuje na pozostałe zapowiedziane modele i z pewnością będę uzupełniać kolekcje.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie