Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium
Drugi dodatek do Race for the Galaxy- 1 - 6 osób
- od 12 lat
- ok. 60 minut
- wydanie angielskie
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Race for the Galaxy (edycja angielska).- Autor:
- Tom Lehmann
- Ilustracje:
- Martin Hoffmann, Claus Stephan
- Wydawca:
- Rio Grande Games
Opis
Gdy Imperium miażdży otaczające je systemy, światy Rebeliantów zaczynają się jednoczyć, zarówno pod względem politycznym, jak i militarnym. W międzyczasie udało się wysekwencjonować Kod Wyższości z genomów dawnych ras służebnych Obcych Władców. Czy uda wam się skonstruować najzyskowniejsze i najpotężniejsze imperium gwiezdne w galaktyce, w której szaleją konflikty graniczne?
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 1 zastępczy Świat Hazardu;
- 3 karty światów startowych, ponumerowanych od 9 do 11;
- 7 kart akcji (dla szóstego gracza);
- 41 kart gry;
- 2 karty akcji dwuosobowych;
- 1 karta wejścia w rywalizację;
- 6 suwaków wojska/statusu przejęcia;
- 4 znaczniki do śledzenia wojska/statusu;
- 3 znaczniki do śledzenia specjalnego wojska;
- dysk przejęcia;
- 6 żetonów punktów zwycięstwa: 3 po 1, 2 po 5 i 1 po 10 (trzeci żeton 1 PZ jest zapasowy);
- 2 cele „najwięcej” (duże żetony);
- 3 cele „pierwszy” (małe żetony);
- 1 dodatkowy żeton celu 3 PZ;
- 4 znaczniki do gry jednoosobowej;
- Waga:
- 500 g
- Instrukcja i inne pliki:
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium
Najbardziej przydatne recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo mnie dziwi, że wiele osób tutaj zaniża (czasami nawet bardzo) ocenę dla tego dodatku jako jedyny powód podając fakt, że mechanizm przejęć nie działa tak jak się spodziewali (albo dochodzi do niej rzadziej niż się spodziewali).
Trzeba jednak wyraźnie powiedzieć, że mechanizm przejęć jest tylko *jednym z wielu* elementów wprowadzonych w tym dodatku. Ośmieliłbym się nawet powiedzieć, że drugorzędnym. Przede wszystkim wprowadzono mnóstwo nowych, interesujących kart, z których część posiada nowe moce (np. mixed explore), nowe światy początkowe i dodatkowe cele. I dobrano je w taki sposób, że znakomicie urozmaicają a jednocześnie balansują rozgrywkę. Tylko w grach z RvI nasze pojedynki są naprawdę zacięte i emocjonujące (wyniki typu 58 do 57 naprawdę nie są rzadkością) .
I myślę, że już tyle wystarczyłoby, żeby wystawić temu dodatkowi najwyższą ocenę, gdyż wprowadzone karty są naprawdę znakomite. Oprócz tego dodano również mniej istotne elementy takie jak właśnie przejęcia, tory siły militarnej czy też karty dla szóstego gracza. Fajnie, że są, chociaż to nie one decydują o wartości tego dodatku.
Jeśli chodzi o przejęcia, to najczęściej grając w RvI gramy bez nich (95% gier gramy w 2 osoby, więc dochodziłoby do nich bardzo rzadko, przy większej ilości graczy sytuacja na pewno wygląda trochę inaczej). W żaden sposób nie odbiera nam to przyjemności z gry ani nawet jakoś szczególnie nie osłabia kart umożliwiających przejęcia. Poza tym, dobrze, że ten mechanizm jednak wprowadzono, bowiem w kolejnym dodatku (Brink Of War) został on bardzo dobrze rozwinięty (wiele nowych kart umożliwiających przejęcia) i do przejęć dochodzi tam wiele częściej. Mieliśmy gry (2 osobowe), które były zorientowane głównie na przejęcia i bronienie się przed nimi!
Zatem nie widzę żadnego powodu, żeby z powodu mechanizmu przejęć obniżać ocenę tego dodatku np. do 2 punktów! Prawdę mówiąc, nie widzę powodu, żeby w ogóle ją obniżać, ponieważ dodatek ten oferuje wiele innych, znacznie ciekawszych nowości.
Jak dla mnie ideał :)
Znakomity dodatek, z tym i poprzednim dodatkiem (The Gathering Storm) już i tak bardzo dobry Race for the Galaxy zmienia się w świetną, urozmaiconą grę.
Jak dla mnie ideał :)
Genialny dodatek! wprowadza naprawdę kilka świetnych nowych mechanik do starego już lekko ogranego rejsa :)
DLA FANÓW MUST HAVE!
Wszystkie recenzje
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?