Komentarze do produktu: Cywilizacja: Poprzez wieki (3 edycja)

Nowa edycja rewelacyjnej strategii


Lukwych [ dodano: 09.10.2019 ]
Cywilizacja Poprzez wieki 3 edycja to arcydzieło najlepszego czeskiego autora gier Vlaady Chvatila. Żadna inna gra cywilizacyjna po zakończeniu rozgrywki nie daje mi takiego odczucia zbudowania czegoś z niczego. Jednocześnie pomimo abstrakcyjnego podejścia (gramy bez mapy i poruszania się po niej w przeciwieństwie do innych typowych gier cywilizacyjnych) bardzo dobrze oddaje uczucie rozwoju i rozpędzania swojej cywilizacji. Do tego dochodzą świetnie zaimplementowane wydarzenia, które zagrywamy, ale nie wiemy kiedy zajdą, ciekawe podejście do militariów (jak się zagapisz/odpuścisz wojsko to skarcą Cię wszyscy o ile dobiorą właściwe karty), czy wiele ścieżek rozwoju zależnych od preferencji, kolejności wychodzenia kart i tego co wezmą inni gracze. Polecam tę Civkę wszystkim ogranym graczom, ponieważ żadna inna gra trwająca 3h nie powoduje u mnie syndromu kolejnej partii.
2
Shiraco [ dodano: 01.10.2019 ]
Super gierka, polecam :)
0
DragonMirax [ dodano: 07.07.2019 ]
Świetna gra! Moje TOP 5!
2
cyb3k [ dodano: 16.06.2019 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jak na Cywilizację "bez planszy" (tzn. mapy), bardzo udane przeniesienie mechaniki z pierwowzoru. Trochę ucierpiały na tym działania militarne. Nawet jeśli mamy pod względem siły wyraźną przewagę nad rywalami, to o tym, czy przyniesie nam to jakieś zyski, niestety decyduje los, bo musimy dostać odpowiednie karty na rękę, a przeciwnik w większości przypadków dość łatwo może się wybronić swoimi. Nie znaczy to jednak, że wyścig zbrojeń jest bez znaczenia. Całość funkcjonuje znakomicie. Zaniedbanie jakiegoś aspektu rozwoju naszej cywilizacji szybko sprawia nam problemy. Wciąga równie mocno co komputerowa wersja.
3
Mkowallski [ dodano: 08.05.2019 ]
Gra rewelacyjna. Szczerze najlepsza "planszówka" w jaką grałem. Co mnie w niej urzeka:

- zminimalizowana losowość, to od nas głównie zależy czy wygramy
- ogrom decyzji i dróg rozwoju, mamy włądze nad wszystkim
- balans gry - niesamowite ze gdy jeden aspekt rozwijamy inny zaczyna kulec i daje o sobie znac, cale mistrzostwo to szukanie malych elementow ktore pewne aspekty rozwoju popchna do przodu choc o pol kroku bardziej niz standardowo - trzeba to poczuc zeby zrozumiec :)
- logiczny realizam - to co sie dzieje w grze ma przelorzenie logiczne na to co by sie dzialo w zyciu (liderz umieraja i przychodza nastepni, stare technologie sa nieefektywne, mamy za duzo ludzi i za mala produkcje zywnosci to glodujemy, nie inwestujemy w nauke to mamy przestoj technologizny i nie rozwijamy sie itd. - mamy poczucie ze naprawde budujemy cywilizacje.

Stosunek jakość / cena - ta gra powinna kosztowac wiecej :) Brac w ciemno. Jedna uwaga dla poczatkujacych, ogrom i instrukcja moze na poczatku przeracic ,ale nie zrazajcie sie.
4
Łowca
Nie_ogarniam [ dodano: 09.04.2019 ]
WARTO, naprawdę warto przebić się przez instrukcję i po pierwszej partii gra okazuje się zdumiewająco klarowna mechanicznie i przejrzysta.
Mój top1 nieustannie, 10/10
Polecam szczególnie na 2 osoby
5
Playmode [ dodano: 11.02.2019 ]
Idealna pozycja dla fanów Cywilizacji. Gra trzyma w napięciu, nie można popełnić błędu. Koncentracja 100% musi być. Nie jest to gra z typu lekkich i przyjemnych, ale z tych wciągających na maksa.
4
Kiryczun [ dodano: 16.01.2018 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Witam,
Jezeli chodzi o stan gry to jest idealny z wszystkimi planszami kostkami itd.
Zamowilem w piatek a we wtorek juz wygralem pierwsza rozgrywke z kokega😊
Gra sie swietnie, jezeli juz sie pozna dokladnie zasady a nam zajelo to 3 rozgrywki.
Ogolnie polecam sklep i gre.
5
Ariowit [ dodano: 19.12.2017 ]
Chciałem dać się porwać planszówkom i padło na pierwszą z nich na civ TTA. Nuda. Nie wiem czy znów wydać na jakąs grę 200 zł, skoro ta miała być taka fajna i petarda. Poza tym podobno wysoki próg wejścia... Tak jak pisałem moja pierwsza planszówka i dla mnie lipa. Nuda i tyle. Do tego trzeba uważać aby nie rozwalić kostek i takie tam. Myślałem, że polepszę sobie humor terraformacją marsa a to taki sam zamulacz. Dam sobie spokój z planszówkami.
5
Maciej [ dodano: 27.11.2017 ]
Nie grałem w poprzednie edycje, bo zwyczajnie były obleśne wizualnie - 3. edycja wreszcie wygląda cywilizowanie :)

Instrukcja dobra, ale nie idealna, brakuje dokładniejszego wyjaśnienia efektów kart - sporo razy musiałem wertować obydwie instrukcje, żeby upewnić się, że dołożyłem znacznik we właściwe miejsce. Myślę, że trudność tej gry nie polega na samych zasadach, czy mechanice - bo te są całkiem proste, ale wynika z faktu, że jeden znacznik może oznaczać wiele rzeczy i znajdować się w wielu miejscach.

Same plansze gracza są niewygodne - jeden fałszywy ruch i wszystkie znaczniki leżą u przeciwnika (zwłaszcza, jeśli ma się luźny rękaw).

Co do gry, to może niektórym się nie podobać dłuuuuugi czas oczekiwania na swoją turę - mogę sobie tylko wyobrazić ile to trwa przy 4 graczach, skoro już przy dwóch potrafi być odczuwalne - zwłaszcza w kilku początkowych grach - później na pewno gra przyspiesza.

Warto mieć na uwadze - to jest gra z negatywną interakcją, której nie da się pominąć - można oczywiście zagrać wariant pokojowy, ale wówczas gra jest zwyczajnie nudna, natomiast o sile militarnej nie można zapomnieć - nie trzeba atakować, ale trzeba mieć możliwość obrony.

Na koniec tylko uwaga do Rebel.pl - nie uważacie, że już czas zaktualizować trochę ceny waszych gier? Lubię was, ale tak jak wy odstajecie od wszelkiej konkurencji w kwestii cen gier, to się w głowie nie mieści - różnice potrafią sięgać 50-100zł i myślę, że to powód do wstydu!
14
Michal K. [ dodano: 03.09.2017 ]
Kolejna odsłona rewelacyjnej "Cywilizacji: Poprzez wieki". Niestety, choć właściwie pod jednym tylko względem, znacznie ustępująca poprzedniczce (drugiej edycji).
W porównaniu z poprzednią wersją zmieniono tu kilka istotnych aspektów, choć bardziej równowagi niż mechaniki. Pełną recenzję "Dwójki" napisałem pod odpowiednim produktem, stąd też tutaj ograniczę się do wymienienia najważniejszych różnic między wersjami.

Według mnie, zmianami "na plus" są:

- zniesienie limitów, jakie ograniczały nas w Dwójce w zyskiwaniu kultury czy nauki w ciągu jednej tury, a także limitu siły militarnej, jaką może osiągnąć nasza cywilizacja,

- uelastycznienie i dużo bardziej przemyślane działanie kart akcji (żółtych) - np. Rich Land może nam teraz również ulepszyć kopalnię / farmę, a nie tylko pomóc zbudować nową,

- zmiana kosztów niektórych technologii (mam na myśli głównie "urban technologies" z Age I, ale nie tylko).


Zmian "na minus" jest niestety znacznie więcej:

- możliwość kopiowania taktyk przeciwników - po jednej turze od jej wyłożenia wszyscy mogą mieć taką samą taktykę. Sprawia to, że budowa armii staje się o wiele nudniejszym zajęciem, niż w wersji poprzedniej,

- możliwość dodatkowej obrony przed agresjami poprzez wyrzucanie _jakichkolwiek_ militarnych kart - budowa armii nie tylko staje się nudniejsza, ale także o wiele mniej sensowna, gdy uświadomimy sobie, że gracz "niemilitarny" i tak odeprze większość naszych agresji - głównie we wczesnej fazie gry, w której nasze zagrania decydują o późniejszych możliwościach rozwoju - poprzez wyrzucanie z ręki i tak niepotrzebnych mu kart (bo przecież taktykę może sobie skopiować),

- zmiany dotyczące cudów i przywódców - według słów autora spowodowane chęcią lepszego zrównoważenia ich względem siebie. Tu mam mieszane uczucia, aczkolwiek takie kwiatki jak "nowy Napoleon" premiujący... liczbę różnych typów wojsk, nigdy nie powinny się zdarzyć w grze strategicznej. Celem nie powinien być absolutny balans każdej karty z dowolną inną kartą, gra była doskonała właśnie dlatego, że chodziło w niej o wypracowanie strategii na bazie tego, jakie karty dostawaliśmy. TtA posiadała już wcześniej doskonałe mechanizmy poddawania tej losowości prawidłom strategii, głównie poprzez rozwijanie zdolności graczy do podnoszenia coraz większej ilości kart z toru oraz dociągu tych z talii militarnej, i te mechanizmy należało pogłębić w nowej wersji, a nie niwelować,

- obniżenie liczby wojen, ale przede wszystkim usunięcie Holy War - karty stanowiącej u doświadczonych graczy militarnych wstęp do realizacji swoich celów, a dokładniej, będącej preludium do War over Culture i bardzo dobrze z nią współgrającej. Jeśli coś zmieniałbym w wojnach, to po prostu zamiast jednej WoC dałbym jedną HW,

- usunięcie możliwości poświęcania jednostek, zarówno w ataku, jak i w obronie - to kolejna cecha, przez którą militarny aspekt gry staje się bardziej relaksacyjny niż popołudniowa drzemka. Nie doświadczymy już bardzo unikatowej dla TtA 2nd ed. elastyczności strategii militarnej wraz z koniecznością przewidywania przez atakującego, "czy obrońca poświęci wojsko, czy nie".


Jest też kilka zmian neutralnych, takich, jak rozstrzyganie korupcji przed produkcją, a nie po niej (ułatwienie dla nowych graczy, ale z rodzaju takich pozytywnych, "nie niszczących gry"), odzyskiwanie akcji cywilnej, jeśli wymienimy lidera przed końcem epoki czy niewielkie modyfikacje kolonii.


Reasumując, główną wadą "Trójki" w porównaniu do poprzedniczki jest prawie kompletny demontaż militarnego aspektu gry. Można teraz spokojnie wygrać nie trudząc się stanem wojska, co było praktycznie niemożliwe wcześniej i co - wraz z koniecznością dbania o inne aspekty, takie jak eko, nauka, szczęście, tempo zwiększania populacji - stanowiło o unikatowości tytułu. Staranie się o ustrój z wysoką liczbą akcji militarnych ma o wiele mniej sensu niż w Dwójce, co powoduje m. in., że ustroje "militarne" z Age II czy III są dużo mniej atrakcyjne, niż zwykły być.

Oczywiście, gra jest nadal w pełni grywalna, tak jak pozbawienie dachu jednego z sześciu podtrzymujących go i równomiernie rozmieszczonych filarów nie spowoduje katastrofy. Sęk w tym, że poprzez tę operację nowe TtA zbliża się niepotrzebnie w kierunku bardzo ciężkiej i zapchanej półki gier "dobrych, ale nie doskonałych" o tematyce rozwoju cywilizacji, i definiuje różnicę pomiędzy tytułem dobrym a genialnym, jakim była wcześniej.

Gwoździem do trumny tej zmiany jest fakt, że jedną z jej głównych przyczyn było postanowienie autora - nie wiedzieć, czemu - aby bardziej "zbalansować" poszczególne karty. Zdecydowanie nie rozumiem tego pomysłu, TtA nie była genialna dzięki "wszechbalansowi kart", tylko dzięki konieczności "sytuacyjnego" wydobywania maksimum z kart pozornie słabych i mistrzowskiego grania kartami "teoretycznie silnymi", takimi, jak np. ów nieszczęsny Napoleon, który, nawiasem mówiąc, potrzebował do prawidłowego działania mnóstwa sprzyjających okoliczności, nade wszystko zaś chyba "pomocnych" lub niedoświadczonych przeciwników.

Pomysł trudno pochwalić również dlatego, że przecież "poprzednia" TtA posiadała już nieoceniony wariant "non-agression", gdzie gracze po prostu usuwali z talii karty agresji i / lub wojen i budowali sobie w absolutnym spokoju wspaniałe cywilizacje, porównując tylko na koniec swoje wyniki. Czy ten wariant wymagał "dodatkowego rozwinięcia" w postaci nowego wydania całej gry?
Szczerze wątpię.
8
SmutnyKucyk [ dodano: 31.08.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Kupiłem ją jako pierwszą planszówkę. Wtedy myślałem, że to błąd bo pokanała nas instrukcja. Z czasem doceniłem tą grę. Zasad i możliwości jest może wiele, ale wynikają one jedna z drugiej i w sumie są bardzo logiczne.

Na pierwszą grę odradzam. Ale jeśli już jesteś zaprawionym w boju planszówkowiczem, to nie ma co się zastanawiać.
7
Miejscowy
ferreg [ dodano: 03.06.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Nie znam lepszej gry cywilizacyjnej.
6
Tomassus [ dodano: 23.05.2017 ]
Świetna gra warta polecenia!
5
Marian P [ dodano: 23.05.2017 ]
Zastanawiam się nad tym czy warto kupić nową edycję.

Stara wersja była grą dobrą, ale tylko mechanicznie.
Tak, kupujemy karty, "stawiamy" budynki, wskaźniki sobie chodzą, wszystko to ładnie wygląda, ale ....

Po kilkunastu rozgrywkach uświadomiłem sobie że celem gry jest budować armię i bić najsłabszego.
Różne drogi do zwycięstwa ? Śmiechu warte. Budujesz armię albo przegrywasz. Masz najsłabszą armię w 4 osobowej rozgrywce ? Przygotuj się na 3 agresje pod rząd. Dlaczego ? Bo to się opłaca. Ponieważ ilość surówców, nauku czy kultury pozyskana z agresji i wojen albo jest stała albo zależy tylko od różnicy w sile wojsk.

Podobno parę rzeczy naprawili. Nie wiem na ile. Ale przestrzegam. Można się rozczarować.
4
Morgiliath [ dodano: 24.03.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Poprzednia wersja była znakomita, a tu wzięli i ją jeszcze ulepszyli!

Jedna z lepszych (być może najlepsza) gier strategiczno-ekonomicznych!

Zasady dość skomplikowane, nie jest to gra, od której można zaczynać przygodę z planszówkami, ale na pierwszą grę polecane są zasady uproszczone (80% zasad końcowych i niewielkie zmiany) - jest oddzielny, bardzo łopatologiczny podręcznik do pierwszej gry - zastosować koniecznie, zwłaszcza dla nowych graczy.

Najważniejsze zmiany - korupcja jest rozliczana PRZED produkcją! Hurra, nie trzeba już liczyć kostek zasobów w pocie czoła.

Taktyka (czyli czerwone karty armii) - tylko twoja przez jedną turę, a potem wszyscy mogą z niej korzystać.

Czytelniejsza plansza, ale nadal żetony suwają się jak chcą (polecam dokupienie plastikowego organizera do tej gry na Rebelu)

Dużo ładniejsza grafika i nowe, praktyczniejsze żetony (chociaż w wersji zrób to sam - trzeba nakleić oznaczenia na obie strony kilkunastu znaczników w czterech kolorach. Czemu nie gotowe?)

Umiarkowanie długa - od drugiej gry 3 godziny wystarczą, nie jest to 10h na Here I Stand. Najlepiej sprawdza się na 4 osoby, ale warianty na 2 i 3 są prawie równie dobre!

Polecam!
13
Grzegorz [ dodano: 18.03.2017 ]
Gra jest koszmarnie skomplikowana, instrukcja jest niejasna, mało czytelna, często trzeba wracać i wertować kartki, żeby przypomnieć sobie drobny szczegół wpływający na całą rozgrywkę. Na pewno nie nadaje się na grę rodzinną.
2
Fusilli [ dodano: 11.03.2017 ]
Rewelacyjna gra!
Reguły są bardzo złożone i sporo trzeba zapamiętać, ale jak się już wszystko opanuje to gra daje bardzo dużo satysfakcji. Jest mnóstwo strategi prowadzących do wygranej, sporo myślenia i planowania. Najczęściej gramy we dwójkę z żoną - pełna rozgrywka trwa wtedy do 3 godzin. Przy 3-4 graczach dochodzi do 6 godzin. Nie mniej gra nie nuży, cały czas coś się dzieje i nie można odpuszczać do samego końca.

Zdecydowanie 5/5 !
10
Taktyk
Wojciech S. [ dodano: 28.02.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra zdecydowanie ciężkiego kalibru. Niezależnie od ilości graczy musimy mieć przynajmniej 3h na rozgrywkę. Wszystkie plansze zostały wykonane z grubej tektury, bardzo przyjemne grafiki na kartach. Genialna, przyjemna rozgrywka. Kilka sposobów na zwycięstwo. Dla mnie rewelacja.
12
Nutka0776 [ dodano: 17.01.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra jest super. 10/10

Zalety:
- Naprawdę wprowadza w klimat, a grafika sprawia, że mamy ochotę obejrzeć każdą kartę.
- Dzięki torom punktów nauki, kultury i siły, możemy na bieżąco kontrolować ich liczbę, nie zapisując wszystkiego na kartkach.
- Rozgrywka nigdy nie jest nudna i niemal za każdym razem inna przez co gra jest tak wciągająca.
- Wiele możliwości na wygraną i na samą grę, praktycznie każda taktyka może się okazać dobra.
- Gra jest idealna nawet dla 2 osób.

Minusy:
- Gra jest tak skomplikowana i ma ogromnie dużo zasad o których trzeba pamiętać, dlatego nauczenie się jej na 100% trwa kilka rozgrywek.
- Długa instrukcja, która nie zawsze wszystko wyjaśnia szybko, sprawnie i jasno. Mogłaby być lepiej napisana i nieco skrócona, ale i tak jest okej.
- Długa rozgrywka powoduje, że nie jest to gra dla każdego. (koło 4 h)
12
Pawel [ dodano: 07.01.2017 ]
Świetna gra strategiczna, daje niesamowite możliwości rozwoju i wiele godzin świetnej zabawy
9
shogun [ dodano: 19.11.2016 ]
Generalnie fajna gra, ale bardzo losowa. Miałem rozgrywki gdzie przez pol gry nie podchodzily mi zadne karty taktyk, tylko agresji (miałem oczywiscie mniejsza sile militarna), a jak juz dostalem taktyke z kawaleria, to do ostatniej tury nie widzialem kawalerii na stole. Losowość powinna być oceniona na co najmniej 4. Oczywiście takie akcje niemiłosiernie irytują, zwłaszcza że na jedną rogrywkę trzeba poświęcić kilka godzin.
9
Informator
Amras_Vardamir [ dodano: 15.11.2016 ]
Powiem krótko, jedna z najlepszych gier planszowych na rynku!
10
Nutka0776 [ dodano: 11.11.2016 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Gra choć skomplikowana i trudna na poczatku, to po kilku kolejnych grach jest super. Na początku przyswojenie zasad jest dość trudne, a ciągłe zaglądania do instrukcji uciążliwe. Po koniec 1 gry każdy już raczej zna zasady i następna rozgrywka staje się łatwiejsza. Jednak od razu można się w tej grze zakochać ponieważ wciąga i emocjonuje.

Generalnie super gra strategiczna polecam!!!
10
Podajnick [ dodano: 30.10.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Przedarcie się przez podręcznik i instrukcję zajęło mi dwa dni ale warto było się pomęczyć:)
"Cywilizacja - Poprzez wieki" to gra trudna i wymagająca precyzyjnego planowania kolejnych posunięć. Czas trwania rozgrywki to dobre kilka godzin. Piękne w tej grze jest to, że rozwijając swoje państwo, ciągle musisz balansować między produkcją żywności i surowców, armią, nowymi technologiami i poziomem zadowolenia twojego społeczeństwa. A wszystkiego naraz nie da się zrobić:)
Grając w "Cywilizację" poczujesz się jak autentyczny przywódca narodu odpowiadający za jego rozwój.
13
Petrymon [ dodano: 14.10.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jedna z dwóch najlepszych gier w jakie grałem. Bardzo dobrze oddaje klimat tworzenia i rozwijania cywilizacji i to pomimo braku planszy/mapy. Dzięki sporej dozie negatywnej interakcji oraz różnym drogom osiągnięcia zwycięstwa, gra szybko się nie nudzi.

Jednocześnie dla niektórych graczy negatywna interakcja może skutecznie zniechęcić (chociaż wbrew pozorom nie jest tak dotkliwa jak się może czasami zdawać).
Ponadto z powodu wielu możliwości do przeanalizowania, trzeba się liczyć z długim oczekiwaniem na swoją kolejkę. Z tego też powodu nie polecam tej gry na 4 osoby. Na dwie i trzy sprawdza się znakomicie.
No i ten czas gry... Jeśli nie dasz rady wygospodarować 5 godzin, lepiej odpuść.
16
Krzysztofmalolepszy [ dodano: 14.09.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jedna z najlepszych gier, w które do tej pory miałem okazję grać.

Rozgrywka jest bardzo intuicyjna, wiele dróg do zwycięstywa ( chociaż często kierunek militarny gwarantuje zwycięstwo ).
Dawno jakaś gra nie wciągnęła naszej ekipy tak mocno.

Rebel jak zwykle - najwyższa nota.
13
Weteran
Longer [ dodano: 02.06.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra jest świetna. Grałem w poprzednią edycję i jak tylko zobaczyłem, że jest wydana nowa odrazu ją zamówiłem. Polecam wszystkim, najlepiej na długie wieczory :)
12
Michał [ dodano: 15.05.2016 ]
Rebel jako wydawca? Pełen profesjonalizm. Uszkodziliśmy jedną z kart z gry w sposób znacząco utrudniający rozgrywkę. Rebel obiecał pomoc i po 3 dniach w skrzynce na listy miałem przesyłkę z nową kartą :) Polecam i dziękuję!
3
Poliglota
Piotrash [ dodano: 23.04.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
To jedna z dwóch moich ulubionych gier (obok Twilight Imperium). Choć nie jest oficjalną adaptacją komputerowej Cywilizacji, pozostaje i tak najlepszą grą cywilizacyjną na rynku. Genialna mechanika, multum strategii, świetne odwzorowanie różnych aspektów budowania cywilizacji (produkcja, nauka, kultura, populacja, zadowolenie, siła militarna), sprawiają, że można w nią grać bez końca - oczywiście pod warunkiem, że ktoś lubi takie gry.
11
Michal. [ dodano: 02.04.2016 ]
Protwktory ktore pasuja sa firmy swan panasia, nie pamietam rozmiaru. Ciężko znaleźć. Gra rewelacyjna ;)
2
tomasz [ dodano: 30.03.2016 ]
Jakie koszulki na karty?
4
Yabol [ dodano: 25.03.2016 ]
Super produkt na wieczorne gry. Polecam.
1
Andrzej [ dodano: 24.03.2016 ]
Jakie koszulki pasują do kart z tej gry?
1
Niniel [ dodano: 14.03.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
To będzie jedna z częściej granych u nas gier :) szkoda tylko, że nawet partia dwuosobowa zajmuje 3 godziny.
Nie rozumiem tylko nigdy sensu tak dużej wypraski. No ale cóż, przynajmniej tory punktacji ładnie się składają.

Rebel jak zwykle 5 za sprawną i błyskawiczną przesyłkę.
6
Miejscowy
Aivin [ dodano: 24.02.2016 ]
Po zmęczeniu (dosłownie) 2 edycji Cywilizacji Poprzez Wieki miło jest sięgnąć po odświeżoną wersję tej samej gry. Wrażenia jak najbardziej pozytywne co zapowiada powrót i co najmniej kilkanaście wieczorów przy tym rewelacyjnym tytule. Zmiana zdecydowanej większości kart i ilości zasobów na planszy gracza sprawia że odnosi się wrażenie że gra się w zupełnie inną grę. Skorygowana została też nieco mechanika dzięki czemu łatwiej jest wejść w grę nowym graczom.
Zabrakło w opisie informacji o pasujących koszulkach, ale pewnie dlatego że za bardzo nie ma w czym wybierać z uwagi na nietypowe karty 5x73. Polecam woreczki PP z klejem 5x7+2cm (dostępne na allegro). Praktyczne i w odpowiedniej grubości/przezroczystości.

PS Ciekawe czy autor gry poprzez odświeżenie tego tytuły myślał może tym razem o wydaniu jakiegoś dodatku (np IV era)? :)

Polecam, oczywiście niezmiennie jak na mnie nr 1 wśród strategi cywilizacyjnych
13
zen 1 [ dodano: 18.02.2016 ]
czy w nowej wersji jest w dalszym ciągu błąd akcji militarnych, polegający na braku uderzenia militarnego w każdej chwili, czy już nie ma błędu i można zatakować kiedy się chce?
1
Kitek [ dodano: 25.01.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetna gra planszowa, w której czuć ducha kompluterowego odpowiednika. Zasady na początku potrafią trochę przytłoczyć i wprowadzić poczucie zagubienia. Jednakże po jednej partii, druga powinna już pójść gładko i dawać wiele satysfakcji. Bardzo solidne wykonanie kart jak i plansz, do niczego nie można sięprzyczepić. Gra bardzo wciąga i dalej ciągle mam ochotę na następne partie ze znajomymi :) Gorąco polecam.
10
Darek [ dodano: 28.12.2015 ]
Mam mam :). Zamówiłem pro-order i się doczekałem.
Mimo, że gra jest niekompletna bo brakuje podręcznika szczegółowego to wielkie brawa dla Rebel.pl za decyzję dostarczenia gry i późniejszą wysyłkę brakującego podręcznika.
Gra jest świetna ! To must have dla każdego planszomaniaka
5
Polonus100 [ dodano: 28.12.2015 ]
Mała uwaga. Na planszy graczy jest niewłaściwe tłumaczenie pierwotnego ustroju. W angielskim wydaniu jest Despotyzm (Despotism) (trafnie odnoszący się do pierwszych monarchii Bliskiego i Dalekiego Wschodu jako pierwotnych form ustrojowych państwa). W polskim egzemplarzu - Tyrania, która odnosi się do ustroju jedynowładztwa w greckich poleis w VII-Vi w. p.Ch. a wiec dla okresu późniejszego, krótkiego i związanego z pewnym niewielkim obszarem. Przy tłumaczeniu gry nawiązującej do historii cywilizacji warto zwracać uwagę na takie rzeczy.
15
Elyssa [ dodano: 26.12.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra ewidentnie dla graczy wagi ciężkiej. Zgodnie z rekomendacją rebela. Gra się jednak doskonale. Nowe wydanie jest warte polecenia. Polecam z czystym sumieniem.
5
Arconn [ dodano: 23.12.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Z regóły gdy rozpoczyman przygodę z nową grą planszową, to po kilku partiach moja ekscytacja danym tytułem opada i między kolejnymi rozgrywkami pojawiają się coraz dłuższe przerwy czasowe tzn gra coraz dłużej leżakuje na półce. W przypadku Cywilizacji jest zdecydowanie inaczej :)
Jako długoletni i zagorzały fan serii gier komputerowych (i planszowej) ze "stajni" Sida Meier'a sięgnąłem po Cywilizację: poprzez wieki z wielką nadzieją i wysokimi oczekiwaniami. Nie zawiodłem się! Gra jest po prostu fantastyczna! :)
Po kilkunastu partiach (rozgrywanych praktycznie codziennie) nadal nie mogę doczekać się kolejnej gry a w wolnych chwilach przeglądam karty i "knuję" strategię i posunięcia na potrzeby przyszłej rozgrywki :)
Plusy gry:
- tematyka (jak już pisałem temat rozbudowy cywilizacji jest bliski memu sercu) ;)
- mechanika gry, jest względnie prosta i doskonale zaprojektowana (trzeba tylko ją zrozumieć, w czym niestety nie pomaga instrukcja, ale o tym poniżej). Pierwsza partia to w zasadzie eksperymenty i siedzenie z nosem w instrukcji ale z czasem gra nabiera tempa i płynności rozgrywki).
- oprawa graficzna świetnie oddaje klimat a każda karta potrafii "cieszyć oko".
- cena, w stosunku do zwartości pudełka jest na prawdę dobra (zaznaczam że zakupiłem grę w przedsprzedaży).
Minusy gry (w zasadzie jest tylko jeden) - nie pomagająca za wiele instrukcja.
Podsumowując: gra naprawdę warta grzechu :D i wydania ciężko zarobionych pieniędzy. Idealna dla wszystkich fanów Cywilizacji, miłośników strategii oraz graczy z doświadczeniem. Początkujący gracze mogą mieć spore problemy z ogarnięciem tematu.
15
dodaj swój komentarz
© 2003-2019 REBEL.pl
sklep@rebel.pl