Komentarze do produktu: Kupcy i Korsarze

Polska edycja Merchants & Marauders


Łowca
Argiliusz [ dodano: 24.01.2020 ]
Bardzo fajna gra. Polecam.
0
Miejscowy
Marek [ dodano: 10.08.2019 ]
Po 4 latach posiadania mogę powiedzieć że gra jest przepiękna, tylko problem jest ze znalezieniem współgraczy. Instrukcja jest dosyć ciężka ale możliwa do przebrnięcia. Natomiast frajda z gry jest ogromna . Szczerze polecam
0
Skryba
John Zgryźliwy [ dodano: 05.01.2019 ]
Grałem dwa razy. Niestety nie załapałem się na kupno, a rebel raczej nie przymierza się do reedycji. Niestety. Jedna z najbardziej klimatycznych gier kupiecko - pirackich, w której niemalże słychać fale morza i szum palm.
Bardzo czekam na kolejne polskie wydanie, tym razem z dodatkiem (bo wyszedł) w dużym pirackim kufrze. Ahoj!
2
Poliglota
Djflash [ dodano: 06.11.2016 ]
Jedna z lepszych gier, w ktorej wcielamy sie w role korsarza. Bardzo dobrze wykonana z duza iloscia elementow i rozbudowana mechanika walki pomiedzy graczami, w tym graczami AI, ktorzy pojawiaja sie na planszy. Mechanika walki i klimat to zdecydowanie najwiekszy atut tej gry.

Niestety sa i minusy, ktore uprzykszaja rozgrywke i trzeba szukac wlasnych rozwiazan lub modyfikacji:
- mechanika poruszania sie graczy AI po planszy przy malej liczbie graczy pozostawia wiele do zyczenia, praktycznie spotkac sie z nimi jesli nie chcemy to trzeba wykonac jakis idiotyczny ruch,
- mozna grac w 2 osoby, ale w wiekszosci konczy sie to zerowo interakcja. Gracze albo celowo sie mijaja, albo "szukaja" po planszy
- przy duzej ilosci gracz gra zaczyna byc wreszcie interesujaca, tylko niestety faza bitwy miedzy nimi jest naprawde dluga. Pozostali gracze w tym czasie poprostu sie nudza.
2
Wontzki [ dodano: 18.05.2016 ]
Kiedy będzie dodruk? Jestem bardzo zainteresowany tą grą.
8
Zwiezak [ dodano: 10.12.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Fantastyczne wykonanie, w którym czuć klimat i bardzo ciekawa mechanika, która również jest klimatyczna. Natomiast nieklimatyczne są wariunki zwycięstwa. To po to wojujemy, przeszukujemy morza, ukrywamy się lub ścigamy, ewentuialnie handlujemy i bronimy swoich towarów, by na końcu liczyły się zdobyte punkty? Tak wiem, że dla handlarzy pieniądze (a te są bardzo istotne dla zwycięstwa bo dają szansę na połowę punktów potrzebnych do zwycięstwa), ale dla korsarzy? W takiej sytuacji niestety zwykle w grach występuje niedostatek piratów, bo skoro i tak chodzi o pieniądze...
Mimo to gra daje duzo frajdy i wiele godzin miłej rozgrywki.
3
JediPrzemo [ dodano: 30.11.2015 ]
Jedna z moich pierwszych, własnych gier. Absolutnie uwielbiam tę pozycję. Może przytłoczyć zasadami i losowością, ale naprawdę wciąga. Najlepiej się gra w 4 osoby, jak co najmniej 2 są korsarzami. Inaczej gra staje sie dosyć nudna. Problemem może być też nagły koniec gry w momencie, w którym każdy już zdobył to co chciał i wreszcie miał szansę się zabawić. Wielka szkoda, że wydawca dał na starcie wysoką cenę i słabo ją rozreklamował ponieważ gra miała ogromny potencjał.
4
Aliba [ dodano: 01.11.2015 ]
@Wojtek3333
A ty grałeś troszkę w tą grę? U nas ucieczki zdarzają się rzadko, trup ściele się gęsto a bitwy przeważnie są szybkie :)
0
Wojtek3333 [ dodano: 01.11.2015 ]
Graficznie ładna i dobrze wykonana jak na cenę. Dla spędzenia z rodziną przyjemnie czasu w sam raz, dla oczekujących dobrej strategii - nie polecam. Bitwy moga się ciągnąć w nieskończoność. Zatopienie innego gracza, przy możliwości ciągłej ucieczki, tylko na własne życzenie.
1
Sebahaus1 [ dodano: 20.05.2015 ]
Świetna gra o piratach,
Klimat jest wszechobecny, duża ilość opcji i możliwości zdobywania punktów urozmaica grę a każda rozgrywka jest niepowtarzalna.
Gra dla mnie była powrotem do klimatów z klasycznego Sid Meire's Pirates. Tak samo handlujemy, przewozimy towary między portami, ulepszamy statek, zdobywamy nowe jednostki, szukamy i napadamy na kupców. Brakuje tylko pojedynków na szpady z dowódcą wrogiej jednostki i atakowania portów. Teraz z niecierpliwością czekam na dodatek i przetestowanie nowych trybów gry.
2
Magister
Matiwan [ dodano: 07.05.2015 ]
Kupcy i Korsarze to bardzo dobry tytuł dla fanów piratów i nie tylko ;)

Zalety:
1. Zawartość pudełka - mamy do wyboru modele okrętów dla czterech graczy i kapitanów niezależnych, mnóstwo kart ładunków, misji, plotek, pełno żetonów różnego typu no i oczywiście skrzynie na skarby ;)
2. Wiele dróg do zwycięstwa - nie trzeba łupić, można tylko handlować, rozwiązywać misję, szukać plotek.
3. Klimat - czuć morską bryzę w trakcie gry :D
4. Chce się do niej wracać!

Wady:
1. Skomplikowanie - pierwsze kilka partii zajmie Wam wiele czasu. Samo przygotowanie planszy to kilka - kilkanaście minut.
2. Losowość walki - możesz mieć najbardziej "wypasiony" statek, a i tak jakaś łupinka ma szansę Cię zniszczyć.

Ogólnie: 4 z plusem ;)
7
Detrytusek [ dodano: 27.04.2015 ]
jedna z ładniejszych gier jakie widziałem. Moje pierwsze wrażenie było na wielki + ale teraz z perspektywy czasu muszę ocenę zmienić. Bardzo dużo małych zasad, które po jakimś czasie nieużywania powodują, że nie siadamy do niej. Robi się błędne koło. Jak mamy poświęcić 3h na grę+przypominanie sobie wszystkich zasad to odstawiamy na półkę i tym bardziej zapominamy zasady. Dużo ciekawiej się gra piratem bo gra gdzie wszyscy handlują musi być straszna. Na szczęście zawsze ktoś się wyłamie. Także teraz 4/5.
2
Gogles [ dodano: 28.12.2014 ]
1. Wykonanie: Solidne karty z dobrymi ilustracjami, ale karty statków na których pisze Ytrzymałaość jest małą wpadką. Żeby to poprawić dodano do zestawu karty które są wydrukowane na zupełnie innym papierze i nie są "za laminowane". Figurki statków są fajne i dobrze zrobione . 5/4 2. Instrukcja: Ten kto tłumaczył tą instrukcje powinien wrócić do szkoły i podszkolić się w swoim fachu a po drugie powinien pare razy przeczytać swoje wypociny i według nich zagrać a zobaczył by co swoje beznadziejne tłumaczenie. Jeszcze jedna mała ciekawostka w instrukcji jest fragment który w ogóle nie został przetłumaczony 5/2 3. Interakcja: O to chodzi w każdej grze planszowej. W grze Kupczy i Korsarze gracze muszą dużo z sobą rozmawiać co moim zdanie jest ważne. Mimo że każdy z nich walczy o swoje Nawet głupie przekomarzanie się daje dużo przyjemności. 5/5 4. Mechanika: Gdyby instrukcja była lepiej napisana a przynajmniej przetłumaczona zrozumienie zasad było by o wiele prostsze, ale jak już się ją rozgryzie to trzeba przyznać że jest to kawał dobrej roboty co prawda co jakiś czas szczególnie podczas walk będziemy wracać do instrukcji bo mechanika walki jest trochę zawiła. 5/5 5. Ogólnie: Grę KiK mogę z czystym sercem polecić każdemu kto lubi gry przygodowe.
0
Dymolulu [ dodano: 01.12.2014 ]
To naprawdę super gra! Każdy kto chce przeżyć piracką przygodę, powinien do niej zasiąść :)
0
Miejscowy
Borsuki [ dodano: 31.10.2014 ]
-ciekawy system, aczkolwiek posiada błędy (istotnie są mozolne sposoby aby wygrać)
- bogate wnętrze pudełka
- ładne grafiki i ciekawe postacie do wyboru
- możliwość ulepszania swojej floty
- początkowo gra wydaje się skomplikowana i przesadzona, później robi się odwrotnie-proporcjonalnie : trochę nudno i przewidywalnie
1
Dziadekjoe [ dodano: 21.10.2014 ]
Gra jest niestety słaba, Wiele naciąganych mechanik, które powodują, że jest jeden sposób, żeby wygrać [bez spoilerów]
1
"Ogrywacz z olejem" [ dodano: 13.10.2014 ]
"Prawda jest taka, że innej prawdy nie ma" -trawestując poetę Barańczaka.

Gra dla graczy, którzy mają dużo wolnego czasu. Pierwszy seans z grą zajął mi całą sobotę. Od tego czasu co jakiś czas gram w korsarzy (Żona woli być kupcem). Mój ulubiony kapitan co Cinque oraz ten CHińczyk w służbie angielskiej, który ma ciekawy bonus specjalny w swoim porcie! Dla zaawansowanych graczy polecam Francuza z warkoczykiem na brodzie - najlepszy żeglarz w grze, ale cholernie trudno się nim gra. Mechanika gry to czysta przyjemność - od pływania, po ulepszenia statku, od hołubienia monet, po wykonywanie zadań. Bardzo ciekawie robi się w cztery osoby, wtedy znajomi powinni wynająć nianię do dzieci a Wy postarajcie się o dodatkowy tapczan, bo prędko od Was nie wyjdą...
Jeżeli kogoś nuży długie oczekiwanie na swoją kolejkę, błędy w instrukcji, długie tłumaczenie zasad, niech idzie sobie grać w chińczyka lub w warcaby. Kupcy i Korsarze to jedna z najlepszych gier na rynku, a jej jedynym minusem jest to, że po prostu może nie być na nią czasu. Ale wtedy trzeba czas zdobyć. Abordażem! Po korsarsku! Z czystym sumieniem 5
5
Game Master
Godunow [ dodano: 07.10.2014 ]
Mam na dzieję że Rebel nie zostawi graczy na lodzie i wyda również polską edycję nadchodzącego dodatku Seas of Glory ?
1
Karlek [ dodano: 10.09.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Po weekendzie spędzonym nad grą szczerze mogę ją polecić:

+ dobre wykonanie
+ fajny system (fajnie opracowane rzuty, mechanika ruchu, wchodzenie statków niezależnych, system popytu)
+ mnogość dróg do zwycięstwa (pirat, handlowiec, mix obu, wykonywanie misji, plądrowanie - sam decydujesz jaką drogą dojdziesz do zwycięstwa)
+ interakcja między graczami tylko negatywna, no ale w to w końcu gra o piratach, bo czyż to nie przyjemność złupić statek kumpla? Gorzej tylko, że może się nie udać ]:->.
+ klimat :)

neutralne: zrozumienie zasad, wdrożenie się w nie trochę trwa, pierwsze rozgrywki dość trudne i długie (znacznie dłuższe od opisanego czasu gry).

- plastikowe statki - rysują planszę, mają jakieś wyblakłe kolory i boje się ich trwałość na dłuższą metę
- niektórych może irytować czas czekania na swoją turę
- błędy w instrukcji i to czasem na prawdę rażące, nie dodana errata itp. Trzeba sobie to samemu wydrukować, ojjjj spieszyło się komuś z wydaniem tej gry.
7
Pionier
Bobaz [ dodano: 31.08.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Kurczę, jaka ta gra jest piękna. Rewelacyjne komponenty, jasna, przejrzysta plansza. Dużo ciekawych pomysłów (jak na przykład mechanizm popytu). I jednocześnie przerażająco duża smiertlenośc w bitwach oraz brak zbalansowania graczy-kupców vs graczy-piratów. Piraci naprawdę nie mają łatwego życia.
Trochę duży downtime, a do tego tak naprawdę gra się co drugą turę (kiedy się wpływa do portu i wykonuje akcję port).
4
Corax [ dodano: 03.08.2014 ]
Gra warta każdej wydanej złotówki. Na początku przytłacza nieco ilością zasad i opcji, ale tak po kilku rozgrzewkach już gra się dosyć płynnie, zwłaszcza jak się uruchomi wyobraźnię i wczuje w rolę. O zaletach już moi przedmówcy pisali, dodam tylko od siebie, że gra zapewnia kilka godzin dobrej zabawy. Z wad wymienię tylko błędy w tłumaczeniu instrukcji (naprawdę momentami toporna polszczyzna).
Trochę brakuje rozszerzeń, o które gra aż się prosi, na szczęście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wymyślić własne lub skorzystać z pomysłów innych (na BGG jest ich trochę).
Polecam wszystkim, którzy lubią piracko-kupieckie klimaty,
2
Anialoona [ dodano: 27.07.2014 ]
Gra godna polecenia. Na początku wydawała mi się trudna. Nie mogłam pojąć kolejności działania: wpłynięcie do portu, zakupy, wypłynięcie, rozpoznawanie i walka. Jeśli ma się szczęście, to potwierdzenie plotki to pestka. Ja nigdy nie atakuję kupców, bo później obawiam się zemsty statków :)
Przy dobrych wiatrach w 2 godziny można skończyć grę :)
2
Hubby1987 [ dodano: 24.07.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Bardzo solidna gra. Świetna nie tylko dla starych wyjadaczy ale także dla nowych graczy, pozwala na wiele godzin dobrej zabawy.
Na +: wykonanie elementów kartonowych, papierowych, kart oraz planszy, przyjazne zasady.
Na -: statki z plastiku są łatwe do uszkodzenia, na szczęście łatwo je naprawić klejem, niewiele interakcji jeżeli wszyscy grają kupcami.
5
KrzysiekKK [ dodano: 11.07.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Po uporaniu się z zasadami gry całkiem przyjemna gra - ale konieczność tłumaczenia nowym osobą zasad gry jest zniechęcający. Dobrze się gra, gdy już każdy wie jakie są zasady.
6
Szczęściarz
Ankoz [ dodano: 30.05.2014 ]
Bardzo fajna gra.
9
Wielki Brat
Enikon [ dodano: 24.05.2014 ]
Bez większych zarzutów świetna mechanika, ale największym atutem jest piracki klimat gry. Trochę zbyt wiele modyfikacji w grze przez co zbyt dużo czasu się oblicza ich stan co przedłuża rozgrywkę ale i tak wielki +
9
Pionier
Kabason [ dodano: 13.05.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
gra absolutnie świetna jeśli chcesz poświęcić jeden woieczór ze znajomymi na picie grogu słuchanie szant plądrowanie i abordażowanie statków. Arrgh!
11
Weteran
Louve [ dodano: 27.04.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Jeżeli do gry zasiada się po raz pierwszy i to w gronie graczy, którzy nie mieli z tytułem wcześniej styku, trzeba nastawić się na długą i (początkowo) żmudną partię. Informacji potrzebnych do przyswojenia jest sporo, a podane są one w niekoniecznie najprostszy sposób. Początkowe tury (w grze 4 osobowej) ciągnęły się niemiłosiernie, z dodatkowymi dłuższymi przystankami na nowe zdarzenia (np. pierwsza walka pomiędzy graczami to był dobry kwadrans wczytywania się w reguły i wykonywania zawartych tam instrukcji). Ponadto, im dłużej graliśmy, tym więcej reguł "dochodziło", z powodu ich wcześniejszego przeoczenia lub niezrozumienia. Niemniej, im dłużej rozgrywka trwała, tym gra stawała się sprawniejsza i dynamiczniejsza. Tury stawały się coraz krótsze, ruchy bardziej przemyślane, a mechanika gry bardziej zrozumiała. Jeśli chodzi o wybór ścieżki gry (pirackiej lub kupieckiej) to siły rozkładały nam się bardzo równomiernie, zarówno korsarze, jak i kupcy zdobyli w ostatecznym rozrachunku zbliżoną liczbę punktów.

Moje ogólne odczucie z gry jest bardzo pozytywne. Podoba mi się zarówno klimat rozgrywki, jak i swoboda w wyborze (oraz możliwość późniejszej zmiany w trakcie gry) ścieżki do zwycięstwa. Pozwala to na przyjemną elastyczność w kreowaniu swojej strategii. Niemniej, trzeba podkreślić, że dla mnie osobiście gra nabrała smaku dopiero po kilku godzinach rozgrywki, pierwsze kroki były niezwykle toporne i wymagające. Jest to tytuł, który przy pierwszym podejściu wymaga świeżego umysłu oraz poświęcenia paru ładnych godzin czasu. "Kupcy i Korsarze" to ten typ gry, który nabiera uroku wraz z graniem. Im więcej czasu i uwagi się grze poświęci, tym przyjemniejsza się staje.

Podsumowując, w mojej opinii "Kupcy i Korsarze" to tytuł dobry, solidny, raczej dla zaawansowanych graczy (chociaż przy odpowiednim podejściu i początkujący planszówkowicz może się w grze odnaleźć), lubiących wyzwania, ryzyko oraz kombinację strategii z losowością. Jako że tytuł (w zależności od stylu grania danego gracza) może obfitować również w interakcje negatywne, warto wziąć ten aspekt również pod uwagę, by rozgrywka nie skończyła się serią fochów co poniektórych jej uczestników ;-)
30
Piotrek [ dodano: 26.04.2014 ]
Gra bardzo ładnie wydana, kolorowe obrazki i figurki statków pozwalają odczuć bardzo sympatyczny klimat. Całe pudełko jest dość ciężkie i już swoją wagą oddaje wysoką wartość produktu. Niestety okrutnie kuleje przekład na język polski. Literówek jest zatrzęsienie, masę błędów i niejasności. Widać, że polska wersja przed wydaniem nie trafiła na żadną rozsądną osobę. Jest to szczególnie dużym problemem, gdyż zasad gry jest od liku, a przez instrukcję trzeba przebrnąć kilkukrotnie aby sprawnie wszystko szło. Polecam rozważyć zakup wydaniu angielskim.
9
Gwiazda
Andrzej Sieradzki [ dodano: 17.02.2014 ]
Mogę tylko przyklasnąć poprzednim opiniom. Po pierwszej rozgrywce (i lekkim downtimie, doskwierającym tylko kobietom), musze przyznać, że gra pozwala poczuć klimat epoki. Wykonanie fantastyczne, reguły dość proste po pierwszej turze, najgorzej niestety (najzawilej rozwiązana opisana i wymagająca najwięcej czasu - na początku) rozwiązana jest walka z kapitanami Niezależnymi. Trzeba to przebrnąć... Do rozgrywki polecam butelkę rumu. Sprawdza się znakomicie, buduje nastrój i ułatwia zrozumienie instrukcji;)
14
L.I.Z.ak
Michał Wójcik [ dodano: 21.01.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Porządnie wykonana gra, która nadaje się zarówno dla starych planszówkowiczów, jak i dopiero co wkraczających do tego świata graczy. Prawie wszystko w tej grze zostało wykonane idealnie: Karty pomocy dla gracza (są trochę duże, ale dzięki temu nie ma problemu, że ktoś chce przeczytać coś w instrukcji, kiedy inny gracz ją czyta), porządnie wykonane figurki statków, skrzyneczki na złoto czy plansza do gry. Niestety na kartach szybko daje się zauważyć ślady użytkowania, więc polecam szybki zakup koszulek. Instrukcja, jak to często bywa, też nie jest najlepiej napisana i sprawia, że w niektórych wypadkach będzie trzeba sięgać do erraty lub szukać pomocy na forach internetowych.

Gra jak najbardziej polecana tym, których kręcą pirackie klimaty!
21
joanna [ dodano: 04.01.2014 ]
najlepsza moja planszówka jaką do tej pory miałam. faktycznie trzeba przebrnąć przez instrukcję i opanować chaos na planszy, ale gdy to uczynimy będziemy mieli wiele godzin fascynującej rozgrywki. świetna grafika, dobrze wykonane i przemyślane elementy. uwielbiam tą grę.! minusy - błędy w wydaniu.
9
Mistrz Gry
Rafał Findziński [ dodano: 20.12.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Genialna gra. Miałem wersję angielską, ale kupiłem też Polską. I tu gra pokazała pazur, gdy pomalowałem pozostałe stateczki na inne kolory, wypuściłem 8 graczy na planszę i w połowie zdejmowania ulepszeń dorzuciłem nowe.
Okazuje się, że gra równie dobrze sprawuje się na 8 graczy! Ale i na 4 jest niezła zabawa. Całe wakacje 2012 spędziliśmy nad tą grą i coraz częściej do niej wracamy, a polski język na kartach zwiększa tylko jej przystępność.
Dla mnie to była najlepsza gra wydana przez Rebela.
27
Mateusz Ploskonka [ dodano: 11.11.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Jesli chodzi o wykonanie to wlasciwie tylko jedno zastrzezenie (W zamienione z Y) na kartach jednego statku. Poza tym bardzo dobra jakosc kart, planszy i statkow. Ogolnie materialy ich dopracowanie po prostu powalaja.
Co do samej gry, to jest klimat. Zasad jest duzo i trzeba uwazac aby czegos nie pominac , ale klimat wciaga.
12
Miłosz Gołębiewski [ dodano: 25.09.2013 ]
Gra pięknie wydana, duże ciężkie, wypełnione po brzegi pudełko z którego klimat aż się wylewa.
Niestety sama rozgrywka dosyć nudna i schematyczna. Czas oczekiwania na swoją turę jest masakryczny a gracze mają za dużo akcji do wykonania (szczególnie w porcie). Mi gra się po za stroną wizualną kompletnie nie spodobała.
11
Mariusz [ dodano: 24.09.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Po pierwsze słowa uznania należą się Rebel.pl - dzięki za świetną obsługę, wyrozumiałość dla przekładania przeze mnie terminu płatności. No i oczywiście za szybkość realizacji gdy już wszystko było opłacone przeze mnie.

Co do samego tytułu. Moje pierwsze podejście było jeszcze do wersji angielskiej, zakończyło się klęską wobec dość zawiłych zasad. Tym razem było już inaczej. Mimo że rzeczywiście zasady, może nie są skomplikowane, ale na pewno wymagają dużego skupienia podczas poznawania ich i wdrażania w grę. Nie jest to ideał, ale na długie wieczory, w gronie 3-4 osób myślę że tytuł zacny. Dziwi mnie niska ocena interakcji, ponieważ w naszych rozgrywkach (3 do tej pory) jej nie brakuje, mimo że nie wszyscy grają korsarzami, prędzej czy później każdy sięga do dział. :)
15
Michał Bańka [ dodano: 18.09.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetna gra. Warta polecenia wszystkim, którzy szukają w planszówce czegoś nowego, nowych mechanik, reguł. Grafiki są bardzo miłe dla oka, zasady w miarę proste i szybko da się je przyswoić. Zdecydowanie polecam.
12
Laoghan [ dodano: 22.08.2013 ]
@Gelfor: Tylko dukaty zakopane (schowane w skrzyni) przynoszą dodatkowe punkty zwycięstwa... do maksymalnej wartości 5 PZtów. Dodatkowo zakopanych dukatów nie można ci zrabować - choć i tak "traci" się ze skrzyni 10 Dukatów w razie przegranej walki.
8
Gelfor [ dodano: 22.08.2013 ]
Bardzo dobrze wykonana gra. Zasady choć długie są bardzo łatwe do zapamiętania. Niestety według mnie powinno ograniczyć się możliwości gracza podczas tury, ponieważ gdy jeden gracz wykonuje swą turę drugi czeka nawet 10 min. Nie rozumiem również jak i poco ukrywać dukaty w skrzyniach. Według mnie w Kupcy i korsarzy najlepiej gra się z trzema zaufanymi i szybko wykonującymi swoje tury graczami (niestety nigdy nie miałem okazji tak grać, ale myślę, że mam rację ). Nie podoba mi się również powtarzalność kart misji plotek i chwały oraz czas gry w realu zajmujący nawet 3 godziny!!! Mimo to kupców i korsarzy oceniam na 4/5.
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś w następnym komentarzu wyjaśnił o co chodzi z tymi skrzyniami.
9
Laoghan [ dodano: 22.07.2013 ]
Każdy początkujący gracz uważa iż strategia piracenia się nie opłaca... Trzeba dopiero ograć się z grą, a granie piratem nie dość, że staje się bardziej emocjonujące to jeszcze umożliwia zdobycie 10 punktów PRZED dowolnym z graczy grającym kupcem. Oczywiście, że w pewien sposób gra jest pozbawienia balansu - wolna ale bezpieczna droga do zwycięstwa kupca vs szybsza ale bardziej niebezpieczna droga pirata. Polecam zagrać kilka (naście) razy piratem i poznać możliwości gry, a "niezbalansowanie" przestanie przeszkadzać i coraz więcej graczy będzie grało piratami z sukcesami.
8
Jan Rogiński [ dodano: 21.07.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Ograła mnie sześcioletnia bratanica. Może jeszcze uda mi się pogodzić z tą grą, ale póki co to cały czas przegrywam. Kości mnie nienawidzą, jak piracę to karty mi nie podchodzą. Mimo wszystko gra jest bardzo ładnie zrobiona i przyjemnie się przy niej spędza czas ze znajomymi. Wydaje mi się, że ścieżka korsarza jest trudniejsza niż kupca, ale po dwóch grach jeszcze ciężko ocenić w jakim stopniu. Zresztą można wprowadzić swoje własne zasady, by bardziej zbalansować rozgrywkę.
7
Paweł Roman [ dodano: 04.06.2013 ]
Niestety, ta gra jest mocno niezbalansowana. Strategia piracenia się po prostu nie opłaca (zwłaszcza w grze na większą ilość graczy). Po pierwsze - polują na ciebie gracze "sterowani przez komputer" (na kupców nie). Po drugie - w przeciwieństwie do graczy-kupców - często będziesz ponosił uszkodzenia które trzeba naprawiać (gracze-kupcy pływają cały czas na max zdrowy). Po trzecie - wpływanie do portów staje się coraz trudniejsze co ogranicza twój ruch (kupcy wpływają spokojnie wszędzie). Po czwarte wreszcie - polują na ciebie także gracze-kupcy którzy zwykle mają środki wystarczające do puszczenia cię na dno (gra wręcz zachęca do polowania na piratów - są nagrody) przy czym sami są zwykle nieuchwytni bo mogą wpływać do dowolnego portu i pilnują by nie wejść w twój zasięg (i nie ograniczają ich ruchów fstatki NPCów). Prędzej czy później jako pirat znajdziesz się w zasięgu 'pokojowego handlarza' z uszkodzeniami wskutek losowych kart albo ataku kapitana "sterowanego przez komputer". Wtedy on podpłynie i po prostu cie zatopi - ze 'świezym' nieuszkodzonym statkiem kupieckim podpakowanym bonusami nie masz szans. Praktycznie zawsze taka sytuacja dla pirata źle się kończy. A zatopienie statku w środkowej fazie gry uniemozliwia praktycznie powrót do gry i sukces. Gra powinna się nazywać "kupcy i handlarze" :) bo piraci nie mają w niej praktycznie żadnego życia.
11
Jacek Blacharski [ dodano: 16.05.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Ciekawa gra. Z jednej strony ma wszystko czego oczekuje się od fajnej i wciągającej gry: dużo elementów, rózne przygody, statki etc. Z drugiej jednak pewne niedociągnięcia (np. zbyt duża losowość przy walkach) sprawiają, że jakoś nie wracamy do niej.
7
Weteran
Ernest Kiedrowicz [ dodano: 15.05.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
W dzieciństwie spędziłem kilkaset godzin grając w Sim Mayer's Pirates i Port Royal. Gdy dowiedziałem się o wyjściu tej gry, stwierdziłem, że muszę ją mieć. Gra przypomniała mi te wszystkie wspomnienia dotyczące tamtych gier. Kupno i wymiana towarów, emocjonujące potyczki morskie, wykonywanie misji i werbowanie załogi. I tak dobrze poznane Karaiby. Aż się łezka w oku kręci. Problemem mogą być zasady. Jest ich dużo i trzeba zagrać kilka razy by je wszystkie zrozumieć i spamiętać. Jednak jest to wynagrodzone przez ciekawą rozgrywkę, szczególnie przy graniu piratem. Wielkim plusem gry jest oprawa graficzna. Jest to chyba najładniej wykonana gra z jaką miałem styczność. Plansza, karty i statki prezentują się po prostu znakomicie. Zdecydowanie polecam wszystkim
11
hobibit [ dodano: 07.05.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Mi gra się bardzo spodobała. Ma oczywiście wadę: losowość ale poza tym gra się bardzo fajnie.
3
Witolomeo [ dodano: 28.04.2013 ]
Ahooj szczury lądowe! :D

Czas najwyższy ruszyć w morze! Łupić, grabić, gwałci... (tfu!) gwałtownie szturchać pośladki i puszczać na dno tych wszystkich, którzy nie oddali po dobroci!

Ale do rzeczy. Z zamiarem kupna Kupców nosiłem się dość długi czas. Cena jest znaczna, a opinie podzielone. Wreszcie zaryzykowałem, i nie żałuję!

Gra zasługuje na solidną 4 z dużym plusem (takim w kształcie piszczeli!). Jest niełatwa. Reguł jest sporo, lecz choć łatwo coś pokręcić (i zapomnieć!), tak naprawdę są mocno intuicyjne. Również te dotyczące walki (wystarczy wbić sobie do głowy, że aby zrobić cokolwiek podczas bitwy (ostrzał / abordaż / ucieczka) należy wymanewrować przeciwnika, by zająć dogodniejszą pozycję! Logiczne, prawda? :) Problemem są drobne niuanse (np. podczas zadeklarowanego ostrzału wystarczy mieć więcej sukcesów niż przeciwnik. Ale by mu uciec, wróg nie może mieć ani jednego!).

Gra wymaga elastyczności. By wygrać, trzeba mieć krótkoterminowe plany. Jeden na całą grę nie wystarczy, bo jest zbyt losowa. A licząc tylko na farta, zostaniemy w tyle lub... na dnie!

Tytuł ten może być nużący dla tych, którym ciężko wkręcić się w świat gry. Aby wszystko sprawniej szło gracze powinni sobie pomagać (ja handluję - ktoś obsługuje bank, wymienia żetony na stole itp.). Natomiast część reguł można usunąć, lub zmienić! Zauważyliśmy, że krótko po zmianie okrętów na duże, gra się kończy. Dlatego monety w skrzyni nie dają u nas pkt. Chwały. Utrudnia to życie kupcom, więc dla równowagi podczas ataku na kupca niezależnego można użyć tylko 1 broni specjalnej (co utrudnia życie piratom!). Gra wcale nie jest przez to dłuższa bowiem pieniądze zamiast gnuśnieć w skarbcu, krążą i generują dochody (więcej forsy na handel, ulepszenia, broń i... plotki! Nie żal w każdym odwiedzanym porcie iść do tawerny by sprawdzić gdzie i o czym wiatry gwiżdżą!). I pamiętajcie o negatywnej interakcji! Moja dziewczyna wiele razy wygrała partię, bo za późno zdecydowałem się na atak... Galeony trudno zatopić...
Pomyślnych wiatrów!
6
Łukasz Seyda [ dodano: 13.03.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Gra ładnie wykonana i bardzo klimatyczna i wciągająca, szczególnie dla maniaków komputerowej serii Port Royal.
Po kilku 2-osobowych rozgrywkach ochota na granie nie mija, choć granie piratem jest dużo ciekawsze niż prowadzenie wyłącznie kupieckiej kariery. Obawiam się tylko że przy większej liczbie graczy czas oczekiwania na własną kolejkę może być nużący.
0
Paweł Hałasik [ dodano: 08.03.2013 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Niestety mam mieszane uczucia co do tego tytułu. Grę zamówiłem przedpremierowo i miałem wobec niej spore oczekiwania. Częściowo otrzymałem produkt na który liczyłem, jednak tylko częściowo. Zachwycać może wykonanie i oprawa graficzna, sam klimat gry, bardzo duża liczba plotek i misji, jednak irytuje zbyt duża losowość oraz długi czas oczekiwania na swoją kolej (szczególnie przy rozgrywce czteroosobowej). Graliśmy dotychczas trzykrotnie w Kupców i Korsarzy i niestety za każdym razem mieliśmy te same, negatywne odczucia. Z jednej strony cieszę się, że mam ten tytuł w swojej kolekcji, z drugiej uważam, że nie zasługuje on na tak wysoką ocenę i cenę zarazem.
0
Marcin Lucimiński [ dodano: 13.02.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Moim zdaniem bardzo ciekawa i rozbudowana gra. Wiele wątków powoduje, że nikt nie nudzi się podczas rozgrywki. Zarówno zaletą, jaki wadą gry jest jej skomplikowanie. Początkowo mniej wytrwałych graczy może zniechęcać (sam robiłem 3 podejścia), ale po 1-2 pełnych rozgrywkach podstawowe zasady zapadają w pamięć i pozostaje już czysta przyjemność. Niestety każdy nowy gracz ma problem z ogarnięciem wszystkich reguł, więc proponuję, by na pierwszą rozgrywkę przylączył się do doświadczonego gracza.
0
Jakub Wilk [ dodano: 09.02.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Po opisie gry nie byłem do niej do końca przekonany. Dopiero jak zagrałem dało się poczyć świetnie oddany klimat pirackich przygód na morzu. Grało nam się dobrze zarówno we 2 osoby jak i we czterech
0
James Bond
Marcin Kijowski [ dodano: 28.01.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Harrrrrr! Gdzie są skarby?! Gdzie rum i kosztowności?! Co mamy zrobić z tymi kokosami?! Do armat ładować? -_-
Każdy miłośnik morskich piratów powinien czym prędzej złupić tą grę gdyż lepszej w tych klimatach nie znajdziecie (pomijam niedostępny już produkt Games Workshop o nazwie Man O War który był istnym cudem a Dreadfleet ma za dużo fantasy)
Kupcy I Korsarze są całkiem udaną planszową wersją starej gry komputerowej Pirates!. W grze mamy coś dla każdego, bitwy morskie kilkoma rodzajami statków, handel z mechaniką popytu i podaży, zadania od gubernatorów, wojny między morskimi potęgami tamtego okresu i wiele wiele więcej aż ledwo się to na planszy mieści :D Po dogłębnym poznaniu zasad gra staje się wyjątkowo szybka i płynna pozwalając graczom na wczuwanie się w klimat pełną parą. Kawał wspaniałej gry planszowej. Niestety nie obyło się bez kilku mniejszych i większych błędów które mogą (ale nie muszą) doskwierać graczom. Po kilku grach gracze zauważą że życie handlarza jest zdecydowanie łatwiejszą drogą gry i często jedynymi piratami morskimi stają się piraci niezależni (tu otwiera się opcja na zasady domowe, my ograniczyliśmy wybór statków startowych). Kolejnym minusem jest jakość kart, tu bez koszulek raczej szybko zauważymy ścieranie się farby i brzydkie rysy, na szczęście pozostałe elementy są doskonałej jakości i nie stwarzają takiego problemu. Mimo tych wad gra spełniła moje oczekiwania i bez wahania polecam ją każdemu, jest to produkt wart posiadania w swojej kolekcji.
3
Sławomir [ dodano: 14.01.2013 ]
Bardzo przyjemna rozgrywka, sporo emocji przy grze piratem, trochę mniej przy zabawie kupcem. Wykonanie na 6.
0
Łukasz Leper [ dodano: 13.01.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Ta gra zrobiła już na mnie wielkie wrażenie gdy spojrzałem na opakowanie, które trzymałem w rękach. Gdy otworzyłem zaczęły się ze mnie wylewać emocje szczęścia, radości i podniecenia. Im niżej zanurzałem się w pudełku tym bardziej chciałem wreszcie zagrać w tą grę.
Takie były moje odczucia. Jeśli natomiast chodzi o konkretny opis gry to gra jest bardzo pięknie odrobiona, Wszystkie jest starannie odrobione, ale niestety trafiają się również błędy z tłumaczeniem.
Gra ma naprawdę dużo możliwości jeśli chodzi o przebieg gry. Sama plansza jest bardzo duża. Na samym początku ciężko jest się doczytać jak grać, trzeba naprawdę porządnie przestudiować instrukcję krok po krok. Nawet po partiach najlepiej jeszcze zajrzeć i zobaczyć czy się dobrze grało. Ogólna moja ocenia: bardzo gorąco polecam tą grę, jest naprawdę niesamowita i warta tej oceny.
Pozdrawiam!
0
Marlena [ dodano: 10.01.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Przede wszystkim gra jest pięknie wydana. Miło się patrzy i jak tylko otworzy się pudełko od razu ma się ochotę porozkładać plansze i zacząć grę.
I w tym momencie zaczynają się schodki. Instrukcja nie należy do najprostszych, a jej największym minusem jest niedopracowanie. Niektóre (co prawda małe fragmenty, ale jednak) są nieprzetłumaczone.
Jak już przekopiemy się przez instrukcję gra jest całkiem ciekawa. Na dłuższą metę męczy długość oczekiwania na swoją kolej. Z racji długich rozgrywek polecam np. w trakcie gry dla 2 osób ograniczyć moment zakończenia gry do uzyskania 5 puntów.
Have fun!
0
Boardmaster
Dariusz Wodarz [ dodano: 09.01.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Sid Meier's Pirates! na planszy? "Stary jadę tam" :D. Gra klimatyczna, więc nie dla wszystkich. We wspominanej grze komputerowej nie było trybu multi, więc dla jej fanów a także innych miłośników piratów oraz gier typu ameritrash pozycja obowiązkowa.
0
Agnieszka [ dodano: 30.12.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
świetna gra! Przebrnięcie przez instrukcje i zapamietanie wszyskich zasad zajmuje co prawda trochę czasu, ale warto! Bardzo ładnie wykonane plansze, karty i inne elementy gry. Można świetnie wczuć sie w piracki klimat ;)
0
Emilia [ dodano: 29.12.2012 ]
Mam mieszane uczucia, co do tej gry. Z jednej strony rzadko po nią sięgam, a z drugiej jej zalety sprawiają, że jednak jej nie odsprzedam. Do rzeczy, czyli plusy i minusy:

+ piękne wykonanie (większość elementów to uczta dla oczu)
+ klimat (naprawdę da się wczuć w tę morską przygodę)
+ kapitanowie statków o różnych cechach (polecam wprowadzenie możliwości wyboru kapitana)
+ misje i plotki (jednak zbyt dużo na nich tekstu - to 1 z wielu spowalniaczy)
+ mechanizm handlowania
+ porty o różnych cechach
+ można skrócić grę, zmniejszając liczbę punktów chwały do zdobycia
+ losowość kart wydarzeń (ten element akurat bardzo pasuje do morskich przygód)

- zbyt długa (w 4 osoby nawet nie mam ochoty w to grać - zanudziłabym się)
- długi czas oczekiwania na swoją kolej
- dużo zasad - dużo tłumaczenia nowym graczom
- dużo rozkładania przed rozpoczęciem gry
- dużo przemieszczania elementów w czasie gry (kapitanowie niezależni, karty wydarzeń, karty surowców, żetony surowców itd...) - mam wrażenie, że więcej jest tego przemieszczania i czekania na swoją kolej, niż samej gry!
- zbyt dużo rzucania kośćmi w czasie bitew - szybko zaczyna mnie to nużyć
- zbyt duża losowość bitew morskich (irytujące są przegrane mimo dużo lepszego statku)


Podsumowując, zniechęca mnie czas oczekiwania, sporo czasu przeznaczonego na czekanie i nudne operowanie elementami w stosunku do czasu przeznaczonego na samą strategię, czy faktyczne czerpanie przyjemności z gry. Z drugiej strony dla morskiej przygody można czasem na te mankamenty przymknąć oko. W końcu to niemożliwe, by gra miała tak dobrą ocenę i tylu fanów bez przyczyny. Może faktycznie nie powinno się do tej gry siadać bez rumu!
0
Wiktor Stetkiewicz [ dodano: 22.12.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra dla mnie bardzo spoko,Ale tylko jak sie gra piratem, gra kupcem jest bardzo nudna. Jak gram to chce byc tylko piratem. Gra ogolnie bardzo spoko, Jakie male niedociagniecia, mala losowosc gra godna polecenia
0
Esmeralda [ dodano: 14.12.2012 ]
Gra średnia - pierwsze dwie rozgrywki to zapamiętywanie zasad a w następnych już mdło się robi jak trzeba znow przehandlowywać te wszystkie kakao i inne buraki. Niby jest dużo możliwości a i tak z większością graczy kończy się tak, że piraci sobie łupią niezależnych kupców, kupcy sobie handlują, każdy robi swoje, a jak nie ma jego tury to sprawdza pocztę w necie. Przy 4 osobach są już naprawdę długie przestoje, a patrzenie jak inni handlują nie jest wciągającą rozrywką, więc gra się rozłazi. Może w 3 osoby jest lepiej, jeszcze nie probowalam. Losowość jest bardzo słaba i nawet nie chodzi o to, że jest jej za dużo. Fajnie jak cos losujesz np zadanie i to Cię stawia w łatwej lub trudnej sytuacji, z którą musisz cos zrobić. Natomiast tutaj kupujesz plotkę, przemierzasz cale morze, żeby ją zrealizować a potem rzucasz kością i okazuje się, że nic z tego. Po dwóch takich wypadkach masz już dosć polotek i misji.
Ogolnie po wprowadzeniu kilku modyfikacji typu otrzymywanie plotki bez rzucania kością (bo cos w koncu w tej grze trzeba robic!), wykonywaniu akcji port naraz przez dwóch kolejnych graczy (żeby nie musieć z nudów obgryzać paznokci) trochę lepiej ale nadal nie to
0
Pisarz
Jakub Orłowski [ dodano: 12.12.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jedna z najlepszych gier w jakie grałem. Największa zaleta, to liczne ścieżki do zwycięstwa i całkiem logiczne łączenie ich (bycie trochę piratem, trochę kupcem, trochę wypełnianie misji itd), za to największą wadą określę zupełną losowość w bitwach. ewentualnie wytknę jeszcze, że gra jest tylko na 4 osoby, przydałby się do dokupienia 5 zestaw statków.

Poza tym nie widzę wad. Mnóstwo emocji, ciekawych sytuacji i nawet śmiechu, jak poczyta się podpisy pod kartami.
1
Magda [ dodano: 28.11.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra zdecydowanie nie dla każdego. Po pierwsze rozgrywka potrafi być bardzo długa. A po drugie mnogość zasad i rzeczy, o których należy pamiętać, mogą popsuć zabawę mniej doświadczonym graczom. Ale jeśli już ktoś pozna wszystkie zasady i przestanie co chwilę zaglądać do instrukcji, gra zaczyna przynosić dużo frajdy. Wiele możliwości zdobywania punktów, bitwy morskie, konieczność ukrywania się przed innymi statkami, jeśli chcemy tych bitew uniknąć oraz najładniejsza plansza ze wszystkich mi znanych gier sprawiają, że grze daję 5.
Ps. Aby gra była bardziej emocjonująca wprowadziliśmy ograniczenie polegające na tym, że ze sprzedaży towarów można zdobyć maksymalnie 3 punkty. Dzięki temu nie ma sensu pływanie od portu do portu i nastawianie się na li i jedynie handel towarami.
0
Damian [ dodano: 10.11.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Cóż po kilku solidnych partiach i dokładniejszym obeznaniu z grą czas napisać kilka słów.

Jeśli chodzi o wykonanie gry można spokojnie powiedzieć, że jest na najwyższym poziomie. Jedynym elementem, o którym była już tutaj mowa to te nieszczęsne karty statków, ale nie wypływają one w żaden sposób na rozgrywkę w związku z czym jest to problem marginalny. Zarówno plansza, statki jak i karty świetnie oddają klimat Karaibów i pomagają się wczuć w rolę wilka morskiego.

Co do mechaniki gry i jej zasad. Tutaj przyjdzie się zmierzyć z mnogością wielu różnych reguł, które kierują grą. Dla mnie osobiście największym problemem było ogarnięcie zasad walki. Niemniej kilka kilku dłuższych chwil spędzonych z instrukcją sprawiło, że wszystkie znaki zapytania zniknęły i można było cieszyć się grą :).

Sama rozgrywka jest ciekawa, tak samo jak bitwy morskie, które budzą chyba najwięcej emocji. Paradoksem gry jest trochę to, że Ci, którzy nastawiają się na łupienie innych graczy lub statków niezależnych częstokroć przekrywają, a osoby, które powoli ciułają dukaty jako kupcy odnoszą zwycięstwo :P.

Podsumowując - gra jest ciekawa, osadzona w atrakcyjnym klimacie i świetnie wykonana. Jeśli kogoś pociąga świat piractwa i morskich potyczek ta gra jest z pewnością dla niego :).
0
Michał Wołosewicz [ dodano: 30.10.2012 ]
Odpalić muzę z Piratów i grać...nic więcej.... tutu tutu tutu tut hehehe...Świetna propozycja dla fanów Piratów jak i dla szczurów lądowych :D. Morskim klimatem aż kipi, a możliwości podboju Karaibów i innych lokacji nie do ocenienia.Nie wiem czemu ale gra zasługuje na troszkę wyższy niż wg BGG miejsce.Gra wydana prześwietnie, jednie karty statków średnio, bo wydane osobno dla wersji polskiej albo nie mają pierwszej literki albo są jakościowo gorsze, ale czy to ma znaczenia przy ogromie możliwości i tym klimacie?...nie ŻADNEGO znaczenia?...dla mnie w ogóle....Taki Talisman (sentyment ot co:D) w świecie Piratów....to akurat ma być pozytyw, a ten klimat to po prostu coś na co czekałem.Serdecznie polecam, bo nie spotkałem się z inną grą w tym klimacie by tak w pełni oddała te czasy i ..właśnie i to coś.
0
Pionier
Bartosz Mroziński [ dodano: 24.10.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Gra ogólnie bardzo dobra. Aczkolwiek rozgrywki bywają nierówne - raz jest dużo emocji, innym razem niespecjalnie. Ale bywają momenty (szczególnie bitwy), które długo się później wspomina.

Grałem tylko na dwie osoby i w takim wariancie brakowało mi trochę epickości. Granie kupcem wydawało się łatwiejsze, ale jednocześnie nudniejsze.

Nie jest to ideał przygodówki, którego od lat poszukuję (i pewnie nie znajdę:) ), ale to wciąż bardzo dobra gra, w którą jeszcze chętnie pogram.
1
Michał Bańka [ dodano: 24.09.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Porządna gra nadająca się nawet dla całej rodziny. Ciekawa rozgrywka. Lecz czemu ocena 4 a nie 5... pewnie dlatego, że zagrałem w nią tylko 1 raz i widać, że nie ma w sobie tego czegoś co by mnie wciągnęło na dłużej. Mimo wszystko jest to dobry produkt.
0
Magdalena [ dodano: 05.09.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra piracka pełną gębą!

W recenzjach można dowiedzieć się, że jest zbyt losowa i że osoba, której początkowo się nie powiedzie, ma mierne szanse nadrobić straty. To wszystko prawda, na tyle na ile jestem w stanie stwierdzić po pierwszym graniu, ale wcale nie psuje to zabawy jaką się z niej ma!

Gracze wcielają się w kapitanów okrętów, którzy szukają szczęścia na Karaibach. To od nas zależy czy wstąpimy na drogę występku, czy też pozostaniemy do końca uczciwymi (mniej lub bardziej) kupcami. Być piratem jest opłacalnie, ale musimy się nastawić na bezlitosne ściganie przez okręty liniowe czterech nacji. Kupcem jest łatwiej w tym zakresie, ale za to pirackie rajdery ostrzą sobie na nas zęby.

W grze jest wszystko czego potrzeba w grze pirackiej, abordaże, ukryte skarby, porwane córki gubernatorów, podstępni zdrajcy, pyskaci bosmani i romanse z portowymi dziewkami. A przede wszystkim powiew wiatru na policzku i zapach prochu o poranku.

Po pierwszej rozgrywce jestem strasznie na tak i nie mogę się doczekać następnej.
0
Poliglota
Michał Przywarski [ dodano: 11.08.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Cóż można o tej gierce powiedzieć, hm...chyba tylko jedno kupić i grać :). Gra jest bardzo ciekawa i urzeka mnogością opcji które można naprawdę szybko ogarnąć. Wiele osób zarzuca grze losowość, ludzie kochani przecież to planszówka w kanon tych gier wpisana jest losowość jak nie będzie losowości to zamieniło by się to w szachy albo stratego a to te chwile, kiedy kostki toczą się po stole a my nagle zrywamy się z krzykiem bo załoga naszego slupa zdobyła karawele, to właśnie powoduje że gry mają urok, jak się tego nie lubi to po jakiego diabła zabierać się za takie gry? Po to by pisać, że gra jest losowa? Ma być losowa :)
Po kilku turach na planszy robi się "ciasno" wszędzie pełno okretów, wybuchają wojny trzeb uciekać przed piratami lub gdy samemu jest się piratem trzeba wiać przed prawie wszystkimi, plansza staje się ciasna a my musimy myślec nad każdym ruchem, super.
Podsumowując, jedyna rzecz która mi się nie podoba to atak na kupca jest bardzo abstrakcyjny w porównaniu do całej gry. Po za tym grę gorąco polecam ARRRR!!
0
Olga Kreft [ dodano: 07.08.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Ciekawa rozgrywka, która jest najciekawsza kiedy gra się w cztery osoby i na planszy jest "gęściej". Grając w trzy osoby, gra może potoczyć się różnie, jest bardziej zależna od czynników losowych. W dwie osoby jeszcze mi się nie zdarzyło grać. Wykonanie krótko mówiąc rewelacja. Czas oczekiwania na turę może z początku by uciążliwy ale kiedy gracze nabiorą doświadczenia gra się toczy znacznie szybciej. Ogromnym plusem jest możliwość "odkucia" się przy pechu. Nawet kiedy jest się na samym morskim dnie, można powstać i rabować (lub kupować) dalej. Ponadto sporym atutem jest możliwość rozwoju w wielu kierunkach. Można wygrać zarówno będąc kupcem, jak i piratem więc gra pozostaje dobrze wyważona.

Mimo niewielkich niedociągnięć i sporej losowości, za klimat, wykonanie, ogromną frajdę i satysfakcję daję 5 :):). Właśnie tego od tej gry oczekiwałam ;).
0
Szczęściarz
Piotr Chróściewicz [ dodano: 04.08.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
mila gra, ciekawy pomysl, warta sprobowania! polecam
1
Sebastian [ dodano: 14.07.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Zalety:
+Tematyka
+Wykonanie
+Różnorodność akcji do wykonania w swojej turze

Wady
-Duża losowość
-Niesprecyzowana instrukcja
-Długi czas oczekiwania na swoją akcje
-Słabo rozwiązany element walki

Gra jest przeznaczona dla bardziej wymagających graczy. Fani eurogier mogą przerazić się długością rozgrywki oraz ilością akcji do wykonania w swojej turze. Mimo wielu wad gra broni się świetną tematyką i rewelacyjnym wykonaniem...
0
Bartłomiej Gaweł [ dodano: 30.06.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetna grafika, gra ciekawa. Cała rodzina przy niej siedzi ;d
0
Monika Puźniakowska [ dodano: 28.06.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Gra bardzo przyjemna, porządnie wykonana (błąd na kartach poprawiony więc można go wybaczyć). Mimo tego, że losowość jest dość irytująca można jej poświęcić naprawde wiele godzin wolnego czasu. Polecam :)
1
Mariusz Górski [ dodano: 26.06.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Pierwsze po rozpakowaniu gry co się rzuca w oczy to multum bajerów. Fajne plastikowe figurki, świetne karty graczy, pełno malutkich kart i piękna plansza. Sama gra zniszczyła mi psychikę swoją zajebistością. Trochę trzeba posiedzieć przy instrukcji i pierwsza partia to cochwilowe zaglądanie do niej, jednak pod koniec gra już przebiegała szybko. Sama rozgrywka ma wiele smaczków i świetnie oddaje klimat piratów. Do tego gra prosta do skalowania, jak dla kogoś jest za krótka/długa. Brać w ciemno!
0
TomB [ dodano: 23.06.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra jest złożona z wielu drobnych zasad, które wymagają opanowania, ale są logiczne i konsekwentne, co daje możliwość satysfakcjonującego sterowania losami swoich kapitanów.

Zalety:
- losowość - może doskwierać, ale przy tylu decyzjach i wydarzeniach jest mnóstwo okazji do przełamania pecha;
- wybór między krwawym piratem a spokojnym kupcem pozwala usiąść do gry niezależnie od nastawienia lub preferencji gracza (np. ktoś spokojnie wozi sobie towary i wykonuje pokojowe misje, a ktoś inny jednocześnie może wyżyć się piratem);
- niepowtarzalność rozgrywki - dużo kart wydarzeń serwowanych w różnej kolejności zapewnia odmienne partie;
- wykonanie - tak świetne, że zapomina się o wpadkach wydawcy;
- skalowalność - na 4 trudno i długo; na 2 płynnie i łatwiej.

Wady:
- oczekiwanie na turę - im więcej graczy, tym więcej bezproduktywnego czekania (nie pomagają u nas żadne sposoby zaoszczędzenia czasu);
- losowość - czasami czekanie na pechowy rzut kośćmi może dobić;
- czas gry - mocno zróżnicowany nie tylko liczbą graczy, ale też przez nieprzewidywalne wydarzenia w trakcie partii (np. seryjne nieudane próby ciułania punktów przez kilku graczy).
0
shadowrun [ dodano: 22.06.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Niezła gra o piratach i skarbach, wykonanie bez zastrzeżeń, więc dlaczego ocena tylko 4? Gra potrafi się wydłużać w czasie, co dla niektórych może być zaletą, dla mnie niestety nie. Tury graczy też się przedłużają ale z tym można sobie poradzić wprowadzając np. 2 akcje zamiast 3. Warto mieć tę przygodówkę w kolekcji, mając świadomość konieczności poświęcenia sporej porcji czasu.
0
Bartosz Becker [ dodano: 22.06.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Bardzo fajna rogrywka. Czuć klimat karaibów i Jacka Sparowa. Trzeba się nastwić na dozę losowości która jest oczywiście pod kontrolą. Nadaje się super na lekkie spotkania w gronie znajomych.
0
Piotrek [ dodano: 01.06.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra mnie oczarowała :) Jest mocno przygodowa, mocno losowa (przez co mocno niesprawiedliwa i tym samym zwroty akcji zdarzają się bardzo często), po skończeniu gry chwilę zawsze trwają rozmowy na temat przygód i tego co się działo. Mimo że potrafi wkurzać przez kostki to właśnie paradoksalnie, dlatego mi się podoba. Losowość nadaje tej grze smaczku, czuć przygodę i zmienną fortunę. Jedyny minus podczas rozgrywki to, że przy dużym ferworze działań na morzu często zapomina się ile kto akcji już wykonał :). Zbyt mały jest, pisały też już o tym inne osoby, ruch statków niezależnych, można to zwiększyć rzutem kostką za każdy statek niezależny jeśli np. karta wydarzeń nie przewiduje ruchu statków. Trzeba też kilku rozgrywek żeby poznać mechanizmy i pola na planszy i wtedy można grać płynnie i z pełną satysfakcją (nie ma co się przejmować dłużyzną na początku przygody z tą grą - my dwóch pierwszych rozgrywek nie skończyliśmy ze względu na brak dostatecznej ilości czasu - ale jak się załapie mechanizmy gra się szybko).
Polecam - świetna gra przygodowa - ma wszystko przygody, walkę, różne drogi prowadzące do zwycięstwa i przede wszystkim klimat.
1
Puchatek [ dodano: 21.05.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Komentarzy wiele, trudno się nie zgodzić. Gra bardzo duża, dająca wiele możliwości, świetnie wykonana, losowość duża, ale w końcu jest to gra przygodowa, nigdy nie wiadomo co się wydarzy! Gra złożona co powoduje, że dopiero po kilkunastu rozgrywkach w pełni panuje się nad wszystkimi zasadami i kruczkami. Lekki minus dla sytuacji pod koniec rozgrywki, gdy skupi się w głównej mierze na plądrowaniu kupców, posiada się ogromną ilość dukatów z którymi żywnie nie ma co zrobić...

Gra jednak z kategii obowiązkowych w kolekcji!
0
Andrzej [ dodano: 09.05.2012 ]
Witam.

Zastanawiam się nad kupnem tej gry i chciałem rozwiać swoje wątpliwości jeśli chodzi o rozgrywkę. Będzie grane w większości przypadków przez 2 osoby, więc czy rozgrywka nie będzie wtórna?

Pozdrawiam.
0
Bartosz Becker [ dodano: 03.05.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Gra się naprawdę super. Gra jest dośc losowa ale z odpowiednim nastawienie na grę przygodową w której nie do końca mamy wszystko pod kontrolą gra daje wiele satysfakcji.
0
Bożyszcze
Konrad Bryzik [ dodano: 28.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra jest naprawdę niesamowita. Początkowo przy zakupie troszkę się wahałem czy będzie warto... jednak po rozegraniu partii wszystkie wątpliwości się rozwiały. Grałem jako kupiec, z powodu tego że lubię gry ekonomiczne. I tu bam, system rynku w grze zrobiony bardzo fajnie, gdzie można kupić taniej a gdzie indziej sprzedać drożej. Brakuje mi jednak troszkę przechowywania towarów w portach.
Jednak mimo to gra ode mnie dostaje 5. :)
1
Rafał Serafin [ dodano: 13.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra świetna potrafi przyciągnąć na długie godziny. Kilka błędów, które tu i ówdzie się pojawiły w ogóle nie zmniejsza radości z grania. Każdy kto chociaż raz zetknął się z tą grą odczuwa potrzebę ponownego grania. Jest mały minus. Otóż utrata statku z ulepszeniami masą dukatów i towarów jest trochę frustrująca i nie pomaga, że od razu losujemy nowego. Ale już po kilku turach zapominamy o straconym kapitanie. Naprawdę polecam Kupców i Korsarzy
0
Marcin Grzempowski [ dodano: 12.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
W pudełku pełnym, aż miło, znalazł się zestaw woreczków to chowania elementów. Już za to 5 się należy! To się nazywa dbanie o gracza! Sama gra jest wciągająca. jako że uwielbiam gry strategiczno-handlowe moje pierwsze podejście zaczęło się od grania kupcem, i nie żałuje, bo wygrałem :) gra piratem wyglądała na ciekawą wiec na pewno spróbuje. Jak ktoś lubi tematykę piratów, produkt must have! Rebel jak zwykle bez zarzutu
0
Weteran
Norbert Haładaj [ dodano: 12.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Hej Ho Na Umrzyka Skrzyni i Butelka Rumu !!!
Dla młodszego pokolenia planszówkowców, gra nawiązuje klimatem do filmów Piraci z Karaibów albo gier komputerowych. Dla mnie jest miłym powrotem do Wyspy Skarbów Stevensona i filmów z Burtem Lancasterem i Erollem Flynnem.
Doskonała zabawa. Nic tylko pływac, łupic, napadac, gwa... taaa, gwarantuję doskonałą zabawę.
Rebel jak zwykle na medal.
1
Łowca
Ixi [ dodano: 11.04.2012 ]
Gra jest cudownie wydana. Grube żetony, duże plastikowe statki, spora ilość kart. Ogółem miodzio. Pudełko mogłoby być ciut większe. ;)
Jedynym poważnym minusem jest instrukcja. O ile można wybaczyć literówki, to kompletnie niezrozumiały jest fakt tego, że w pewnym miejscu mamy fragment po angielsku. :P Przetłumaczenie tego oczywiście nie jest problemem, ale sam fakt tego, że coś takiego jest, trąci dużym zaniedbaniem. Ponadto w jednym przykładzie dość poważny błąd. Mowa jest o statku niezależnym bodajże bandery holenderskiej, a w kolejnym zdaniu informacja, że na gracza zostaje wyznaczona nagroda przez Hiszpanów.
I ten nieszczęsny błąd na jednej karcie plotki lub misji....
0
Poszukiwacz
Marek Domański [ dodano: 09.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
„Kupcy i Korsarze” to klimatyczna i wciągająca gra. Jestem laikiem jeśli chodzi o gry, ale spodobała mi się. Miło spędziliśmy czas z Mężem na graniu we dwoje, jednak polecam tę grę dla większej liczby graczy. Dobrze wykonana, ciekawa, jasne zasady, nie nudzi się. Plusem jest to, że daje możliwości wyboru, i jest łatwa nawet dla początkujących. Minusy? Chyba nie widzę. Nie zawiodłam się na poziomie tej gry. Gorąco polecam! Miłej zabawy!
Moja ocena 5.
Emilia D.

„Kupcy i Korsarze” Gra o piratach i kupcach na burzliwych wodach Nowego Świata, Temat klasyczny w literaturze i filmie. Temat ciekawy i możliwość gry na dwa sposoby.
A zacznijmy od początku, pierwsze otwarcie pudełka, a nawet wcześniej waga pudełka dużo obiecująca zawartość.
Instrukcja do przeczytania i po samodzielnym treningu da się bez problemu rozwikłać wszelkie niuanse by rozpocząć grę.
A teraz czas na rozgrywkę. Gra w miarę płynna, Chociaż czasem trzeba swoje odczekać nim poprzedni gracze wykonają wszystkie swoje działania. Jednak po paru rozgrywkach wdaje się rutyna postępowania. Aby wygrać trzeba postępować w pewnym schemacie. Duża losowość może zwolnić schemat ale to tylko lekkie opóźnienie. Czasem jednak przewrotność losu może mocno dać popalić. Korsarz ma wydawać się być może ciekawszą grę i jest w tym część prawdy. Kluczem do sukcesu jest jak najszybsze kupienie Fregaty i to nim kupcy zmienią swój stateczek na Galeon, wtedy oni zaczynają rozdawać karty. Kupiec jak szybko dorobi się Galeonu i wzmocni go paroma modyfikacjami, może swobodnie robić swoje interesy... Przy pomyślnej grze, rozgrywka może bardzo szybko dobiec końca...
I na koniec.
Gracze bardzo często grają swoje i interakcja robi się czasem minimalna.
Grę należy traktować lekko i bardziej rodzinnie, mam dosyć pozytywne wrażenie ogólne, ale gra nie jest wybitna.
Nasuwa mi się porównanie do dawnej gry „Gwiezdny kupiec” i niestety „Korsarze i kupcy” nie mają szans w żadnej konkurencji z nią, nie licząc jakość wykonania elementów gry.
Dlatego moja ocena to 3
Marek D.
0
Mateusz Wata [ dodano: 09.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Pomimo kilku niedoróbek (np. 'Ytrzymałość' ;] ) gra jest zdecydowanie warta zakupu - klimat sprawia, że aż chce się założyć na oko opaskę i krzyczeć ARRR! przy każdym udanym rzucie kostkami :)
0
Szymon [ dodano: 09.04.2012 ]
Gra pierwsza klasa, ale wydanie ala Rebel to mistrzostwo braku korekty. Rozumiem, że Rebel jest biedny i nie ma kasy na profesjonalistów, ale przecież ma pracowników którzy chyba znają język polski/angielski i mogli wszystko przeczytać i zrobić korektę. Nie rozumiem dlaczego chociaż 3 rozgarnięte osoby nie mogły tego zrobić.
0
Jarosław Mazurek [ dodano: 08.04.2012 ]
Dopiero czeka mnie moja pierwsza rozgrywka i spodziewam się, że zabawa będzie przednia, ale chciałem już teraz łyżeczkę dziegciu dorzucić i może skłonić kogoś do wykonania swojej pracy.

Rozumiem błędy w instrukcji wydrukowanej - je jest ciężko poprawić - wstyd, że takowe występują ale zdarza się. Nie mogę jednak zrozumieć, czemu nie poprawicie instrukcji w formacie PDF?!? Dla grafika naniesienie poprawek w tekście instrukcji to chwila roboty, ot choćby na przykład nieprzetłumaczona modyfikacja statku: Long Guns, która, jak wół po angielsku wali po oczach gdy wokoło wszystko przetłumaczone. Za tą cenę gry to naprawdę wstyd. Wiem to jest szczegół ale takie szczegóły mocno psują humor przy obcowaniu z tak fajną grą.
0
MB [ dodano: 06.04.2012 ]
W celu urozmaicenia rozgrywki zwiększenia ruchu KN proponuję wprowadzić kostki k6 oraz k8 (2xk4):

k6:
1- hiszpania
2 - anglia
3 - francja
4 - holandia
5 - piracki slup
6 - piracka fregata

k4:
1 - N
2 - E
3 - W
4 - S

Opracowałem 12 dodatkowych kart Wydarzeń jeśli ktoś jest chętny to tnij.org/kupcy
0
Mateusz Tokarski [ dodano: 05.04.2012 ]
Świetna gra, jak dla mnie 5/5. Mimo że czas oczekiwania na swoją turę przy 4 graczach może się trochę dłużyc to jednak warto poczekać. Gra warta również swojej ceny, ponieważ plansza i elementy znajdujące się w pudełku są jak najbardziej wysokiej jakości...a gra po rozłożeniu powala swoja urodą. Klimat pierwsza klasa wzdłuż i w szerz. Każdemu szczerze polecam kto lubi takie klimaty.
Jedyny minus to pudełko mogłoby być troszeczkę większe.

Rebel 10/10

pozdrawiam
0
Piotr Longosz [ dodano: 05.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Dla mnie super. Testowałem całą noc - co prawda w dwójkę - ale zabawa była przednia. Liczba graczy (2) powodowała małe natężenie działań piratami, lecz mam nadzieję, że ulegnie to zmianie gdy zagramy z większą liczbą uczestników.
Dostawa jak zwykle czasowo - idealna, jakościowo - idealna.
0
szympiboss [ dodano: 05.04.2012 ]
Witam. Za mną z 10 partii. Moje wnioski i przemyślenia:
Jakość/wykonanie:
Już biorąc pudło w łapy czujesz ,że dobrze wydałeś pieniądze, ciężkie 3kg, konkretne z zadowolonym zbirem pokazującym swoje złote zęby z radości, że zaraz złupi jakąś łajbę. Otwierasz a tam szok, mnóstwo elementów na grubej tekturze, piękna kolorowa szata graficzna, plastikowe dość szczegółowe statki, nierówno przycięte złote dukaty,wielkie skrzynie, no i plansza, która zasługuje na odrębny akapit. Jest kozacka na maksa. Stara, poszczępiona na brzegach mapa karaibów rozłożona na deskach twojej łajby. Samo pole gry kolorowe i dobrze rozplanowane. plansza to najlepszy element tej gry.
Mechanika/rozgrywka:
Przede wszystkim mnóstwo rzeczy do roboty, możesz napadać współgraczy,npc-ów, łupić kupców, handlować, wykonywać misje i plotki (razem 50!), ulepszać statek itd, itp.
Mechanika gry fajna i nieskąplikowana, fajny model walk z pewną dozą taktyki (ostrzał, abordaż,ucieczka bronie specjalne itd.)
Co do wad i zarzutów:
-długie oczekiwanie na swoją turę: nie jest tak zle ale faktycznie może się zdażyć przestuj
-trzeba zagrać z dwa,trzy razy,żeby płynnie szło: prawda, jest za dużo zasad
-duża losowość: prawda,ale co z tego, zginiesz to bierzesz nowego kapitana i płyniesz dalej, a jak chcesz asekuracyjnie do końca gry pływać z towarami od portu do portu to pływaj i się nudz. moja ekipa piraci już od pierwszych minut, poluje na siebie, ryzykuje i jes fun, a wygrana na koniec to sprawa drugorzędna
-każda partia przebiega tak samo: nieeee, no gdzie, wojny, misje, plotki, co rusz inny układ na planszy.
-zły balans między kupcem a piratem: różnie, raz się wydaje że kupiec ma przewagę a w następnej partii pirat na luzie wygrywa
-zle napisana instrukcja: ja wszystko spokojnie zrozumiałem, sory ale wystarczy czytać ze zrozumieniem
Ogólnie na koniec gra pierwsza klasa,gra się świetnie, jest co robić,ślicznie wygląda. Zasady można spokojnie homerulować bez obawy,że gra straci, więc jak ci coś nie pasuje to zmieniaj. Odemnie 10/10
POZDRO!!!
0
Marcin Babło [ dodano: 04.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra ekstra. Bardzo dużo możliwości i rozwiązywanie tzw. plotek i misji a do tego łupienie po prostu agrrrrr ;). Bardzo polecam zakup tej gry.

Po samym otwarciu pudełka miałem pewną dozę niesmaku (chodzi mi o same ułożenie kart - opaczkowane folią i jedynie woreczki z takimi zaciskami) mając porównanie do ułożenia smallworld w którym każde karty mają swoją przegródkę trochę było żal że w KiK nie ma tego samego jednakże później doszedłem do tego że samych kart może jest za dużo i by za dużo miejsca bezsensownie zajmowało ale to nic bo po pierwszej rozgrywce już przeszło :D

Pozdrawiam i Agrrrrr do zobaczenia na Karaibach ;) ;)
0
Dariusz [ dodano: 03.04.2012 ]
Zgodzę się co do jednego z Pegazem. Żeby całkowicie czerpać przyjemność ze wszystkich aspektów gry, trzeba zagrać ze znajomymi przynajmniej dwa razy, żeby zaczaili reguły.

Uważam jednak, że każda partia jest zupełnie inna. Czynnik losowy całkowicie zmienia naszą taktykę z poprzedniej gry, np. jeśli wybucha wojna. Kart chwały, plotek i misji jest całe mnóstwo i żeby wszystkie "zaliczyć, potrzebne jest pewnie ok. 100 gier. A muszę powiedzieć, że niektóre karty znów całkowicie zmieniają naszą taktykę. Średnio gracz wybiera tylko jedną misję i dwie plotki na grę. Nie ma czasu na więcej, bo gra dosyć szybko się kończy (mówię o wprawnych graczach).

Przejęcie okrętu liniowego jest nie lada wyzwaniem (myślę, że zdarza się raz na kilkanaście/kilkadziesiąt partii) i myślę, że jeżeli komukolwiek się to uda, czerpie z tego niesamowitą satysfakcję.
0
Pegaz [ dodano: 02.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Oceniam grę na 4-

Jakość wykonania planszy, kart, a nawet pudełka jest świetna. Gra ma ciekawy klimat (znajomy graczom Pirates) i ilość możliwości dostarcza sporo przyjemności z rozgrywki, pod warunkiem, że korzysta się z wszystkich. Z tego też powodu gra traci na dynamice co przy większej ilości graczy może być nieco nużące.

Mam wrażenie, że gra nie oferuje zbyt dużej regrywalności (choć biorąc pod uwagę ilość rozegranych przeze mnie partii może to być krzywdząca opinia). Kolejne partie przebiegały podobnie. Przyznam też, że nie szło mi to jakoś sprawnie przez fatalna instrukcję, do której trzeba co chwilę zerkać (jeszcze lepiej posiłkować się jakimś forum). Dopiero po 3/4 partii zaczęło mi się grać naprawdę przyjemnie.

Kolejnym minusem jest niewielka liczba rodzajów statków. Prowadzi to do tego, że różnice pomiędzy jednostkami mają stosunkowo niewielką rozpiętość.

Generalnie gra jest fajna, rozwój statku, przygody i możliwości sprawiają, że gra ma świetny klimat. Z drugiej jednak strony jest dość droga (co może być uzasadnione przez świetne wykonanie) i najlepiej sprawdzić jak to się sprawuje u znajomych. Trzeba też brać poprawkę na to, że gra się o wiele lepiej gdy już wszyscy gracze w pełni poznają zasady i gra nie będzie się dłużyła.
0
Fraa [ dodano: 30.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Proste, czytelne zasady i dość długi czas rozgrywki - dla mnie to jedne z podstawowych plusów. Wykonanie bardzo porządne, grafiki - śliczności.
Jedno, czego mi brakuje, to trochę więcej tekstu. Ot, dla podkręcenia klimatu - jakieś historie kapitanów itp. (choćby jak w Arkham Horror).

A na moje oko, oba zestawy kart mają błędy, tylko różne. :D Tak czy owak, "Ytrzymałość" moim faworytem! ^^
A tak na serio: spolszczenie jest... no... złe. Gdyby to była gra komputerowa, powiedziałabym, że wydała to Cenega. ;) Literówka na literówce, że nie wspomnę o przegapionych fragmentach po angielsku. Na szczęście, jak wspominałam, zasady są dość proste, więc wkrótce w ogóle nie będę musiała zaglądać do instrukcji. :P
0
Mateusz Stróżyk [ dodano: 29.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Kilka partii za nami - nadszedł czas na ocenę.

1. Wykonanie
Bardzo solidne - świetna plansza, ładne statki i znaczniki, bardzo dużo kart z fajnymi grafikami. Niestety kuleje tłumaczenie - błędny na kartach, czasami trudno zrozumieć co autor miał na myśli. Brak konsekwencji - raz mamy wszystko wyjaśnione krok po kroku, a raz zostawione w sposób "klimatyczny". Podobnie z instrukcją - też zdarzają się błędy i nieścisłości. Za to duży plus za "sciągi" dla graczy z najważnieszymi zasadami.

2. Gra
No tutaj jest miodzio - walki, handel, misje, plotki - ogólnie dużo możliwości. Podczas walki czuć emocję - podobnie gdy próbuje nas rozpoznać wrogi liniowiec itp. Klimacik jest :).
Z wad:
- długie oczekiwanie na swoją turę - ale jako, że nie ma za bardzo co planować to przy grze w więcej osób można sobie spokojnie pogadać (w przeciwieństwie do Agricoli, gdzie każdy główkuje :)),
- bardzo duża losowość,
- na dwie osoby trochę brakuje interakcji między graczami - no ale przy 4 to już jest ciasno :,),
- długi czas rozkładania

3. Podsumowanie
Gra bardzo dobra, ale przy 2 graczach mogło by się trochę więcej dziać (co prawda to zależy od konfiguracji na początku rozgrywki, ale często lepiej jak każdy płynie w swoją stronę). Wpadki językowe trochę czasami irytują, ale ogólnie nie przeszkadzają w grze. Reguły dość skomplikowane (dopiero po 4-5 partiach przestaliśmy robić błędy) no ale w grze się dużo dzieje, więc coś za coś :). Ogólnie polecam - daje 4 za tłumaczenie i nie zawsze pasjonującą rozgrywkę przy 2 graczach.
0
Szymon [ dodano: 28.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra warta swojej ceny!!! Dobry klimat i wykonanie!!! Rozgrywkę można skończyć tak jak napisano na pudełku czyli 2-3 godz co nie zawsze jest wykonalne w innych strategiach;) REBEL jak zwykle klasa sama w sobie. Towar zamówiłem ponad dwa miesiące przed premierą, a paczkę dostałem dzień po niej. Ani dnia poślizgu!!!!;)
0
Piotr Szatkowski [ dodano: 28.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Jak na razie jestem pod dużym wrażeniem tej pozycji jest super . Jest różnorodna a jej mechanika ciekawa ..
Myślę że nie jeden weekend przy niej spędzimy.
0
Paweł Ruciński [ dodano: 27.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Ocenę mógłbym dać nawet i 15, ale rebel nie umożliwia tego na swojej stronie. Bezapelacyjnie perełka w mojej kolekcji. Jest niewiele gier które bardziej przypadły mi do gustu.. Yyyy.. W zasadzie jedna. Jedynie Szogun wydaje się ciekawszy. Chociaż i tak niewiele. Ponadto trzeba przyznać, że wykonanie gry powala na kolana. Statki są świetne, karty, co prawda małe, ale śliczne. Plansza naprawdę duża i również, jak widać na zdjęciach przecudna. Największym zaskoczeniem podczas rozpakowywania gry, była skrzynia skarbów. Dla każdego gracza jest takowa, fajny element urozmaicający grę. Podsumowując:
+plansza
+karty
+monetki (kto ich nie kocha)
+dodatkowe plansze statków dla każdego gracza
+skrzynie skarbów
+świetne wykonanie pudełka
+rzeczowa instrukcja i wieloma przykładami nie pozostawia niejasności

-brak
-brak
-brak

Absolutnie żadnego minusa nie widzę w tej grze. Cena jak najbardziej usprawiedliwiona. Polecam każdemu, bez względu na upodobania gier. Zarówno miłośnicy strategi i wielu bitew jak i osoby które lubią samemu budować kupować i sprzedawać w trakcie moich rozgrywek zgodnie przyznały, że jest to jedna z lepszych gier w które mieliśmy do tej pory okazje zagrać!
0
Artur Słomnicki [ dodano: 27.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Po pierwsze uderzyła mnie jakość wykonania. W porównaniu z Zimną Wojną wydaną przez Barda duży skok w górę. Karty takie same jak skille BSG z FFG. Do tego plansza nawet lepszej jakości, chce się ją macać łapkami. Kolorystyka bajeczna, a ogólna ilość komponentów miodzio. W cenie przedpremierowej bardzo korzystny zakup. Zapomniałbym jeszcze dodać, że dorzucili 7 woreczków strunowych (normalnie szok - tego nie ma nawet FFG) 6 średnich + 1 duży. No i kostek jest 10 brawo nie ma odcinania kuponów jak w firmie wymienianej powyżej. Łyżka dziegciu musi być of korz a jest nią instrukcja. Mogła by być lepiej napisana/przetłumaczona - niektóre zasady dają pole do interpretacji co może być problemem dla osób przyzwyczajonych do łopatologicznych instrukcji FFG. Jeżeli chodzi o mechanikę rozgrywki - pełen wypas. Mnóstwo możliwości ma sam gracz - w wielu grach jest tak że możliwości mamy średnie a wokół nas dużo się dzieje automatycznie (mam na myśli wszelkie kryzysy, mity i tym podobne losowe zdarzenia pchające grę do przodu), a tutaj sami jesteśmy osią wydarzeń.
Dobra narazie tyle pogram to dopiszę.

Skasowałem poprzedni komentarz i po ograniu uzupełniam:

Dobrze że jest internet i można popytać wyjadaczy o zasady, bo na instrukcji można się przejechać, ale dość o tym. Rozgrywka jest mega miodna szczególnie na 4 osoby. Co prawda dopiero po 4 grach człowiek przestaje robić błędy w różnych zasadach, ale to detal. Możliwości i frajda z grania jest bardzo duża, mojej dziewczynie też się podoba i jest od 2 graczy więc jestem uradowany, bo gra może służyć zarówno za przystawkę jak i danie główne wieczoru. Mnie tam literówki nie przeszkadzają, a dodanie dodatkowych kart statków wydało mi się nawet lekką przesadą. Inne polskie wydania miały większe kwiatki i może poza wypraską do 51stanu nie pamiętam by wydawcy zawracali sobie głowę własnymi błędami. Dla fanów piractwa w lekkim wydaniu pozycja obowiązkowa!
1
Jakub Szarmach [ dodano: 25.03.2012 ]
Zwracam honor, co do Ytrzymałości - faktycznie dopiero przy drugiej rozgrywce zauważyłem te dodrukowane karty. Mimo to, korekty ewidentnie w tej grze brak.

Niemniej jednak, fajnie się pływa po Karaibach i zakupu absolutnie nie żałuję. ;).
1
Kapral
Mariusz Bożek [ dodano: 24.03.2012 ]
He he, angielską wersję gry oceniam na 5!
Głównie za lekkość rozgrywki, może po naszemu też tak będzie?
0
Marcin Najtkowski [ dodano: 24.03.2012 ]
Owszem, na 20 kartach statków widnieje 'Ytrzymałośc'. Ale wypadałoby zwrócić uwagę na fakt, iż dystrybutor dorzucił dodatkowe 20 kart statków, które błędu nie zawierają...

Baaardzo fajne wydanie. Gra robi dobre wrażenie jeszcze przed otwarciem. Ciężkie, solidne pudło, a wewnątrz multum elementów dobrej jakości, fajne kostki (10 szt.), rewelacyjna plansza (aczkolwiek szkoda, że nie widać miast ;)), aż cztery karty pomocy, no i kilka woreczków, żeby cała drobnica nie walała się po kartonie. Jedyne, do czego można by się przyczepić, to trochę krzywe figurki, ale na to są sposoby.
Instrukcja moim zdaniem czytelna i wyczerpująca.

Grę ocenię po rozegraniu jeszcze kilku partii, ale zapowiada się na 5. :)
0
Jakub Szarmach [ dodano: 24.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Gra bardzo przyjemna. Jak już się rozkmini zasady to gra się bardzo przyjemnie.

Niemniej jednak ogromy minus dla Rebela za ewidentny BRAK KOREKTY WYDANIA POLSKIEGO! Multum błędów i literówek. Jeżeli się już robi tłumaczenie produktu wartego prawie 200 zł, to wypada poświęcić trochę dodatkowej uwagi na kulturę języka. Oprócz sporej ilości ortów (w szczególnoći pisownia "nie") absolutnie niedopuszczalna jest literówka na każdej karcie statku. Ytrzymałość? Cóż to Ytrzymałość? :/
1
Thor [ dodano: 22.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jeszcze nie grałem, ale z tego co widzę zapowiada się super!

Na razie jedyne co mi się średnio podoba to instrukcja. Mogłaby być lepsza :)

Mechanika zapowiada się miodnie i ciekawie :)

Woreczki dali !!!!!! Rewelacja :D !!!

Karty pomocy dla graczy + wielki plus :)
0
Weteran
Artur Jedliński [ dodano: 22.03.2012 ]
Pytania do zasad najlepiej zadawać w odpowiednim wątku na forum Gry-Planszowe.pl lub w serwisie BoardGameGeek (w języku angielskim).
0
dodaj swój komentarz
© 2003-2020 REBEL.pl
sklep@rebel.pl