Archipelago

Handel na Karaibach
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    (0)
  • 2 - 5 osób
  • od 14 lat
  • ok. 90 minut
  • wydanie angielskie
Archipelago to niezwykła gra o negocjacjach, handlu i odkryciach. Uczestnicy rozgrywki kontrolują konkurujące ze sobą europejskie mocarstwa podczas eksploracji archipelagu Karaibów. Odkrywają nowe terytoria, pozyskują rozmaite towary, by wykorzystać je na miescu lub sprzedać w Europie, a także budują targowiska, miasta, świątynie i porty, prowadzą między sobą negocjacje (niekiedy także decydując się na zdradę sojuszników), a wszystko po to, by zrealizować swoje sekretne cele i zdemaskować cele rywali. Wzajemna rywalizacja o Karaiby to jednak nie wszystko. Trzeba także mieć na uwadze tubylców. Jeżeli poczują się uciskani lub zbyt wiele obszarów pozostanie niezajętych może dojść do buntu i ogłoszenia niepodległości. Wówczas stratni będą wszyscy gracze. Archipelago stworzył uznany projektant Christophe Boelinger (znany m.in. z takich hitów jak Earth Reborn czy Dungeon Twister). Tworząc Archipelago za cel postawił sobie opracowanie solidnej eurogry ekonomicznej, ale pozbawionej dwóch typowych cech tego typu produkcji: oderwania mechaniki od przewodniego tematu oraz znikomej interakcji. Zamierzenia twórcy widać już przy pierwszej rozgrywce, w której natychmiast czuje się klimat wielkich odkryć, zaś negocjacje są elementem stale obecnym podczas rywalizacji. Indywidualne cele graczy umieszczone są na kartach, które podzielono na trzy grupy. Każda z nich odpowiada innemu czasowi rozgrywki, dzięki czemu długość partii można dostosować do możliwości i preferencji grupy.
Autor:
Christophe Boelinger
Wydawca:
Ludically
24995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Archipelago to niezwykła gra o negocjacjach, handlu i odkryciach.

Uczestnicy rozgrywki kontrolują konkurujące ze sobą europejskie mocarstwa podczas eksploracji archipelagu Karaibów. Odkrywają nowe terytoria, pozyskują rozmaite towary, by wykorzystać je na miescu lub sprzedać w Europie, a także budują targowiska, miasta, świątynie i porty, prowadzą między sobą negocjacje (niekiedy także decydując się na zdradę sojuszników), a wszystko po to, by zrealizować swoje sekretne cele i zdemaskować cele rywali.

Wzajemna rywalizacja o Karaiby to jednak nie wszystko. Trzeba także mieć na uwadze tubylców. Jeżeli poczują się uciskani lub zbyt wiele obszarów pozostanie niezajętych może dojść do buntu i ogłoszenia niepodległości. Wówczas stratni będą wszyscy gracze.

Archipelago stworzył uznany projektant Christophe Boelinger (znany m.in. z takich hitów jak Earth Reborn czy Dungeon Twister). Tworząc Archipelago za cel postawił sobie opracowanie solidnej eurogry ekonomicznej, ale pozbawionej dwóch typowych cech tego typu produkcji: oderwania mechaniki od przewodniego tematu oraz znikomej interakcji.

Zamierzenia twórcy widać już przy pierwszej rozgrywce, w której natychmiast czuje się klimat wielkich odkryć, zaś negocjacje są elementem stale obecnym podczas rywalizacji.

Indywidualne cele graczy umieszczone są na kartach, które podzielono na trzy grupy. Każda z nich odpowiada innemu czasowi rozgrywki, dzięki czemu długość partii można dostosować do możliwości i preferencji grupy.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • dwustronne koło akcji
  • 30 kart celów
  • 25 dwustronnych płytek regionów
  • 102 monety w 3 nominałach
  • 48 kart ewolucji
  • 12 kart trendów
  • 82 kostki zasobów w 6 kolorach
  • 5 zestawów po 20 znaczników graczy (5 kolorów, 4 kształty)
  • 5 zasłonek graczy
  • instrukcja
  • 24 żetony odkrywców
  • 13 żetonów miast/świątyń
  • 13 żetonów targów/portów
  • 4 plansze
  • tor punktacji
Pliki do pobrania:

Dodatki i akcesoria



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie