Bór

Tutaj wcale nie chodzi o globalne ocieplenie!
6 opinii
  • 2 - 4 osoby
  • od 10 lat
  • 45 - 90 minut
  • wydanie polskie
Jakoś tak dziwnie się porobiło. Zima, jesień, po niej znowu zima. Gdzieś tam na chwilę mignie wiosna, a po niej następuje dwuletnie lato. I żeby nie było, tutaj wcale nie chodzi o globalne ocieplenie! To wszystko przez ten Bór. Psoci, miesza, bawi się przyrodą i psuje nasze humory. Przydałby się ktoś, kto zrobiłby z tym wszystkim porządek, ktoś, kto uwarzyłby kilka mikstur, oswoił parę zwierzaków i ujarzmił dziką przyrodę. Taki zaklinacz, a najlepiej, to kilku zaklinaczy. Bór to strategiczna gra planszowa prosto od wydawnictwa Pandasaurus Games (Wyspa dinozaurów, Dinosaur World). Wcielimy się tutaj w zaklinaczy leśnych stworzeń, przyrządzających magiczne mikstury w tajemniczym lesie, w którym pory roku się ze sobą wymieszały. Bór łączy proste zasady oparte na rzutach kośćmi ze sporym ładunkiem strategicznym area controle i worker placement. W czasie rozgrywki możemy obrać kilka strategii, skupiając się na jak największej kontroli obszarów albo też umiejętnie rozporządzać swoimi robotnikami. Oswajając kolejne Stworzenia i przygotowując Mikstury, będziemy równoważyć losowe wyniki rzutów i stopniowo budować nasz silniczek akcji. Gra posiada niesamowitą szatę graficzną, przywodzącą na myśl kreskę japońskiej animacji i pięknie wykonane komponenty z customowymi kośćmi na czele. Przygotowując się do rozgrywki, umieśćcie na środku stołu planszę wioski. Posiada ona dwie zmieniające się co rundę strony dnia i nocy, zapewniające różne korzyści i akcje specjalne. Nad planszą znajdą się karty boru, w którym będziecie szukać składników do przygotowania eliksirów - rynek eliksirów umieśćcie po lewej stronie planszy. Z kolei po prawej stronie planszy znajdą się 4 stosy kart sworzeń. Każdy z Was otrzyma 6 kości - 4 kości pożywienia i 2 kości żywiołu. Rozgrywka składa się z 4 rund. Na początku każdej rundy wszyscy rzucacie kośćmi, by potem umieszczać je na planszy wioski albo kartach boru. We wiosce będziecie wykonywać różne akcje specjalne, z kolei w borze oswajać zwierzęta i zbierać składniki do eliksirów. Oczywiście pole, na którym kładziecie kość, musi zgadzać się z wynikiem tej kości. W czasie swojej tury każdy z Was wykonuje w dowolnej kolejności 3 rzeczy: musi umieścić jedną ze swoich kości, może przyrządzić 1 eliksir oraz może wypić 1 eliksir ze swojej ręki. Kiedy przyrządzicie eliksir, zabieracie go na rękę, kiedy zdecydujecie się go wypić, otrzymacie PZ i jednorazowe korzyści. Jeśli uda się Wam oswoić jakieś stworzenie, będzie przynosiło ono stałe korzyści, takie jak większa liczba zbieranych składników, zwiększona kontrola borów czy przeszkadzanie innym graczom. Na koniec rundy gracz, który ma najwięcej kości na danej karcie boru, zabiera ją do siebie, co zapewni mu dodatkowe PZ. Na koniec gry będziecie punktować za eliksiry, stworzenia, przejęte bory i posiadane składniki.
Autor:
Stevo Torres
Ilustracje:
Jake Morrison, Andrew Thompson
Wydawca:
Portal Games
149,95

Dostępnych 8 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w piątek


Dostawa (Poczta Polska) już od 12 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Jakoś tak dziwnie się porobiło. Zima, jesień, po niej znowu zima. Gdzieś tam na chwilę mignie wiosna, a po niej następuje dwuletnie lato. I żeby nie było, tutaj wcale nie chodzi o globalne ocieplenie! To wszystko przez ten Bór. Psoci, miesza, bawi się przyrodą i psuje nasze humory. Przydałby się ktoś, kto zrobiłby z tym wszystkim porządek, ktoś, kto uwarzyłby kilka mikstur, oswoił parę zwierzaków i ujarzmił dziką przyrodę. Taki zaklinacz, a najlepiej, to kilku zaklinaczy.

Bór to strategiczna gra planszowa prosto od wydawnictwa Pandasaurus Games (Wyspa dinozaurów, Dinosaur World). Wcielimy się tutaj w zaklinaczy leśnych stworzeń, przyrządzających magiczne mikstury w tajemniczym lesie, w którym pory roku się ze sobą wymieszały. Bór łączy proste zasady oparte na rzutach kośćmi ze sporym ładunkiem strategicznym area controle i worker placement. W czasie rozgrywki możemy obrać kilka strategii, skupiając się na jak największej kontroli obszarów albo też umiejętnie rozporządzać swoimi robotnikami. Oswajając kolejne Stworzenia i przygotowując Mikstury, będziemy równoważyć losowe wyniki rzutów i stopniowo budować nasz silniczek akcji. Gra posiada niesamowitą szatę graficzną, przywodzącą na myśl kreskę japońskiej animacji i pięknie wykonane komponenty z customowymi kośćmi na czele.

Przygotowując się do rozgrywki, umieśćcie na środku stołu planszę wioski. Posiada ona dwie zmieniające się co rundę strony dnia i nocy, zapewniające różne korzyści i akcje specjalne. Nad planszą znajdą się karty boru, w którym będziecie szukać składników do przygotowania eliksirów - rynek eliksirów umieśćcie po lewej stronie planszy. Z kolei po prawej stronie planszy znajdą się 4 stosy kart sworzeń. Każdy z Was otrzyma 6 kości - 4 kości pożywienia i 2 kości żywiołu.

Rozgrywka składa się z 4 rund. Na początku każdej rundy wszyscy rzucacie kośćmi, by potem umieszczać je na planszy wioski albo kartach boru. We wiosce będziecie wykonywać różne akcje specjalne, z kolei w borze oswajać zwierzęta i zbierać składniki do eliksirów. Oczywiście pole, na którym kładziecie kość, musi zgadzać się z wynikiem tej kości. W czasie swojej tury każdy z Was wykonuje w dowolnej kolejności 3 rzeczy: musi umieścić jedną ze swoich kości, może przyrządzić 1 eliksir oraz może wypić 1 eliksir ze swojej ręki.

Kiedy przyrządzicie eliksir, zabieracie go na rękę, kiedy zdecydujecie się go wypić, otrzymacie PZ i jednorazowe korzyści. Jeśli uda się Wam oswoić jakieś stworzenie, będzie przynosiło ono stałe korzyści, takie jak większa liczba zbieranych składników, zwiększona kontrola borów czy przeszkadzanie innym graczom. Na koniec rundy gracz, który ma najwięcej kości na danej karcie boru, zabiera ją do siebie, co zapewni mu dodatkowe PZ. Na koniec gry będziecie punktować za eliksiry, stworzenia, przejęte bory i posiadane składniki.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 plansza Wioski
  • 1 znacznik Pierwszego Gracza
  • 4 plansze Postaci
  • 16 kości Pożywienia (po 4 dla gracza)
  • 8 kości Żywiołu (po 2 dla gracza)
  • 20 kart Boru
  • 36 kart Stworzeń
  • 32 karty Eliksirów
  • 4 karty Pomocy
  • 96 żetonów Składników
  • 24 Zioła
  • 24 Grzyby
  • 24 Kryształy
  • 24 Jagody Mocy
  • 38 żetonów PZ (o wartości 1 i 3)
  • 10 żetonów Wypalania
Waga:
1 kg


Recenzje

4.17
na podstawie 6 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Bór



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 2
Z odpowiedzią 2
Oczekujące na odpowiedź 0

Cześć, czy na kościach pożywienia znajdują się liście, patyki i kamienie? Jakie zwierzęta jedzą kamienie? Proszę o pomoc.

~ Zmieszany 22.08.2023 23:48

Z wikipedii zwierzęta które jedzą kamienie albo raczej gastrolity: ptaki ziarnojady (np.: łuszczaki, kuraki), a także krokodyle, foki oraz wymarłe dinozaury z grupy prozauropodów i zauropodów A co jest na kościach, to może wydawca będzie wiedział.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Bzyqu 30.08.2023 13:51

Jakie koszulki są potrzebne do tej gry?

~ BP 08.12.2022 07:14

63.5x88 mm CCG lub 63.5x89 Classic Card Game Longsleeve

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Ewelina 06.07.2023 15:32

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Klienci, którzy kupili Bór, kupili również: