Diuna: Planeta intryg i konfliktów

Pokonaj wrogów, zdradzaj sojuszników, podbij Diunę
13 opinii
  • 2 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • 30 - 60 minut
  • wydanie polskie
Diuna - już sama nazwa przywodzi na myśl pustkę. Na planecie dominuje pustynny krajobraz poprzecinany jedynie tu i ówdzie potężnymi pasmami górskimi. Ludzie żyją wyłącznie w paru rozsianych po globie miejscach, w których mają dostęp do drogocennej wody pitnej, lecz nawet tam gnębią ich przerażające kurzawy. Planeta ta odgrywa jednak kluczową rolę w przeznaczeniu galaktycznego Imperium…Stań się częścią jednej z najsłynniejszych historii w dziejach SF w grze Diuna: Planeta intryg i konfliktów i wybierz stronę, po której będziesz walczyć. Zostań liderem Imperium, wciel się w dowódcę Fremenów albo stań na czele jednego z wielkich rodów: Atrydów albo Harkonnenów. Zdobywaj wpływy i walcz o kontrolę nad melanżem: najcenniejszym i najbardziej pożądanym zasobem we wszechświecie, obecnym jedynie na Diunie. Transportuj swoje oddziały na planetę, zbieraj przyprawę, kontroluj pustynne warownie i niszcz swoich wrogów!Na czym to polega?Celem gry jest zdobycie kontroli nad Diuną poprzez zajmowanie rozmieszczonych na planszy warowni. W tym celu należy jak najlepiej wykorzystać zdolności swojej frakcji. Każdy z graczy wciela się w przedstawiciela jednej z nich, otrzymując tym samym inne zasoby początkowe, unikalne zdolności i charakterystycznych przedstawicieli. Sama rozgrywka składa się z następujących po sobie rund (od 3 do 5, w zależności od tego, czy uda się wcześniej spełnić warunek zwycięstwa), z których każda składa się z 7 faz. W czasie ich trwania na Diunie dzieje się szereg losowych czynników takich jak występowanie piaskowych burz, wybuch przyprawy czy pojawienie się czerwia pustyni, które, podobnie jak na rzeczywistej planecie, stanowią ogromne zagrożenie. Gracze muszą umiejętnie zarządzać ryzykiem i być przygotowani na możliwość utraty jednostek.Sercem całej gry jest taktyczne rozmieszczanie jednostek, ich odpowiednie przemieszczanie oraz bitwy, wybuchające wszędzie tam, gdzie znajdują się przedstawiciele więcej niż 1 frakcji. Aby wygrać, uczestnicy muszą odpowiednio zaplanować walkę: to, ile jednostek mogą poświęcić, jakie karty zagrają oraz z których przywódców skorzystają. W czasie bitwy ważne są też indywidualne zdolności danej frakcji, które będą miały wpływ zarówno na fazę planowania, jak i przebieg samej walki.Dlaczego pokochasz tę grę?Minimalistyczna plansza, losowe zdarzenia związane z nieprzychylną naturą oraz zróżnicowane moce graczy – wszystko to doskonale oddaje klimat książkowej i filmowej Diuny!Każda z frakcji dostępnych podczas rozgrywki zapewnia unikalne wrażenia płynące z gry ze względu na różnice w dostępnych zdolnościach. W instrukcji znajdziesz krótki opis mocnych stron każdej z nich, który pozwoli Ci lepiej przygotować się do rozgrywki. Również obecność bądź nieobecność przy stole jednej z frakcji (gdy gramy w mniejszej liczbie osób) wpływa na rozgrywkę – np. jeśli przy stole obecne jest Imperium, to na jego konto wpływają środki, za które pozostali gracze kupują karty.Instrukcja oferuje nam również wariant dwuosobowy, przygotowany specjalnie, by rozgrywki w duecie były jeszcze bardziej satysfakcjonujące!
Autor:
Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka, Greg Olotka, Jack Reda
Wydawca:
Gale Force Nine
22995
14947
-35%

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka dzisiaj


Dostawa (Przesyłka kurierska) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Diuna - już sama nazwa przywodzi na myśl pustkę. Na planecie dominuje pustynny krajobraz poprzecinany jedynie tu i ówdzie potężnymi pasmami górskimi. Ludzie żyją wyłącznie w paru rozsianych po globie miejscach, w których mają dostęp do drogocennej wody pitnej, lecz nawet tam gnębią ich przerażające kurzawy. Planeta ta odgrywa jednak kluczową rolę w przeznaczeniu galaktycznego Imperium…

Stań się częścią jednej z najsłynniejszych historii w dziejach SF w grze Diuna: Planeta intryg i konfliktów i wybierz stronę, po której będziesz walczyć. Zostań liderem Imperium, wciel się w dowódcę Fremenów albo stań na czele jednego z wielkich rodów: Atrydów albo Harkonnenów. Zdobywaj wpływy i walcz o kontrolę nad melanżem: najcenniejszym i najbardziej pożądanym zasobem we wszechświecie, obecnym jedynie na Diunie. Transportuj swoje oddziały na planetę, zbieraj przyprawę, kontroluj pustynne warownie i niszcz swoich wrogów!

Na czym to polega?

Celem gry jest zdobycie kontroli nad Diuną poprzez zajmowanie rozmieszczonych na planszy warowni. W tym celu należy jak najlepiej wykorzystać zdolności swojej frakcji. Każdy z graczy wciela się w przedstawiciela jednej z nich, otrzymując tym samym inne zasoby początkowe, unikalne zdolności i charakterystycznych przedstawicieli. 

Sama rozgrywka składa się z następujących po sobie rund (od 3 do 5, w zależności od tego, czy uda się wcześniej spełnić warunek zwycięstwa), z których każda składa się z 7 faz. W czasie ich trwania na Diunie dzieje się szereg losowych czynników takich jak występowanie piaskowych burz, wybuch przyprawy czy pojawienie się czerwia pustyni, które, podobnie jak na rzeczywistej planecie, stanowią ogromne zagrożenie. Gracze muszą umiejętnie zarządzać ryzykiem i być przygotowani na możliwość utraty jednostek.

Sercem całej gry jest taktyczne rozmieszczanie jednostek, ich odpowiednie przemieszczanie oraz bitwy, wybuchające wszędzie tam, gdzie znajdują się przedstawiciele więcej niż 1 frakcji. Aby wygrać, uczestnicy muszą odpowiednio zaplanować walkę: to, ile jednostek mogą poświęcić, jakie karty zagrają oraz z których przywódców skorzystają. W czasie bitwy ważne są też indywidualne zdolności danej frakcji, które będą miały wpływ zarówno na fazę planowania, jak i przebieg samej walki.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Minimalistyczna plansza, losowe zdarzenia związane z nieprzychylną naturą oraz zróżnicowane moce graczy – wszystko to doskonale oddaje klimat książkowej i filmowej Diuny!
  • Każda z frakcji dostępnych podczas rozgrywki zapewnia unikalne wrażenia płynące z gry ze względu na różnice w dostępnych zdolnościach. W instrukcji znajdziesz krótki opis mocnych stron każdej z nich, który pozwoli Ci lepiej przygotować się do rozgrywki. 
  • Również obecność bądź nieobecność przy stole jednej z frakcji (gdy gramy w mniejszej liczbie osób) wpływa na rozgrywkę – np. jeśli przy stole obecne jest Imperium, to na jego konto wpływają środki, za które pozostali gracze kupują karty.
  • Instrukcja oferuje nam również wariant dwuosobowy, przygotowany specjalnie, by rozgrywki w duecie były jeszcze bardziej satysfakcjonujące!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza
  • instrukcja
  • 6 plansz frakcji
  • 2 dyski bitewne
  • 278 tokenów
  • kość burzy
  • 94 karty
Waga:
1,9 kg
Instrukcja i inne pliki:


Recenzje

3.38
na podstawie 13 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Diuna: Planeta intryg i konfliktów



Najbardziej przydatne recenzje

Marek

Dobra, znalazłem na fejsie pod postem Planszowych Newsów komentarz Wojtka, wklejam dla potomnych.

Różnic sporo, wszystkie by uczynić grę bardziej przystępną czasowo.

Here's some of what it makes it different:
- Only 5 turns, so the game is quicker.
- No bidding round (again, for a quicker game).
- Two decks of cards: Battle cards (you always have a full hand of 4 after the "Gain Cards round". Market cards. Buy them for 2 spice each, to a max hand of 3.
- All faction can move 3 territories during the Shipping and Movement phase.
- Shipping only costs 1 spice per force into any territory.
- After your 2 Free Revivals, you can pay 2 spice to revive any number of forces. You can also revive a leader before all of them are dead.
- You can't win the game in the first 2 rounds. After that, you win with 3 strongholds, or if no one has at the end of round 5, the most spice wins.
- Every spice blow card has 2 spice blows on it.
- 3 more territories on the board can have spice blows.
- Map was altered a little to make the smallest territories larger.
- Market deck and Battle deck have some new cards in it.
- Factions have simplified advantages. Most are similar to classic Dune, but not identical.
- All of the art and art direction is based on the movie.
- There's a good 2 player experience (both with any two factions, but also a special "double faction" alliance mode).


Halina

Liczba recenzji: 1688

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo mi się podoba, świetna jakość komponentów, dobra cena


Dawid

Liczba recenzji: 10

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Jestem trochę rozczarowany jakością poszczególnych komponentów. Szczególnie planszy, która jest niechlujnie wykończona. Jak za taką cenę, spodziewałem się wyższej jakości.
Co do gry samej w sobie, to ilustracje w nowej wersji na plus. Przyjemniej się gra. Jeżeli chodzi o zasady to nie jest to jakieś 'rocket science', wręcz bardzo łatwa i krótka instrukcja. Dla wielu będzie to na plus, aczkolwiek bardziej doświadczonych graczy, może to trochę rozczarować.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:


Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Klienci, którzy kupili Diuna: Planeta intryg i konfliktów, kupili również: