Ghost Stories: Black Secret
Drugi dodatek do świetnej gry kooperacyjnej- 2 - 5 osób
- od 12 lat
- ok. 90 minut
- wydanie angielskie
- Autor:
- Antoine Bauza
- Wydawca:
- Repos
Opis
W podstawowej edycji gry gracze stali przed poważnym zagrożeniem - odrodzenia się aspektu duszy Wu-Fenga - które niejednokrotnie skazywało na porażkę odważnych mnichów.
W Black Secret wyzwanie jest znacznie poważniejsze. Musicie pokonać Wu-Fenga we własnej osobie!
Na pudełku widnieje napis, że gra nadaje się do dla grupy od 2 do 5 graczy. To nie żadna pomyłka, to przedsmak prawdziwej rewolucji w Ghost Stories - bo to właśnie jeden z was przejmie kontrolę nad Wu-Fengiem. A za tą zmianą idą następne -przyzywane duchy Wu-Feng umieszcza na jednej z plansz graczy, powodując u nich katastrofalne w skutkach konsekwencje. Aby mieć jakiekolwiek szanse, mnisi otrzymali dostęp do potężnych mocy specjalnych znanych jako Mantry Krwi.
Black Secret to dodatek zdecydowanie odświeżający i potęgujący wrażenia płynące z rozgrywki w Ghost Stories. Możliwość gry nawet w pięciu graczy, nieszablonowa rozgrywka oraz nowe możliwości stojące po stronie mnichów jak i Wu-Fenga sprawią, że po raz kolejny zakochacie się w tym kooperacyjnym hicie i pomożecie uratować przeklętą wioskę.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 1 (dwustronna) plansza Katakumb
- 1 (dwustronna) plansza Wu-Fenga
- 1 figurka Cienia Wu-Fenga
- 3 figurki Pomniejszych Demonów
- 21 kart Krwawej Mantry
- 10 kart Duchów
- 5 kart Inkarnacji Wu-Fenga
- 4 karty Przyzywania
- 36 żetonów Katakumb
- 32 żetony Klątw
- 9 figurek Drabiny
- 4 znaczniki Braterstwa Krwi
- 3 żetony Szkieletów
- 1 kafelek Wioski (Kaligraf)
- 1 znacznik aktywnego Taoisty
- Waga:
- 750 g
- Instrukcja i inne pliki:
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Ghost Stories: Black Secret
Najbardziej przydatne recenzje
Dobry, solidny produkt
Najfajniejszym elementem tego dodatku jest walka z myślącym przeciwnikiem. Black Secret pozwala na granie przeciwko duchowi Wu Fenga kontrolowanemu przez innego gracza, a co za tym idzie rozszerza zakres gry do 5. Sama rozgrywka na tym nie traci i trudna gra może stać się jeszcze bardziej wymagająca. Oczywiście mnisi Tao nie zostają bez nowych broni w postaci Krwawych Mantr, podczas gdy Wu Feng będzie szukał swoich prochów. Całość wydania stoi na równie wysokim poziomie co wcześniejszy dodatek jak i podstawka. Według mnie najciekawiej jest wtedy gdy połączymy wszytko w jedno albo jeszcze lepiej sami zadecydujemy, które elementy włączymy do gry. Jest to solidny i ciekawy dodatek ale chyba tylko dla prawdziwych fanów Ghost Stories.
Dobry, solidny produkt
Plus dodatku jest taki, że zyskujemy grę na 5 osób. Niestety odnoszę wrażenie, że dodatek zaburza balans i chyba bez małych ułatwień na korzyść taoistów, Wu-feng ma tu sporą przewagę. Łatwiej mu dostosować się do sytuacji, zwłaszcza że słysząc rozmowy graczy zna ich plany i może je skutecznie krzyżować. Wyciągnie ducha, który jest słaby? To nic, rzuci sobie zamiast niego klątwę, a co tam :) Kafelek z buddami mało się przydaje bo i tak to Wu-feng wybiera gdzie lądują przyzwane duchy. Na górze planszy syf, nie ma komu ogarniać katakumb, a tu zaraz ni się obejrzysz już 3 urna ląduje na jego planszy. Duch wprowadza ducha, który wprowadza ducha, który blokuje znaczniki tao ;D Śpieszmy się kochać drabiny, tak szybko odchodzą... Można próbować żyć na krawędzi, wtedy mamy jeszcze braterstwo krwi, ale trzeba uważać żeby nasz brat nie miał zablokowanej mocy, bo wtedy to już tylko pozostaje nam usiąść na kafelku i się rozpłakać. Dość tych zartów. Dodatek oceniam na 4 ale tylko przy korekcie instrukcji. Moje propozycje zmian:
-Gracze sami wybierają sobie początkowe kafelki
-jeśli na planszy jest budda, gracz może zmusić Wu-fenga, żeby położył ducha właśnie na nim
-jeśli gracz ma odrzucić znacznik tao, sam wybiera który znacznik odrzuci
-przegrana kiedy ma zostać nawiedzony 4, a nie 3 żeton wioski
Się rozpisałam.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo dobry dodatek, sprawia, że gra staje się ciekawsza - jeden z graczy wciela się w złego Wu-Fenga i uprzykrza życie pozostałym. Gra jest bardzo wyważona, tzn. żadna ze stron (ani Taoiści, ani Wu-Feng) nie jest silniejsza i rozgrywka zwykle jest bardzo wyrównana. Duży plus za tryb grania 1 na 1 (1 Taoista na Wu-Fenga). Nowe elementy (podziemia, demony przywoływane przez Wu-Fenga, krwawe mantry) bardzo "odświeżają" całą grę, zwłaszcza jeśli komuś już sama podstawa się trochę nudzi.
Wszystkie recenzje
Recenzje na innych portalach
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?