K2 (nowa edycja)
Zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa- 1 - 5 osób
- od 8 lat
- 30 - 60 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Adam Kałuża
- Wydawca:
- Rebel
Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?
W grze K2 każdy z uczestników kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy, rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.
Jak to działa?
Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych punktów. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej trasy, optymalne korzystanie z namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.
Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie – swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą.
Adam Kałuża, "Wyprawa rusza dalej"
Gra została nominowana do nagrody Gra Roku 2011, dla najlepszej gry wydanej w Polsce w 2010 roku.
Przeczytaj więcej o nagrodzie...
K2 jako pierwsza polska gra została nominowana do nagrody Spiel des Jahres 2012
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 1 dwustronna plansza
- 5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza)
- 12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych)
- 90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza)
- 5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza)
- 20 żetonów ryzyka
- 20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza)
- 10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza)
- drewniany znacznik pogody
- znacznik pierwszego gracza
- instrukcja
- Waga (kg):
- 1.17
- Pliki do pobrania:
- Pasujące koszulki:
Dodatki i akcesoria
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń K2 (nowa edycja)
Najbardziej przydatne recenzje
Dobry, solidny produkt
K2 było jedną z pierwszych gier planszowych, które posiadałem w swojej kolekcji. Do zakupu zainspirowała mnie oczywiście górska tematyka. Gra okazała się bardzo interesującą pozycją, bo choć zasady są proste i łatwo przyswajalne, to sama rozgrywka wymaga sporego kombinowania. Występuje dośc spora losowość w doborze kart do gry, ale dzieki mechanizmowi odkładania 3 z 6 kart co turę można tę losowość w pewnym stopniu kontrolować. Chyba jedynym poważnym minusem jest niezbyt adekwatne oddane dobrego ducha himalaizmu poprzez zbyt dużą możliwość blokowania innych graczy w wyższych partiach góry, zwłaszcza tuż pod szczytem. Po prostu nieraz bardziej opłaca się zablokowanie komuś zejście ze szczytu i tym samym doprowadzenie do tego, że dany himalaista (pionek) przeciwnika ginie, niż przepuszczenie go i próbowanie swoich sił w kolejnej rundzie. No ale na szczęście to tylko gra ;) Poza tym jednym minusem naprawdę czuć w tej grze klimat wysokogórskiej wyprawy. Na plus - pudełko nowej edycji gry jest zmienione i znacznie bardziej dopasowane do ekstremalnej trylogii Adama Kałuży, przez co całość znacznie lepiej wygląda na półce :)
Jak dla mnie ideał :)
Moje pierwsze odczucie po kilku grach: "Już był w ogródku, już witał się z gąską; Kiedy skok robiąc wpadł w beczkę wkopaną,Gdzie wodę zbierano". Już się Tobie wydaje, że wygrałeś bo wszedłeś na szczyt pierwszy a tu nagle pogoda sie załamuje i brakuje Ci aklimatyzacji przy zejściu. Czasami nie warto się spieszyć i wejść na szczyt jako kolejna osoba. Gra z jednej strony prosta - patrząc na instrukcję - ale z drugiej strony trudna - biorąc pod uwagę, że aby wygrać trzeba naprawdę sie nakombinować.
Dobry, solidny produkt
Rozgrywka generuje duże napięcie. Jest walka o pozycje. Jest obawa o to czy pogoda pozwoli zrealizować plany i czy (co najważniejsze) uda nam się tam na górze przetrwać. Jest miejsce na ryzykowne, wręcz szalone ataki z nadzieją na łut szczęścia. Jest walka z piętrzącymi się problemami podczas ucieczki w dół w bezpieczne miejsce.
Wynika z tego, że jest klimat... i to dość przytłaczający. Jak to w Himalajach.
Zdecydowanie ta gra nie jest jak miła wycieczka na górskim szlaku w pogodny letni dzień.
Recenzje na innych portalach
- Opis w serwisie BoardGameGeek (ang.)
- Opis na stronie wydawnictwa Rebel
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja w Rebel Times #38
- Wideorecenzja w serwisie Planszolandia
- Recenzja w serwisie Czas Kultury
- Prezentacja w czasie targów SPIEL w Essen
- Recenzja w serwisie Nowa Gildia
- Recenzja w serwisie GamesFanatic.pl
- Recenzja w programie Boardgames factory
- Wideorecenzja w serwisie GameTrollTV
- Recenzja w serwisie Poltergeist
- Recenzja w serwisie Paradoks
- Recenzja (proces) na blogu Prosto z pudła
- Recenzja na blogu Prosto z PudĹa
- Recenzja na blogu Gram niebieskim
- Videocast: Gry planszowe u Wookiego.
- Wideorecenzja The Dice Tower (ang.)
- Recenzja na blogu PowerMilka
- Unboxing na blogu W pajęczej sieci
- Recenzja na blogu Myszogranie
- Fotounboxing w serwisie Poltergeist
- Unboxing na kanale DomoweGranie w serwisie YouTube
- Wideorecenzja na kanale Marcowargamer w serwisie YouTube (ang.)
- Recenzja na blogu Adama Sowińskiego w serwisie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja w serwisie Deskove hry (ang.)
- Recenzja na blogu Metagames (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie Rahdo (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie Youtube na kanale TheOneTAR (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie Youtube na kanale Persephone Constantine (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie Youtube na kanale Shut Up & Sit Down (ang.)
- Recenzja w serwisie The fellowship of the board
- Recenzja w serwisie Przystanek Planszówka
- Recenzja w serwisie Przystanek Planszówka
- Recenzja w serwisie Przystanek Planszówka
- Recenzja w serwisie Opinionatedgamers.com (ang.)
- Recenzja w serwisie Domowe Granie
- Recenzja na blogu Planszówkowe recenzje
- Recenzja na blogu Hiew's Boardgame Blog (ang.)
- Opis w serwisie Encyklopedia Gier Planszowych
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale HUMIgraj
- Recenzja na blogu Gry w Bibliotece
- Recenzja w serwisie Meople's Magazine (ang.)
- Recenzja na blogu agapilecka.pl
- Recenzja w serwisie FSGK.pl
- Recenzja w serwisie Polter
- Recenzja na blogu Karolina Lubas
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale GameTrollTV
Pytania i odpowiedzi
Cześć, Widzę że tylko ja mam takie wątpliwości co do zasad: czy samo przejście przez pole zużywa 1 pkt czy tyle ile jest pkt w żółtym polu? Czyli np atakując szczyt z 7000 (trzecie pole od góry) zużywam 6 pkt (3+3) czy 4 (1+3)? Druga wątpliwość: są miejsca gdzie można w jednym posunięciu zrobić ruch w dół i zaraz w górę - jak się to ma do poręczówek? traktować Taki ruch jako w dół? Chodzi np o to miejsce na środku tuż przed 7000mnpm, lub takie posunięcia jakby w bok. Poza tym gra - rewelacja - tylko trzeba poprawić opis w instrukcji dotyczący zimowego wejścia:D
~ Jaro 24.01.2021 20:37
Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:
Robisz zakupy pierwszy raz?