K2 (nowa edycja)

Zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (113)
  • 1 - 5 osób
  • od 8 lat
  • 30 - 60 minut
  • wydanie polskie
Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę? W grze K2 każdy z uczestników kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy, rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy. Jak to działa? Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych  punktów. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej trasy, optymalne korzystanie z namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt. Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie – swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą. Adam Kałuża, "Wyprawa rusza dalej" Gra została nominowana do nagrody Gra Roku 2011, dla najlepszej gry wydanej w Polsce w 2010 roku. Przeczytaj więcej o nagrodzie... K2 jako pierwsza polska gra została nominowana do nagrody Spiel des Jahres 2012
Autor:
Adam Kałuża
Wydawca:
Rebel
10995

store

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?

W grze K2 każdy z uczestników kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy, rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.

Jak to działa?

Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych  punktów. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej trasy, optymalne korzystanie z namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.

Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie – swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą.

Adam Kałuża, "Wyprawa rusza dalej"

Gra została nominowana do nagrody Gra Roku 2011, dla najlepszej gry wydanej w Polsce w 2010 roku.

Przeczytaj więcej o nagrodzie...

Spiel des Jahres 2012

K2 jako pierwsza polska gra została nominowana do nagrody Spiel des Jahres 2012

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 dwustronna plansza
  • 5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza)
  • 12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych)
  • 90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza)
  • 5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza)
  • 20 żetonów ryzyka
  • 20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza)
  • 10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza)
  • drewniany znacznik pogody
  • znacznik pierwszego gracza
  • instrukcja
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.47
na podstawie 113 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń K2 (nowa edycja)


Najbardziej przydatne recenzje

Biedak

Liczba recenzji: 46

Dobry, solidny produkt

K2 było jedną z pierwszych gier planszowych, które posiadałem w swojej kolekcji. Do zakupu zainspirowała mnie oczywiście górska tematyka. Gra okazała się bardzo interesującą pozycją, bo choć zasady są proste i łatwo przyswajalne, to sama rozgrywka wymaga sporego kombinowania. Występuje dośc spora losowość w doborze kart do gry, ale dzieki mechanizmowi odkładania 3 z 6 kart co turę można tę losowość w pewnym stopniu kontrolować. Chyba jedynym poważnym minusem jest niezbyt adekwatne oddane dobrego ducha himalaizmu poprzez zbyt dużą możliwość blokowania innych graczy w wyższych partiach góry, zwłaszcza tuż pod szczytem. Po prostu nieraz bardziej opłaca się zablokowanie komuś zejście ze szczytu i tym samym doprowadzenie do tego, że dany himalaista (pionek) przeciwnika ginie, niż przepuszczenie go i próbowanie swoich sił w kolejnej rundzie. No ale na szczęście to tylko gra ;) Poza tym jednym minusem naprawdę czuć w tej grze klimat wysokogórskiej wyprawy. Na plus - pudełko nowej edycji gry jest zmienione i znacznie bardziej dopasowane do ekstremalnej trylogii Adama Kałuży, przez co całość znacznie lepiej wygląda na półce :)


Tatawojtka

Liczba recenzji: 6

Jak dla mnie ideał :)

Moje pierwsze odczucie po kilku grach: "Już był w ogródku, już witał się z gąską; Kiedy skok robiąc wpadł w beczkę wkopaną,Gdzie wodę zbierano". Już się Tobie wydaje, że wygrałeś bo wszedłeś na szczyt pierwszy a tu nagle pogoda sie załamuje i brakuje Ci aklimatyzacji przy zejściu. Czasami nie warto się spieszyć i wejść na szczyt jako kolejna osoba. Gra z jednej strony prosta - patrząc na instrukcję - ale z drugiej strony trudna - biorąc pod uwagę, że aby wygrać trzeba naprawdę sie nakombinować.


Bartosz Mroziński

Liczba recenzji: 187

Dobry, solidny produkt

Rozgrywka generuje duże napięcie. Jest walka o pozycje. Jest obawa o to czy pogoda pozwoli zrealizować plany i czy (co najważniejsze) uda nam się tam na górze przetrwać. Jest miejsce na ryzykowne, wręcz szalone ataki z nadzieją na łut szczęścia. Jest walka z piętrzącymi się problemami podczas ucieczki w dół w bezpieczne miejsce.

Wynika z tego, że jest klimat... i to dość przytłaczający. Jak to w Himalajach.

Zdecydowanie ta gra nie jest jak miła wycieczka na górskim szlaku w pogodny letni dzień.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:


Klienci, którzy kupili K2 (nowa edycja), kupili również:

Pictomania (druga edycja)

Pictomania (druga edycja)

7995 3795
Wielka pętla

Wielka pętla

13995