Mercado de Lisboa
Otwórz stoiska na rynku, ściągaj do nich klientów- 1 - 4 osoby
- wydanie polskie
- Autor:
- Vital Lacerda, Julián Pombo
- Ilustracje:
- Pedro Soto
- Wydawca:
- HOBBITY.eu
Opis
Obecnie targi oferują odwiedzającym liczne stoiska, restauracje i usługi. W Mercado de Lisboa gracze otwierają stoiska na rynku, ściągają do nich klientów, zakładają nowe restauracje i wpływają na ceny produktów.
Mercado de Lisboa jest grą typu tile placing, opartą na systemie budowania miast, znanego z gry Lisboa. Mercado de Lisboa to szybka gra, z prostymi do nauki zasadami i głębokimi, taktycznymi wyborami.
Myśl strategicznie
Każdy z graczy umieszczając swoje stoiska stara się o ich jak najlepszą lokalizację. Stoisko obok jednej z restauracji jest o wiele bardziej dochodowe niż samotny stragan na uboczu.
Myśl ekonomicznie
Lepsza lokalizacja stoiska spowoduje większe zainteresowanie klientów. Więcej klientów, większe dochody, należy pamiętać, że wygrywa ten, kto będzie miał najwięcej pieniędzy na końcu gry.
5 minut na nauczenie się
Mercado de Lisboa to gra, w której nauka zasad trwa raptem 5 minut. Proste i przystępne reguły pozwolą szybko rozpocząć rozgrywkę.
30-45 minut na rozgrywkę
Wyjątkowo intuicyjna mechanika pozwala na szybkie podjęcie decyzji wraz z uwzględnieniem wynikających z niej konsekwencji.
1-4 graczy
Dobrze zaprojektowana mechanika gry doskonale sprawdza się w grze 2, 3 i 4-osobowej. Jeśli jednak jesteś samotnym wilkiem to specjalnie dla Ciebie zostały przygotowane zasady gry jednoosobowej oparte na serii unikalnych wyzwań.
Dream Team
Autorami gry są Vital Lacerda, uznany na całym świecie projektant takich tytułów jak On Mars, Lisboa czy też Kanban i Julian Pombo, twórca wariantu solo do gry Lisboa, Co2.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- instrukcja
- 1 Plansza
- 35 żetonów stoisk
- 12 żetonów restauracji
- 35 żetonów klientów
- 32 drewniane stoiska
- 48 monet
- 1 woreczek
- 4 zasłonki gracza
- Waga:
- 2,5 kg
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Mercado de Lisboa
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?