Messina 1347 (edycja polska)

Przenieś się w czasy, w których szalała Czarna Śmierć
1 opinia
  • 1 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • 60 - 140 minut
  • wydanie polskie
Messina 1347 to średniej ciężkości gra euro, która przeniesie Was w czasy epidemii dżumy, kiedy arystokratyczne rody we włoskiej Messynie walczyły o przetrwanie, próbując jednocześnie zachować jak największe wpływy. Dzieło Vladimíra Suchý’ego (Podwodne Miasta, Praga Caput Regni) w innowacyjny sposób łączy z sobą wiele różnorodnych mechanik, takich jak zarządzanie robotnikami, tory postępu czy moderowanie planszy poprzez dokładanie kolejnych heksów. Podobnie jak w Pradze Caput Regni, tak i tutaj Suchý umiejętnie balansuje między zasadami euro gry, a zachowaniem fabularnej otoczki. Jako arystokratyczne rody będziecie starać się pomóc okolicznym mieszkańcom, osiedlając ich w pozamiejskich posiadłościach lub umieszczając w chatach kwarantannowych. Mnogość akcji do wykonania umożliwi Wam postęp na trzech torach Kronik i zdobycie jak największej liczby punktów. Wygra ten z Was, który położy największe zasługi na pogrążonej w pladze czarnej śmierci Messyny. Gra, obok standardowej rozgrywki, oferuje także tryb solo oraz wariant asymetryczny.
Autor:
Raúl Fernández Aparicio, Vladimír Suchý
Ilustracje:
Michal Peichl
Wydawca:
Portal Games
239,95

Dostępnych 16 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w środę


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Messina 1347 to średniej ciężkości gra euro, która przeniesie Was w czasy epidemii dżumy, kiedy arystokratyczne rody we włoskiej Messynie walczyły o przetrwanie, próbując jednocześnie zachować jak największe wpływy.

Dzieło Vladimíra Suchý’ego (Podwodne Miasta, Praga Caput Regni) w innowacyjny sposób łączy z sobą wiele różnorodnych mechanik, takich jak zarządzanie robotnikami, tory postępu czy moderowanie planszy poprzez dokładanie kolejnych heksów. Podobnie jak w Pradze Caput Regni, tak i tutaj Suchý umiejętnie balansuje między zasadami euro gry, a zachowaniem fabularnej otoczki.

Jako arystokratyczne rody będziecie starać się pomóc okolicznym mieszkańcom, osiedlając ich w pozamiejskich posiadłościach lub umieszczając w chatach kwarantannowych.

Mnogość akcji do wykonania umożliwi Wam postęp na trzech torach Kronik i zdobycie jak największej liczby punktów. Wygra ten z Was, który położy największe zasługi na pogrążonej w pladze czarnej śmierci Messyny. Gra, obok standardowej rozgrywki, oferuje także tryb solo oraz wariant asymetryczny.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 16 szczurów
  • znacznik rundy
  • 24 kostki zarazy
  • 20 znaczników drewna
  • 20 znaczników graczy w czterech kolorach
  • 20 pionków namiestników w czterech kolorach
  • 12 kostek zwojów w czterech kolorach
  • 12 znaczników nadzorców w czterech kolorach
  • plansza punktacji
  • 4 plansze zwojów
  • 4 plansze graczy
  • 15 kafelków ulepszeń chat kwarantannowych
  • 33 kafelki warsztatów
  • 10 kafelków wozów
  • 26 monet o trzech nominałach (1, 3, 5)
  • 21 żetonów rzemieślników
  • 20 heksów dzielnic
  • 6 żetonów pożaru
  • 16 żetonów ognia
  • 21 żetonów zakonnic
  • 21 żetonów arystokratów
  • 4 heksy portów
  • 4 kafelki cumowania
  • 9 kafelków statków
  • 20 kafelków zaludnienia w czterech kolorach
  • 14 kafelków ruchu przeciwnika (tryb solo)
  • kafelek priorytetu kronik
  • koło populacji
  • 4 karty pomocy
  • plastikowy nit
  • instrukcja
Waga:
2 kg
Instrukcja i inne pliki:


Recenzje


Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie