Pakiet Ostoja + Śladami Darwina

Zachwyć się otaczającą Cię przyrodą z dwoma niezwykłymi grami!
Podziel się swoją opinią
  • 1 - 5 osób
  • od 8 lat
  • wydanie polskie
Ostoja Stwórz miniaturowy świat, w którym zwierzęta żyją w całkowitej harmonii z naturą! Ostoja to przepięknie ilustrowana gra strategiczna, w której każda z podejmowanych decyzji może okazać się kluczowa dla ostatecznego wyniku. Podczas zabawy umieszczamy kolorowe elementy krajobrazu na swoich planszetkach i tworzymy niezwykłe krainy. Aby wygrać, musimy zdobyć jak najwięcej punktów, w przemyślany sposób zakładając siedliska i przyciągając do nich zwierzęta. Na czym to polega? Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów za elementy krajobrazu i zgromadzone znaczniki zwierząt. W swojej turze bierzemy żetony krajobrazów z planszy głównej i umieszczamy je na swojej planszetce według zasad określonych w instrukcji.  Kolory oraz symbole żetonów reprezentują różne rodzaje terenów, a odpowiednie ich zestawy – siedliska. To właśnie na tych ostatnich będziemy się skupiać, by przyciągnąć zwierzęta. Raz na turę możemy wybrać jedną z odkrytych kart zwierząt. W ten sposób wyznaczamy sobie cele – każda z kart ma na dole układ żetonów krajobrazu, który musimy odwzorować na swojej planszetce, by dane zwierzę mogło pojawić się na naszym terenie. Układ siedliska na naszej planszetce musi być taki sam jak na karcie zwierzęcia, wliczając wysokość gór i drzew. Może być jednak obrócony w dowolną stronę. Gdy uda nam się odwzorować wskazany układ żetonów, możemy przenieść jeden ze znaczników zwierząt z karty na odpowiedni element krajobrazu na naszej planszetce.  Gra kończy się, gdy nie można dobrać wystarczającej liczby żetonów krajobrazu z woreczka lub gdy na planszy jednego z graczy pozostaną dwa (lub mniej) puste pola. Każdy z elementów krajobrazu punktuje na swój własny sposób (niektóre w zależności od wysokości, inne według zasad sąsiedztwa). Punkty zdobywamy też za zgromadzone znaczniki zwierząt. Dlaczego pokochasz tę grę? To świetny przykład gry, w której podstawowe zasady są proste, a całe piękno tkwi w zależnościach między elementami. Dopasowywanie poszczególnych rodzajów żetonów to wbrew pozorom nie lada wyzwanie, a gracze będą stale rozdarci między tworzeniem układów z kart zwierząt a skutecznym grupowaniem elementów terenu. Poprzez wprowadzenie lub usunięcie z gry specjalnych karty duchów natury możemy modyfikować poziom trudności rozgrywki. Instrukcja zawiera też szereg wskazówek, dzięki którym pierwsza partia będzie nieco łatwiejsza, co usprawni poznawanie gry. Instrukcja opisuje także specjalny, jednoosobowy wariant zabawy, który pozwala zapoznać się z mechanizmami, poćwiczyć lub spróbować pobić swój najwyższy wynik.  Śladami Darwina Od wyprawy Charlesa Darwina dookoła świata minęło 20 lat. Przyrodnik pisze teraz książkę „O powstawaniu gatunków” i chce zebrać nowe dane dotyczące życia zwierząt, zwłaszcza tych występujących na obszarach, na których nie prowadził badań, czyli w Ameryce Północnej, Azji i części Afryki. Sam nie jest już młody, a poza tym poświęca wiele czasu na pisanie i opiekę nad rodziną. Dlatego powierza tę misję badaczom poleconym przez Towarzystwo Królewskie w Londynie. Śladami Darwina to prosta i przyjemna gra rodzinna oparta o zbieranie zestawów kafelków. Podczas zabawy wcielacie się w młodych przyrodników, którzy właśnie weszli na pokład okrętu Beagle. Wyruszacie na wyprawę, w trakcie której będziecie badać różne gatunki zwierząt, eksplorować teren i sporządzać mapy, publikować swoje odkrycia i formułować teorie. Każdy dąży do tego, aby zdobyć więcej punktów zwycięstwa niż rywale, czyli mieć największy wkład w powstanie dzieła Darwina! Na czym to polega? Podczas rozgrywki uczestnicy wykonują kolejno swoje tury, a każda z nich składa się z 2 kroków: Badanie zwierzęcia lub inspirowanie się pracą postaci, podczas którego przyrodnik wybiera 1 z 3 kafelków z kolumny albo rzędu, przy którym znajduje się figurka okrętu Beagle, i umiesz­cza go w swoim brulionie. Podróż na okręcie Beagle, czyli przesunięcie figurki o odpowiednią liczbę pól w zależności od tego, który kafelek wybrał w poprzednim ruchu. Każdy z kafelków dostępnych na planszy zapewnia jakiś bonus: czasem jest to stała liczba punktów, innym razem przedmioty, które będą punktowały w zależności od tego, ile ich mamy. Wpływające na siebie elementy są sercem całej gry, a ich umiejętne wykorzystanie przybliży nas do zwycięstwa. Bonusy otrzymujemy też za kończenie rzędów i kolumn, a także żetony teorii, które możemy zdobywać w trakcie gry.  Zabawa kończy się, gdy każdy z graczy umieści dokładnie 12 kafelków w swoim brulionie. Zwycięża osoba, która zebrała najwięcej punktów po uwzględnieniu wszystkich premii. Dlaczego pokochasz tę grę? To niezwykle prosta pod względem zasad, a jednocześnie maksymalnie angażująca gra w zbieranie zestawów. Jest przystępna dla nowych graczy, daje też wiele możliwości strategicznych. Gra nieustannie zmusza nas do decydowania, jaki ruch będzie najbardziej opłacalny. Kończenie rzędów i kolumn zapewnia nam dodatkowe punkty, z drugiej strony za każdym razem, gdy przykryjemy jakiś kafelek innym, otrzymujemy żeton teorii, a wraz z nim bonusowe punkty na koniec gry. To od nas zależy, jaką strategię wybierzemy tym razem. Mnogość dostępnych kombinacji kafelków zwierząt i postaci, a także dodatkowe cele, które ukierunkowują nasze działania sprawiają, że mamy do wypróbowania mnóstwo opcji, a poszczególne rozgrywki znacząco różnią się od siebie. W instrukcji znajdziesz ciekawostki zarówno o życiu samego Darwina, jak i o rozmaitych gatunkach zwierząt, a kafelki pozwalają poznać miejsca ich występowania.
309,90

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Przesyłka kurierska DHL) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Ostoja

Stwórz miniaturowy świat, w którym zwierzęta żyją w całkowitej harmonii z naturą! Ostoja to przepięknie ilustrowana gra strategiczna, w której każda z podejmowanych decyzji może okazać się kluczowa dla ostatecznego wyniku. Podczas zabawy umieszczamy kolorowe elementy krajobrazu na swoich planszetkach i tworzymy niezwykłe krainy. Aby wygrać, musimy zdobyć jak najwięcej punktów, w przemyślany sposób zakładając siedliska i przyciągając do nich zwierzęta.

Na czym to polega?

  1. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów za elementy krajobrazu i zgromadzone znaczniki zwierząt.
  2. W swojej turze bierzemy żetony krajobrazów z planszy głównej i umieszczamy je na swojej planszetce według zasad określonych w instrukcji. 
  3. Kolory oraz symbole żetonów reprezentują różne rodzaje terenów, a odpowiednie ich zestawy – siedliska. To właśnie na tych ostatnich będziemy się skupiać, by przyciągnąć zwierzęta.
  4. Raz na turę możemy wybrać jedną z odkrytych kart zwierząt. W ten sposób wyznaczamy sobie cele – każda z kart ma na dole układ żetonów krajobrazu, który musimy odwzorować na swojej planszetce, by dane zwierzę mogło pojawić się na naszym terenie.
  5. Układ siedliska na naszej planszetce musi być taki sam jak na karcie zwierzęcia, wliczając wysokość gór i drzew. Może być jednak obrócony w dowolną stronę.
  6. Gdy uda nam się odwzorować wskazany układ żetonów, możemy przenieść jeden ze znaczników zwierząt z karty na odpowiedni element krajobrazu na naszej planszetce. 
  7. Gra kończy się, gdy nie można dobrać wystarczającej liczby żetonów krajobrazu z woreczka lub gdy na planszy jednego z graczy pozostaną dwa (lub mniej) puste pola. Każdy z elementów krajobrazu punktuje na swój własny sposób (niektóre w zależności od wysokości, inne według zasad sąsiedztwa). Punkty zdobywamy też za zgromadzone znaczniki zwierząt.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To świetny przykład gry, w której podstawowe zasady są proste, a całe piękno tkwi w zależnościach między elementami. Dopasowywanie poszczególnych rodzajów żetonów to wbrew pozorom nie lada wyzwanie, a gracze będą stale rozdarci między tworzeniem układów z kart zwierząt a skutecznym grupowaniem elementów terenu.
  • Poprzez wprowadzenie lub usunięcie z gry specjalnych karty duchów natury możemy modyfikować poziom trudności rozgrywki. Instrukcja zawiera też szereg wskazówek, dzięki którym pierwsza partia będzie nieco łatwiejsza, co usprawni poznawanie gry.
  • Instrukcja opisuje także specjalny, jednoosobowy wariant zabawy, który pozwala zapoznać się z mechanizmami, poćwiczyć lub spróbować pobić swój najwyższy wynik. 

Śladami Darwina

Od wyprawy Charlesa Darwina dookoła świata minęło 20 lat. Przyrodnik pisze teraz książkę „O powstawaniu gatunków” i chce zebrać nowe dane dotyczące życia zwierząt, zwłaszcza tych występujących na obszarach, na których nie prowadził badań, czyli w Ameryce Północnej, Azji i części Afryki. Sam nie jest już młody, a poza tym poświęca wiele czasu na pisanie i opiekę nad rodziną. Dlatego powierza tę misję badaczom poleconym przez Towarzystwo Królewskie w Londynie.

Śladami Darwina to prosta i przyjemna gra rodzinna oparta o zbieranie zestawów kafelków. Podczas zabawy wcielacie się w młodych przyrodników, którzy właśnie weszli na pokład okrętu Beagle. Wyruszacie na wyprawę, w trakcie której będziecie badać różne gatunki zwierząt, eksplorować teren i sporządzać mapy, publikować swoje odkrycia i formułować teorie. Każdy dąży do tego, aby zdobyć więcej punktów zwycięstwa niż rywale, czyli mieć największy wkład w powstanie dzieła Darwina!

Na czym to polega?

Podczas rozgrywki uczestnicy wykonują kolejno swoje tury, a każda z nich składa się z 2 kroków:

  1. Badanie zwierzęcia lub inspirowanie się pracą postaci, podczas którego przyrodnik wybiera 1 z 3 kafelków z kolumny albo rzędu, przy którym znajduje się figurka okrętu Beagle, i umiesz­cza go w swoim brulionie.
  2. Podróż na okręcie Beagle, czyli przesunięcie figurki o odpowiednią liczbę pól w zależności od tego, który kafelek wybrał w poprzednim ruchu.

Każdy z kafelków dostępnych na planszy zapewnia jakiś bonus: czasem jest to stała liczba punktów, innym razem przedmioty, które będą punktowały w zależności od tego, ile ich mamy. Wpływające na siebie elementy są sercem całej gry, a ich umiejętne wykorzystanie przybliży nas do zwycięstwa. Bonusy otrzymujemy też za kończenie rzędów i kolumn, a także żetony teorii, które możemy zdobywać w trakcie gry. 

Zabawa kończy się, gdy każdy z graczy umieści dokładnie 12 kafelków w swoim brulionie. Zwycięża osoba, która zebrała najwięcej punktów po uwzględnieniu wszystkich premii.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To niezwykle prosta pod względem zasad, a jednocześnie maksymalnie angażująca gra w zbieranie zestawów. Jest przystępna dla nowych graczy, daje też wiele możliwości strategicznych.
  • Gra nieustannie zmusza nas do decydowania, jaki ruch będzie najbardziej opłacalny. Kończenie rzędów i kolumn zapewnia nam dodatkowe punkty, z drugiej strony za każdym razem, gdy przykryjemy jakiś kafelek innym, otrzymujemy żeton teorii, a wraz z nim bonusowe punkty na koniec gry. To od nas zależy, jaką strategię wybierzemy tym razem.
  • Mnogość dostępnych kombinacji kafelków zwierząt i postaci, a także dodatkowe cele, które ukierunkowują nasze działania sprawiają, że mamy do wypróbowania mnóstwo opcji, a poszczególne rozgrywki znacząco różnią się od siebie.
  • W instrukcji znajdziesz ciekawostki zarówno o życiu samego Darwina, jak i o rozmaitych gatunkach zwierząt, a kafelki pozwalają poznać miejsca ich występowania.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1x Ostoja
  • 1x Śladami Darwina
Podmiot gospodarczy:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Informacje dot. bezpieczeństwa:
Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.
Kraj pochodzenia: Chiny

Recenzje

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Pakiet Ostoja + Śladami Darwina





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie