Świat Dysku - Ankh Morpork

Zawalcz o władzę nad Ankh Morpork!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (103)
  • 2 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • ok. 60 minut
  • wydanie polskie
Witajcie w Ankh – Morpork! Największym, najbardziej cuchnącym i najbardziej… interesującym mieście Świata Dysku! Rządzący miastem patrycjusz i tyran – Lord Vetinari zaginął w tajemniczych okolicznościach, a zdezorientowani mieszkańcy oczekują na wyłonienie nowego przywódcy. Czy władzę przejmie któryś z możnych Lordów, czy też może lud z radością powita restaurację monarchii, wierząc że nowy Król zaprowadzi ład i porządek? A może absencja Vetinariego to tylko fortel, aby jego szpiedzy mogli krążyć po całym mieście badając lojalność mieszkańców w celu umocnienia władzy Patrycjusza podczas jego tymczasowej nieobecności? Ankh – Morpork to gra planszowa o prostych zasadach i… skomplikowanych relacjach. Każdy gracz (od dwóch do czterech osób) będzie próbował zrealizować własną drogę do zwycięstwa, właściwą dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Cele graczy będą tajne i często przeciwstawne, przez co każda partia będzie miała pełny emocji i niepowtarzalny przebieg. W swojej turze gracz zagrywa kartę, wykonuje zapisane na niej akcje (co może wywołać zagranie kolejnych kart), a następnie dobiera karty z talii, tak by znów mieć ich pięć na ręce. To samo robi następny gracz w swojej turze, itd. Gra toczy się do momentu, aż któryś gracz ogłosi, że wykonał swoje tajne warunki zwycięstwa; bądź gdy talia kart skończy się. Każdy gracz będzie próbował zrealizować własne warunki zwycięstwa (np. zaprowadzić w mieście porządek albo wprost przeciwnie…), właściwe dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Gracze będą chcieli więc utrzymać swoje role w tajemnicy, odkrywając za razem cele przeciwników - tak by przewidzieć ich plany i nie dać się wyprzedzić w walce o władzę nad pogrążonym w chaosie Ankh – Morpork. W pudełku gry znajdują się: kartonowa plansza, sto trzydzieści dwie karty, siedemdziesiąt dziewięć drewnianych znaczników, arkusz kartonowych pieniędzy, książeczka zasad, cztery karty pomocy dla graczy i dwunastościenna kostka.
Autor:
Martin Wallace
Wydawca:
Phalanx Games
15995
14995
-6%

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Witajcie w Ankh – Morpork! Największym, najbardziej cuchnącym i najbardziej… interesującym mieście Świata Dysku! Rządzący miastem patrycjusz i tyran – Lord Vetinari zaginął w tajemniczych okolicznościach, a zdezorientowani mieszkańcy oczekują na wyłonienie nowego przywódcy.
Czy władzę przejmie któryś z możnych Lordów, czy też może lud z radością powita restaurację monarchii, wierząc że nowy Król zaprowadzi ład i porządek? A może absencja Vetinariego to tylko fortel, aby jego szpiedzy mogli krążyć po całym mieście badając lojalność mieszkańców w celu umocnienia władzy Patrycjusza podczas jego tymczasowej nieobecności?

Ankh – Morpork to gra planszowa o prostych zasadach i… skomplikowanych relacjach. Każdy gracz (od dwóch do czterech osób) będzie próbował zrealizować własną drogę do zwycięstwa, właściwą dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Cele graczy będą tajne i często przeciwstawne, przez co każda partia będzie miała pełny emocji i niepowtarzalny przebieg.

W swojej turze gracz zagrywa kartę, wykonuje zapisane na niej akcje (co może wywołać zagranie kolejnych kart), a następnie dobiera karty z talii, tak by znów mieć ich pięć na ręce. To samo robi następny gracz w swojej turze, itd.

Gra toczy się do momentu, aż któryś gracz ogłosi, że wykonał swoje tajne warunki zwycięstwa; bądź gdy talia kart skończy się. Każdy gracz będzie próbował zrealizować własne warunki zwycięstwa (np. zaprowadzić w mieście porządek albo wprost przeciwnie…), właściwe dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Gracze będą chcieli więc utrzymać swoje role w tajemnicy, odkrywając za razem cele przeciwników - tak by przewidzieć ich plany i nie dać się wyprzedzić w walce o władzę nad pogrążonym w chaosie Ankh – Morpork.

W pudełku gry znajdują się: kartonowa plansza, sto trzydzieści dwie karty, siedemdziesiąt dziewięć drewnianych znaczników, arkusz kartonowych pieniędzy, książeczka zasad, cztery karty pomocy dla graczy i dwunastościenna kostka.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dodatki i akcesoria


4.62
na podstawie 103 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Świat Dysku - Ankh Morpork


Najbardziej przydatne recenzje

Nobbs

Liczba recenzji: 51

Jak dla mnie ideał :)

TAAAAAAK! W KOŃCU! W KOŃCU UDAŁO MI SIĘ JĄ DOSTAĆ!!!
Po tym wybuchu radości odrobinę rzeczowości. Świetne i solidne wykonanie, ciekawe zasady no i wbrew temu co można myśleć-bardzo wymagająca, nawet przy grze w dwie osoby. Sporo zależy od postaci, którą przyjdzie nam grać (na pięć rozegranych do tej pory gier, tylko raz zdarzyło się nam liczyć punkty zwycięstwa-a to zdarza się tylko wtedy, kiedy nikt nie osiągnie własnych celów zwycięstwa). No i wprost ocieka klimatem Świata Dysku. Mamy tam niemalże wszystkie znaczące postaci z Ankh-Morpork. I Śmierć, i Patrycjusza, i magów, i Straż Miejską we wszelakich odmianach i nawet "tych złych"-Carcera, Edwarda D'Eath'a czy Nową Firmę.
Gra bliska ideału, niemniej jednak nie pozbawiona jednej wady. Przy grze w dwie osoby (czy nawet w klika grających stale) można się łatwo domyślić kim gra przeciwnik i starać się uniemożliwić mu osiągnięcie jego celów. Na szczęście wiele zależy od dobranych kart, którymi przyjdzie nam grać, więc myślę, że należy to traktować jako drobną niedogodność a nie wadę per se.
Nie zmienia to faktu że gra jest świetna (a moja skromna osoba w końcu doczekała się wznowienia). Brać i grać.


Tymothy

Liczba recenzji: 209

Jak dla mnie ideał :)

Jakość elementów bez zarzutu. Klimatyczne ilustracje. Klimat Świata Dysku mocno wyczuwalny i dodający grze uroku, a jednocześnie nie wpływa "negatywnie" na nieznających twórczości T.Pratchetta.
Rozgrywka emocjonująca, pozostawiająca graczy w pewnym pozytywnym niedosycie - chce się zagrać kolejny raz.

Nadaje się do wciągania w świat planszówek nowych graczy.


Radosław Michalak

Liczba recenzji: 385

Jak dla mnie ideał :)

Dla fanów Pratchetta pozycja obowiązkowa.
Ale pozostali też będą mieli frajdę z tej gry.
Czysta interakcja, ale raczej nie wywołująca agresji.
Różne role i warunki zwycięstwa, które wprowadzają też element blefu.
Siła kart nierówna, więc można zwalić wszystko na nie, ale jeszcze nie widziałem, żeby ktoś nie miał szans przez same tylko karty.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie