Świat Dysku - Sekary

Czwarta gra w Świecie Dysku
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (3)
  • 1 - 4 osoby
  • od 8 lat
  • ok. 30 minut
  • wydanie polskie
Sekary zostały wynalezione przez Roberta Dearhearta, jako pierwszy system tele-komunikacji. Wykorzystując złożoną technologię semaforową, operatorzy Sekarów przekazywali wiadomości przy użyciu szeregu lamp migawkowych, ustawionych na wysokich wieżach. Wiadomości były wypatrywane przez teleskop ustawiony na kolejnej wieży, oddalonej o ok. 20 mil. Wynalazca założył wówczas Kompanię Semaforową Wielki Pień, która rozbudowała sieć wież na całych Równinach Sto, aż do Ramtopów oraz przez Nienazwany Kontynent aż do Genui. Kompania Dearhearta została przejęta przez koncern biznesowy finansisty Reachera Gilta, którego bezlitosna polityka sprawiła, że Sekary stały się główną metodą przekazywania wiadomości w znacznej części Dysku. Stary system pocztowy, zarządzany przez Urząd Pocztowy Ankh-Morpork, szybko został zapominany. Teraz jednak, mianowany przez Lorda Vetinariego nowy Poczmistrz Urzędu Pocztowego, niejaki Moist von Lipwig, zapowiedział odwet. Rzucone Kompani Wielkiego Pnia wyzwanie rozpoczyna wyścig przez kontynent. Komu pierwszemu uda się dostarczyć wiadomość z Ankh-Morpork do Genui – Poczmistrzowi, czy Sekarom? „Świat Dysku: Sekary” to trzecia po „Świat Dysku: Ankh-Morpork” i „Świat Dysku: Wiedźmy” gra planszowa z fantastycznego uniwersum Świata Dysku. W grze wcielacie się w role operatorów wież sekarowych – optycznych telegrafów, używających skomplikowanego systemu lamp i migawek do przekazywania liter. Zadaniem operatora jest jak najszybsze przesłanie słownej wiadomości – swojej wiadomości! Zatem słowa jak najszybsze możecie zamienić na byle przed innymi i wyciągnąć z tego właściwe wnioski… Chyba, że do wyścigu włączy się niejaki Moist von Lipwig i kierowany przez niego Urząd Pocztowy Ankh-Morpork – wtedy trzeba będzie przyjąć czasowe zawieszenie broni, by wspólnie dopiec zacofanym pocztowcom! Świat Dysku: Sekary to szybka i pełna interakcji gra planszowa, w której pokażecie mistrzom słownych układanek, że do pracy w telegrafie Świata Dysku bardziej użyteczne są twarde łokcie, niż znajomość alfabetu.
Autor:
Leonard Boyd, David Brashaw
Wydawca:
Phalanx Games
14995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Sekary zostały wynalezione przez Roberta Dearhearta, jako pierwszy system tele-komunikacji. Wykorzystując złożoną technologię semaforową, operatorzy Sekarów przekazywali wiadomości przy użyciu szeregu lamp migawkowych, ustawionych na wysokich wieżach. Wiadomości były wypatrywane przez teleskop ustawiony na kolejnej wieży, oddalonej o ok. 20 mil. Wynalazca założył wówczas Kompanię Semaforową Wielki Pień, która rozbudowała sieć wież na całych Równinach Sto, aż do Ramtopów oraz przez Nienazwany Kontynent aż do Genui.

Kompania Dearhearta została przejęta przez koncern biznesowy finansisty Reachera Gilta, którego bezlitosna polityka sprawiła, że Sekary stały się główną metodą przekazywania wiadomości w znacznej części Dysku. Stary system pocztowy, zarządzany przez Urząd Pocztowy Ankh-Morpork, szybko został zapominany.

Teraz jednak, mianowany przez Lorda Vetinariego nowy Poczmistrz Urzędu Pocztowego, niejaki Moist von Lipwig, zapowiedział odwet. Rzucone Kompani Wielkiego Pnia wyzwanie rozpoczyna wyścig przez kontynent. Komu pierwszemu uda się dostarczyć wiadomość z Ankh-Morpork do Genui – Poczmistrzowi, czy Sekarom?

„Świat Dysku: Sekary” to trzecia po „Świat Dysku: Ankh-Morpork” i „Świat Dysku: Wiedźmy” gra planszowa z fantastycznego uniwersum Świata Dysku.

W grze wcielacie się w role operatorów wież sekarowych – optycznych telegrafów, używających skomplikowanego systemu lamp i migawek do przekazywania liter. Zadaniem operatora jest jak najszybsze przesłanie słownej wiadomości – swojej wiadomości! Zatem słowa jak najszybsze możecie zamienić na byle przed innymi i wyciągnąć z tego właściwe wnioski… Chyba, że do wyścigu włączy się niejaki Moist von Lipwig i kierowany przez niego Urząd Pocztowy Ankh-Morpork – wtedy trzeba będzie przyjąć czasowe zawieszenie broni, by wspólnie dopiec zacofanym pocztowcom!

Świat Dysku: Sekary to szybka i pełna interakcji gra planszowa, w której pokażecie mistrzom słownych układanek, że do pracy w telegrafie Świata Dysku bardziej użyteczne są twarde łokcie, niż znajomość alfabetu.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • instrukcja
  • 1 kartonowa plansza
  • 16 drewnianych bloczków Lamp
  • 1 karta naklejek na bloczki Lamp
  • 36 kart Wiadomości
  • 12 kart Protokołu Naprawy
  • 8 kart Zgłoszenia Zdarzenia
  • 8 kart Logu Operatora
  • 48 Żakardów
  • 4 drewniane Pionki Graczy
  • 1 Znacznik Krasnoluda Głębinowego
  • 24 drewniane Znaczniki Przekazu
  • 12 drewnianych Pionków Wież Sekarowych
  • 1 drewniany Pionek Poczmistrza Urzędu Pocztowego
  • 1 karta Alfabetu Sekarowego
  • 1 klepsydra1
  • worek na Żakardy

4.00
na podstawie 3 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Świat Dysku - Sekary


Najbardziej przydatne recenzje

Invader

Liczba recenzji: 125

Pierwsza gra z opcjonalną rozgrywką kooperacyjną, w której właśnie ten wariant spodobał mi się bardziej. Dla mnie gra jest chyba za łatwa, ale po zagraniu 10 partii, może mieliśmy zwyczajnie szczęście. Jeśli chodzi o tryb rywalizacyjny to mam wrażenie, że ten kto zacznie zawsze wygra.Sama gra bardzo przyjemna, dająca sporo satysfakcji. Nie jest też zbytnio skomplikowana,więc opanowanie zasad potrwa około 10 minut.Polecam miłośnikom zagadek logicznych i fanom Pratchetta.
P.S.Gra zadziwiająco dobrze oddaje klimat książki a instrukcja ma tyle "smaczków", że aż chce się ją przeczytać jeszcze raz.


Sas

Liczba recenzji: 20

Dobry, solidny produkt

Zaczynając od najważniejszej dla wielu osób oceny - gra znacznie lepsza od Wiedźm, jednak wciąż nie tak dobra jak Ankh-Morpork.

W grze znajdziemy dwie opcje rozgrywki - kooperacyjną i rywalizacyjną. Obie wykonane w zupełnie inny sposób (de facto dwie różne gry) choć na pierwszy rzut oka opcja rywalizacyjna zdaje się być po prostu okrojoną wersją pełnej, kooperacyjnej gry.
Gra łatwa do opanowania, dająca sporo frajdy. Mimo prostoty zasad dość nieprzewidywalna.

Wykonanie elementów gry na najwyższym poziomie, piękny produkt. Dobra, godna polecenia gra - zwłaszcza dla fanów Terrego, którym znudziło się już AM a do Wiedźm nie mają serca ;).


Rarianna - Immi

Liczba recenzji: 110

Dobry, solidny produkt

Grałam i w trybie kooperacji i w trybie rywalizacji i w obu gra mi się podobała. Jest znacznie lepsza niż wiedźmy, choć ankh morpork nie przebije ;) gra polega na przeslaniu wiadomosci wlaczajac/wylaczajac lampy po uzyciu zakardow. Swietne uzycie prostej gry logicznej jako podstawy do zbudowania na niej gry planszowej. Karty i instrukcja pisane sa zabawnym stylem, ktory nawiazuje do narracji ksiazek, zatem gra zasluguje na kolejnego plusam Cos swietnego! Polecam :)





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie