Wsiąść do Pociągu: Niemcy

Bezkonkurencyjna gra familijna z mapą Niemiec
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (3)
  • 2 - 5 osób
  • od 8 lat
  • 30 - 60 minut
  • wydanie polskie
Niemcy przełomu wieków... na stacji głównej w Monachium smuga dymu oznajmia przybycie składu z Norymbergi. Stukot kół wpierw narasta, a potem nagle cichnie, gdy masywna lokomotywa wtacza się na stację. Rozlega się pisk hamowania i pociąg niknie w kłębach pary. Bagażowi pospiesznie uwijają się wokół pasażerów opuszczających wagony. Tymczasem na sąsiednim peronie zawiadowca daje znak odjazdu i kolejny pociąg wyrusza do celu podróży. Jest nim Berlin, dumna stolica Cesarstwa Niemieckiego. Wsiąść do Pociągu: Niemcy to duchowy spadkobierca Ticket to Ride: Marklin, jednej z najlepiej ocenianych przez graczy edycji gry. Rozgrywka koncentruje się na mapie Cesarstwa Niemieckiego i wprowadza nową, ciekawą mechanikę pozyskiwania pasażerów.   Tak jak we wszystkich innych grach tej serii, gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych znaczników pociągów. Działania te umożliwiają im gromadzenie punktów zwycięstwa.  Dodatkowym sposobem na zdobywanie punktów jest obsługa pasażerów. Na początku gry różnokolorowe pionki pasażerów kładzie się na wszystkich miastach występujących w grze. Każdorazowo, gdy uda nam się wybudować trasę, możemy zabrać ze sobą jednego z pasażerów z przyległych do wybudowanej trasy miast. Dodatkowe punkty zdobywać będą Ci, którzy obsłużą największą ich liczbę w poszczególnych kolorach.  We Wsiąść do Pociągu: Niemcy zostajemy zaskoczeni też podziałem biletów na trasy długie i krótkie. Dwa różne zestawy kart będziemy mogli dobierać w trakcie gry wedle własnego upodobania, kontrolując tym sposobem jeszcze efektywniej naszą strategię gry. UWAGA! Wsiąść do Pociągu: Niemcy to samodzielna gra, do której nie jest wymagane posiadanie żadnej z poprzednich części serii.  Łatwe do przyswojenia zasady pozwalają zasiąść do gry nowym graczom, zaś liczne nowe rozwiązania gwarantują, że gracze znający poprzednie odsłony "Wsiąść do Pociągu" również będą zadowoleni z rozgrywki.
Autor:
Alan R. Moon
Ilustracje:
Cyrille Daujean, Julien Delval
Wydawca:
Rebel
19995

store

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka w piątek


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Niemcy przełomu wieków... na stacji głównej w Monachium smuga dymu oznajmia przybycie składu z Norymbergi. Stukot kół wpierw narasta, a potem nagle cichnie, gdy masywna lokomotywa wtacza się na stację. Rozlega się pisk hamowania i pociąg niknie w kłębach pary. Bagażowi pospiesznie uwijają się wokół pasażerów opuszczających wagony. Tymczasem na sąsiednim peronie zawiadowca daje znak odjazdu i kolejny pociąg wyrusza do celu podróży. Jest nim Berlin, dumna stolica Cesarstwa Niemieckiego.

Wsiąść do Pociągu: Niemcy to duchowy spadkobierca Ticket to Ride: Marklin, jednej z najlepiej ocenianych przez graczy edycji gry. Rozgrywka koncentruje się na mapie Cesarstwa Niemieckiego i wprowadza nową, ciekawą mechanikę pozyskiwania pasażerów.  

Tak jak we wszystkich innych grach tej serii, gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych znaczników pociągów. Działania te umożliwiają im gromadzenie punktów zwycięstwa. 

Dodatkowym sposobem na zdobywanie punktów jest obsługa pasażerów. Na początku gry różnokolorowe pionki pasażerów kładzie się na wszystkich miastach występujących w grze. Każdorazowo, gdy uda nam się wybudować trasę, możemy zabrać ze sobą jednego z pasażerów z przyległych do wybudowanej trasy miast. Dodatkowe punkty zdobywać będą Ci, którzy obsłużą największą ich liczbę w poszczególnych kolorach. 

We Wsiąść do Pociągu: Niemcy zostajemy zaskoczeni też podziałem biletów na trasy długie i krótkie. Dwa różne zestawy kart będziemy mogli dobierać w trakcie gry wedle własnego upodobania, kontrolując tym sposobem jeszcze efektywniej naszą strategię gry.

UWAGA! Wsiąść do Pociągu: Niemcy to samodzielna gra, do której nie jest wymagane posiadanie żadnej z poprzednich części serii. 

Łatwe do przyswojenia zasady pozwalają zasiąść do gry nowym graczom, zaś liczne nowe rozwiązania gwarantują, że gracze znający poprzednie odsłony "Wsiąść do Pociągu" również będą zadowoleni z rozgrywki.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza Niemiec przełomu wieków
  • kolorowe wagoniki (po 45 białych, czerwonych fioletowych, żółtych i czarnych oraz zapasowe w każdym kolorze)
  • 200 ilustrowanych kart (110 wagoników, 14 lokomotyw, 55 biletów krótkiej i 34 długiej trasy, karta Globtroter)
  • 5 znaczników punktacji
  • 60 pionków pasażerów
  • materiałowy woreczek
  • instrukcja (na odwrocie zawiera numer dostępu do Days of Wonder Online)
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


5.00
na podstawie 3 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Wsiąść do Pociągu: Niemcy


Najbardziej przydatne recenzje

Nightbomber

Liczba recenzji: 243

Jak dla mnie ideał :)

Znakomita wersja. Nowatorska mechanika pasażerów, jakże odmienna od mechaniki pasażerów z wersji Niemcy współczesne. Szczerze podziwiam innowacyjny sposób myślenia projektanta gry. Z żoną i córką ograliśmy chyba wszystkie wersje TtR i wszystkie mapy dodatkowe z różnymi mechanikami i muszę przyznać, że o ile Afrykę oceniam najniżej (mechanika kolorów po prostu nie działa), tak ta wersja jest na topie. Bardzo polecam., Ha, jest to przy okazji pierwsza moja gra kupiona w stacjonarnym sklepie Rebela w Gdańsku. Dziękuję za przesympatyczną obsługę!:)


Dekornyt

Liczba recenzji: 100

Miałem nadzieję na zastępcę Marklina, ale jednak mechanika dodana tutaj jest duzo, duzo slabsza...


Doris

Liczba recenzji: 267

Jak dla mnie ideał :)

Kolejny Ticket w kolekcji. Nastawiałem się na Marklin ale skoro jest nieosiągalny a Niemcy przejęły jego mechanikę to czemu nie ? :)





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie