Wysokie napięcie (doładowana wersja)

Zdobywca tytułu Gra Roku, czyli polska edycja światowego bestsellera - Power Grid
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (130)
  • 2 - 6 osób
  • od 12 lat
  • ok. 120 minut
  • wydanie polskie
Zarabianie pieniędzy na elektryczności? Zbijanie kokosów na elektryczności? Co za świetny pomysł!!! Czy powinienem używać węgla lub oleju do wytwarzania prądu w tradycyjny sposób? A może te zasoby wyczerpią się w przyszłości? A może przyszłość leży w spalaniu śmieci? Z pewnością energia jądrowa jest bardzo zachęcająca. Jeśli tylko rząd zatroszczy się o składowanie odpadów atomowych przyniesie to spory zysk. Oczywiście możesz używać bardziej ekologicznych źródeł energii i być niezależnym od zasobów. Ale czy takie rozwiązanie będzie wystarczająco wydajne, aby zaspokoić wszystkich klientów? No i nie zapomnij o rywalach. Konkurencja nie śpi. Analizuj jakie elektrownie budują, jakie miasta mają w zasięgu, od jakich zasobów zależy ich sukces i jakimi nowymi elektrowniami się interesują. W trakcie gry licytuje się elektrownie (np. atomowe, wiatrowe, itp.), których następnie używa się do podłączania miast do swojej sieci energetycznej. Niektóre rodzaje elektrowni wymagają specyficznych surowców (np. węgla, uranu), których ceny i dostępność zmienia się dynamicznie na rynku. Zwycięzcą zostaje osoba, która podłączyła do swojej sieci i zaopatruje w energię największą liczbę miast. Gra została laureatem nagrody Gra Roku 2007 - tym samym została uznana za najlepszy tytuł wydany w naszym kraju w 2007 roku. Jakie zmiany na lepsze wprowadza wersja doładowana? Dodatkowe drewniane elementy: młotek aukcyjny, 1 znacznik zniżki, 1 znacznik "Etap 2" oraz 1 znacznik "Koniec gry"; Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "Niemcy"; Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "USA"; Nowe zasady odnośnie najtańszej karty elektrowni; Nowe zasady gry w 2 osoby; Znaczniki paliw w kształtach odpowiadających każdemu rodzaju paliwa osobno; Zmieniony tor kolejności w rundzie, umożliwiający śledzenie kolejności w trakcie każdej tury; Zmienione grafiki elektrowni i paliw na kartach; Zmienione koszulki kart "małych elektrowni".
Autor:
Friedemann Friese
Ilustracje:
Antonio Dessi, Lars-Arne "Maura" Kalusky, Prapach Lapamnuaysap, Harald Lieske
Wydawca:
Lacerta
14995

store

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Zarabianie pieniędzy na elektryczności? Zbijanie kokosów na elektryczności? Co za świetny pomysł!!! Czy powinienem używać węgla lub oleju do wytwarzania prądu w tradycyjny sposób? A może te zasoby wyczerpią się w przyszłości? A może przyszłość leży w spalaniu śmieci? Z pewnością energia jądrowa jest bardzo zachęcająca. Jeśli tylko rząd zatroszczy się o składowanie odpadów atomowych przyniesie to spory zysk. Oczywiście możesz używać bardziej ekologicznych źródeł energii i być niezależnym od zasobów. Ale czy takie rozwiązanie będzie wystarczająco wydajne, aby zaspokoić wszystkich klientów? No i nie zapomnij o rywalach. Konkurencja nie śpi. Analizuj jakie elektrownie budują, jakie miasta mają w zasięgu, od jakich zasobów zależy ich sukces i jakimi nowymi elektrowniami się interesują.

W trakcie gry licytuje się elektrownie (np. atomowe, wiatrowe, itp.), których następnie używa się do podłączania miast do swojej sieci energetycznej. Niektóre rodzaje elektrowni wymagają specyficznych surowców (np. węgla, uranu), których ceny i dostępność zmienia się dynamicznie na rynku.

Zwycięzcą zostaje osoba, która podłączyła do swojej sieci i zaopatruje w energię największą liczbę miast.

Gra została laureatem nagrody Gra Roku 2007 - tym samym została uznana za najlepszy tytuł wydany w naszym kraju w 2007 roku.

Jakie zmiany na lepsze wprowadza wersja doładowana?

  • Dodatkowe drewniane elementy: młotek aukcyjny, 1 znacznik zniżki, 1 znacznik "Etap 2" oraz 1 znacznik "Koniec gry";
  • Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "Niemcy";
  • Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "USA";
  • Nowe zasady odnośnie najtańszej karty elektrowni;
  • Nowe zasady gry w 2 osoby;
  • Znaczniki paliw w kształtach odpowiadających każdemu rodzaju paliwa osobno;
  • Zmieniony tor kolejności w rundzie, umożliwiający śledzenie kolejności w trakcie każdej tury;
  • Zmienione grafiki elektrowni i paliw na kartach;
  • Zmienione koszulki kart "małych elektrowni".

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • dwustronna plansza (USA / Niemcy)
  • 43 karty elektrowni
  • ponad 200 drewnianych znaczników
  • pieniądze używane w grze
  • instrukcja

4.57
na podstawie 130 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Wysokie napięcie (doładowana wersja)


Najbardziej przydatne recenzje

Radosław Michalak

Liczba recenzji: 385

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo niewielka losowość (ale jest! nieraz to jaka elektrownia wyskoczy z talii ma olbrzymie znaczenie).
Świetnie rozwiązany rynek surowców.
Obecna interakcja między graczami w czasie licytacji i podkupowania surowców oraz lokacji.
I mechanika balansująca - nie widziałem jeszcze kolosalnych różnic pomiędzy graczami na końcu gry. Jak się za bardzo wybijasz, to zaraz przyhamują cię koszty surowców i brak miejsc do rozbudowy.

Ideał gry ekonomicznej.


Ojciecfelix

Liczba recenzji: 118

Jak dla mnie ideał :)

Głównym powodem zamówienia tego produktu przeze mnie, były dobre opinie na zagranicznych portalach a także wysoka pozycja w rankingu BoardGameGeek. I wybierając ten zakup nie zawiodłem się :)

Genialna gra o przedsiębiorstwach energetycznych, zarządzaniu fabrykami i ich zasobami oraz dostarczaniu energii do miast. Może to brzmieć troche przerażająco ale gra ma zasady bardzo łatwo przyswajalne. Poziom trudności oceniałbym na poziomie Monopoly i z nią mi się od razu gra jakoś kojarzyła :) Dla mnie genialnym pomysłem jest system surowców dostępnych na rynku, który w przystępny sposób realizuje schemat popytu i podaży. Gra zawiera dwie mapy - Ameryki i Niemiec, lecz nic nie stoi na przeszkodzie by zakupić dodatkowe mapy by urozmaicić grę :) Jest nawet mapa centralnej Europy, w tym naszej kochanej Polski :) Te dodatki dają duże pole do manewrów i zwiększają żywotność gry.

Plusy
+ genialny w swojej prostocie system surowców na rynku
+ łatwa przyswajalność zasad już po pierwszej rundzie
+ sprawdza się dobrze we 2, jak i 6 osób

Minusy
- jedyny mankament to brak rezerwowych pionków dla surowców - w przypadku zgubienia musisz sie ratować zamiennikami
- pionków jest 22, dwa z nich wykorzystujemy do zaznaczania kolejności graczy i postępów naszej sieci, a w grze 2 osobowej do wygrania gry potrzeba 21 miast, które właśnie tymi pionkami zajmujemy, więc ktoś zapomniał o jednym pionku lub pomylił się w instrukcji :)


Hania

Liczba recenzji: 144

Jak dla mnie ideał :)

Gra zakupiona pół roku temu, a wciąż całą rodziną do niej siadamy. Wszystkie inne gry poszły w kąt. Obecnie mój numer 1. Graliśmy w prawie wszystkie warianty
Grę polecam wszystkim, którzy chcą poświęcić 2 godziny swojego czasu ( w wariancie 2 osobowym można zmieścić się w 1 godzinie) na intelektualną rozrywkę.
Gra jest o przedsiębiorstwach energetycznych, zarządzaniu fabrykami i ich zasobami oraz dostarczaniu energii do miast.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie