Zdobywcy Kosmosu

Towarzysze, czas na podbój kosmosu!
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    (0)
  • 2 - 4 osoby
  • od 10 lat
  • 20 - 40 minut
Podbój kosmosu był jednym z najważniejszych osiągnięć XX wieku. 4 października 1957 roku pierwsza satelita „Sputnik 1” został umieszczony na orbicie. Cztery lata później Jurij Gagarin wykonał pierwszy lot kosmiczny na pokładzie statku „Vostok 1”. Zostań dowódcą Ośrodka Badań i Rozwoju w Centrum Badań Kosmicznych. Kieruj swoim zespołem badawczym i rekrutuj nowych Specjalistów, których unikatowe umiejętności i szerokie kompetencje sprawią, że zrealizujesz najważniejsze projekty kosmiczne znane z historii „podboju kosmosu” XX wieku. Zasady Każdy z graczy staje się szefem korpusu badawczego w Centrum Badań Kosmicznych. Celem Twojej działalności jest realizacja projektów kosmicznych na dużą skalę - od umieszczania satelit i załogowych statków kosmicznych na orbicie aż po uruchomienie zautomatyzowanych stacji interplanetarnych. Jako kierownik Ośrodka Badań i Rozwoju w Centrum Badań Kosmicznych będziesz rekrutował do swojego zespołu najlepszych Specjalistów, a dzięki ich unikatowym umiejętnościom i wysiłkom, wcielisz w życie swoje ambitne koncepty i uzyskasz Punkty Postępu w wyścigu o podbój kosmosu. Gra kończy się, gdy gracze zrealizują wszystkie dostępne projekty lub gdy jeden z nich przydzieli 12 Specjalistów do swojego zespołu. Specjaliści i Projekty dostarczają Punkty Postępu. Gracz, któremu udało się zgromadzić największą liczbę Punktów Postępu, wygrywa grę. Gra Zdobywcy Kosmosu jest w pełni spójna z duchem „Złotego Wieku” kosmonautyki, co ujawnia się w oryginalnie zaprojektowanej szacie graficznej stylizowanej na sztukę radzieckich plakatów propagandowych sławiących sukcesy w kosmicznym wyścigu. Oferuje niebanalną, niepowtarzalną rozgrywkę, której esencją jest elegancka mechanika, przystępność oraz intuicyjność zasad połączona z głębią strategicznych decyzji. Jak powiedział Jurij Garagin w momencie startu: „Lećmy!”. Gra Zdobywcy kosmosu pozwala na wypracowanie swojej strategii oraz zmusza do jej modyfikacji w oparciu o decyzje innych graczy. Po rozegraniu wielu partii, każdy z nas wypracował swoją, ulubioną strategię: Strategia Karola [laserowe-cięcie]: Każda rozgrywka jest inna ze względu na różnorodny koszt realizacji Projektów Kosmicznych i nieprzewidywalną kolejność Specjalistów pojawiających się w Centrum. Karol wykorzystuje „nieznane”, poprzez rekrutowanie tylko tych Specjalistów i w takiej liczbie, którzy pozwolą mu szybko realizować kolejne projekty. Strategia Marcina [blitz-trick]: Większość specjalistów posiada Umiejętności obniżające Koszt Rekrutacji, dające dodatkowe symbole badań lub pozwalające na manipulacje kartami. Z tego względu Marcin najmocniej skupia się na tworzeniu kombo poprzez wykorzystywanie tych umiejętności tylko raz, ale w odpowiedniej kolejności. Strategia Piotra [zapomnij o projektach]: Ponoć można wygrać tę grę bez realizacji żadnego projektu. Założenie jest takie, by zatrudnić 12 specjalistów z wysokim kosztem rekrutacji przed innymi graczami. Karty tych Specjalistów dają dużo punktów postępu i dodatkowe boosty. A którą strategię Ty wypróbujesz? Yuri Zhuravlev - autor Jeden z najbardziej znanych i doświadczonych rosyjskich projektantów gier. Jego pierwsza gra została wydana sześć lat temu. Yuri stworzył kilka znanych i lubianych gier planszowych, m.in. "Namiestnik", "Costa Ruana", "The Golden Sails", "Catham City" i kilka innych. W latach 2013-2016 pracował w firmie "Lifestyle", będąc jednym z organizatorów i kuratorów projektu wydawniczego KORNI. W tym samym okresie (do początku 2017 r.) wspierał moskiewski klub gier stołowych "Losowe Miejsce". Trzy lata z rzędu prowadził blog z publikacjami na temat projektowania gier. Najnowsze dzieło tego autora, to oczywiście "Space Explorers", czyli w naszym kosmicznym tłumaczeniu - "Zdobywcy Kosmosu". Alexei Kot - ilustrator Twórca portretów na Kartach Specjalistów i całości projektu graficznego gry "Zdobywcy Kosmosu". Często rysuje w stylu retro. Jest również autorem ilustracji na pudełku do gry "Festiwal Lampionów", opublikowanej w Polsce przez wydawnictwo Games Factory Publishing. Alexey jest malarzem i zawodowo realizuje się w wielu dziedzinach tej sztuki. Portrety, które znajdują się na kartach Specjalistów w grze "Zdobywcy Kosmosu”, zostały namalowane tradycyjną metodą oleju na płótnie, a potem dopracowane w programie graficznym. Wart odnotowania jest fakt, że jego plakat, który namalował dla własnej przyjemności, do epickiego filmu "Gwiezdne Wojny", został przyjęty przez Lucas Film na oficjalną prezentację najnowszej odsłony filmu. Z pewności jeszcze usłyszymy o tym artyście w kontekście niejednej, wyjątkowej gry. Tę grę dedykujemy pierwszym zdobywcom kosmosu – tym wyjątkowym ludziom, którzy urzeczywistnili marzenia o lotach w kosmos.
Autor:
Yuri Zhuravljov
Ilustracje:
Alexey Kot
Wydawca:
Watermelon Publishing
12495

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Podbój kosmosu był jednym z najważniejszych osiągnięć XX wieku. 4 października 1957 roku pierwsza satelita „Sputnik 1” został umieszczony na orbicie. Cztery lata później Jurij Gagarin wykonał pierwszy lot kosmiczny na pokładzie statku „Vostok 1”.

Zostań dowódcą Ośrodka Badań i Rozwoju w Centrum Badań Kosmicznych. Kieruj swoim zespołem badawczym i rekrutuj nowych Specjalistów, których unikatowe umiejętności i szerokie kompetencje sprawią, że zrealizujesz najważniejsze projekty kosmiczne znane z historii „podboju kosmosu” XX wieku.

Zasady

Każdy z graczy staje się szefem korpusu badawczego w Centrum Badań Kosmicznych. Celem Twojej działalności jest realizacja projektów kosmicznych na dużą skalę - od umieszczania satelit i załogowych statków kosmicznych na orbicie aż po uruchomienie zautomatyzowanych stacji interplanetarnych.

Jako kierownik Ośrodka Badań i Rozwoju w Centrum Badań Kosmicznych będziesz rekrutował do swojego zespołu najlepszych Specjalistów, a dzięki ich unikatowym umiejętnościom i wysiłkom, wcielisz w życie swoje ambitne koncepty i uzyskasz Punkty Postępu w wyścigu o podbój kosmosu.

Gra kończy się, gdy gracze zrealizują wszystkie dostępne projekty lub gdy jeden z nich przydzieli 12 Specjalistów do swojego zespołu. Specjaliści i Projekty dostarczają Punkty Postępu. Gracz, któremu udało się zgromadzić największą liczbę Punktów Postępu, wygrywa grę.

Sputnikuj go!

Gra Zdobywcy Kosmosu jest w pełni spójna z duchem „Złotego Wieku” kosmonautyki, co ujawnia się w oryginalnie zaprojektowanej szacie graficznej stylizowanej na sztukę radzieckich plakatów propagandowych sławiących sukcesy w kosmicznym wyścigu. Oferuje niebanalną, niepowtarzalną rozgrywkę, której esencją jest elegancka mechanika, przystępność oraz intuicyjność zasad połączona z głębią strategicznych decyzji.

Jak powiedział Jurij Garagin w momencie startu: „Lećmy!”.

Gra Zdobywcy kosmosu pozwala na wypracowanie swojej strategii oraz zmusza do jej modyfikacji w oparciu o decyzje innych graczy. Po rozegraniu wielu partii, każdy z nas wypracował swoją, ulubioną strategię:

Strategia Karola [laserowe-cięcie]: Każda rozgrywka jest inna ze względu na różnorodny koszt realizacji Projektów Kosmicznych i nieprzewidywalną kolejność Specjalistów pojawiających się w Centrum. Karol wykorzystuje „nieznane”, poprzez rekrutowanie tylko tych Specjalistów i w takiej liczbie, którzy pozwolą mu szybko realizować kolejne projekty.

Strategia Marcina [blitz-trick]: Większość specjalistów posiada Umiejętności obniżające Koszt Rekrutacji, dające dodatkowe symbole badań lub pozwalające na manipulacje kartami. Z tego względu Marcin najmocniej skupia się na tworzeniu kombo poprzez wykorzystywanie tych umiejętności tylko raz, ale w odpowiedniej kolejności.

Strategia Piotra [zapomnij o projektach]: Ponoć można wygrać tę grę bez realizacji żadnego projektu. Założenie jest takie, by zatrudnić 12 specjalistów z wysokim kosztem rekrutacji przed innymi graczami. Karty tych Specjalistów dają dużo punktów postępu i dodatkowe boosty.

A którą strategię Ty wypróbujesz?

Yuri Zhuravlev - autor

Jeden z najbardziej znanych i doświadczonych rosyjskich projektantów gier. Jego pierwsza gra została wydana sześć lat temu. Yuri stworzył kilka znanych i lubianych gier planszowych, m.in. "Namiestnik", "Costa Ruana", "The Golden Sails", "Catham City" i kilka innych. W latach 2013-2016 pracował w firmie "Lifestyle", będąc jednym z organizatorów i kuratorów projektu wydawniczego KORNI. W tym samym okresie (do początku 2017 r.) wspierał moskiewski klub gier stołowych "Losowe Miejsce". Trzy lata z rzędu prowadził blog z publikacjami na temat projektowania gier. Najnowsze dzieło tego autora, to oczywiście "Space Explorers", czyli w naszym kosmicznym tłumaczeniu - "Zdobywcy Kosmosu".

Alexei Kot - ilustrator

Twórca portretów na Kartach Specjalistów i całości projektu graficznego gry "Zdobywcy Kosmosu". Często rysuje w stylu retro. Jest również autorem ilustracji na pudełku do gry "Festiwal Lampionów", opublikowanej w Polsce przez wydawnictwo Games Factory Publishing. Alexey jest malarzem i zawodowo realizuje się w wielu dziedzinach tej sztuki. Portrety, które znajdują się na kartach Specjalistów w grze "Zdobywcy Kosmosu”, zostały namalowane tradycyjną metodą oleju na płótnie, a potem dopracowane w programie graficznym. Wart odnotowania jest fakt, że jego plakat, który namalował dla własnej przyjemności, do epickiego filmu "Gwiezdne Wojny", został przyjęty przez Lucas Film na oficjalną prezentację najnowszej odsłony filmu. Z pewności jeszcze usłyszymy o tym artyście w kontekście niejednej, wyjątkowej gry.

Tę grę dedykujemy pierwszym zdobywcom kosmosu – tym wyjątkowym ludziom, którzy urzeczywistnili marzenia o lotach w kosmos.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 60 kart Specialistów (88 x 63)
  • 20 żetonów Badań
  • 10 kartonowych kart Projektów
  • Żeton Pierwszego Gracza
  • 4 składane arkusze Ośrodka
  • 4 karty pomocy
Waga (kg):
0.85


Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie