Poradnik projektowania gier planszowych

Praktyczna pomoc dla każdego przyszłego projektanta gier planszowych!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (2)
  • wydanie polskie
Poradnik projektowania gier planszowych to ponad 220 stron tekstów o projektowaniu gier, opracowanych przez najbardziej znanych i cenionych twórców gier planszowych, m.in. Richarda Garfielda, Steve'a Jacksona, Dale'a Yu. W podręczniku znalazły się także wyjątkowe artykuły uwielbianych polskich autorów takich jak Przemysław Wojtkowiak, Adam Kałuża, Filip Miłuński, Adam Kwapiński czy Ignacy Trzewiczek. Przemysław Fornal opowiada o Poradniku Książka została podzielona na pięć dużych działów: pomysł, projekt, development, prezentacja i bonus. W każdym z nich autorzy przestrzegą Was przed powszechnymi błędami i zwrócą uwagę na miny, na które może wpaść niedoświadczony przyszły twórca gier. Oto kilka przykładowych tematów poruszanych w książce: Gra to nie zasady - James Ernest przestrzega przed zbytnią miłością do mechanizmów gier planszowych. Choć same w sobie mogą być piękne, nie wpływają na to, co James nazywa zaangażowaniem. Monopoly / Eurobiznes nie są popularne, bo gracze kochają przesuwać pionek o tyle pól, ile wypadnie na kostce. Są popularne, bo obietnica stania się nieprzyzwoicie bogatym angażuje graczy. Jak ja projektuję gry - “Ja” to Andrew Looney. Jego opis to przekrój pracy nad grą, od pomysłu, przez prototyp, testy, szlify, wydanie, a potem wsparcie. Na każdym kroku parę słów o tym, do czego Andrew dąży, a czego unika. Poniżej znajduje się grafika przedstawiająca proces tworzenia gry. Strategia jest losowa - James Ernest, przedstawi różnicę między strategią, a umiejętnościami i wyjaśni którego z tych komponentów jakie gry w jakim stopniu wymagają. Będzie też o projektowaniu wyborów: jak nie sprowadzić swojej gry “szachów” do gry “w kółko i krzyżyk”. Kołaczcie, a otworzą Wam - jak „sprzedać” swoją grę - Richard Levy o procesie zainteresowania sobą i swoim produktem potencjalnych wydawców. Jak dobrze się zaprezentować, jak wykorzystać okazję i dopasować swoją grę do wydawcy i nie robić scen, gdy ktoś nie wyda naszego cudeńka.
Autor:
Mike Selinker
Wydawca:
Bomba Games
Liczba stron:
233
Rodzaj oprawy:
twarda
6495

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Poradnik projektowania gier planszowych to ponad 220 stron tekstów o projektowaniu gier, opracowanych przez najbardziej znanych i cenionych twórców gier planszowych, m.in. Richarda Garfielda, Steve'a Jacksona, Dale'a Yu. W podręczniku znalazły się także wyjątkowe artykuły uwielbianych polskich autorów takich jak Przemysław Wojtkowiak, Adam Kałuża, Filip Miłuński, Adam Kwapiński czy Ignacy Trzewiczek.

Przemysław Fornal opowiada o Poradniku

Książka została podzielona na pięć dużych działów: pomysł, projekt, development, prezentacja i bonus. W każdym z nich autorzy przestrzegą Was przed powszechnymi błędami i zwrócą uwagę na miny, na które może wpaść niedoświadczony przyszły twórca gier.

Oto kilka przykładowych tematów poruszanych w książce:

Gra to nie zasady - James Ernest przestrzega przed zbytnią miłością do mechanizmów gier planszowych. Choć same w sobie mogą być piękne, nie wpływają na to, co James nazywa zaangażowaniem. Monopoly / Eurobiznes nie są popularne, bo gracze kochają przesuwać pionek o tyle pól, ile wypadnie na kostce. Są popularne, bo obietnica stania się nieprzyzwoicie bogatym angażuje graczy.

Jak ja projektuję gry - “Ja” to Andrew Looney. Jego opis to przekrój pracy nad grą, od pomysłu, przez prototyp, testy, szlify, wydanie, a potem wsparcie. Na każdym kroku parę słów o tym, do czego Andrew dąży, a czego unika. Poniżej znajduje się grafika przedstawiająca proces tworzenia gry.

Ilustracja z książki -

Strategia jest losowa - James Ernest, przedstawi różnicę między strategią, a umiejętnościami i wyjaśni którego z tych komponentów jakie gry w jakim stopniu wymagają. Będzie też o projektowaniu wyborów: jak nie sprowadzić swojej gry “szachów” do gry “w kółko i krzyżyk”.

Kołaczcie, a otworzą Wam - jak „sprzedać” swoją grę - Richard Levy o procesie zainteresowania sobą i swoim produktem potencjalnych wydawców. Jak dobrze się zaprezentować, jak wykorzystać okazję i dopasować swoją grę do wydawcy i nie robić scen, gdy ktoś nie wyda naszego cudeńka.

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • książka w twardej oprawie, 233 strony (+ miejsce na notatki)
Pliki do pobrania:
Wszystkim zainteresowanym Poradnikiem polecamy wersję demo dostępną TUTAJ. Znajdziecie w niej spis wszystkich tekstów, przedmowę i pierwszy artykuł - "Gra to nie zasady" Jamesa Ernesta.

4.00
na podstawie 2 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Poradnik projektowania gier planszowych


Najbardziej przydatne recenzje

Kasandra919

Liczba recenzji: 6

Dobry, solidny produkt

Myślałam, że się z tej książki więcej nauczę, ale jakieś inspiracje można znaleźć. Teksty mówią o różnych typach gier, więc każdy znajdzie coś dla siebie.


Zackmaster

Liczba recenzji: 127

Wygląda ciekawie


Deszczowiec

Liczba recenzji: 20

Dobry, solidny produkt

Interesująca pozycja dla kogoś kto chciałby zaprojektować swoją własną grę. Równocześnie podcina skrzydła wyjaśniając jakie są realia wydawnicze. Mimo wszystko zaprojektowałem swoją grę planszową, fajnie się gra (w szczególności przy bandzie złośliwych graczy) i może kiedyś wydam. Powracając jednak do książki:

Wydaje mi się, że każdy kto chce projektować gry planszowe powinien ją przeczytać.

Plus i minus to podzielenie rozdziałów wśród różnych autorów. Plus to poznanie zdania różnych profesjonalistów na różne tematy, ale minus, że ich zdania są ograniczone tylko do wydzielonych im "działek".





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do produktu?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie