Arkhon - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Dla mnie : Idealne euro lekko-średniej wagi

+ cudna, czysta mechanika
+ mitygacja losowości, wręćz jej nie czuć a rzadna rozgrywka nie jest ta sama
+ zbalansowana rozgrywka
+ point salad

- maly minus za wykonanie, blade kolory i grafiki nie powalające na kolana, wolałbym grubsze kafle i plansze gracza
- wręcz koniecznosc wprowadzenia innego sortowania komponentów

Podsumowująć : dla fana euro gier, pozycja obowiązkowa, jedna z najlepszych o ile nie najlepsza gra Feld'a



Jak dla mnie ideał :)

Jest to wszystko czego oczekiwałem po dodatku do Five Tribes.

+ szóste plemie które jest ciekawe, unikalne i daje sporo możliwości
+ nowe kafelki i góry - wkońcu coś modyfikującego możliwość poruszania meepli
+ artefakty

- troszke spora cena jak na ten dodatek

Podsumowując - dla fanów Five Tribes - bardzo dobry, obowiązkowy dodatek


Jak dla mnie ideał :)

Jako fan euro gier jestem b zadowolony z produktu.

+ wykonanie, komponenty
Jak to days of wonder, najwyższa półka komponentów, pudełko z dobrą wyprawką, wszystko kolorowe, duuużo drewna i grube kafle.
+ mechanika mankali - prosta, a dająca dużo możliwości, point salad w dobrym wydaniu.
+ bardzo zbalansowana rozgrywka, z wieloma drogami do wygranej
+ czas rozgrywki
+ bardzo dobry tryb dla dwóch osób

- podatna na analysis paralysis
- klimat jest, ale na bardzo odległym planie (mnie osobiście nie przeszkadza)

Podsumowując : Polecam każdemu fanu euro gier. Bruno Cathala stworzył grę ze szkoły Feldowskiej i zrobił to bardzo dobrze.
Fani innych gatunków mogą odnaleźć tu też coś dla siebie wiec warto sprawdzić


Jak dla mnie ideał :)

Zarówno ja jak i znajomi zauroczeni tym produktem :

+ klimat wh40k (nie szkodzi, że nie ma 20 rodzajów na strone konfliktu a rasy 4) wykonanie modeli + grafika na kartach i kafelkach - wysmienite
+ mechanika - jako fan eurasków miałem duże obawy co do "upłyconej mechaniki", która jednak okazała się na tyle interesująca, że śmiało mogę napisać, że jest to czysto konfliktowa gra z rozbudowaną, czystą i elegancką mechaniką
+ instrukcja, reference sheet i zasady - wszystko przejrzyste, zrozumiale, proste, ale dajace sporo mozliwosci i nie ujmujace decyzyjności
+ sporo emocji przy wspólnych bataliach, które przy wprawionych graczach są płynne i sprawne

- wysoka cena - mały minus, jako że komponenty są b wysokiej jakości. Niestety transport pudla może się odbić na kaflach (porysowane/wklęśnięcia) szczegółowo wykończonymi modelami
- kolejny mały minus za downtime, przy mało wprawionych czterech graczach może nieco doskwierać

Podsumowując - dla fanów amerithrasha pozycja obowiązkowa, jedna z lepszych na rynku.
Dla reszty, która nie stroni od gier wojennych/konfliktowych jest to wciąż bardzo sprawnie działająca, klimatyczna i emocjonująca rozgrywka.


Jak dla mnie ideał :)

Niesamowicie miodna, klimatyczna karcianka. Pozycja nie dla początkujących może, jednak dawno żadna karcianka tak mnie nie urzekła. Wielopoziomowe składanie talii, szachowo - pokerowa rozgrywka okraszona wieloma rozkminami jak i emocjami.
Oczywiście jest sporo zasad a FAQ od AEG ma juz 10 stron. Nie mniej jednak karcianki tego wydawnictwa można każdemu w ciemno polecać. Brawo.


Dobry, solidny produkt

Dodatek ten stanowi głównie jeden zestaw - Sithów - potężny zestaw Executora, z Sith Holocronem do dziś baaardzo mocno grane. Dla fanów kolekcjonerki - Luke i Solo są całkiem zacni również. Godny polecenia nabytek.


Jak dla mnie ideał :)

Dla Jedi i Przemytników - obowiązkowy dodatek. Świetne zestawy celów pozwalają wykorzystać pasywna gre przeciwnika/ niwelować skutki akcji przeciwnika. Jak dla mnie pozycja obowiązkowa!


Jak dla mnie ideał :)

Udany dodatek, zwlaszcza genialny pod dla Imperial Navy, dla Jedi i Sithow tez zacne. Jednak zestaw Navy czyni talie na mysliwcach bardziej grywalna, w koncu! Polecam


Jak dla mnie ideał :)

Dobre, trwałe, nie sklejające się koszulki, godne polecenia.


Bardzo dobry dodatek. Nadaje więcej sensu neutralnym ancientom. Pozwala na gre do 9 osób (sic!)
a i przy ich mniejszej ilości daje ładne pare rzeczy do namysłu, urozmaicając rozgrywkę, dając to co nowsze drogi do uzyskania punktów.
Nowe rasy - na plus. Dla fanów tytułu - dodatek obowiązkowy.


Dobry, solidny produkt

Dobra przygodówka, typowy amerithrash. Trzyma bardzo dobry klimat cthulhu.
Warto mieć jednak tytuł z dodatkami, w innym przypadku będzie się słabiutko skalowal będac zbyt łatwy do wygrania w grze powyżej 3-4 osób.


Jak dla mnie ideał :)

Jako fan 4X, nie posiadający całego wolnego dnia na gre w TI3 wręcz uwielbiam ten tytuł.
Przypadł również do gustu ludziom którzy podchodzili do 4X jak do jeża.
Bardzo dobra mechanika, z wiekszym naciskiem na ekonoma, czyli lekko w strone euro.
Gra nie jest pozbawiona emocji, Dobrze zróżnicowane rasy dają sporo ciekawych możliwości.
Szczerze polecam


Jak dla mnie ideał :)

Solidne, twarde i dobrze dopasowane koszulki, godne polecenia


Jak dla mnie ideał :)

FFG nie zawodzi wydając drugą edycję. Składne, przejrzyste zasady, dobra kampania, mnóstwo zabawy w całej, niewielkiej paczce. Klimat jest, mechanika w porządku jak na typowy amerithrash.
Dla każdego fana dungeon crawla bedzie to pozycja obowiązkowa, jak przyjmie się w gronie - również z dodatkami.


Jak dla mnie ideał :)

Gry szukałem od roku, bo bardzo ciężko było ją dostać, stąd też podziekowania dla Rebela za sprowadzenie tak dobrego tytułu.
Co do samej gry - genialna, jest to typ euro hybrydy, z ładnie wkomponowaną tematyką XV wiecznych korsarzy.
Gra przypadła do gustu zarówno mojej Żonie jak i wszystkim znajomym którzy mieli okazję w nią zagrać. Obie jej płaszczyzny, zarówno worker placement w Plymoth jak i same wyprawy, okraszone pokerowymi blefami przyprawiły nas niejednokrotnie o rumieńce jak i salwy śmiechu. Szczerze polecam.


dla kazdego kto chce zagrac danym klanem podstawka lotusowa to mus... jak wszyscy wiemy, szkoda jedynie iz zamawiajac foil podstawke dostalem zwykla, ale powodow do narzekan nie mam.


zdecydowanie bardzo silny dodatek w bloku lotusa tak wiec kazda podstawka jest szansa na trafienie dobrych pikow, grywalnych w wiekszosci deck'ow.