Dante

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Jako, że mam dwie gry to mój komentarz będzie porównaniem Długiej Nocy do Gry Rozdroży.

Plusy:
- Bandyci: Są przydatni do gry 1/2 os. lub z kooperacją, zastępują nam oni wygnanego gracza.
- Mutanty: Spodziewałem się epickiej walki przeciw nim, niestety jest jej brak. Dałem jednak to do plusów ponieważ ich opisy i akcje są niezwykle klimatyczne i dodają grze pazura.
- Usprawnienia: Nareszcie można rozbudować swoją bazę! Brakowało mi tego w podstawce ponieważ uważałem, że gra jest niezbyt wyważona jeśli dochodzi zdrajca.
- Pułapki: Zombie w dodatku mnożą się bardzo szybko dzięki lokacji Raxxon. Dzięki temu można pozbyć się całej grupki zamiast mozolnie stawiać barykady.
- Buntownicy: Nasze darmozjady mogą się teraz zbuntować, dzięki temu smaczkowi bardziej będziemy starać się o samopoczucie naszej kolonii.
- Lokacja Raxxon: Wchodząc tam czuję się jak Stalker schodzący w pole anomalii po fajne fanty. Za każdym razem gdy tam wchodzisz rzucasz czerwoną kostką a przed tym rzutem nic cię nie uratuje.
- Lokacja Bandytów: Bandyci chodząc po lokacjach zbierają łupy. Można ich okraść ale nie jest to przechadzka do sklepu spożywczego, tam oberwiesz. Są też miejscem gdzie wygnańcy mogą się ulokować a nie latać po lokacjach. Wygnaniec może też ich kontrolować, fajne ale jest za duży tłok wtedy. Grasz z wygnańcem wywal bandytów, lepiej się gra.
- Nowe rzeczy: Naprawdę fajna rzecz do coopa! Wcześniej np. paliwo mogliśmy użyć do craftu, jazdy albo zniwelować zagrożenie a teraz doszedł handel!
- Specjalne scenariusze: Wprowadzenie do gry dodające powoli różne moduły i powoli skalujące trudność. Taki mały "samouczek".
- Eastereggi: Te mutanty nie są wcale z gry Left 4 Dead. Tam wcale nie ma Freddyego Kruegera a więzienie jako nasz obóz nie przypomina tego z serialu TWD. Małe rzeczy ale cieszą.

Minusy:
- Standalon: Wiem, więcej komponentów ale to jakby wydać tę samą grę z paroma DODATKAMI a nie jako EDYCJA:2! Skok na kasę jak nic! Można było to spokojnie wypuścić jako dodatek a nie standalone.
- Zagrożenia: W podstawce zagrożenia były nudne. Tutaj też takie są z tą zmianą, że dochodzą bandyci.
- Karty: Naprawdę zrobiliście je ciemniejsze od tych z podstawki? Naprawdę na ukrytych celach jest napisane SEKRET a nie jak w podstawce ŚCIŚLE TAJNE!
- Pudełko: Szkoda, że takie małe. Można było pomyśleć o posiadaczach poprzedniej edycji którzy chcieli by mieć wszystko w jednym pudełku.
- Dziwne postacie: Znowu dziwne postacie. Wcześniej jakiś pies który mógł latać z karabinem. Mikołaj którego trzeba wywalić z drużyny bo dzięki temu dostaniemy profity. Ninja?! No a teraz szympans. To niszczy klimat... Wiem można je z gry usunąć ale warto wspomnieć.

Plus/Minus:
- Lokacja Cmentarz: Dodane na siłę. Trochę buduje klimat ale można było zrobić z tym coś więcej niż tylko wysyłanie tam zmarłych towarzyszy.
- Pigułki: Zdobędziemy je w Raxxon. Strasznie niebezpieczne miejsce a zażywanie pigułek wiąże się z ryzykiem niechcianego efektu. Niektóre nie są jednak aż takie super żeby ryzykować wybranie się po nie do Raxxon i ich zażywanie a te drugie są aż za dobre.

Oczekiwania:
Mam nadzieję, że wyjdzie jeszcze jeden dodatek który połączy te dwa zestawy w fajny sposób tak że są dwie kolonie i może zasiąść więcej niż 5 graczy. Ale tym razem karty powinny być takie same jak w poprzedniczkach. No i większe pudło na upchanie tego wszystkiego :). Ale to ostatnie to moja zachciewajka bo wiem, że niektórzy wolą inaczej.

Podsumowanie:
Jeśli nie masz Martwej Zimy: Gra Rozdroży kup Długa Noc. Jeśli jednak posiadasz Grę Rozdroży i nie chcesz powielać sobie tego samego to ją sprzedaj i kup Długą Noc. Ja jednak pokusiłem się na to by nie sprzedawać i dokupić ten dodatek. Czy żałuję? Trochę, gra jest o wiele bardziej regrywalna z uwagi na większą ilość komponentów ale nie czyni jej przez to jakąś lepszą. Szkoda że Długa Noc nie wyszła jako dodatek do podstawki bo nie poprawili tam żadnej mechaniki a tylko dodali parę na prawdę fajnych rzeczy. Jeśli wyjdzie dodatek łączący te dwie gry to żałować nie będę.

Ocena:
- Jako gra Standalone: / 9+ / Z uwagi na nieciekawe zagrożenia. Tak by było 10. Jeśli nie masz podstawki KUPUJ!
- Jako dodatek do Gry Rozdroży: / 4+ / Długa Noc nic nie usprawniła, dodane do niej parę rzeczy i wypuszczono jako gra samodzielna. Skok na kasę i wypięcie się na posiadaczy wersji poprzedniej. Tak się nie robi! Elementy znajdujące się w Długiej nocy spokojnie można było wypuścić jako dodatek do Gry Rozdroży.


Cebula

Liczba recenzji: 12