Krishakh

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Gra przyjemna, nie wszystkim graczom przypadła do gustu, ale ma grono zwolenników wśród naszej zgrai.

W mojej ocenie minusem jest dość matematyczny, jak na tematykę gry, sposób określania zwycięzcy. Nie czuje się zagrożenia ze strony czających się potworów, które są tylko pionkami do zbicia. Inaczej jest w przypadku trybu solo, który można znaleźć na necie, ale nie jest on oficjalnie częścią gry (nie ma go w pudełku).
Słabawo wypada także wykorzystywanie doświadczenia - okazuje się, że dużo łatwiej kupić doświadczonego herosa, niż go wyszkolić. Stąd zdarzało się, że przy dłuższych partiach pula kart PD-ków kończyła się, zmagazynowana w rękach graczy, bo nie było sensu i możliwości ich wykorzystać.
Straszne jest także pudełko i brak należytych narzędzi do segregacji kart (jak np. w Dominionie). Przez to rozkładanie nowej partii i ogólne zarządzanie zawartością pudełka to katorga.

Mimo tych wad, gra posiada klimat i broni się grywalnością. Przejrzysta i banalna mechanika świetnie się sprawdza w zaprezentowanej tematyce. Nie ma tu przestojów - gra jest szybka i intuicyjna. Gdyby nie rozwlekłe rozkładanie, byłaby na stole na każdej planszówkowej sesji jako rozgrzewka.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Pierwszych kilka partii zapowiadało się interesująco - niestety im dalej w las, tym mniej ciekawie.

Nikomu z grupy grającej gra za specjalnie nie przypadła do gustu, niby wszystko jest na swoim miejscu, a jednak gra nudzi się i nie porywa.

Mankamentem jest chociażby niewielka różnorodność występujących w rozgrywce kart, która sprawia, że po kilku-kilkunastu kolejkach mamy mocno ograniczone możliwości wyboru, a punkty wpływu znacząco tracą na znaczeniu.
Występuje spore rozwarstwienie w trudności gry poszczególnymi rasami - start truposzami i ludźmi jest znacznie łatwiejszy niż demoniastymi, a elfy w ogóle mają pod górkę, szczególnie w scenariuszach bez walk między graczami.

Do plusów należy zaliczyć, że gra jest dość szybka i trudna, ponadto przyzwoicie sprawdza się tryb solo. W mojej ocenie nie wystarcza to jednak, aby wystawić jej notę wyższą niż średnia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Bez dwóch zdań, gra jest świetna. Elementy strategii i taktyki przeplatają się tu z innowacyjnym systemem ruchu i walki, niespotykanym w innych grach tego typu. Jedna bitwa może mieć diametralnie inny przebieg w zależności od kolejności podejmowanych przez strony decyzji, do tego dochodzi jeszcze magia, która niezwykle rozbudowuje rozgrywkę - podnosząc ją na jeszcze wyższy poziom.

Magestorm to jedna z najciekawszych pozycji w mojej biblioteczce gier, nieskomplikowane zasady świetnie korespondują z szerokimi możliwościami, jakie mają gracze w każdej rundzie. Dzięki temu gra jest zarówno mózgożerna, jak szybka.

Co do polityki wydawcy. Gra nie ma wydawcy! Nexus Games padło, blokując autorowi możliwość kontynuowania dzieła, a plany były niezwykle ciekawe. Twórca gry zapewnia, że będzie jeszcze walczył o wznowienie linii Magestorm pod inną banderą, ale póki co NG skutecznie blokuje takie próby (procedura upadłościowa?).

Bardzo zachęcam do zakupu tej niezwykle ciekawej i oryginalnej gry. Pudełko jest pełne wszystkiego, a nie skorzystać z obecnej promocji cenowej to coś gorszego niż grzech. To strategiczny błąd.
;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Zbigniew2000

Liczba recenzji: 121