Mateusz

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Jak dla mnie ideał :)

Gra fabularna oparta na storytellingu, w którą można grać "w trybie single player"? Kapitalny pomysł!

ZERO wykresów i liczb, maksimum mięcha wrzuconych w formie listów na kilkunastu stronach koncept-podręcznika. Dodatkowo skserowany z pamiętnego Portala tekst o psychodramie. Mamy to wszystko za 15 złoty i cieszymy się jak dzieci, nawet jeżeli nie znamy opowiadań Lovecrafta.

A wiecie czemu? Bo każdy się czegoś boi.


Dobry, solidny produkt

Bez zaskoczenia - jak to zwykle bywa przy produktach Black Industries otrzymujemy kawał dobrej roboty oprawiony w twardą okładkę ;).
Podręcznik moim zdaniem zasługuje na 4+/5. Bardzo miło czyta się tzw. 'fluff', czyli wszelkiego rodzaju informacje na temat natury Chaosu, teorie na temat jego pochodzenia, różne punkty widzenia i podobne smaczki. Ta część (moim zdaniem) stoi na wysokim poziomie, nie jest jednak czymś czego zdolny Mistrz Gry nie wymyśli samemu. Na szczęście nie jest to też podręcznik w stylu "jedyna i prawdziwa wersja", prezentowanym przez White Wolf. Ot w ręce dostajemy zbiór najpopularniejszych teorii - i za to twórcom chwała!

Reszta to tabelki, opisy mutacji i typowe "turlaczowe mięcho". Niektóre pozycje są genialne, niektóre skrajnie głupie. Cóż, podręcznik ma więcej stron od podręcznika podstawowego (sic!), więc było to nie do uniknięcia. Niemniej jednak ocena 4+ dla takiego molocha (szczególnie że jest to dodatek tematyczny!), powinna sporo powiedzieć na temat jakości ;).

Polecam.


Poprzednia edycja była ciekawa, choc posiadała niedociągnięcia.
Edycja obecna jest dopracowana niemal do maksimum.
Razi to, że dobry szermierz bez odpowiedniego przeszkolenia będzie używał lewaka (sztylet wyważony do trzymania w lewej ręce) gorzej niż sztyletu!
Poza tym bestiariusz woła o pomstę do nieba (krótki), a potraktowanie miecza dwuręcznego tak samo jak topora dwuręcznego dalej razi.
Wszystko da się zapewne rozwiązać samemu, poza tym niedługo wyjdą i bestiariusz i bogaty spis ekwipunku (a wiec pewnie i uzbrojenia oraz pancerzy).
Co do literówek i błędów w polskiej edycji :
Na stronie www.czarnabiblioteka.pl (a więc stronie Copernicus Corporation) możemy znaleźć dwie erraty (strony z tabelką broni oraz z literówkami z podręcznika - po skompresowaniu zajeły u mnie jedną kartkę A4).
Poza tym są tam mniej lub bardziej udane projekty kart (made by fans) oraz "oficjalna" karta - wszystko w formacie pdf.
Nie muszę chyba zachęcać starych wiarusów do Warhammera, nowym graczom powiem jedno :
To NIE JEST D&D. Tutaj rozdział dotyczący magicznyc przedmiotów zajmuje PÓŁ strony. To jest dark fantasy z naciskiem na "od zera do nie-frajera". Zdobycie płytówki jest wystarczająco ciężkie, przeżyć spotkanie z demonem to cud, a mag jest potęgą przed którą każdy drży.
Czyli nowy Warhammer jest cudowny.
Polecam gorąco tym, którym przypasował klimat "Gawędy Jesiennej"


Jak dla mnie ideał :)

Kochasz klimat lovecraftowskich opowiadań?
Masz bogate, wręcz niewyczerpane pokłady wyobraźni?
Lubisz pisać listy?
Znasz kogoś, kto podziela Twoje zainteresowania, lub ... chcesz takiego kogoś poznać?
Oto gra dla Ciebie.
Na co czekasz?