LeWho

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Dobre protektory, wysokiej jakości, z której znane są produkty ultra pro. Jedyny ich mankament, to że wszystkie kolory (poza czarnym) nie mają doskonałego krycia i grzbiety kart mogą przez nie lekko prześwitywać.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

No dobra, machnę jakąś dłuższą opinię bo faktycznie tu cicho.

"Karków" mam już ponad pół roku i zagraliśmy w niego paręnaście partii w bardzo różnym towarzystwie.

Ogólna idea gry jest prosta - gracze grają parami (jak w brydża), para zagrywająca chce skończyć lewę na plusie (karty mają swoje warości dodatnie i ujemne) a para blokująca sprowadzić wartość lewy do wartości ujemnych, jeżeli zagrywającym się uda zdobywają wpływy w którejś z dzielnic.

Wbrew pozorom gra nie jest grą kooperacyjną bo zwyciężyć może tylko jedna osoba - każdy gracz ma swój ukryty kolor i każda zdobyta lewa w tym kolorze daje mu punkty na końcu punkty. Zatem gra toczy się na dwóch poziomach - zdobywamy punkty drużynowo a dotego indywidualnie, na końcu sumujemy wszystko i wyłaniamy zwycięzcę. Do tego dochodzi jeszcze parę innych elementów (pory roku) ale nie będę komplikować - proszę rzucić okiem do instrukcji.

W sumie bardzo prosta, elegancka mechanika i wszystko powinno działać elegancko - ALE tutaj zaczynają się schodzy.

Jeżeli gra się w przypadkowym towarzystwie, które nie ma ochoty się zaangażować to gra jest totalnie przypadkowa i faktycznie wygrywa ten kto ma lepsze karty. Gra jest lekka i przyjemna, ale summa summarum gracze mają mały wpływ na wynik końcowy i po godzinie gry ktoś mówi " O! wygrałem? (wygrałam?) ". Gra lekka, ale całkowicie losowa - jak wojna.

ALBO

Wszyscy gracze znają talię na pamięć, intensywnie liczą punkty, pamiętają schodzące karty i kto kiedy, jaką i w odpowiedzi na co kartę zagrał. Wymaga to gigantycznego obeznania z grą i zaangażowania, ale wtedy rozgrywka staje się wysoce strategiczna, gdzie przewidywanie ruchów przeciwników i "partnera", kontrowanie ich ruchów i blef mają bardzo duże znaczenie. Gra wtedy jest fantastyczna, ale ciężka i wymagająca i wymaga dobranej ekipy graczy naprawdę obeznanych z krakowem.

Z innych rzeczy - bardzo przypadła mi do gustu oprawa graficzna i humor na kartach. Minus gry to fakt że da się w nią grać tylko i wyłącznie w 4 osoby (aczkolwiek wyszedł niedawno dodatek dla 3 graczy)

Summa summarum - gra specyficzna i wymagajaca doswiadczonych "Krakowian" zeby rozwinela skrzydla. Polecam, ale tylko jesli lubi sie liczenie kart i pamietanie 25 ruchow wstecz.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Wspanialy, swietnie wydany podrecznik z jedna potezna wada - JEST KLEJONY - wiec niestety po dwoch tygodniach zupelnie sie rozpada, niestety na dodatek ma tak waskie marginesy, ze nie udalo mi sie jeszcze znalezc introligatora, ktory podjalby sie zszycia go.

Jesli chodzi o system, to jestem zachwycony - setting dosc daleki od CoC i hardcore'owi fani systemu moga poczuc sie zawiedzeni, kladzie nacisk na aspekty heroic i opcje dla postaci sugerowane w podreczniku tez nastawione sa na high-adventure. Z drugiej strony same posmysly settingu przy odrobinie wysilku sze strony GM (lub Storyguide'a jak GM sie tutaj nnazywa) daja niemal nieograniczone mozliwosci na granie zarowno w konwencji anime jak i klasycznego eldritch horroru.

Framewerk jako mechanika bardzo przypadl mi do gustu - wymaga tylko k10 i przy rzucie jako wynik testu liczy sie najwyzszy rzut, duplikaty kosci (np 3 wyrzucone "siodemki" daja wynik 21), albo "street" jaki da sie ulozyc z kosci (czyli wyniki 3,5,6,7 daja 18). Nowatorskie i sprawia wiele frajdy przy grze. Jednoczesnie chcialbym zaznaczyc, ze system kladzie duzy nacisk na narracje i mechanika jest tutaj dodatkiem, a nie esencja.

Ogolnie goraco polecam - jest to moim zdaniem jeden z najlepszych i najbardziej nowatorskich systemow ostatnich lat - absolutnie wart zakupu, pomimo wysokiej ceny.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

bardzo ladne, solidne, klasyczne karty - standardow jakos piatnika. "old-schoolowa" oprawa graficzna sprawi, ze poczujecie sie jakbyscie znowu grali z dziadkiem w karty. Polecam.


Bardzo dobre striny - sa wykonane z dosc cienkiego tworzywa i rozciagaja sie i rwa, jesli przechowuje sie w nich zbyt duzo kart, ale przy rozsadnym zaplanowaniu klasera to idealny produkt w tym przedziale cenowym.