Alchemicy: Królewski Golem

Potężny zestaw zawierający aż cztery rozszerzenia
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (8)
  • 2 - 4 osoby
  • od 13 lat
  • ok. 120 minut
  • wydanie polskie
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Alchemicy.
Alchemicy
Nad czym pracują moi koledzy po fachu? Od wielu tygodni siedzą zamknięci w swoich laboratoriach i tylko sporadycznie składają potajemne wizyty w królewskiej bibliotece. Czy to możliwe, że również pracują nad rozwiązaniem królewskiej zagadki? Głupcy! Wzory chemiczne, których szukają w królewskiej encyklopedii, zostały napisane przeze mnie!Tylko ja znam prawdziwą naturę korzenia mandragory i tylko mi uda się ożywić królewskiego golema! W Królewskim Golemie znajdują się tak naprawdę 4 rozszerzenia: Dzięki Kapitałowi Początkowemu gracze będą mieć okazję dopasować początkowe zasoby swoich laboratoriów do własnych potrzeb. Rozszerzenie Duży Ruch sprawi, że każda runda będzie inna, bo za każdym razem na polach kolejności pojawią się nowe nagrody (i nowe koszty!). Królewska Encyklopedia to zupełnie nowy obszar do publikacji badań. Wreszcie sam Projekt "Golem", który postawi przed graczami nie lada wyzwanie – będą musieli ożywić istotę ulepioną z gliny i magii. Kapitał Początkowy i Duży Ruch nadają się dla początkujących graczy, Królewska Encyklopedia dla zaznajomionych z grą podstawową, a Projekt "Golem" dla graczy zaawansowanych, szukających nowego dedukcyjnego wyzwania. Wszystkie cztery rozszerzenia można łączyć w dowolny sposób - oprócz Projektu "Golem", z którego należy korzystać wraz z Królewską Encyklopedią. Jesteście gotowi wznieść się na wyżyny alchemicznego rzemiosła?
Autor:
Matúš Kotry
Ilustracje:
David Cochard, Jakub Politzer
Wydawca:
Rebel
9995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Nad czym pracują moi koledzy po fachu? Od wielu tygodni siedzą zamknięci w swoich laboratoriach i tylko sporadycznie składają potajemne wizyty w królewskiej bibliotece. Czy to możliwe, że również pracują nad rozwiązaniem królewskiej zagadki? Głupcy! Wzory chemiczne, których szukają w królewskiej encyklopedii, zostały napisane przeze mnie!
Tylko ja znam prawdziwą naturę korzenia mandragory i tylko mi uda się ożywić królewskiego golema!

W Królewskim Golemie znajdują się tak naprawdę 4 rozszerzenia:

  • Dzięki Kapitałowi Początkowemu gracze będą mieć okazję dopasować początkowe zasoby swoich laboratoriów do własnych potrzeb.
  • Rozszerzenie Duży Ruch sprawi, że każda runda będzie inna, bo za każdym razem na polach kolejności pojawią się nowe nagrody (i nowe koszty!).
  • Królewska Encyklopedia to zupełnie nowy obszar do publikacji badań.
  • Wreszcie sam Projekt "Golem", który postawi przed graczami nie lada wyzwanie – będą musieli ożywić istotę ulepioną z gliny i magii.

Kapitał Początkowy i Duży Ruch nadają się dla początkujących graczy, Królewska Encyklopedia dla zaznajomionych z grą podstawową, a Projekt "Golem" dla graczy zaawansowanych, szukających nowego dedukcyjnego wyzwania.

Wszystkie cztery rozszerzenia można łączyć w dowolny sposób - oprócz Projektu "Golem", z którego należy korzystać wraz z Królewską Encyklopedią.

Jesteście gotowi wznieść się na wyżyny alchemicznego rzemiosła?

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • Kapitał Początkowy (20 kart początkowych, karta replikatora, trochę żetonów książek),
  • Duży Ruch (więcej żetonów książek, nowa tabela dedukcji, 6 plansz pól kolejności),
  • Królewska Encyklopedia (dwustronna plansza encyklopedii, kafel stypendium encyklopedycznego, 16 żetonów składników, 4 białe pieczęcie bez gwiazdek, 4 dodatkowe pieczęcie ze srebrną gwiazdką),
  • Projekt "Golem" (plansza badań nad golemem, plansza rozszerzenia, plansza ze skrótem punktacji, 2 karty artefaktów, 3 kafle konferencji, plansza artefaktów spod lady, 4 karty przysług [dworzanie], 4 dodatkowe flakoniki, 16 żetonów aprobaty, 24 żetony raportu, 4 nowe tabelki dedukcji, 6 kafli nastroju króla, 12 żetonów książek, kafel raportu z postępów)
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.63
na podstawie 8 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Alchemicy: Królewski Golem


Najbardziej przydatne recenzje

dreamer36

Liczba recenzji: 11

Jak dla mnie ideał :)

Fanem ALCHEMIKÓW jestem od dawna, więc z niemałymi wypiekami na twarzy otwierałem pudełko, czytałem instrukcję, wyciskałem żetony.... aż nadeszła upragniona pierwsza partia....

Ale od początku - gra to pakiet 4 dodatków. Trzy z nich urozmaicają podstawkę, wnosząc mniej lub więcej drobnych elementów (w tym dodatkowy sposób eliminacji i dedukcji wzorów alchemonów). A to mamy dodatkowy typ publikacji, zmienne co rundę pola kolejności lub różne pakiety startowe dla każdego gracza. Miła odmiana dla ludzi ogranych z podstawką, nie wymagają zbytniego dodatkowego tłumaczenia zasad - po prostu więcej urozmaicenia tam, gdzie w podstawce były konkretne zasady....

Natomiast 4 dodatek - Królewski Golem - to jest rozszerzenie pełną gębą. Rozbudowane zasady, dodatkowe elementy do odkrywania - jednym słowem więcej tego, co w ALCHEMIKACH jest najlepsze. Nie będę rozpisywał szczegółów zasad, ale jest naprawdę co robić i nad czym główkować.

Jakość analogiczna jak w podstawce - grube plansze, dodatkowe kartoniki i żetony - wykonanie stoi dalej na najwyższym poziomie. Całość zamknięta w ładnym pełnowymiarowym kartonowym opakowaniu.

Podsumowując - pudełko pełne dodatkowej zawartości, wybierając dodatki można bardziej lub mniej urozmaicić i skomplikować zasady. Jak dla mnie - obowiązkowy zakup dla każdego fana podstawki. Ponadto cena, wg mnie, jest naprawdę atrakcyjna biorąc pod uwagę mnogość zawartości. POLECAM!


Mixthoor

Liczba recenzji: 29

Iście królewski dodatek składający się z 4 części:

- Pierwsze rozszerzenie "Kapitał Początkowy" zawiera sporą ilość kart, wykorzystywanych przy rozpoczęciu rozgrywki. Dzięki nim gracz może uzyskać większą ilość składników, punktów prestiżu, artefaktów bądź złotych monet niekiedy kosztem innych elementów. Wprowadza to różnorodność podczas pierwszej rundy i powoduje, że każdy gracz rozpoczyna grę z innym zestawem ekwipunku.

- Drugie rozszerzenie o nazwie "Duży Ruch" wprowadza różnorodność na polu wyboru kolejności wykonywania akcji. Składa się ono z kilku plansz podzielonych na rundy 1-2,3-4,5-6 i pozwala na losowe wprowadzanie zmian w systemie nagród za niższe bądź wyższe pozycje drabiny kolejności. Dzięki temu rozszerzeniu początek każdej rundy jest unikatowy.

- Kolejnym dużym pakietem jest "Królewska Encyklopedia", w której gracz ma możliwość publikowania teorii aspektów, zawartych w poszczególnych składnikach. Jest to świetna alternatywa dla osób, które mają wiedzę na temat poszczególnych aspektów, lecz brakuje im informacji dotyczących alchemonów. Podczas publikacji danej teorii gracz sam wybiera, jaki alchemon (kolor, znak) należy do konkretnego składnika. Dzięki temu publikowane teorie różnią się podczas kolejnych rozgrywek, a gracze mają jeszcze większe pole do popisu. Dodatkowo gracz ma dostęp do Królewskiej Biblioteki, w której może poznać rodzaj danego składnika: księżycowy lub słoneczny. Ułatwia to eliminację alchemonów podczas analizowania wyników badań i szukania tego właściwego.

- Ostatnim, najcięższym i najbardziej atrakcyjnym rozszerzeniem jest "Projekt Golem", w którym gracz ma możliwość ożywienia kamiennego monstrum. Do tego celu niezbędne jest analizowanie reakcji golema na działanie poszczególnych składników: bicie serca magicznej istoty, ulatywanie pary z uszu bądź zupełny brak reakcji. Następnie gracz musi przeanalizować wyniki eksperymentów i stwierdzić, czy dany aspekt powoduje określoną reakcję, czy też nie. Po każdym zakończonym badaniu, na koniec rundy gracz ma możliwość złożenia przed królem raportu postępu prac nad ożywianiem kamiennego monstrum, wartego wiele punktów na koniec gry.


Na potrzeby dodatku twórcy przygotowali nową wersję aplikacji, bez której ożywianie golema jest zupełnie niemożliwe. Największym testem tego rozszerzenia było sprawdzenie jego balansu w stosunku do pozostałych elementów gry (publikacja teorii dotyczących alchemonów i aspektów, kolekcjonowanie artefaktów, wygrywanie konkursu warzenia mikstur). Otóż można wygrać grę, skupiając się tylko na ożywianiu golema i składaniu prawidłowych raportów z prac nad jego ożywianiem, bez publikacji teorii, bez kupowania artefaktów, bez brania udziału w konkursie ostatniej rundy! Przetestowałem ten właśnie wariant w grze 3 osobowej - rozgrywka była emocjonująca i satysfakcjonująca, nie mówiąc już o dumie i uznaniu innych graczy.

"Królewski Golem" jest pakietem 4 fantastycznych rozszerzeń, które można dodawać stopniowo do każdej kolejnej rozgrywki. Instrukcja jest bardzo czytelna. Nie mogę się nadziwić sposobu, w jaki twórcy rozwinęli swoją grę. Gracz ma ogromne możliwości i pole do popisu, dzięki czemu Alchemicy stają się jeszcze bardziej emocjonujące i różnorodne. Z przyjemnością do nich wracam, a także ochoczo wdrażam nowych graczy. Dla fanów podstawowej gry, "Królewski Golem" jest obowiązkowy.


LukePL

Liczba recenzji: 259

Jak dla mnie obowiązkowy dodatek dla fanów Alchemików. O ile 3 małe dodatki wprowadzają dość niewielkie aczkolwiek bardzo fajne zmiany tak Golem jest już dodatkiem przez duże D.

Dodatek zdecydowanie zwiększa możliwości w jaki sposób możemy zwyciężyć oraz wprowadza jeszcze więcej móżdżenia.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie