Gra o Tron: Żelazny Tron

Strategiczna rozgrywka pełna spisków, bitew i szantażu
Podziel się swoją opinią
  • 3 - 5 osób
  • od 18 lat
  • 30 - 60 minut
  • wydanie polskie
„Chaos to nie otchłań. To drabina.” - Petyr Baelish Bazując na mechanice popularnej gry Cosmic Encounter, The Iron Throne pozwala wkroczyć do świata porywającego serialu HBO Gra o Tron i wziąć udział w satysfakcjonujących starciach z udziałem jego najbardziej znanych z bohaterów. Tytuł ten pozwala graczom stanąć na czele Wielkich Rodów Westeros, ścierających się ze sobą w epickich bitwach i zakulisowych spiskach. W trakcie rozgrywki gracze będą musieli negocjować, blefować, zawiązywać sojusze, zastraszać rywali i korzystać z każdego dostępnego sposobu, aby rozszerzyć swój wpływ, zdobyć przewagę oraz najwyższą nagrodę: Żelazny Tron! Bitwy, sojusze i zdrady są kwintesencją rozgrywki w Żelazny Tron. Każda runda skupia się na rozparzeniu starcia między dwoma rodami i choć w każdej bitwie aktywni będą jedynie dwaj gracze, pozostali mogą zaoferować swe wsparcie! Starcia w The Iron Throne są szybkie, ale pełne okazji do wdrożenia przebiegłej strategii oraz knucia diabolicznych intryg. W ich trakcie każdy aktywny gracz wybiera atakującego lub obrońcę, a każdy z pozostałych graczy może zaproponować wsparcie dla jednej ze stron. Tym sposobem potyczka Lannisterów ze Starkami może zaangażować Tyrellów lub inny ród. Jednak potyczki polegają na czymś więcej niż tylko początkowych ustaleniach siły. Plany i blefy dodają potyczkom głębi podczas negocjacji pomiędzy graczami. Oczywiście bardzo prawdopodobne jest, że jeden lub obaj gracze będą kłamać, ale mogą też zdecydować się na rozejm. Mogą również zagrać kartę wrogości i spróbować zwyciężyć w bezpośredniej walce, dodając punkty z karty wrogości do swojej łącznej władzy. W wypadku rozejmu aktywni gracze negocjują, co mogą zaoferować sobie nawzajem, aby utrzymać pokój. W wypadku wrogości jedna ze stron wygra, a druga ucierpi. Celem gry jest rozprzestrzenienie swoich pięciu żetonów wpływów na karty rodów przeciwników i zdobycie korony dla siebie. Nawet grając tym samym rodem wiele razy, z każdym liderem rozgrywka będzie wyglądać inaczej, ponieważ gracz zawsze może skorzystać z jego umiejętności (widocznej dla przeciwników), co znacząco wpływa na strategię rozgrywki. Przykładowo, ród Starków zapewnia inne korzyści jeśli liderem jest Honorowy Eddard Stark, a inne kiedy wybrana zostanie Mściwa Arya Stark. Z kolei talia rodu - używana podczas starć - zawiera dziesięć kart postaci. Podzielone równo między pięciu bohaterów, karty te pozwalają Wam korzystać z ich umiejętności podczas starć, w której dana postać bierze udział. Bez względu na to, czy postać należy do aktywnego gracza, czy jest tylko wspierającym, może mieć znaczący wpływ na wynik starcia.     Pretendentów do korony jest pięciu, ale Żelazny Tron jest tylko jeden. Czy potraficie blefować i spiskować, by zwyciężyć i zagarnąć władzę nad Siedmioma Królestwami dla siebie? Przekonajcie się!
Autor:
Bill Eberle, Justin Kemppainen, Peter Olotka, Greg Olotka
Wydawca:
Galakta
169,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

„Chaos to nie otchłań. To drabina.”

- Petyr Baelish

Bazując na mechanice popularnej gry Cosmic Encounter, The Iron Throne pozwala wkroczyć do świata porywającego serialu HBO Gra o Tron i wziąć udział w satysfakcjonujących starciach z udziałem jego najbardziej znanych z bohaterów. Tytuł ten pozwala graczom stanąć na czele Wielkich Rodów Westeros, ścierających się ze sobą w epickich bitwach i zakulisowych spiskach. W trakcie rozgrywki gracze będą musieli negocjować, blefować, zawiązywać sojusze, zastraszać rywali i korzystać z każdego dostępnego sposobu, aby rozszerzyć swój wpływ, zdobyć przewagę oraz najwyższą nagrodę: Żelazny Tron!

Bitwy, sojusze i zdrady są kwintesencją rozgrywki w Żelazny Tron. Każda runda skupia się na rozparzeniu starcia między dwoma rodami i choć w każdej bitwie aktywni będą jedynie dwaj gracze, pozostali mogą zaoferować swe wsparcie!

Starcia w The Iron Throne są szybkie, ale pełne okazji do wdrożenia przebiegłej strategii oraz knucia diabolicznych intryg. W ich trakcie każdy aktywny gracz wybiera atakującego lub obrońcę, a każdy z pozostałych graczy może zaproponować wsparcie dla jednej ze stron. Tym sposobem potyczka Lannisterów ze Starkami może zaangażować Tyrellów lub inny ród.

Jednak potyczki polegają na czymś więcej niż tylko początkowych ustaleniach siły. Plany i blefy dodają potyczkom głębi podczas negocjacji pomiędzy graczami. Oczywiście bardzo prawdopodobne jest, że jeden lub obaj gracze będą kłamać, ale mogą też zdecydować się na rozejm. Mogą również zagrać kartę wrogości i spróbować zwyciężyć w bezpośredniej walce, dodając punkty z karty wrogości do swojej łącznej władzy.

W wypadku rozejmu aktywni gracze negocjują, co mogą zaoferować sobie nawzajem, aby utrzymać pokój. W wypadku wrogości jedna ze stron wygra, a druga ucierpi.

Celem gry jest rozprzestrzenienie swoich pięciu żetonów wpływów na karty rodów przeciwników i zdobycie korony dla siebie.

Nawet grając tym samym rodem wiele razy, z każdym liderem rozgrywka będzie wyglądać inaczej, ponieważ gracz zawsze może skorzystać z jego umiejętności (widocznej dla przeciwników), co znacząco wpływa na strategię rozgrywki. Przykładowo, ród Starków zapewnia inne korzyści jeśli liderem jest Honorowy Eddard Stark, a inne kiedy wybrana zostanie Mściwa Arya Stark.

Z kolei talia rodu - używana podczas starć - zawiera dziesięć kart postaci. Podzielone równo między pięciu bohaterów, karty te pozwalają Wam korzystać z ich umiejętności podczas starć, w której dana postać bierze udział. Bez względu na to, czy postać należy do aktywnego gracza, czy jest tylko wspierającym, może mieć znaczący wpływ na wynik starcia.

   

Pretendentów do korony jest pięciu, ale Żelazny Tron jest tylko jeden. Czy potraficie blefować i spiskować, by zwyciężyć i zagarnąć władzę nad Siedmioma Królestwami dla siebie? Przekonajcie się!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 100 plastikowych znaczników mocy
  • zasady
  • 25 żetonów wpływów
  • 25 kart liderów
  • 18 kart zdarzeń
  • 125 kart domów
  • 5 kart wpływów
  • 25 żetonów postaci
Waga:
1,44 kg
Kod producenta:
PL-HBO11


Recenzje


Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie