Jagged Alliance (edycja polska)

Czy jesteście wystarczająco silni i zdeterminowani, aby wyzwolić Arulco?
Podziel się swoją opinią
  • 1 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • 45 - 360 minut
  • wydanie polskie
Jagged Alliance to taktyczna, kooperacyjna gra planszowa, oparta na kultowej grze komputerowej z lat 90. W czasie rozgrywki wcielamy się w grupę opłaconych najemników, którzy wyruszają na tropikalną wyspę Arulco, aby walczyć z władającą nią dyktatorką Deirdranną - zwaną przez siły rebeliantów Złą Królową. Przygotujcie się do każdej misji wybierając odpowiedni zestaw najemników, wyposażcie ich w jak najlepszy ekwipunek – zdobyty na wrogach lub zakupiony w korporacji A.I.M., zdobywajcie nowych sojuszników, uwalniajcie kolejne fragmenty wyspy z sił okupacyjnych, szkolcie rebeliantów, aby bronić zdobytego terytorium i zawsze miejcie oko na działania nikczemnych dowódców Deidranny. Jagged Aliance - to gra planszowa przeznaczona dla od 1 do 4 graczy. W czasie kampanii złożonej z 12 scenariuszy, macie okazję wziąć udział zarówno w krótkich potyczkach (około 30 minut rozgrywki), kilkugodzinnych, krwawych starciach, jak i zmierzyć się z kampanią opartą na historii, aby uwolnić wyspę Arulco od opresyjnego reżimu dyktatorki. W miarę Waszych postępów, żołnierze Deidrany będą coraz silniejsi, a kontrataki coraz trudniejsze do odparcia. Porucznicy Okrutnej Królowej będą nieustannie utrudniali każdy kolejny krok, jaki czeka na drodze do wyswobodzenia Arulco. W czasie kampanii pojawiać się będą misje dodatkowe, które kosztują najemników dużo czasu i środków, ale przynoszą wymierne korzyści, zaś ich niewykonanie wpływa na główne scenariusze kampanii, dodatkowo je utrudniając. Dzięki modułowej mapie, dużej ilości kart: ekwipunku, zagrożeń, wydarzeń i misji, a także dodatkowym dyktatorom, przeciwko którym można walczyć (musisz dostosować strategię do każdego z nich), gracze mają możliwość tworzenia swoich scenariuszy oraz wybrania własnej drogi do zwycięstwa. Najemnicy Sercem każdej rozgrywki w Jagged Alliance są najemnicy. Każdy posiada własne umiejętności, parametry i może być wyposażony w specjalistyczny ekwipunek, broń czy pancerz. W czasie kampanii będą oni także napotykać ulubione postacie z komputerowej serii, które mogą do nich dołączyć jako sojusznicy. Poza kopaniem dupsk Czerwonych Koszul, najemnicy potrafią między innymi naprawiać uszkodzony ekwipunek, szkolić rebeliantów, by bronili sektorów, czy leczyć rany. Siły Wroga Wrogowie w Jagged Alliance mają wiele różnych postaci - od podstawowych Czerwonych Koszul, przez nieuchwytnych Snajperów czy śmiertelnie niebezpiecznych Tarcz. Każdy ma unikalny schemat ataku, zdolności i indywidualne parametry. Wraz z postępem kampanii, przeciwnicy stają się potężniejsi, by stawić opór nawet najbardziej doświadczonym Najemnikom. Wywiad Rebeliantów dostarcza pewne informacje na temat sił wroga, lecz nigdy nie wiesz dokładnie, z kim przyjdzie ci walczyć. Osaczeni przez wrogów, będziecie musieli się wykazać, by sprostać przeważającym siłom wroga. Zmierz się z Dyktatorem Na poziomie strategicznym, Najemnicy będą musieli poradzić sobie z Deidranną (lub jednym z alternatywnych dyktatorów dostępnych w grze). Jej coraz potężniejsze kontrataki oraz specjalne zdolności sprawią, że nauczycie się ją zarówno respektować, jak i nienawidzieć. Gracze będą musieli zdecydować, czy ryzykować eskalację zagrożenia, które może przynieść potężne nagrody, ale też spektakularną porażkę, czy obrać bezpieczniejszą drogę podążania wprost do celu misji. U boku każdego dyktatora znajdują się ich zaufani Porucznicy, którzy utrudnią życie Najemników jeszcze bardziej. Porucznicy są trudni do pokonania i wymagają od graczy obmyślenia specjalnych taktyk. Ostateczne starcie z Dyktatorem (i miejmy nadzieję, pokonanie go) jest punktem kulminacyjnym kampanii! Misje Misje dotyczą wrogich działań poza regionem scenariusza, ale mają na niego realny wpływ. Aktywne misje mogą modyfikować siły wrogów, warunki na polu bitwy i wiele innych czynników. Sabotaż planów Dyktatora wymaga nakładów cennego czasu i zasobów, ale może przynieść wymierne korzyści, a co ważniejsze – jeśli gracze pozwolą przeciwnikom na realizacje swoich działań, będą one się kumulować i lawinowo utrudniać kolejne scenariusze.
Autor:
Marko Jelen, Jan Wagner
Wydawca:
Underworld Kingdom
359,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Jagged Alliance to taktyczna, kooperacyjna gra planszowa, oparta na kultowej grze komputerowej z lat 90. W czasie rozgrywki wcielamy się w grupę opłaconych najemników, którzy wyruszają na tropikalną wyspę Arulco, aby walczyć z władającą nią dyktatorką Deirdranną - zwaną przez siły rebeliantów Złą Królową.

Przygotujcie się do każdej misji wybierając odpowiedni zestaw najemników, wyposażcie ich w jak najlepszy ekwipunek – zdobyty na wrogach lub zakupiony w korporacji A.I.M., zdobywajcie nowych sojuszników, uwalniajcie kolejne fragmenty wyspy z sił okupacyjnych, szkolcie rebeliantów, aby bronić zdobytego terytorium i zawsze miejcie oko na działania nikczemnych dowódców Deidranny.

Jagged Aliance - to gra planszowa przeznaczona dla od 1 do 4 graczy. W czasie kampanii złożonej z 12 scenariuszy, macie okazję wziąć udział zarówno w krótkich potyczkach (około 30 minut rozgrywki), kilkugodzinnych, krwawych starciach, jak i zmierzyć się z kampanią opartą na historii, aby uwolnić wyspę Arulco od opresyjnego reżimu dyktatorki.

W miarę Waszych postępów, żołnierze Deidrany będą coraz silniejsi, a kontrataki coraz trudniejsze do odparcia. Porucznicy Okrutnej Królowej będą nieustannie utrudniali każdy kolejny krok, jaki czeka na drodze do wyswobodzenia Arulco.

W czasie kampanii pojawiać się będą misje dodatkowe, które kosztują najemników dużo czasu i środków, ale przynoszą wymierne korzyści, zaś ich niewykonanie wpływa na główne scenariusze kampanii, dodatkowo je utrudniając.

Dzięki modułowej mapie, dużej ilości kart: ekwipunku, zagrożeń, wydarzeń i misji, a także dodatkowym dyktatorom, przeciwko którym można walczyć (musisz dostosować strategię do każdego z nich), gracze mają możliwość tworzenia swoich scenariuszy oraz wybrania własnej drogi do zwycięstwa.

Najemnicy

Sercem każdej rozgrywki w Jagged Alliance są najemnicy. Każdy posiada własne umiejętności, parametry i może być wyposażony w specjalistyczny ekwipunek, broń czy pancerz. W czasie kampanii będą oni także napotykać ulubione postacie z komputerowej serii, które mogą do nich dołączyć jako sojusznicy.

Poza kopaniem dupsk Czerwonych Koszul, najemnicy potrafią między innymi naprawiać uszkodzony ekwipunek, szkolić rebeliantów, by bronili sektorów, czy leczyć rany.

Siły Wroga

Wrogowie w Jagged Alliance mają wiele różnych postaci - od podstawowych Czerwonych Koszul, przez nieuchwytnych Snajperów czy śmiertelnie niebezpiecznych Tarcz. Każdy ma unikalny schemat ataku, zdolności i indywidualne parametry. Wraz z postępem kampanii, przeciwnicy stają się potężniejsi, by stawić opór nawet najbardziej doświadczonym Najemnikom.

Wywiad Rebeliantów dostarcza pewne informacje na temat sił wroga, lecz nigdy nie wiesz dokładnie, z kim przyjdzie ci walczyć. Osaczeni przez wrogów, będziecie musieli się wykazać, by sprostać przeważającym siłom wroga.

Zmierz się z Dyktatorem

Na poziomie strategicznym, Najemnicy będą musieli poradzić sobie z Deidranną (lub jednym z alternatywnych dyktatorów dostępnych w grze). Jej coraz potężniejsze kontrataki oraz specjalne zdolności sprawią, że nauczycie się ją zarówno respektować, jak i nienawidzieć.

Gracze będą musieli zdecydować, czy ryzykować eskalację zagrożenia, które może przynieść potężne nagrody, ale też spektakularną porażkę, czy obrać bezpieczniejszą drogę podążania wprost do celu misji.

U boku każdego dyktatora znajdują się ich zaufani Porucznicy, którzy utrudnią życie Najemników jeszcze bardziej. Porucznicy są trudni do pokonania i wymagają od graczy obmyślenia specjalnych taktyk. Ostateczne starcie z Dyktatorem (i miejmy nadzieję, pokonanie go) jest punktem kulminacyjnym kampanii!

Misje

Misje dotyczą wrogich działań poza regionem scenariusza, ale mają na niego realny wpływ. Aktywne misje mogą modyfikować siły wrogów, warunki na polu bitwy i wiele innych czynników. Sabotaż planów Dyktatora wymaga nakładów cennego czasu i zasobów, ale może przynieść wymierne korzyści, a co ważniejsze – jeśli gracze pozwolą przeciwnikom na realizacje swoich działań, będą one się kumulować i lawinowo utrudniać kolejne scenariusze.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 17 dwustronnych sektorów
  • 13 kart najemników
  • 3 karty dyktatorów
  • mapa Arulco
  • koperta zapisu stanu gry
  • 13 kolorowych kostek
  • 22 figurki, w tym czołg
  • 10 kolorowych podstawek pod figurki
  • księga scenariuszy
  • instrukcja
  • 21 dużych kart, w tym:
  • 5 kart przeciwników
  • 16 kart misji
  • 255 małych kart, w tym:
  • 89 kart A.I.M.
  • 104 karty łupu (3 talie)
  • 18 kart wydarzeń (3 talie)
  • 8 kart zachowania Larry’ego
  • 29 karty rozmieszczenia
  • 7 kart poruczników
  • 120 kartonowych żetonów i znaczników
  • instrukcja


Dodatki i akcesoria


Recenzje


Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 1
Z odpowiedzią 1
Oczekujące na odpowiedź 0

Jakie koszulki pasują do kart z tej gry ?

~ M 24.01.2021 17:45

252 x mini european oraz 32 x tarot

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Daisy 12.04.2021 15:47

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie