Merchants & Marauders

Wpływowi kupcy i groźni piraci
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (7)
  • 2 - 4 osoby
  • od 13 lat
  • 120 - 180 minut
  • wydanie angielskie
W Merchants & Marauders wcielasz się we wpływowego kupca lub bezwzględnego pirata przemierzających słoneczne Karaiby. Rozpoczynasz grę jako prosty kapitan z niewielkim stakiem. Jeżeli dobrze pokierujesz swoimi poczynaniami, wkrótce ędziesz mógł stać się posiadaczem fregaty lub galeonu. Ba, może nawet uda Ci się zdobyć jeden z olbrzymich statków wojennych? Czy zawiniesz do Port Royale aby sprzedać tytoń, kupisz drewno w Curacao, a może wykonasz ściśle tajną misję dla gubernatora francuskiego portu Basse-Terre? Musisz jednak uważać - po morzach grasują potężni piraci, tacy jak kapitan Barbarossa wraz z załogą. Oni nie zadają pytań - bez wahania puszczą na dno Twój statek pełen drogocennych towarów, niezależnie od Twojej narodowości. W walce z piratami możesz liczyć na wsparcie floty wojennej najważniejszych ówczesnych potęg - Hiszpanii, Anglii, Holandii i Francji. Z drugiej strony, jeżeli przypadkiem "zdarzy Ci się" zapolować na statek jakiegoś kupca, floty te będą ścigać Cię do upadłego. Dlaczego pokochasz tę grę? Merchants & Marauders to niezwykła gra, w której bardzo mocno odczuwa się klimat znany m.in. z klasycznych gier komputerowych, takich jak Sid Meier`s Pirates! czy Patrician. Klimat pirackich (lub kupieckich) przygód został oddany doskonale przy stosunkowo prostej mechanice. W grze zostały zawarte wszystkie elementy, których można byloby spodziewać się po grze o piratach, a przy tym zachowano rozsądny czas rozgrywki - nie powinna ona trwać dłużej niż 3 godziny. Nawet jednak te 3 godziny mijają bardzo szybko, ponieważ rozgrywka dostarcza olbrzymich emocji, a w jej trakcie pojawiają się niesamowite zwroty akcji, zaskakujące walki i ciekawe przygody. Jak to działa? Gracze żeglują po karaibskich portach, z których każdy jest kontrolowany przez inną nację i każdy ma jakieś specjalne zasady z nim związane. W czasie wizyty w porcie gracz może m.in.: kupować i sprzedawać towary, w tym takie, na które jest szczególny popyt w danym mieście kupić nowy statek, wyposażyć swój statek w specjalną amunicję lub wykonać w nim zaawansowane modyfikacje spróbować zasięgnąć informacji o ciekawych ludziach i miejscach przyjąć misję od gubernatora portu zrekrutować załogę do swojego statku Na morzu może atakować inne statki - pozostałych graczy, piratów, neutralnych kupców czy okręty wojenne. Każy atak wiąże się z konsekwencjami - za głowę agresywnego kapitana zaatakowana nacja wyznacza nagrodę. Mogą się na nią skusić inni gracze, którzy przy pomyślnym ataku  mają także możliwość przejęcia jego towaru a nawet całego statku. Dodatkowo, na morzach wybuchają wojny - nawet pokojowo nastawiony kupiec musi uważnie wypatrywać, czy na horyzoncie nie pojawi się bandera nacji będącej akurat w stanie wojny z jego rodzinnym krajem. Wszystko to zostało okraszone przepięknym wydaniem - gruba, kolorowa plansza, mnóstwo kart, plastikowe figurki statków i świetle ilustracje na kartach kapitanów. Prawdziwie piracka gra!
Autor:
Kasper Aagaard, Christian Marcussen
Wydawca:
Z-Man Games
27995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



W Merchants & Marauders wcielasz się we wpływowego kupca lub bezwzględnego pirata przemierzających słoneczne Karaiby.

Rozpoczynasz grę jako prosty kapitan z niewielkim stakiem. Jeżeli dobrze pokierujesz swoimi poczynaniami, wkrótce ędziesz mógł stać się posiadaczem fregaty lub galeonu. Ba, może nawet uda Ci się zdobyć jeden z olbrzymich statków wojennych?

Czy zawiniesz do Port Royale aby sprzedać tytoń, kupisz drewno w Curacao, a może wykonasz ściśle tajną misję dla gubernatora francuskiego portu Basse-Terre?

Musisz jednak uważać - po morzach grasują potężni piraci, tacy jak kapitan Barbarossa wraz z załogą. Oni nie zadają pytań - bez wahania puszczą na dno Twój statek pełen drogocennych towarów, niezależnie od Twojej narodowości.

W walce z piratami możesz liczyć na wsparcie floty wojennej najważniejszych ówczesnych potęg - Hiszpanii, Anglii, Holandii i Francji. Z drugiej strony, jeżeli przypadkiem "zdarzy Ci się" zapolować na statek jakiegoś kupca, floty te będą ścigać Cię do upadłego.

Dlaczego pokochasz tę grę?

Merchants & Marauders to niezwykła gra, w której bardzo mocno odczuwa się klimat znany m.in. z klasycznych gier komputerowych, takich jak Sid Meier`s Pirates! czy Patrician.

Klimat pirackich (lub kupieckich) przygód został oddany doskonale przy stosunkowo prostej mechanice. W grze zostały zawarte wszystkie elementy, których można byloby spodziewać się po grze o piratach, a przy tym zachowano rozsądny czas rozgrywki - nie powinna ona trwać dłużej niż 3 godziny.

Nawet jednak te 3 godziny mijają bardzo szybko, ponieważ rozgrywka dostarcza olbrzymich emocji, a w jej trakcie pojawiają się niesamowite zwroty akcji, zaskakujące walki i ciekawe przygody.

Jak to działa?

Gracze żeglują po karaibskich portach, z których każdy jest kontrolowany przez inną nację i każdy ma jakieś specjalne zasady z nim związane. W czasie wizyty w porcie gracz może m.in.:

  • kupować i sprzedawać towary, w tym takie, na które jest szczególny popyt w danym mieście
  • kupić nowy statek, wyposażyć swój statek w specjalną amunicję lub wykonać w nim zaawansowane modyfikacje
  • spróbować zasięgnąć informacji o ciekawych ludziach i miejscach
  • przyjąć misję od gubernatora portu
  • zrekrutować załogę do swojego statku

Na morzu może atakować inne statki - pozostałych graczy, piratów, neutralnych kupców czy okręty wojenne. Każy atak wiąże się z konsekwencjami - za głowę agresywnego kapitana zaatakowana nacja wyznacza nagrodę. Mogą się na nią skusić inni gracze, którzy przy pomyślnym ataku  mają także możliwość przejęcia jego towaru a nawet całego statku.

Dodatkowo, na morzach wybuchają wojny - nawet pokojowo nastawiony kupiec musi uważnie wypatrywać, czy na horyzoncie nie pojawi się bandera nacji będącej akurat w stanie wojny z jego rodzinnym krajem.

Wszystko to zostało okraszone przepięknym wydaniem - gruba, kolorowa plansza, mnóstwo kart, plastikowe figurki statków i świetle ilustracje na kartach kapitanów.

Prawdziwie piracka gra!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza
  • 26 plastikowych figurek statków (5 rodzajów)
  • 250 kart
  • 190 żetonów
  • 4 skrzynie skarbów
  • instrukcja
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


5.00
na podstawie 7 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Merchants & Marauders


Najbardziej przydatne recenzje

CMDR_Blue_R

Liczba recenzji: 456

Jak dla mnie ideał :)

Wszyscy stawiają 5.0.. I grze się to należy. Jest prosta, ale jednocześnie z ogromną ilością możliwości. Graliśmy ją w klubie przez całe lato i żadna rozgrywka nie była podobna do innej. Raz wygrywał Pirat, raz łupiący piratów, innym razem awanturnik, a jeszcze innym razem kupiec...
Zasady są na tyle proste, że po 1 grze każdy wie, co należy robić, aby potem grać lepiej.
Idealnie wyważone Gracz kontra Gracz, jak i Gracz kontra "plansza" jest dobrą taktyką. A i ta niepewność, ile złota trzyma gracz w kuferku...

Gra ma jednak jedną wadę. Nie wpływa ona na ocenę, bo nie zmniejsza jej, ale w grze brakuje... piątego gracza. Wyraźnie przydałby się piąty gracz, aby było bardziej tłoczno.


Bartosz

Liczba recenzji: 57

Jak dla mnie ideał :)

Pierwsza przygodówka, na którą się skusiłem - i jest świetnie. Klimatem kapie wszystko - mechanizmy, wykonanie, zasady. Kostkowania dużo, ale w takiej grze aż się o nie prosi - zresztą jest go na tyle sporo, że pechowy rzut jeden czy dwa nie spowodują raczej porażki. Gra jest mocno zależna językowo, więc podana przez Rebel.pl ręka w postaci mającej się ukazać rodzimej wersji językowej tylko przysporzy grze fanów.
"Hoist the colours"!:)


Bartosz

Liczba recenzji: 8

Jak dla mnie ideał :)

Swietny tytuł! Klimat niesamowity, gra jest bardzo udanym przeniesieniem na planszę Piratów Pana Meiera. Gra ocieka klimatem i przygodą, czuć sól na twarzach i zapach prochu w powietrzu.

Wykonanie tak na 4 z plusem. W moim pudełku zielonemu trafaiła się cała flota fluit za to żadna fregata :) (podkraślam, że nie stanowi to większego problemu bo statystyki statków znajdują się na kartach).

A teraz żeby nie było tylko pięknie to tury graczy mogą się dłużyć i przy pełnym komplecie ludzi przy planszy na swoją turę można sobie troche poczekać, problem ten jednak powinien się rozwiązać wraz z większym doświadczeniem graczy.

Losowość jest, ale i musi być to wkońcu przygoda!!!.

Bez koszulek się nie obędzie, jedna z talii jest mielona w trybie ciągłym;).





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie