Wędrujące wieże
Kto pierwszy w zamku, ten mistrz!- 2 - 6 osób
- od 8 lat
- ok. 30 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
- Ilustracje:
- Michael Menzel
- Wydawca:
- Rebel
Dostawa (Poczta Polska)
już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Opis
Każdego roku uczniowie szkoły magii w Kruczym Królestwie demonstrują swoje umiejętności. W ramach egzaminu końcowego młodzi adepci muszą dotrzeć do legendarnego zamku kruków. Droga usiana jest jednak licznymi niespodziankami i wieloma pułapkami. Tylko ci, którzy opanowali subtelną sztukę warzenia eliksirów oraz potrafią poruszać się po wędrujących wieżach i skutecznie rzucają zaklęcia, ukończą szkołę z wyróżnieniem.
W grze Wędrujące wieże poprowadzisz młodych czarodziejów do zamku kruków. Magowie mogą się poruszać pieszo albo za pomocą wędrujących wież. Gdy gracz uwięzi innego czarodzieja w wieży, jego kolba w magiczny sposób napełnia się eliksirem. Zwycięży ten, kto sprytnie wykorzysta nadarzające się okazje i jako pierwszy umieści wszystkich swoich czarodziejów w zamku.
Na czym to polega?
- Podczas rozgrywki uczestnicy starają się jak najszybciej umieścić wszystkich swoich czarodziejów w zamku kruków. Aby tego dokonać, będą poruszali się po okręgu: samodzielnie lub wykorzystując tytułowe wieże.
- W swojej turze uczestnik zagrywa dwie karty ruchu z ręki i rozpatruje ich efekty. W zależności od tego, jakie karty wybierze, będzie mógł przemieścić swój widoczny pionek czarodzieja lub dowolną wieżę o liczbę pól wskazaną na karcie.
- Jeśli ruch wieży zakończy się na polu albo na wieży z pionkami czarodziejów, zostają oni uwięzieni. Gracz, który uwięził w ten sposób jednego albo więcej czarodziejów, napełnia jedną ze swoich pustych kolb magicznym eliksirem.
- Eliksiry to niezwykle potężne substancje, które pozwalają na rzucanie czarów. W zależności od trybu gry dostępne są różne ich warianty, pozwalające dodatkowo przemieszczać czarodziejów lub wieże, zamieniać ich miejscami itp. Odpowiednio użyte, mogą znacząco pomóc nam w jak najszybszym dostaniu się do zamku, jednak liczba eliksirów, które możemy wykorzystać, jest mocno ograniczona!
- Gra kończy się w momencie, gdy ktoś napełni wszystkie kolby magicznym eliksirem i umieści swojego ostatniego czarodzieja w zamku kruków. Mamy zatem do czynienia ze sprytnym wyścigiem, w którym nieustannie przeszkadzamy sobie nawzajem.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To ciekawy przykład tytułu, który jest na tyle przystępny i prosty, że nadaje się do rozgrywek z dziećmi, a jednocześnie umożliwia budowanie bardziej zaawansowanych strategii i kombinowanie, które z pewnością pokochają wytrawni gracze.
- Podczas gry wielokrotnie będziemy musieli zapamiętać, gdzie został uwięziony nasz pionek, a zmieniająca się nieustannie sytuacja na planszy wcale nam tego nie ułatwi. Wędrujące wieże zmuszą nas zatem do utrzymania uwagi i bacznego obserwowania poczynań przeciwników.
- Dodawanie do gry kolejnych zaklęć do wyboru otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości strategiczne. Nie tylko będziemy mogli jeszcze lepiej optymalizować swoje ruchy, ale też trudniej będzie nam przewidzieć możliwie decyzje przeciwników.
- Instrukcja opisuje interesujący wariant drużynowy oraz specjalne zasady dla zaawansowanych, które uczynią grę jeszcze bardziej strategiczną!
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 4 części toru ruchu
- 9 wież
- zamek kruków
- 8 płytek czarów
- 36 żetonów kolb
- 30 pionków czarodziejów
- 90 kart ruchu
- kość
- znacznik pierwszego gracza
- instrukcja
- Instrukcja i inne pliki:
- Waga:
- 1,173 kg
- Podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
- Kod producenta:
- LFCACD214
- Kod EAN / UPC:
- 5902650619043
- Kraj pochodzenia:
- Niemcy
- Informacje dot. bezpieczeństwa:
- Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.
- Pasujące koszulki:
Dodatki i akcesoria
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Wędrujące wieże
Najbardziej przydatne recenzje
gra super. Z 7letnim synem gramy i jest frajda.
Ale instukcja polska jest zla. Po prostu zła. Gra jest prosta a tłumacz w nią nie grał i przetłumaczył bez sensu. Dużo niejasności przy przesuwaniu zamku i końcu gry. Musiałem przeczytać w necie angielską instukcję aby zrozumieć jak grać prawidłowo.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo fajna strategiczna gra z elementem losowości w momencie "posiadania ręki" i zagrywania kart z niej. Zdarzają się momenty gdzie żaden ruch dostępny z kart z ręki nie ma większego sensu i trzeba ją całą wymienić.
Świetny "utrudniacz" z przesuwaniem się zamku oraz interakcja w postaci zamykania czarodziejów w wieżach.
No i same czary wprowadzają dosyć ciekawe urozmaicenie do gry. Bardzo ograniczone używanie zgodne z liczbą kolb eliksiru, a efekt może utrudniać rywalowi grę, albo po prostu nam ułatwić (polecam to pierwsze :D).
Jest dużo frajdy nawet w grze dla dwóch osób. Gra jest naprawdę szybka i dynamiczna.
Elementy z których zbudowane są same wieże mogłyby być chociaż minimalnie lepsze - teraz przy składaniu wież można już rozwarstwić karton - wszystko wchodzi na wcisk, a warstwy bardzo łatwo naruszyć.
Na wyraźny plus możliwość przechowywania wszystkiego w postaci złożonej (poza torem, który trzeba składać każdorazowo), więc tak realnie - składamy raz i gramy aż się nie rozwali :D
Zaczynamy od złożenia toru, a następnie kładziemy go na środku stołu. Na polu startu umieszczamy zamek kruków. Na pierwszych 9 polach należy postawić na przemian, 9 wież. Czary „Przesuń czarodzieja” i „Przesuń wieżę” kładziemy obok toru ruchu. Wszystkie kart ruchu tasujemy i rozdajemy po 3 zakryte każdemu z graczy, a pozostałe kładziemy zakryte wewnątrz toru. Kość kładziemy tak, aby każdy mógł do niej sięgnąć. Wybieramy pierwszego gracza i kładziemy przed nim znacznik pierwszego gracza. Każdy wybiera swój kolor i bierze odpowiednią ilość pionków czarodziejów i żetonów kolb (ich liczba zależy od ilości graczy). Następnie należy przygotować czarodziejów, umieszczając pionki na wieżach. Jak skończymy, jesteśmy gotowi do gry.
W swojej turze gracz wykonuje 2 akcje. W pierwszej zagrywamy kartą ruchu z ręki, umieszczając ją odkrytą na stosie kart odrzuconych i patrzymy, co ona nam daje. W drugiej robimy to samo co w pierwszej.
Gra kończy się, kiedy 1 z graczy napełni wszystkie kolby magicznym eliksirem i umieści swojego ostatniego czarodzieja w zamku kruków. Wtedy należy dokończyć bieżącą rundę. Wygrywa osoba, która umieści swojego ostatniego czarodzieja w zamku kruków jako pierwsza. Jeśli podczas ostatniej rundy kilkoro graczy umieści swojego ostatniego czarodzieja w zamku kruków, wygrywa gracz, któremu zostało więcej żetonów napełnionych kolb.
Istnieje również wariant gry drużynowej (wszystko dokładnie znajdziecie w instrukcji online na stronie Wydawnictwa Rebel).
Przygotowanie do gry może nie jest banalne, ale nie jest jakoś bardzo skomplikowane, tak samo, jak i zasady. Dzięki jasnej, czytelnej i dobrze skonstruowanej instrukcji nie ma najmniejszego problemu ze zrozumieniem, o co w niej chodzi.
Nam gra się spodobała, a każda rozgrywka dostarczyła sporą dawkę zabawy. To gra wymagająca od nas myślenia, kombinowania, budowania własnej strategii. Jednocześnie dobrze ćwiczy pamięć.
Wizualnie gra według mnie jest ładna, a do tego jej elementu są wysokiej jakości. Są z grubszego kartonu, a to sprawia, że nie zniszczą się szybko. Grafiki są ciekawe, przyciągające wzrok, zachęcające do grania.
Opakowanie średniej wielkości, nie zajmuje zbyt dużo miejsca, a to dla mnie dość ważna sprawa. Gier mam dużo, miejsca na nie niekoniecznie, więc wolę, kiedy nie mają wielkich opakowań (szczególnie że często jest tak, że połowa pudełka zostaje pusta).
Wędrujące wieże to moim zdaniem ciekawa gra z ładnymi, wysokiej jakości elementami. Ze swojej strony polecam.
Recenzja pojawiła się również na moim blogu - Mama, żona - kobieta
Wszystkie recenzje
Pytania i odpowiedzi
Czy dalej możemy spodziewać się dodruku w II kwartale?
~ Piotr 08.07.2024 18:49
Aktualnie bliżej IV kwartału
~ Ewelina 12.07.2024 10:44
Dzień dobry, czy jest planowany dodruk gry lub czy jest na niego szansa? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.
~ Karol 18.01.2024 02:49
Jeśli nie mam żadnego widocznego czarodzieja, są albo juz w zamku kruków , albo uwięzieni w wieży , to nie mam możliwości ruchu ?
~ Marta 07.01.2024 16:04
Ruszamy dowolną wieża. Obojętnie czy jest ona na samym dole, górze czy w środku. Nie ma znaczenia czy jest pusta czy są na niej pionki
~ Artur 27.02.2024 22:04
Dzień dobry mam pytanie do gry ,do kart ruchu wieży , ruszamy tylko wieżami , na których szczycie jest nasz czarodziej ? Czy wszystkimi dowolnymi ?
~ Marta 07.01.2024 16:02
Dowolnymi. Może na niej nawet nie być żadnego pionka. Możemy też wziąć dowolną liczbę wież z całej kolumny i tym samym z 1 wieży powstają dwie.
~ Artur 27.02.2024 22:02
Przydało by się FAQ po polski. Instrukcja jest miejscami niejasno przetłumaczona. A i oryginalna instrukcja pozostawia wiele pytań bez odpowiedzi. Żal, że tak prosta gra wymaga osobnego FAQ
~ Tobiasz 12.11.2023 19:22
Ja nie widzę żadnych niejasności
~ Artur 27.02.2024 22:05
Jakie koszulki będą pasować do gry?
~ Gracz 03.11.2023 17:34
44 x 68mm
~ Ewelina 13.11.2023 15:22
Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również
Robisz zakupy pierwszy raz?