Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata

Bezkonkurencyjna gra familijna z mapą świata!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (5)
  • 2 - 5 osób
  • od 8 lat
  • 90 - 120 minut
  • wydanie polskie
Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata przenosi znaną wszystkim grę na nowe terytoria! Tym razem będziemy podróżować dookoła świata i przez Wielkie Jeziora Ameryki Północnej, co oznacza szlaki wodne - tak więc przygotujcie się na podróż pod żaglami! Tak jak we wszystkich innych grach tej serii, gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych znaczników pociągów i statków. Działania te umożliwiają im gromadzenie punktów zwycięstwa.W chwili gdy dowolnemu z graczy pozostało tylko 6 lub mniej niewykorzystanych znaczników, każdy z graczy dysponuje jeszcze dwiema turami, po czym gra się kończy.W tym momencie, jeśli graczowi udało się zbudować nieprzerwaną trasę pomiędzy wskazanymi przez posiadaną kartę miastami, gracz otrzymuje dodatkowe punkty zwycięstwa za zrealizowany bilet. Jeśli nie - gracz odejmuje dokładnie taką liczbę punktów od aktualnego wyniku.Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata wprowadza nowy element do znanej wszystkim mechaniki, poczynając od dwóch osobnych talii kolorowych kart - statków i pociągów. Trzy karty każdego typu są odkrywane na początku gry i, gdy gracz dobierze karty, kolejne są odsłaniane z talii, którą ten gracz wybierze.  Nowością są karty biletów, które pokazują kilka miast. Jeśli graczowi uda się zbudować sieć połączeń dokładnie odzwierciedlającą tę na karcie, uzyskuje on więcej niż punktów niż przy połączeniu tych miast w dowolny inny sposób.Dodatkowo każdy z graczy startuje z trzema portami. Wybudowanie ich daje dodatkowe punkty zwycięstwa zależne od posiadanych biletów, ale każdy port niewybudowany odbiera 4 punkty zwycięstwa. UWAGA! Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata to samodzielna gra, do której nie jest wymagane posiadanie żadnej z poprzednich części serii. Łatwe do przyswojenia zasady pozwalają zasiąść do gry nowym graczom, zaś liczne nowe rozwiązania gwarantują, że gracze znający poprzednie odsłony "Wsiąść do Pociągu" również będą zadowoleni z rozgrywki.
Autor:
Alan R. Moon
Ilustracje:
Julien Delval
Wydawca:
Rebel
29995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata przenosi znaną wszystkim grę na nowe terytoria! Tym razem będziemy podróżować dookoła świata i przez Wielkie Jeziora Ameryki Północnej, co oznacza szlaki wodne - tak więc przygotujcie się na podróż pod żaglami!

 

Tak jak we wszystkich innych grach tej serii, gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych znaczników pociągów i statków. Działania te umożliwiają im gromadzenie punktów zwycięstwa.

W chwili gdy dowolnemu z graczy pozostało tylko 6 lub mniej niewykorzystanych znaczników, każdy z graczy dysponuje jeszcze dwiema turami, po czym gra się kończy.

W tym momencie, jeśli graczowi udało się zbudować nieprzerwaną trasę pomiędzy wskazanymi przez posiadaną kartę miastami, gracz otrzymuje dodatkowe punkty zwycięstwa za zrealizowany bilet. Jeśli nie - gracz odejmuje dokładnie taką liczbę punktów od aktualnego wyniku.

Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata wprowadza nowy element do znanej wszystkim mechaniki, poczynając od dwóch osobnych talii kolorowych kart - statków i pociągów. Trzy karty każdego typu są odkrywane na początku gry i, gdy gracz dobierze karty, kolejne są odsłaniane z talii, którą ten gracz wybierze.  

Nowością są karty biletów, które pokazują kilka miast. Jeśli graczowi uda się zbudować sieć połączeń dokładnie odzwierciedlającą tę na karcie, uzyskuje on więcej niż punktów niż przy połączeniu tych miast w dowolny inny sposób.

Dodatkowo każdy z graczy startuje z trzema portami. Wybudowanie ich daje dodatkowe punkty zwycięstwa zależne od posiadanych biletów, ale każdy port niewybudowany odbiera 4 punkty zwycięstwa. 

UWAGA! Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata to samodzielna gra, do której nie jest wymagane posiadanie żadnej z poprzednich części serii. 

Łatwe do przyswojenia zasady pozwalają zasiąść do gry nowym graczom, zaś liczne nowe rozwiązania gwarantują, że gracze znający poprzednie odsłony "Wsiąść do Pociągu" również będą zadowoleni z rozgrywki.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 dwustronna plansza (Świat / Wielkie Jeziora)
  • 165 kolorowych wagonów (po 33 niebieskie, czerwone, zielone, żółte i czarne)
  • 250 kolorowych statków (50 w każdym kolorze)
  • 140 kart transportu (80 kart wagonów i 60 kart statków)
  • 120 kart biletów (65 dla mapy Świata, 55 dla Wielkich Jezior)
  • 15 portów (3 w każdym kolorze)
  • 5 znaczników punktacji
Waga (kg):
2.045
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Szukasz inspiracji na prezenty dla przyjaciół i rodziny? Wybierz produkt z Centrum Prezentowego i wpisz w koszyku kod GWIAZD a uzyskasz rabat 15% na nasze świąteczne propozycje!

Zobacz wszystkie nasze pomysły w kategorii Centrum Prezentowe


Dodatki i akcesoria


4.80
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata


Najbardziej przydatne recenzje

Poncz

Liczba recenzji: 29

To generalnie rok spełniania marzeń - jednym z nich było posiadanie właśnie tej odsłony TTR :) Mąż się sprawdził i od 12 października cieszymy się tym wydaniem. Nie mieliśmy jeszcze okazji rozegrać planszy Wielkich Jezior ale jeśli chodzi o Dookoła Świata to coś już można powiedzieć. Tak jak Robert uważam, że po Pensylwanii i Wlk. Brytanii ta część to kolejny powiew świeżości. Dla mnie niesamowitym plusem jest możliwość dłuższej rozgrywki :) Jeśli chodzi o dodatkowe "trudne tereny" czy budowę portów uważam, że to też fajne zasady, które potrafią nieco namącić - wiele nie tracimy ale zyskać można bardzo wiele :) Razem z Mężem jesteśmy zachwyceni tą częścią i kiedy tylko możemy poświęcamy długie wieczorne godziny na rozgrywki :) POLECAM gorąco!!!


Robert

Po Wielkiej Brytanii/Pensylwanii to kolejny krok do przodu tej genialnej gry. Okazało się, że proste układanie wagoników dało się przenieść na wyższy poziom, i Dookoła świata już nie jest zwykłą familijną grą, a wymaga dużo więcej analizowania i taktyki.
Moim zdaniem lepiej gra się na mapie jezior, troszkę krócej i bardziej dynamiczne choć i tak czas gry jest o wiele dłuższy niż na dotychczasowych mapach.
Polecam każdemu kogo nie zrazić cena.
I jeszcze jedno, bawią mnie opinie na temat gier wszelkich ludzi którzy w łapach czegoś nie mieli a próbują mędrkować, "podobno", "słyszałem"..:)


Filozofius

Liczba recenzji: 26

Jak dla mnie ideał :)

Jesteśmy z Małżonką miłośnikami całego cyklu.
Ta konkretna odsłona została kupiona nieco przez przypadek... Cena na winietce w sklepie była niewyraźnie poprawiona pisakiem i gdybyśmy widzieli ją wyraźnie, to zapewne byśmy się nie skusili na zakup. I popełnilibyśmy błąd!
Liczne zmiany, ciekawa koncepcja połączenia transportu kolejowego i morskiego (dająca nowe możliwości szachowania przeciwnika) - odświeżają markę i pozwalają na nowo zanurzyć się w wir rozgrywki. Polecam!





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie