Niedźwiedź - recenzje

Dobry, solidny produkt

Solidne euro. Gra wymaga myślenia i dużej współpracy między graczami, nie wspominając o szczęściu, bo bardzo wiele opiera się właśnie na nim. Klimat - jest, nie roleplay czy zanurzenie się w okopach Wielkiej Wojny, ale gracz utożsamia się z upadającymi morale żołnierzy, gdy na ziemię niczyją pada zagrożenie, którego się obawialiśmy. Gra powoduje frustrację i rezygnację - zdaje się, że zgodnie z założeniem, a nie przez nieprzemyślaną mechanikę czy kiepskie wykonanie - te stoją na dobrym poziomie. Największym minusem gry jest siła brutalnych losów oraz to, jak często stoją ze sobą w sprzeczności - to spowalnia dynamikę rozgrywki, bo trzeba na chłodno rozsądzić czyja karta ma pierwszeństwo. Może nie rewelacyjny, ale zdecydowanie solidny produkt.


Dobry, solidny produkt

Dobra gra familijna wymagająca rozplanowanego zagrywania kart w każdej turze. Najmłodsi się nie pogubią, starsi za bardzo nie znudzą - gra ma swoje mocne strony. Choć nie jest to mój ulubiony typ gier, to do tej pory nie odmówiłem partyjki, jeśli nadarzy się okazja. ;)


Jak dla mnie ideał :)

Idziesz sobie, jak normalnie, twój wzrok pada na nią i już wiesz, że musisz mieć... wbrew pozorom chodzi mi o grę planszową. Wystarczył rzut okiem na rozłożenie komponentów, przeczytanie jedynie wstępu fabularnego z instrukcji i już był pewniak! Kupione, rozegrane kilka razy i wiadomo, co tu mamy. Solidną grę familijną, która doskonale sprawdzi się także na imprezowym stole w mniejszym gronie. Proste zasady, sporo możliwości działania, świetne wykonanie gry i oryginalne komponenty - to właśnie "Wybuchowa Mieszanka" w piguł... albo raczej kulce, 9,5/10 polecam mocno!


Jak dla mnie ideał :)

Tradycyjne 7 Cudów mimo swojej bardzo dobrej pozycji nie umywa się do wersji dedykowanej dwóm graczom. :) Koncepcja niby ta sama, mechanika z goła inna, choć dziwnie znajoma. Zasady doskonale przerobione pod potrzeby pojedynku, w grze możemy znacznie więcej planować, element losowy jest mniejszy, choć nadal obecny - wyszło to genialnie! Zagrałem w sumie przypadkiem, pomagając znajomej przy szukaniu gier dla dwóch osób, po zakończeniu partii natychmiast kupiłem swój egzemplarz mimo, że zazwyczaj grywam w większym gronie. Zdecydowane 10/10! :)


Dużo przydatnych elementów do budowy własnych scenariuszy - właśnie do budowy, a nie rozgrywania, bo tych twórcy zamieścili strasznie mało. Faktura żetonów różni się od tych z podstawki. Osobiście kupiłem grę z drugiej ręki za połowę tej ceny i chyba tylko dlatego nie odczuwam dużego rozczarowania. Za cenę ze sklepu? 3/5


Jedna z lepszych gier, w które łatwo wciągnąć znajomych, która wpadła mi w ręce. Dla kogoś, kogo interesuje temat WWII gra zapewnia dodatkowy smaczek przez świetne opisy kampanii oraz oznaczenia jednostek specjalnych. Wszystkie komponenty gry solidnie wykonane. Cena wysoka, aczkolwiek zawartość pudła też dosyć imponująca. Jak dla mnie 5/5. :)


Jak dla mnie ideał :)

Worki, jak worki - jeśli trzymają jakość i nie straszą ceną, to nie ma się do czego przyczepić. Tak jest w tym przypadku. ;)


Jak dla mnie ideał :)

Worki, jak worki - jeśli trzymają jakość i nie straszą ceną, to nie ma się do czego przyczepić. Tak jest w tym przypadku. ;)


Dobry, solidny produkt

Solidny i ciekawy dodatek armijny. Nowy Jork zmusza gracza do obrania z goła odmiennej strategii od tych, które wykorzystuje się przy dowodzeniu armiami z podstawki. Niestety, faktura żetonów nieco różni się od tych z podstawowej Neuroshimy, co może drażnić takich graczy jak ja. :)


Jak dla mnie ideał :)

Przeznaczony na prezent dla znajomego. Sprawdził się doskonale, zwiększenie ilości dostępnych graczy było tym, czego czasami brakowało w poczciwych Osadnikach. Lekka modyfikacja podstawowych zasad również była zmianą na zdecydowany plus.