Mausilus - recenzje

Dla mnie rewelacja, kolejny doskonały tytuł osadzony w świecie Warhammera.

Plusy:
- dobrze napisana instrukcja, po dokładnej lekturze zero problemów z rozgrywką
- dynamiczna rozgrywka
- kilka dróg do zwycięstwa
- świetny klimat
- jak na gabaryty gry, przy dobrym spakowaniu elementów całkiem szybki setup
- świetna oprawa graficzna
- rewelacyjne połączenie elementów gry euro z area control itp.
- każdą z postaci trzeba grać inaczej co daje inne odczucia co do gry oraz dodaje wiele do regrywalności i różnorodności
- nie jest przesadnie długa, zazwyczaj 1-2h

Minusy:
- dla niektórych atak poprzez kości może być zbyt losowy

Jeśli lubicie uniwersum Warhammera, obowiązkowo, jeśli lubicie gry planszowe, również Polecam, 5/5.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Świetny dodatek ponieważ, jeśli macie tylko jedną wersję USA/Europa mapa szybko może się znudzić, a tutaj nie tylko otrzymujemy dwie, ale w dodatku z nowymi elementami urozmaicającymi rozgrywkę.

Jeśli lubicie TTR zdecydowanie polecam, a osobiście powiem, że z 3 map, na których obecnie gram (Europa, UK, Pensylwania) zdecydowanie preferuję Pensylwanię.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo dobra gra. Dostałem ją 3 miesiące temu a wszyscy cały czas chcą w nią grać (co niestety zaczyna być męczące). Ideał dla początkujących oraz planujących wciągnąć kogoś do świata gier planszowych.

Może irytować tylko duża losowość związana głównie z dobieranymi przez nas biletami tras (oczywiście nie wszystkim, jednak mi to przeszkadza).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Zaskakuje mnie szczerze mówiąc tak stosunkowo niska ocena tej gry przez użytkowników (obecnie 4,3). Moim zdaniem tytuł zasługuje na mocną 5. Planszówka jest znakomita.

Plusy:
+ dość duża głębia, wiele dróg zwycięstwa
+ bardzo solidne komponenty
+ duża regrywalność
+ z mojego doświadczenia czas gry raczej bliższy 90 minutom czyli idealny do dobrze wyważonego euro
+ przyjemność z ustawiania przy swoim pałacu budynków i krajobrazów
+ planowanie co będę robił w następnych rundach
+ dobry stosunek ceny do jakości

Minusy:
- Pudełko mogłoby być lepiej rozplanowane ponieważ trudno zmieścić w nim wszystkie komponenty przez co grę składa się dłużej niż rozkłada

Zdecydowanie polecam ten tytuł.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Bardzo przyjemna gra logiczna. Miałem wątpliwość co do tego rodzaju planszówek, ponieważ ten typ zazwyczaj nie kojarzy się ze specjalnym klimatem, a raczej abstrakcyjnym układaniem. Lotopałanki dodają jednak kolorytu tej grze i dzięki bardzo ładnym grafikom oraz komponentom zachęcają do wyciągnięcia ich na stół. W podobną planszówkę - hej to moja ryba, grałem co prawda tylko raz, ale Sugar Gliders wydaje się być grą lepszą, o większej głębi (jednak zaznaczam, że z "Rybką" zetknąłem się tylko raz więc być może nie poznałem jej wystarczająco).

Plusy:
+ tłumaczenie w 1-2 minuty
+ szybka rozgrywka
+ krótkie oczekiwanie na własną turę
+ można sobie trochę zaplanować
+ szybki setup - dzięki planszy, której nie ma w "hej! to moja ryba" zajmuje on około 2-3 minut
+ bardzo ładne komponenty i grafiki
+ idealne do zachęcenia osób nie grających na co dzień

Minusy:
- cena - mogłaby kosztować chociaż 10 zł mniej


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Zdecydowanie najlepsza gra imprezowa, w którą grałem. Przysparza mnóstwa emocji, a w przypadku zwycięstwa satysfakcji. Znakomita zabawa nawet przy najmniejszej możliwej liczbie graczy(5).
Jedynym minusem jest wymagana ilość osób ponieważ nie zawsze jest łatwo zebrać piątkę nie mówiąc o większej "ekipie".

Zdecydowanie polecam, a jeśli nie macie problemów z zebraniem większej liczby graczy to sądzę, że wręcz powinniście mieć Avalona w swojej kolekcji.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra w pudełku o wielkości dłoni (bez palców oczywiście).

Plusy:
+ Nie ma przestojów, cały czas wyrzucamy karty, ale "z głową".
+ Trzeba w niej myśleć, liczyć i obierać właściwą taktykę reagując na wydarzenia.
+ Sami ustalamy czy gramy na punkty czy konkretną ilość gier, dlatego czas rozgrywki jest zależny od nas.
+ Grałem tak w 3 jak i 4 osoby i oba warianty się sprawdzają (w 3 osobowym mamy większą kontrolę nad wydarzeniami i więcej można zaplanować, ale w czwórkę również gra się bardzo przyjemnie)
+ I ostatni "wielki mały plus" za rozmiary gry. Możemy ją zabrać ze sobą zawsze i wszędzie (i tak pewnie często będę robił). Dla ciekawskich zmierzyłem pudełko: 12cm x 9,3cm x 2cm.

Minusy
-Co jakiś czas może się zdarzyć, że dwa razy z rzędu mamy mnóstwo najniższych kart, co przyczynia się czasem do irytacji czy zniechęcenia, jednak zazwyczaj chwilowego (ponadto wyniki końcowe są zazwyczaj
zbliżone - przynajmniej u mnie).
- W tym tytule nowy gracz raczej nie będzie miał szans z bardziej doświadczonym .

Oczywiście zalecam przed zakupem zapoznać się z recenzją lub instrukcją, jednak jeśli wstępnie gra się komuś spodoba to na pewno się nie zawiedzie.

Zdecydowanie polecam.


Kupując grę Robin i znając jej ocenę na BGG, nie spodziewałem się niczego specjalnie ciekawego i... na całe szczęście moje obawy się nie sprawdziły.

Po pierwsze chciałbym zwrócić uwagę na piękne wykonanie gry. W przyciągającym uwagę magnetycznym pudełku znajdziemy wypraskę z kolorowymi znacznikami oraz pionkami, małą planszę i karty(bardzo śliskie bo plastikowe) z cudownymi grafikami. Rozkładając natomiast pudełko na bok, pojawi się podobna do tej na planszy grafika ścieżki, która prowadzi do pudełka ustrojonego rysunkiem zamku. Wydaje się, że można wręcz na nim grać i mieć coś na kształt planszy 3D zamiast normalnej (jeśli tylko położymy znaczniki i zapamiętamy oznaczenia).

Co do rozgrywki, polega po prostu na uzbieraniu 7 kart jednego rodzaju. Dobieramy i odrzucamy je w ilości zależnej od naszego miejsca na planszy. Nad miejscami na pionki znajdują się natomiast znaczniki, które w momencie, gdy pod nimi stoimy funkcjonują jako karta więc musimy już mieć na ręku tylko sześć by wygrać. Warto wspomnieć, iż występuje tu ciągła interakcji, gdyż kartami w każdej rundzie się wymieniamy, a następnie wykonujemy zamieszczone na nich akcje, czyli przesuwamy od jednego do trzech pionków o jedno do trzech miejsc. Są także karty specjalne urozmaicające rozgrywkę.

Podsumowując, jest to bardzo dobry filler. Dużo losowości i zabawy, jednak mamy też miejsce by coś zaplanować i namieszać. Szybka, przyjemna i raczej niezobowiązująca rozgrywka. Polecam, w szczególności jeśli jesteście fanami Robin Hooda.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Dice Masters z kolejnym świetnym zestawem boosterów. Ponadto pierwszy wylosowany Super Rare dla pełni szczęścia.

Polecam, tak te dodatki, jak i całą serię.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Niestety nie podzielam pozytywnej opinii większości graczy dotyczącej Światowego Konfliktu. Dawałem tej grze wiele szans w zróżnicowanym gronie (spokojnie powyżej 10 rozgrywek) i zdecydowanie się nie przyjęła. Ani razu nie spotkała się z reakcją "zagrajmy jeszcze raz". Według mnie kuleje tutaj trochę mechanizm blefu ponieważ jak ktoś już wspominał w pewnym momencie gry wiemy już praktycznie, że wygramy i nie musimy kłamać tylko czekamy na zwycięstwo bądź po prostu godzimy się z porażką (zaznaczam, że nie jest tak zawsze, ale może się to przydarzyć).

Raczej bym tej gry nie polecił, ale jeśli ktoś lubi blef itp. zdecydowanie Avalon/Resistance. Mają wszystko czego tej grze brakuje i jeszcze więcej.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Ogólnie rzecz biorąc bardzo dobra gra, każdy powinien w niej znaleźć coś dla siebie dzięki wielu trybom rozgrywki.

Plusy:
+zasady tłumaczy się w 5 minut
+akcja gry jest dynamiczna, nie ma czasu na nudę, cały czas planujemy i wykonujemy akcje
+można dużo kombinować i czuje się, że przy odpowiednim planowaniu los jest w naszych własnych rękach
+piękne wykonanie; bardzo duże, solidne, połyskujące pudełko z wypraską, figurki, grube kafelki pokoi
+przyciąga osoby, które na co dzień nie grają w planszówki
+no i oczywiście wspomniana już mnogość trybów rozgrywki (nie grałem jedynie solo)
+czuć klimat uciekania / szukania / rywalizacji

Minusy:
-może się zdarzyć, że będziemy grali z osobą która myśli baaardzo długo i planowanie przez nią akcji lub ruchy będą zajmowały tyle czasu co zsumowane decyzje pozostałych

Chciałbym również nadmienić, że poza wspominanymi już w innych komentarzach trybami gry, bardzo dużą przyjemność sprawiają mi także rozgrywki w trybie rywalizacji dla 3 osób.

Jeśli szukacie jakiegoś fillera, lekkiego tytułu do pogrania ze znajomymi czy rodziną, zaczynacie swoją przygodę z planszówkami, bądź po prostu podoba wam się motyw tej gry, to zdecydowanie polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jest to jedna z moich ulubionych gier, po prostu rewelacyjna. Znakomita rozgrywka, w której w ogóle nie liczy się dla mnie czy wygram, ale cieszę się samą grą. Nie przeszkadza mi tutaj losowość, a klimat rekompensuje wszystko. Czysta przyjemność i dużo śmiechu.

Zdecydowanie polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry tytuł. Jeśli szukacie gry, w której trzeba dużo główkować, a rozgrywka ma trwać około półtorej godziny (przy 4 graczach znających zasady) to moim zdaniem jest to znakomity wybór.

Na plus:
+Wiele dróg do zwycięstwa
+Zasady łatwe do opanowania, ale osiągnięcie pewnego poziomu wymaga kilku rozgrywek (dla mnie to plus, ale z doświadczenie wiem, że nie dla wszystkich)
+Przy obecnej cenie (79) jakość wykonania doskonała
+Dobrze i przystępnie napisana instrukcja
+Ciekawy temat, który według mnie tworzy spójną całość z mechaniką
+Kolory planszy, które mogą się na początku wydawać zbyt jaskrawe, jednak wraz z nauczeniem się zasad wszystko zaczyna współgrać
+Bardzo dobrze się skaluje

Na minus:
-Długi setup (za długi...ale polecam włożyć sobie czasy, ośmiornice i kryształy do małych pudełek, żeby na okrągło nie wkładać i wyciągać ich z woreczków)
-Dla niektórych gra będzie wymagała zbyt dużo główkowania i rozważania wszystkich opcji

Zdecydowanie polecam. W szczególności graczom, którzy lubią pomęczyć trochę szare komórki:)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Za tą cenę można brać i się nie zastanawiać. Bardzo ładnie wydana gra, przyjemna dla oka, a ponadto łatwa do nauczenia, szybka w rozegraniu i wyjątkowo ciekawa. Możliwości kombinowania jest naprawdę sporo. Zdecydowanie polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Po ponad 50 rozgrywkach nie znudziła się moim stałym współgraczom jak i mojej osobie. Cały czas przedstawiam ją nowym znajomym i zdecydowana większość jest zachwycona tak rozgrywką jak i graficznymi walorami Abyssa i jego komponentami.

Mogę tylko powiedzieć, że niecierpliwie wyczekuję dodatku, który oczywiście zamierzam kupić (jak i podstawkę) zaraz po premierze, a grę polecam wszystkim bez wyjątków:) Release the Kraken (ASAP):D


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jeszcze jedno. W mojej instrukcji do gry nie było informacji do czego tak właściwie służą znaczniki ostrzału, ale dzięki tej znalezionej w internecie można się dowiedzieć, iż pokazują one ile kart muszą odrzucić gracze jeśli do jakiegoś znacznika ostrzału dojdzie jeden ze szturmowców.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jestem obecnie po 6 partiach i jak na razie, nawet przez myśl mi nie przeszło, aby żałować zakupu tej gry.

Jest ona bardzo prosta i można ją wytłumaczyć w ciągu 5 minut, ale nie przekłada się to na prostotę w pokonywaniu planszówki ( być może ze względu na początkowe oswajanie się z nią). Dotychczas tylko raz zdarzyło się, że ktoś wygrał ponieważ w pozostałych przypadkach przegrywali wszyscy. W sposób oczywisty przy 3 graczach jest trudniej niż, gdy przy stole zbiera się czwórka, jednak tak czy inaczej gra zmusza nas do pewnego poziomu współpracy, ponieważ wygrywa jedna osoba, ale jeśli nie będziemy działać wspólnie, przegramy wszyscy przed końcem rozgrywki. Dlatego czasem trzeba się dogadywać żeby wymieniać karty w celu zniszczenia szturmowców itp.
Nie odniosę się na razie do gry 1 i 2 osobowej ponieważ jej nie przetestowałem.
Przyznam szczerze, że duże znaczenie przy kupnie tej gry miał dla mnie motyw Gwiezdnych Wojen. Nie należy się jednak spodziewać, że przy grze będziemy się czuli jak walcząc z ciemną stroną mocy ponieważ trudno byłoby o niej powiedzieć, iż "ocieka" klimatem GW. Niemniej jednak, jeśli tak jak ja nie macie tyle pieniędzy bądź po prostu nie chcecie inwestować tak dużych sum na gry jak: Imperium Atakuje, X-wingi czy LCG i chcecie spokojnie pograć sobie w grę, która przynajmniej używa motywu waszej ulubionej sagi to śmiało możecie sięgnąć po ten tytuł. Będzie to bardzo dobry przerywnik do cięższych tytułów bądź nawet gra do kilkukrotnego przegrania jednego wieczora (np. 3x), poleciłbym również osobom, które nie są fanami GW (o ile to możliwe:)), ponieważ przy rozegranych przeze mnie partiach statystyka wyglądała 50% fanów, druga połowa niekoniecznie, a wszyscy chcieli grać jeszcze raz.
Według mnie, bardzo solidny tytuł.

P.S. Z mojego doświadczenia partie trwają bliżej 30 niż 20 minut. Plansza prezentuje się bardzo ładnie, karty dość cienkie ale płytki i żetony dobrej jakości. Warto dodać, że w pudełku otrzymujemy również podkładkę pod szklankę/kubek czy co tam wolimy (oczywiście z motywem z GW)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Kupione na prezent dla siostry nie będącej wielką fanką planszówek, która jednak bardzo ją sobie chwali, zarówno na dwie jak i więcej osób.


Jak dla mnie ideał :)

Co tu dużo mówić. Dobrze chronią, nic nie wypada. Zgodnie z oceną - dla mnie ideał :)


Jak dla mnie ideał :)

Długo zastanawiałem się czy kupować jakiekolwiek koszulki do kart Dice Master, aż wreszcie zdecydowałem się na te. Główny powód? Cena. Nigdy wcześniej nie miałem żadnych koszulek na karty jednak te zdecydowanie mnie do siebie przekonują. Kupiłem 3 paczki, ani jednej wady, skazy czy jakiegokolwiek rozerwanie. Za tą cenę i do Dice Masters, doskonałe.
Polecam niezdecydowanym czy nieufnym i pozdrawiam.