Abyss (edycja polska)

Walka o wpływy w Podwodnym Mieście, gdzie walutą są perły.
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (24)
  • 2 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • ok. 45 minut
  • wydanie polskie
Kto zasiądzie na opustoszałym tronie i zdobędzie wszystkie związane z tym przywileje? Najwyższy czas wykorzystać znajomości i pociągnąć za sznurki. Skorzystaj z własnej przebiegłości by zdobyć lub kupić sobie głosy członków Rady. Zwerbuj wpływowych Lordów i wykorzystaj ich możliwości aby przejąć kontorlę nad terytoriami o strategicznym znaczniu. W końcu to właśnie Ty jesteś jedyną osobą zdolną dobrze rządzić ludnością Głębiny! W Abyss gracze starają się przejąć kontrolę nad strategicznymi obszarami podwodnego miasta. Aby to osiągnąć gracze muszą rozwijać się na trzy sposoby. Po pierwsze muszą gromadzić sojuszników, następnie używać ich do zwerbowania Lordów Otchłani, którzy dadzą im dostęp do różnych obszarów miasta. Gracze zdobywają karty sojuszników kupując je w trakcie Eksploracji Głębiny w turze każdego gracza. Zdobycie względów każdego Lorda wymaga posiadania konkretnego zestawu kart.  Każdy Lord ma specjalną zdolność, która wpływa na akcje przeciwników, na sytuację właściciela lub inne elementy gry. Jednak gdy gracz zdecyduje się przypisać Lorda do danego obszaru miasta, zdolność Lorda przestaje działać. Tak więc gracze muszą rozważnie planować kiedy i jak wykorzystać wszystkich swoich sojuszników. Oczywiście w grze Abyss nie może zabraknąć walki ze strasznym potworem morskim, który pozostawiony długo w spokoju staje się coraz bardziej łakomym kąskiem. Dlaczego pokochasz tę grę? Abyss to strategiczna gra ze świeżym (jak powiew morskiej bryzy) podejściem. Mechanika jest płynna, świetnie wplecione są w nią różne rozwiązania i aspekty gry. Gra się w nią naprawdę bardzo przyjemnie i daje niezłe pole do popisu naszym umiejętnościom taktycznym. Środek płatniczy w tej grze to perły. PRAWDZIWE SZTUCZNE PERŁY, które trzyma się w miseczce w kształcie muszli! Po jednej muszli dla każdego gracza. Grafiki dodają nieziemskiego... to znaczy podwodnego klimatu.  Są bardzo sugestywne, szczegółowe i barwne. Karty lordów są duże, aż przyjemnie na nie popatrzeć. To pudełko! Żadna inna gra nie ma takiego pudełka!!
Autor:
Bruno Cathala, Charles Chevallier
Ilustracje:
Xavier Collette
Wydawca:
Rebel
14995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Dodruk nie jest planowany.

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Kto zasiądzie na opustoszałym tronie i zdobędzie wszystkie związane z tym przywileje? Najwyższy czas wykorzystać znajomości i pociągnąć za sznurki. Skorzystaj z własnej przebiegłości by zdobyć lub kupić sobie głosy członków Rady. Zwerbuj wpływowych Lordów i wykorzystaj ich możliwości aby przejąć kontorlę nad terytoriami o strategicznym znaczniu. W końcu to właśnie Ty jesteś jedyną osobą zdolną dobrze rządzić ludnością Głębiny!

W Abyss gracze starają się przejąć kontrolę nad strategicznymi obszarami podwodnego miasta. Aby to osiągnąć gracze muszą rozwijać się na trzy sposoby. Po pierwsze muszą gromadzić sojuszników, następnie używać ich do zwerbowania Lordów Otchłani, którzy dadzą im dostęp do różnych obszarów miasta. Gracze zdobywają karty sojuszników kupując je w trakcie Eksploracji Głębiny w turze każdego gracza. Zdobycie względów każdego Lorda wymaga posiadania konkretnego zestawu kart. 

Każdy Lord ma specjalną zdolność, która wpływa na akcje przeciwników, na sytuację właściciela lub inne elementy gry. Jednak gdy gracz zdecyduje się przypisać Lorda do danego obszaru miasta, zdolność Lorda przestaje działać. Tak więc gracze muszą rozważnie planować kiedy i jak wykorzystać wszystkich swoich sojuszników.

Oczywiście w grze Abyss nie może zabraknąć walki ze strasznym potworem morskim, który pozostawiony długo w spokoju staje się coraz bardziej łakomym kąskiem.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Abyss to strategiczna gra ze świeżym (jak powiew morskiej bryzy) podejściem. Mechanika jest płynna, świetnie wplecione są w nią różne rozwiązania i aspekty gry. Gra się w nią naprawdę bardzo przyjemnie i daje niezłe pole do popisu naszym umiejętnościom taktycznym.
  • Środek płatniczy w tej grze to perły. PRAWDZIWE SZTUCZNE PERŁY, które trzyma się w miseczce w kształcie muszli! Po jednej muszli dla każdego gracza.
  • Grafiki dodają nieziemskiego... to znaczy podwodnego klimatu.  Są bardzo sugestywne, szczegółowe i barwne. Karty lordów są duże, aż przyjemnie na nie popatrzeć.
  • To pudełko! Żadna inna gra nie ma takiego pudełka!!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 71 kart Eksploracji
  • 35 kart Lordów
  • 20 Miejsc
  • 20 żetonów Potworów
  • znacznik Zagrożenia
  • żetony klucza
  • perły (sztuczne ;) )
  • przezroczyste, plastikowe kubeczki w kształcie muszli
  • plansza
  • instrukcja
Waga (kg):
2
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.63
na podstawie 24 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Abyss (edycja polska)


Najbardziej przydatne recenzje

Louve

Liczba recenzji: 138

Jak dla mnie ideał :)

Lekka, przyjemna gra w przepięknej oprawie graficznej. Rozgrywka wymaga nieco kombinatorskiego planowania, jednak osoby oczekujące budowania ciężkiej strategii będą zawiedzione, gdyż "Abyss" to mało obciążający tytuł. Dodatkowo, na nasze poczynania wpływ ma również pewien element losowości, oraz (w większym stopniu) decyzje innych graczy. Im więcej osób zasiada do gry, tym większa różnorodność i ciekawsza sytuacja na planszy, z racji faktu, że gracze w większym stopniu wchodzą sobie "w drogę" podbierając upatrzonych Lordów, wykupując pożądane przez nas karty itp. Gra we dwójkę także posiada swój urok, jednakże jest wówczas przeważnie spokojniejsza, mniej interaktywna.

Jeśli już o interakcji mowa, to w większości wypadków są to "neutralne przepychanki", które bardziej mają na celu rozbudowę własnego potencjału ekonomicznego, niż umyślne przeszkadzanie przeciwnikom. Niemniej, negatywne interakcje również mogą mieć miejsce, a to za sprawą zdolności niektórych Lordów. Nie są to jednak przeważające elementy gry.

Odnośnie samego wydania gry, to jak to zostało już wspomniane, tytuł okraszony jest przepięknymi, niezwykle klimatycznymi grafikami. Jedyne, co moim zdaniem można by poprawić, to karty Eksploracji, które w moim odczuciu są zdecydowanie zbyt małe. Z tego powodu bardzo niewygodnie się je tasuje. Najchętniej widziałabym je w formacie zbliżonym do kart Lordów (a karty Lordów najlepiej jeszcze większe, by tym bardziej móc podziwiać detale dopieszczonych grafik :-) ).

Podsumowując, "Abyss" to w moim odczuciu idealna rozrywka dla osób szukających w miarę lekkiego tytułu, wymagającego od gracza odrobiny myślenia, jednocześnie nie przeciążającego zanadto. Pojedyncza partia to zwykle nie więcej niż godzina grania, tak więc nie ma też raczej zagrożenia znudzeniem. Solidne, eleganckie wydanie dopełnia całości, przenosząc grę w przyjemny, specyficzny klimat oceanicznych Głębin. Osobiście "Abyss" przypadło mi do gustu :-)


Agasia

Liczba recenzji: 103

Gra jest przepiękna, ale to widać na dołączonych zdjęciach. Ogólnie jest to dość lekka i krótka pozycja. Nie należy sugerować się rysunkami gniewnych potworów - nie ma tu starć ani konfliktów. Jest trochę interakcji, ale bez specjalnych złośliwości, generalnie każdy pracuje na siebie. Zasady są proste, a różne możliwości punktowania i spora losowość gwarantują różnorodność. Nie polecam tym, którzy szukają ciężkich, strategicznych tytułów. Rozgrywka w dwie osoby też nie zachwyca. Szukający sympatycznej gry, na którą aż przyjemnie popatrzeć na pewno się nie zawiodą. A perły na pewno przyciągną płeć piękną :-)


Pizystrat

Liczba recenzji: 211

No cóż, gra reklamuje się głównie jakością wydania i strona graficzną. Pierwszy raz widzę, żeby elementem do zachwalania było… pudełko! Wydaje mi się to nieprzekonujące i gdyby nie fakt, że gra była w produktach uszkodzonych za 40% ceny, to pewnie bym się na nią nie skusił.

Więc trochę mnie zaskoczyło jak przyjemnie się w to grało. :) Abyss to gra lekka, łatwa i niezobowiązująca, gracze mają do wyboru kilka różnych ruchów i jak już załapią jak się je wykonuje kolejki lecą płynnie i szybko. Dzięki mechanizmowi podkupywania kart nikt się nie nudzi nawet w nieswoim ruchu. I choć zwojów mózgowych strategia tu nie przegrzewa, to trzeba jednak kombinować i planować ruchy i przewidywać posunięcia innych graczy (np. jeśli zgarnął kupkę czerwonych kart, można liczyć się z tym, że będzie chciał kupić czerwonego lorda. Sprzątnąć mu go, czy nie?).

Nie należy jednak oczekiwać nie wiadomo czego od tej pozycji. Gra się fajnie, ale „dupy nie urywa” i po kilku partiach już nie odczuwam przemożnej potrzeby wracania do tego tytułu. Mechanika w sumie sprawna, ale patent z perlaną waluta nie sprawdza się na 2 osoby, bowiem w żadnej partii, którą rozegrałem w tej konfiguracji nie zdarzyło się, żeby komuś zabrakło.

No i w końcu faktycznie słowo o wykonaniu. Ta gra to podręcznikowy przykład na ‘overproduction’. Grafiki i karty są prześliczne, nawet plansza jest gruba i bardzo ładnie wykonana, choć gra mogłaby się spokojnie obyć bez niej. Perły jako waluta to pomysł genialny i, o ile wiem, nigdzie indziej niespotykany. Zatem gra już samym wyglądem sprawia, że chce się grać. Problem pojawia się na etapie re-grywalności, w grze jest za mało „mięsa”, żeby same grafiki potrafiły skłania do grania raz za razem.

Tym niemiej dla osób, które nie lubią ciężkich planszówek jest to tytuł bardzo dobry. Można spokojnie stracić 30-40 minut z pięknie wykonanym tytułem i nawet nie zauważyć, kiedy ten czas przeleciał. Planszówkowym wyjadaczom za to raczej bym odradzał.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:

Osadnicy: Narodziny Imperium

Osadnicy: Narodziny Imperium

14495 13995