Przemysław - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Mam za sobą kilka partii w dwie osoby. Póki co gra zachwyca - jakość wykonania super (poza zbyt cienkimi planszami i ekranami, brakiem sensownego organizera wewnątrz na komponenty).

W Race for The Galaxy grałem sporo (200-300 gier). W rollu moim zdaniem "interakcja" jest większa niż w Race. Potwierdzę zaczytaną opinię - jeżeli ktoś myśli że w Roll'u nie ma interakcji, to nie rozumie tej gry :) / grał zbyt mało. Gra posiada bardzo przemyślaną, istotną, POŚREDNIĄ interakcję - było to jedno z założeń twórcy gry. Takie podejście bardzo podoba się mojej żonie która nie lubi bezpośredniej interakcji. W pewien pozytywny sposób przypomina mi 7 cudów świata (grę którą bardzo lubię), choć Roll jest troszkę cięższy. Podsumowując - polecam fanom race, którzy szukają troszkę lżejszej, innowacyjnej odmiany. Pozostali również będą zadowoleni, jeżeli lubą gry w tym stylu.


Dobry, solidny produkt

Zbiór ciekawych, krótkich przygód na ok 1 sesję każda. Przydatna sprawa dla Szeryfa, który lubi grać i prowadzić, lecz totalnie nie ma czasu na przygotowania przed sesją. Pomysły oraz potwory zawarte w przygodach dość ciekawe i pasujące do klimatu Deadlands. Dużo lepszy poziom niż w darmowych jednostrzałach, choć nie jest to majstersztyk.


Dobry, solidny produkt

Dobry produkt za bardzo sensowną cenę. Kampania zapowiada się ciekawie.


Jak dla mnie ideał :)

Witam.
Dość długo wahałem się nad zakupem tej gry, ze względu na (zbyt) dużą liczbę pozytywnych recenzji. Niepotrzebnie. Grałem w życiu w naprawę sporo karcianek (MTG, Dark Eden, Lotr, Inwazja, Spoils, pewnie parę innych się znajdzie), swego czasu regularnie brałem udział w turniejach. Netrunner jednak bije je wszystkie na głowę pod względem klimatu, jakości oraz oryginalności rozgrywki! Szukanie/advancowanie agent to świetne, asymetryczne cele, które w pewien pozytywny sposób przypominają pokera (blefowanie/odczytywanie blefu). Bardzo ograniczone akcje "w odpowiedzi" sprawiają, iż gra jest łatwa do przetrawienia dla ludzi nieobeznanych z karciankami.. Zasady są proste i przejrzyste. W przeciwieństwie do poprzednich LCG FFG (Inwazja?), niewiele jest niespójności w zasadach czy „timingu” akcji. Struktura tury jest czysta i schludna
Ograniczone odpowiedzi, niewielki removal, limit 5 kart na ręce sprawia iż w Netrunnera gra się stołem, to co mamy na ręce ma mniejsze znaczenie niż w innych grach. Jest to dla mnie duży plus. Wymaga to zdecydowanie więcej przewidywania oraz planowania, szczególnie po stornie korporacji. Mechanizm ‘ticków’ powoduje, iż w każdej, każdej turze zrobimy coś konstruktywnego – zarówno w początkowych turach, jak. Decki mogą być krótkie (nawet 40 kart), co daje duże pole do popisu przy konstruowaniu decka, ogranicza losowość.
Wszystkim niezdecydowanym, niezależnie od stażu karciankowego, gorąco polecam Netrunnera.


Dobry, solidny produkt

Dość ciekawa przygoda. Niestety cierpi na bolączkę praktycznie wszystkich przygód D&D 4ed, czyli zbytniego skupienia na encounterach, niewiele uwagi poświęcono fabule, motywacjom npc etc. Mapa, rysunki na wysokim poziomie. Raczej tylko dla fanów 4ed.


W porządku, bez rewelacji

Wysyłka na piątkę. Sama przygoda wydaje się ciekawa, lecz to zwyczajny dungeon crawl. Miałem ok 3 prób prowadzenia jej, lecz za każdym razem kampanie brutalnie się urywały. Mapy ładne. Od strony fabularnej mamy jedynie zarysy, wymaga to dużo pracy od DM. Walki w większości schematyczne poza nielicznymi wyjątkami. Jest dużo lepszych przygód do D&D.


Jak dla mnie ideał :)

Miałem wiele ekranów, lecz ten jest po prostu rewelacyjny. Wykonany z bardzo grubej tektury, cięzki i masywny. Ścianki są ułożone poziomo, więc ekran jest dłuższy, lecz niższy, co ułatwia utrzymanie kontaktu wzrokowego z graczami. Grafiki klimatyczne, choć styl nie do końca mi odpowiada. Tabelki wewnątrz oczywiście zdezaktualizowały się po erratach. Poza tym produkt godny polecenia.


Dobry, solidny produkt

Znaczniki wykorzystuję w wielu grach - Warhammer Fantasy Roleplay, D&D, czy też w Warhammer Fantasy Battle jako znaczniki ran. Jako iż lubię komponenty w grach, countery zawsze się przydają. Wykonanie na dobrym poziomie, funkcjonalnie spełniają swoje założenia.


Dobry, solidny produkt

Dostawa jak zawsze na rebelu - bezproblemowa. Sama kość kupiona jako prezent dla siostry-nauczycielki angielskiego - bardzo pomaga jej w prowadzeniu lekcji.


Jak dla mnie ideał :)

Dostawa jak zawsze na rebelu - bezproblemowa. Sama kość kupiona jako prezent dla siostry-nauczycielki angielskiego - bardzo pomaga jej w prowadzeniu lekcji.


Jak dla mnie ideał :)

Dostawa jak zawsze na rebelu - bezproblemowa. Sama kość kupiona jako prezent dla siostry-nauczycielki angielskiego - bardzo pomaga jej w prowadzeniu lekcji.


W porządku, bez rewelacji

Prosta gra ekonomiczna. FFG mnie rozpieściło - wykonie tej gry pozostawia wiele do życzenia, choć za 25 zł nie można zbyt wiele wymagać. Pudełko zdecydowanie za duże. Sama gra interesująca, choć jest sporo liczenia na papierze, z Excelem byłoby łatwiej. Ciekawe jako symulacja managerska. Zagraliśmy parę razy, teraz leży na półce i się kurzy gdyż przegrywa konkurencje z lepszymi tytułami.


Jak dla mnie ideał :)

Dodatek dość sporo zmienia, dodaje nowe role, rywalizację między kopaczami. Gra jest zdecydowanie bardziej nieprzewidywalna, w ostatniej turze można iść do paki i nie dostać złota, lub też można zmienić komuś tożsamość. Gorąco polecam jeżeli podobała wam się podstawka.


Jak dla mnie ideał :)

Świetna, lekka gra. Idealna na lekkie spotkania ze znajomymi przy piwie. Dobrze też sprawuje się przy rodzinnych spotkaniach. Najlepiej działa w 5+ osób. Po pewnym czasie zaczyna się jednak trochę nudzić, wówczas można zaopatrzyć się w dodatek co dodaje sporo świeżości.


Dobry, solidny produkt

Jak zawsze na rebelu przesyłka bezproblemowa i na czas. Co do samej kostki - zwykła kostka, dobra jakość.


W porządku, bez rewelacji

Rebel jak zwykle rewelacyjnie - przesyłka na czas i dobrze zapakowana. Co do samej gry, świat ciekawy, mechanika szczątkowa. System zdrady wydaje się ciekawy, lecz sama idea grania rpg gdzie potencjalnie każdy z graczy jest zdrajcą raczej nie wróży długich kampanii - raczej jednostrzałówki. Mogą też pojawić się konflikty między graczami, co dyskwalifikuje grę w mojej grupie. Wolę chyba jednak zagrać w Battlestara...


Jak dla mnie ideał :)

Genialna gra - bardzo często pojawia się na naszym stole. Niby kooperacyjna, lecz nie wiadomo kto z kim kooperuje :) Znajomość serialu nie jest konieczna, choć pomaga lepiej zrozumieć co się dzieje i dlaczego. Są pewne problemy ze skalowaniem, na 3 osoby raczej nie ma sensu, w 4 źle się skaluje Polecam!


Dobry, solidny produkt

Jeżeli ktoś lubi klimat Fallout'a pozycja obowiązkowa. Zombie z power fistem, robot rozwalający ściany, rakietnica, snajperka, sam miód :) Mocno taktyczna rozgrywka, dużo opcji. Mózgożerna, choć kości wprowadzają dość sporo losowości jeżeli chodzi o powodzenie naszych akcji, co czasami jest bolesne. System 'szukania' przedmiotów w pokojach jest genialny w swojej prostocie i w miarę 'logiczny', choć zdażają się kwiatki w stylu znalezienie karty dostępowej w toalecie :D System rozkazów jest dość dziwny (nie widziałem takiego w żadnej innej grze), lecz po pewnym czasie można się przyzwyczaić i działa bardzo dobrze. Figurki w porównaniu do tych produkowanych przez Games Workshop są średniej/niskiej jakości, detale są słabo wyraźne. Pomalować można, choć raczej ciężko będzie z nich zrobić piękne modele. W grze występują dwie frakcje, które mocno się od siebie różnią, co uznaje za duży plus. Na necie można znaleźć oficjalne scenariusze dla 3-4 graczy, choć mi nie przypadły do gustu - gra zdecydowanie lepiej działa dla 2 graczy. Learning curve tej gry jest dość długi - najlepiej jeżeli stale gra się z tą samą osobą. Granie z nowicjuszem nie dostarcza mi przyjemności, gdyż pierwsze gry to głównie oswajanie się z systemem rozkazów. Chętnie zobaczyłbym do tej gry zasady do kampanii.


Jak dla mnie ideał :)

Super pudełko, bez problemu zmieści 2 decki w grubych koszulkach (maksymalny rozmiar ok 80 kart). Idealnie nadaje się do Race For the Galaxy - mieszczą się wszystkie karty wraz z żetonami. Jakoś wykonania na poziomie, lekkie, polecam.


Dobry, solidny produkt

Gra raczej dla fanów planszówek/innych gier. Mnogość zasad, część z nich jest malo inticyjna (system rozkazów jest trochę dziwny). Doskonały klimat. Jakość wykonania figurek jest zadowalająca, choć szczegóły sa na nich trochę słabo widoczne (w porównaniu np. do figurek GW). Gra godna polecenia jeżeli ktoś posiada znajomych lubiących reguralne rozgrywki - bo kilka partii to za malo aby poznać i w pełni cieszyć się tą gra. Warto nadmienić iż kilka tilesów było z napisami po francusku - na wymianę przyszło mi poczekać ok 2 miesiące.