Maix - recenzje

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Dobrze wykonana tacka na żetony, ciężko jest się do czegoś przyczepić. Daje 4 a nie 5 ze względu na porównanie z tacką DVG która jest moim zdaniem ciut lepsza bo jest głębsza.


Moim skromnym zdaniem najlepsza gra kooperacyjna ever.
(+) wymagająca - to nie jest spacerek dla grzecznych chłopców. Wygrana jest do osiągnięcia ale jest to trudne co może czasem frustrować ale jak się uda to radocha niesamowita
(+) prawdziwa kooperacja - wszyscy główkują co zrobić jednocześnie, nie ma czegoś takiego że ktoś czeka na swoją kolej lub jest gracz "przewodzący" decydujący za wszystkich
(+) wykonanie - to trzeba zobaczyć, ekstra
(+) klimat - naprawdę dobrze to wszystko pasuje - można poczuć że jest się naprawdę na wyspie
Obiektywnie jest też minus
(-) cześć scenariuszy jest jak dla mnie trochę zbyt "odjechana" (np. King kong)
Polecam również HMS Beagle i scenariusze fanowskie na BGG


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Trzecia cześć cyklu (nie licząc Hobbita).
Fajna, klimatyczna szybka rozgrywka z prostymi zasadami.
W tej cześć dodano tor pierścienia który gracze muszą wrzucić do Góry Przeznaczenia gdyż to osłabi Saurona (bez tego naprawdę musi być udany kombos aby go pokonać - ma 25 siły, gdy w pozostałych częściach ostatni boss miał 15). Oczywiście gracze powinni ciągnąć pierścień w stronę zagłady a potwory jak wchodzą do gry ciągną go z powrotem - ma to swój klimat.
Tak jak oceniałem Dwie wieże tak i mogę ocenić ta grę:
Zalety: klimat, prostota, ciekawe karty, ciekawe zagrywki
Wady: jakość kart, niezbyt udane połączenie z innymi częściami, no i generalnie to ciągle ta sama gra bez jakiś nowości. Tego najbardziej w tej grze brakuje jakieś sensownej kampanii, od początku do końca.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Dobry, o łatwych zasadach, szybki deck-building.
Do zalet mogę zaliczyć klimatyczne wykonanie nawiązujące do filmu, szybką rozgrywkę bez zamulania, proste zasady, ciekawe efekty kart.
Do wad raczej słaba jakość komponentów, karty są ładne ale bez koszulek długo nie pociągną.
Duża losowość, jak odstaniemy na początku to ciężko jest to nadrobić.
Dodatkowo gra niezbyt dobrze się łączy z pozostałymi grami z serii - tzn. w każdą nową cześć jako samodzielny produkt gra się fajnie i czuć klimat, ale jak próbujemy całą przygodę złożyć z kart z rożnych części to już to nie pasuje za dobrze.
Generalnie jest to ta sama gra co pierwsza cześć, jedynie dodano efekt murów Helmowego Jaru które padają pod uderzeniami Isengardu.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

W sumie niewielki dodatek. Do zalet na pewno zaliczyć można 2 nowe domy, a co za tym idzie możliwość zabawy w 5-6 osób, oraz walki 2v2. Samych nowych kart jest niewiele (szczególnie broni a szkoda), nie są tez to karty coś istotnie zmieniające.
Podsumowując jak grasz w gronie do 4 osób to chyba nie koniecznie musisz te dodatek mieć (zasady walki 2V2 możesz ściągnąć i wdrożyć bez dokupowania dodatku), kupuj jak masz większą ekipę do gry.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Dobry jako zestaw startowy - porównywalny z ciężko dostępnym Towers of Ruin, wiec jak chcesz zacząć przygodę z Thunderstone Advance wydaje się to dobry wybór.

Jako dodatek nie ma tutaj nic nowego (żadnej nowej mechaniki, modyfikacji zasad ect.) dostajemy po prostu 550 kart gdzie po odliczeniu kart podstawowych pozostaje nam mniej niż 400 nowych. Nowe karty oceniłbym na dobre plus ale nie rewelacyjne, potwory są ciekawe chociaż generalnie mają niskie HP, bohaterowie na poziomie, karty village w sumie też.
Jako dodatek wychodzi więc trochę drogo (jak uwzględnimy że znowu mamy podstawkę inside - to już czwarta podstawka: Starter, ToR, Numeneria i teraz WC). AEG litości, co ja mam z tymi Regular-sami robić !!!!!.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Koszulki w miarę solidne, nie są tak dobre jak FFG, zdarzają się w paczce pojedyncze rozdarte lub podczas używania się rozdzierają (również pojedyncze przypadki), ponadto mam wrażenie że łatwo się sklejają co trochę utrudnia tasowanie.
W stosunku cena/jakość dość dobry (ekonomicznie) wybór szczególnie jak w grze jest kilkaset kart, jeżeli w grze jest natomiast do 100 kart polecam zastanowić się nad FFG (grubsze)


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Obawiałem się o ten dodatek, bo na forach wyczytałem że klimatycznie odstaje od reszty Thunderstona. Trochę w tym prawdy jest, bo widać tam klimat technologiczny zamiast magicznego ale bez przesady nie razi połączenie z resztą Thunderstona.
Sam dodatek zawiera podstawkę - dla mnie to minus bo w sumie 90 kart z 602 jest startowych. Rozumiem wydawcę, łatwiej sprzedać kompletną grę niż dodatek, ale dla fanów jest to jawne nabijanie w butlę.
Jeżeli idzie o nowości to:
cyphers - czyli kolorowe XP które możemy wydać na jeden z sześciu sposobów - to jest fajne dające dodatkowe możliwości
duże karty z efektami zależnymi od rzutu k20 "tzw settings cards" - to już chyba na siłę jest dodane, nie podoba mi się
zaznaczanie potworów przez dwóch bohaterów które powoduje że jak ktoś go zaatakuje to dostajesz XP lub siła potwora rośnie - trochę słabe te zdolności, bo musisz mieć tego bohatera na ręce jak ktoś go zaatakuje

Podsumowując wolałbym dodatek bardziej pasujący do reszty klimatem, ale ten może być - chociaż chyba najsłabszy z wydanych


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Kolejny z dodatków do Thunderstona jaki zakupiłem. W sumie 336 kart jednak 11 to reprinty kart ambusherów z poprzednich części (ToR i CoB). Ciekawe karty wśród nich dość ciekawy zestaw potworów przyzywanych z osobnego decka (każdy inny).
Dodatkowy wariant gry kooperacyjnej "Siege rules" jest według mnie ciekawy jednak tygrysy wolą konfrontację zamiast kooperacji.
Jak masz ToR + CoB to musisz znaleźć i kasę na RoC.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Dobry solidny dodatek do Thunderstona. Nie ma w nim może nic szczególnie nowego a jedynie więcej ciekawych kart wzbogacających Towers of Ruin - jednak właściwie tego oczekiwałem po dodatku.
288 nowych kart za 130 PLN trochę drogo ale cóż jeżeli lubisz Thunderstona musisz ten dodatek mieć w swojej kolekcji.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Poziom skomplikowania tej gry to kosmos! Czas gry też ogromny. Miejsca musisz też mieć w bród i to na dłużej bo gry nie rozegrasz w jeden wieczór (mowa o kampanii która jest sercem tej gry). Gra jest niesamowitą symulacją, jak czytałeś np. tygrysy PQ17 to tutaj to poczujesz, zobaczysz ubooty w środku konwoju szukające największego kąska do zatopienia, "usłyszysz' odpalane torpedy i "poczujesz" wibrację rzuconych bomb glębinowych .

Wykonanie ekstra, mnogość rożnych wariantów alternatywnych przyprawia o ból głowy, jak chcesz to sprawdź coby było jakby to lub tamto nie ma problemu (Alternatywne typy ubotów, prototypy, Hiszpania po stronie aliantów, zajęcie Gibraltaru itp) .

Gra TYLKO dla zapaleńców, posiadających dużo czasu, miejsca no i wyobraźni bo musisz wyobrazić sobie cała sytuację, poczuć się jak Donitz lub Prien.

Dla osób poza tematem będzie to najnudniejsza gra jaką widzieli.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Ta gra to połączenie licytacji, karcianki i szczęścia w kościach.

W sumie to taka "turlanka"."Turlanek" nie lubię ale ta gra coś w sobie jednak ma na co wskazują częste modlitwy przy rzutach :) .
Bez losowości jaką dają kostki w tej grze byłaby ona słaba a tutaj losowość naprawdę bardzo dobrze bawi.

Do wad mogę zaliczyć to że w walkach brakuje mimo wszystko jakiegoś mechanizmu aby w kółko nie wystawiać najsilniejszego gladiatora z super orężem i tylko kosić - brakuje tutaj jakiegoś wpływu kart na walkę, gdzie można by grając karty z ręki takiego samograja ukrócić o łeb, lub jakiegoś osłabienia gladiatora wcześniejszymi walkami tak aby była konieczność posiadania kilku - tutaj niestety jak masz najlepszego z najlepszym orężem to innym będzie ciężko Ciebie załatwić. Taktyka na arenie też jest za słaba bo każdy liczy pola, brakuje tutaj jakieś losowości że czasem nie uda Ci się odskoczyć ect.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Gra bardzo dobra. Rewelacyjne wykonanie (naprawdę światowa klasa). Sama rozgrywka to trochę kombinowania a trochę szczęścia w rzutach ale nie jest to gra w której los jest decydujący, (jasne mając pecha możesz przegrać ale strategią możesz takie prawdopodobieństwo zminimalizować).
Do wad należy zaliczyć chyba ograniczoną liczbę kart co powoduje że nie można stworzyć talli marzeń, a też nie wiadomo jak postępować jak obaj gracze chcą tą samą kartę do swojej księgi (?).
Druga wadą (dla niektórych może zaletą) jest to że podstawka jest super ale "czuje" się że brakuje w niej czegoś - grasz i chcesz więcej kart, więcej postaci, więcej możliwości a to niestety może słono kosztować :)


Gra jest naprawdę bardzo dobra. Podobna trochę do agricoli szczególnie w aspekcie towarów na straganach ale też posiada kilka własnych ciekawych mechanizmów. Gra jest typu "wymyśliłem diabelski plan ale zabrakło mi jednej akcji ....." - uwielbiam to. Fanom agricoli polecam bardzo.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Raczej słaby

Da się w to grać, nawet jest trochę emocji ale bez rewelacji. Wykonanie jest mierne (nędzne figurki, brzydkie karty miasta, beznadziejne żetony - jedynie grafiki na kartach są ok). Instrukcja mimo że ma tylko 2 strony nie wyjaśnia wszystkiego i podczas gry trzeba wiele rzeczy interpretować.

Sama rozgrywka bardzo losowa, na początku wręcz nudna bo nie wiadomo gdzie będzie lądowisko wiec wszyscy krążą po mieście zabijając zombie i co jakiś czas ginąc i się resetując w punkcie startu. Właściwie przed odkryciem lądowiska nie ma żadnego celu w tej grze, możesz albo zabijać zombie, ale i tak do 25 (warunek zwycięstwa) nie dojdziesz bo na pewno będziesz resetowany, możesz próbować zdobyć jakąś broń ale najprawdopodobniej będziesz już ranny jak ją zdobędziesz więc zaraz zginiesz i ją stracisz lub możesz unikać zombie tylko po co jak jeżeli zginiesz to po prostu zaczynasz od nowa.

Końcówka jest bardziej emocjonująca gdzie Ci na lądowisku starają się je oczyścić a w tym czasie inni poza lądowiskiem starają się jak najwięcej zombi na nie wprowadzać aby przeszkodzić im odlecieć.

Generalnie dla mnie rozczarowanie. Wykonanie słabe, mechanika z dużymi wadami, emocje i rozgrywka na umiarkowanym poziomie.