Daniel_kurzeja

Obserwowani

13 użytkowników

Zobacz wszystkich
Obserwujący

9 użytkowników

Zobacz wszystkich

Jak dla mnie ideał :)

Mata przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Jest duża, to wiadomo i bez kupienia. Ale w praktyce okazuje się również bardzo poręczna (choć nieco sztywna), bardzo dobrze się po niej pisze, łatwo zmazuje. Wydaje się być również bardzo wytrzymała i trwała. Jednym słowem to niezbędna rzecz na stole. Drukowane samemu i nawet laminowane maty mogą się schować.


Jak dla mnie ideał :)

Jeden z moich ulubionych settingów d20. Czerpie garściami z Tolkiena i nie ukrywa tego, ale robi to dobrze i zmienia mit w twardą rzeczywistość. Zło zatryumfowało, a bohaterowie są potrzebni od zaraz. Do tej pory chyba nawet Ravenloft nie był równie nasycony beznadzieją co świat Midnight. Czego my tu nie mamy: jest nierówna partyzantka z wrogiem, jest okupacja, jest eksterminacja ras niższych, jest zombieapokalipsa... Podręcznik w polskim tłumaczeniu nie ustrzegł się błędów (np tabelka wzrostu i wagi), jest kilka fragmentów niejasno przełożonych, ale generalnie został napisany dobrze. Czytając podręcznik pomysły na sesję same przychodzą do głowy. Szkoda, że linia wydawnicza po polsku skończyła się na podstawce, ale kupując ją kupujecie kompletną grę - z pomysłami które zapewnią Wam grę na lata.
Podręcznik nie zawiera podstawowej mechaniki D&D 3.5 i wymaga "świętej trójcy" D&D, ale można poprzestać na darmowym SRD.


Dobry, solidny produkt

Mało mam do czynienia z planszówkami, zwykle dość szybko wyczerpują swoją formułę. Tu jednak mamy planszówkę przygodową, a dzięki dodatkom i scenariuszom można przedłużyć żywotność gry. Solidny produkt - także w warstwie wizualnej. Niestety dość losowy, zwłaszcza jeśli chodzi o questy i ekwipunek, rzeczy przecież kluczowe dla zwycięstwa. Podstawowy scenariusz w ciągu kilku podejść nie udało nam się wygrać, ale i tak było wiele dobrej zabawy. Solidna i ciekawa konkurencja dla Talismanu, choć mająca większy próg wejścia dla zupełnie początkujących. Jednak kostki ruchu i taktyczny wybór poziomu questów są nieco trudniejsze niż rzuć k6 i porusz się albo w lewo, albo w prawo.


Jak dla mnie ideał :)

Rzecz niezbędna dla tych, którzy prowadzą WFRP 2. Zabrakło solidnego bestiariusza w podstawce, dostajemy go jako osobny produkt. Ma to także swoje zalety, materiał jest szerszy, więcej opisów, więcej ilustracji. Nie jest to może bestiariusz na miarę tych z D&D, ale nie o to chodziło. Podział na część "dla Graczy" i "dla MG" jest ciekawym zabiegiem, dzięki temu podręcznik mogą wykorzystać obie strony. Polecam, rzecz niezbędna.


Dobry, solidny produkt

Z perspektywy czasu muszę ocenić WFRP 2 jako dobry, naprawdę solidny podręcznik. Wygląd i wytrzymałość - bez większych zarzutów. Wiadomo, że znacznie solidniejszy niż WFRP 1. Solidny lifting zasad, poprawiono wiele błędów, unowocześniono (jak na tamte czasy) system. Natomiast zmiany w świecie gry, początkowo tak fajne jednak z biegiem czasu przestały mi się podobać. Po prostu linia WFRP i WFB rozjechały się koncepcjami i przywrócenie w WFRP 2 ówczesnej zgodności sprawiło, że dostaliśmy zupełnie inną grę. To nie jest ten sam Warhammer, co 1 edycja, brak tu humoru, brak Monty Pythonowej groteski. Jest więcej heroizmu, jest więcej kartonowego mroku. To wciąż dobra gra, a pytanie czy lepsze WFRP 2 czy WFRP 1 jest pytaniem głównie o gusta.


Krzemien

Liczba recenzji: 41

Krzysiek

Liczba recenzji: 20

Xlselektor

Liczba recenzji: 58

Karol

Liczba recenzji: 89

Aranisus

Liczba recenzji: 18

Black_Hayate

Liczba recenzji: 12

Maciej

Liczba recenzji: 129

Marcin

Liczba recenzji: 4

Killharoth

Liczba recenzji: 9

Marcin

Liczba recenzji: 57

Feroz

Liczba recenzji: 68

Headbanger

Liczba recenzji: 13

Sznurek44

Liczba recenzji: 36

Feroz

Liczba recenzji: 68

Behalior

Liczba recenzji: 80

Aesandill

Liczba recenzji: 65

Jakub Michał Mateusz

Liczba recenzji: 83

Headbanger

Liczba recenzji: 13

Krzemien

Liczba recenzji: 41

Sznurek44

Liczba recenzji: 36

Invader

Liczba recenzji: 125

Czincz

Liczba recenzji: 56