M.K.

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Piąta edycja D&D jest bardzo rozsądnym kompromisem pomiędzy głębią mechaniki a płynnością gry. Zasady są znacznie uproszczone względem edycji 3.5, co w tym przypadku uważam za zdecydowaną zaletę. Ciągle czuć, że gra to klasyczne D&D, ale jednocześnie gra nie zatrzymuje się co chwila gdy próbujemy prawidłowo naliczyć wszystkie bonusy do każdego rzutu kostką. W rezultacie przygotowanie i prowadzenie sesji jest dla mnie dużo przyjemniejsze niż w wersji 3.5.

Gra jest też całkiem przystępna dla nowych graczy. Stworzenie pierwszej postaci zwykle chwilę zajmuje, nawet z pomocą Mistrza Gry, ale podstawowe zasady idzie wytłumaczyć w miarę szybko wchodząc w szczegóły gdy będą potrzebne. Jeśli dla całej grupy, w tym i mistrza, byłby to pierwszy kontakt z D&D pewnie będzie to wyglądało trochę gorzej, ale i tak wejście w D&D 5e jest zdecydowanie łatwiejsze niż w starsze edycje.

Wadą w porównaniu z innymi systemami, tak jak i w starszych edycjach D&D, jest fakt, że do rozgrywki poza Podręcznikiem Gracza potrzebny jest też Podręcznik Mistrza Podziemi i Księga Potworów. Oznacza to spory wydatek na start. Uważam jednak, że warto.

Podsumowując, szczerze polecam 5tą edycję D&D. To naprawdę udany system.