Magdalena

Obserwowani

1 użytkownik

Obserwujący

1 użytkownik

Dobry, solidny produkt

Bardzo dobra gra. Nadaje się dla graczy mniej doświadczonych (bo zasady są stosunkowo proste), ale tych bardziej doświadczonych nie znudzi (bo jest dużo do roboty!). Podoba mi się mechanizm planowania wykopalisk, co dobrze łączy się z tematyką gry. Różne elementy współpracują ze sobą i można na różne sposoby budować strategie zdobywania punktów. Mam mieszane odczucia związane z losowością samych wykopalisk (czy znajdzie się artefakty, czy sam piasek), ale wydaje się to być życiowe ;)
To nie jest gra, od której nie można się oderwać i chciałoby się grać raz za razem. Ale to solidna pozycja z kolekcji - wyciągnięta raz na jakiś czas sprawia wielką frajdę i dobrze ją mieć pod ręką na różne okazje.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Dodatek, który pozwala od samego początku dobrze zaplanować grę. Przydatny zwłaszcza, żeby zadbać o ekonomię. Oprócz kart Preludium wchodzą też nowe korporacje i karty projektów (chociaż niewiele). Według mnie przydatne dla rozgrywki, a nie komplikuje jej nadmiernie, więc warto mieć.


Jak dla mnie ideał :)

Gra jest nie tylko śliczna (co zauważają wszyscy), ale przede wszystkim dobrze przemyślana pod kątem mechaniki. Plansza tworzona w czasie rozgrywki w zależności od potrzeb graczy to pierwsze z interesujących rozwiązań. Drugie to różnorodność dostępnych akcji, co pozwala na budowanie ciekawych strategii. Dodatkowo element mocno losowy w postaci kostki z pogodą urozmaica grę, oferując od czasu do czasu bardzo przydatny bonus (w zależności od tego, ile kto ma szczęścia w rzutach).
Dzięki temu wszystkiemu Takenoko jest regrywalne i nie znudzi się za szybko.


Dobry, solidny produkt

Gra bardzo fajna, ale wypada słabiej od wersji europejskiej - nie ma tuneli ani dworców, co moim zdaniem zubaża rozgrywkę (dlatego oceniam na 4, a nie 5). Więc jeśli wybierać między tymi dwoma, to polecam raczej Europę (ewentualnie to dobre rozwiązanie, jak ktoś już zna na pamięć wszystkie trasy Europy). Ale i ten wariant jest bardzo fajny i ciekawy, trasy są dobrze zaprojektowane, tak że trzeba starannie sobie wszystko zaplanować. Mam tu taki problem, że jak już sobie wszystko ładnie wymyślę, żeby połączyć swoje trasy i mieć najdłuższą, to okazuje się, że mam na to za mało wagoników ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Gra godna polecenia. Zasady nie są bardzo trudne, ale wystarczająco skomplikowane, żeby po pierwszej rozgrywce nie mieć wrażenia, że zna się na wylot wszystkie dostępne strategie. Grałam w nią już wiele razy i nie znudziła mi się, głównie dlatego, że układ planszy zależy od losowanych elementów, czyli rzadko powtarzają się rozgrywki o takim samym układzie. Liczba interakcji zależy tak naprawdę od strategii przyjętych przez graczy. Ale postępując według swojego planu trzeba też pilnować, co robią inni, bo może się okazać, że ktoś będzie dążył do szybkiego zakończenia gry, zostawiając resztę w szczerym polu (wynika to też z tego, że gra może się skończyć na kilka sposobów). Bardzo fajnie jest się wcielić w rolę kowboja :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Pax

Liczba recenzji: 1

Dagna

Liczba recenzji: 79