Marta

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

2 użytkowników

Dobry, solidny produkt

Bardzo przydatne, nawet dla posiadaczy Enhanced Edition: biorąc pod uwagę ile potrafi się dziać na stole, zestaw dodatkowych tokenów bardzo pomaga. Brakuje mi trochę większej liczby żetonów typu "-1 damage received/+1 damage dealth", bo to najczęstsze chyba w grze sytuacje, ale ten problem da się rozwiązać poprzez wydzielone miejsce na "modyfikatory działające na wszystkich".


Dobry, solidny produkt

Niezwykle sympatyczna i szybka gra (nie więcej niż 20 minut na partie, nawet przy 6 graczach) . Wbrew pozorom i wielu recenzjom, nie polega tylko na sprytnym blefowaniu: równie istotna jest dobra strategia i śledzenie ruchów innych graczy. Daje bardzo dużo rozrywki - doskonały filler pomiędzy poważniejszymi grami, świetnie też sprawdza się w podróży, pod namiotem podczas czekania na gotujący się makaron oraz podczas czekania w kolejkach.

Światowy Konflikt to polska edycja Kickstarterowej gry Coup. Mechanicznie identyczna, jedyna różnica to dekoracje. W Coup to generyczne sci-fantasy, a Światowy Konflikt czerpie z bieżących motywów politycznych. Główny powód, dla którego daję 4 a nie 5 gwiazdek to denerwująca metoda liczenia growych pieniędzy. Zamiast żetonów, kartoników czy czegokolwiek w tym rodzaju, mamy bardzo niewygodne karty ze znacznikiem ilości pieniędzy.Łatwo niechcący przesunąć wskaźnik oraz dużo trudniej na pierwszy rzut oka ocenić zamożność innych graczy (a jest to w tej grze kluczowa informacja).


Jak dla mnie ideał :)

Battlestar: gra, która tworzy i niszczy przyjaźnie, wywołuje przemoc w związkach intymnych ("ty parszywy cylonie, śpisz na wycieraczce") oraz dostarcza niewiarygodnych ilości zabawy.

Mechanika opiera się na dwóch fundamentalnych mechanizmach:
- gracze mogą być ludźmi albo cylonami (zdrajcami); tożsamość znana jest tylko graczowi; tożsamość może zmienić się z ludzkiej na cylońską pod koniec pierwszej połowy gry
- gracze starają się wspólnie zdawać testy przy pomocy kart w pięciu kolorach. Karty dorzucane są do testów tajnie, wiadomo tylko mniej więcej ile kart którego koloru dany gracz ciągnie.

Dedukowanie, kto jest cylonem, na podstawie dorzuconych kart do testów oraz innych, pomocniczych akcji wykonywanych przez graczy, wojny psychologiczne i klimat paranoi to smakowity dodatek ;)

Uczyłam tej gry kilkadziesiąt osób (to zwykle danie główne wieczorów planszówkowych w moim gronie graczy) i na ogół podoba się ona:
- doświadczonym planszówkarzom,
- osobom lubiącym długie gry (3-5 godzin)
- osobom lubiącym gry typu Resistance/Mafia
- osobom które lubią element losowy w grze
- fanom serialu Battlestar Galactica oraz innym fanom SF
Nie podoba się zwykle:
- osobom lubiącym tworzenie długofalowych strategii
- fanom gier klasycznych (go, szachy itp.)
- fanom bitewniaków i ciężkich strategii ( w stylu Twilight Imperium)

Warto grać w przynajmniej 4 osoby, najlepiej w 5 lub 6. Jeżeli podstawka się spodoba, są trzy dodatki: najpierw warto kupić ostatni z nich, Daybreak, potem Exodus, dopiero na końcu Pegasus.


Jak dla mnie ideał :)

Doskonała łamigłówka. Naprawdę trudna: doświadczeni układacze CASTów spędzali na niej po kilkanaście godzin. Rozłożenie jest relatywnie proste, za to złożenie wymaga więcej szczęścia i/lub myślenia.

Nie polecam dla początkujących łamigłówkowiczów: może zniechęcić :)

Oczywiście wykonanie na wysokim poziomie, aż miło postawić na półce.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo porządne wykonanie - doskonały prezent dla fana łamigłówek (chociaż warto sprawdzić najpierw, czy już jej nie ma. Łamigłówki CAST są bardzo popularne).

Poziom trudności istotnie większy niż 4/6 (w porównaniu z innymi łamigłówkami CAST). Cztery dni prób kilku osób doświadczonych z łamigłówkami i wciąż nic. Bardzo udany zakup :)


Misiekh

Liczba recenzji: 24

Msdraziel

Liczba recenzji: 117