Herosi (edycja polska)

Walcz o kontrolę nad żywiołami
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (25)
  • 2 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • 20 - 30 minut
  • wydanie polskie
Przystępując do pojedynku, zaufaj swoim instynktom. Przygotuj się do walki, w której tylko Twoje szybkie decyzje i siła woli pozwolą pokonać władających żywiołami przeciwników. Gdy nadejdzie czas, będą próbowali Cię zniszczyć! Rozpęta się bitewny szał, a powietrze zadrży od wszechobecnej magii. Stań naprzeciw wyzwaniu i wyjdź z tego boju zwycięsko! Herosi to dynamiczna gra czasu rzeczywistego, przeznaczona dla od 2 do 4 graczy, w której wcielisz się w rolę jednego z władców czterech magicznych żywiołów i weźmiesz udział w pojedynku. W każdej rozgrywce będziesz miał możliwość poprowadzenia do boju armii złożonej z monstrów i bestii powiązanych z kontrolowanym przez Ciebie żywiołem. Sam będziesz wybierał, które z nich mają Ci towarzyszyć i ustawiał je w szyku, który Twoim zdaniem najlepiej sprawdzi się w bitwie. Następnie za pomocą kości do gry zapleciesz wzory zaklęć oraz wezwiesz na pomoc potężne siły przyrody. Dzięki nim będziesz mógł rzucać kolejne zaklęcia, aktywować kontrolowane przez Ciebie stwory, uczyć się nowych czarów czy rozpraszać te rzucone przez przeciwników. Spostrzegawczość, refleks oraz przemyślana strategia to klucze do wygranej. Istotne jest to, że Twój Heros powiązany jest z jednym z czterech żywiołów. Może uczuć się jednak zaklęć innych żywiołów, tworząc potężne kombinacje czarów, jednak zawsze używając czarów przeciwnego żywiołu otrzymywał będzie obrażenia. Żywioły przeciwne występują w parach: ogień-woda, ziemia-powietrze. Herosi to gra stawiająca na strategię i dynamikę rozgrywki. Jednym z kluczowych zadań gracza jest umiejętne wykorzystanie posiadanych kart zaklęć i potworów, a także szybka analiza wyniku rzutu na kościach, bo tylko konkretne zestawy symboli umożliwiają zagranie czarów i uruchomienie własnych bestii. Smoki, salamandry, golemy, trytony, gryfy oraz pioruny, błyskawice, ściany ognia, błogosławieństwa i magiczne strzały – to tylko część możliwości, dzięki którym uzyskasz przewagę nad przeciwnikami. Nie daj się przechytrzyć swoim rywalom.
Autor:
Adam Kwapiński
Ilustracje:
Jarek Nocoń, Piotr Foksowicz
Wydawca:
Lion Games, Rebel
11995
4495
-63%

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Przystępując do pojedynku, zaufaj swoim instynktom. Przygotuj się do walki, w której tylko Twoje szybkie decyzje i siła woli pozwolą pokonać władających żywiołami przeciwników. Gdy nadejdzie czas, będą próbowali Cię zniszczyć! Rozpęta się bitewny szał, a powietrze zadrży od wszechobecnej magii. Stań naprzeciw wyzwaniu i wyjdź z tego boju zwycięsko!

Herosi to dynamiczna gra czasu rzeczywistego, przeznaczona dla od 2 do 4 graczy, w której wcielisz się w rolę jednego z władców czterech magicznych żywiołów i weźmiesz udział w pojedynku.

W każdej rozgrywce będziesz miał możliwość poprowadzenia do boju armii złożonej z monstrów i bestii powiązanych z kontrolowanym przez Ciebie żywiołem. Sam będziesz wybierał, które z nich mają Ci towarzyszyć i ustawiał je w szyku, który Twoim zdaniem najlepiej sprawdzi się w bitwie.

Następnie za pomocą kości do gry zapleciesz wzory zaklęć oraz wezwiesz na pomoc potężne siły przyrody. Dzięki nim będziesz mógł rzucać kolejne zaklęcia, aktywować kontrolowane przez Ciebie stwory, uczyć się nowych czarów czy rozpraszać te rzucone przez przeciwników. Spostrzegawczość, refleks oraz przemyślana strategia to klucze do wygranej.

Istotne jest to, że Twój Heros powiązany jest z jednym z czterech żywiołów. Może uczuć się jednak zaklęć innych żywiołów, tworząc potężne kombinacje czarów, jednak zawsze używając czarów przeciwnego żywiołu otrzymywał będzie obrażenia. Żywioły przeciwne występują w parach: ogień-woda, ziemia-powietrze.

Herosi to gra stawiająca na strategię i dynamikę rozgrywki. Jednym z kluczowych zadań gracza jest umiejętne wykorzystanie posiadanych kart zaklęć i potworów, a także szybka analiza wyniku rzutu na kościach, bo tylko konkretne zestawy symboli umożliwiają zagranie czarów i uruchomienie własnych bestii.

Smoki, salamandry, golemy, trytony, gryfy oraz pioruny, błyskawice, ściany ognia, błogosławieństwa i magiczne strzały – to tylko część możliwości, dzięki którym uzyskasz przewagę nad przeciwnikami.

Nie daj się przechytrzyć swoim rywalom.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 25 specjalnych kości
  • 92 karty stworów
  • 60 kart zaklęć
  • 20 kart zaklęć podstawowych
  • 4 karty zaklęć specjalnych
  • 4 karty herosów
  • 4 plansze graczy
  • 18 żetonów zaklęć trwałych
  • 86 żetonów obrażeń/mocy
  • Instrukcja
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.24
na podstawie 25 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Herosi (edycja polska)


Najbardziej przydatne recenzje

Agasia

Liczba recenzji: 103

"Herosi" to bijatyka, która najlepiej działa przy dwóch graczach. W grze mamy cztery talie - ognia, lodu, powietrza i ziemi - każda z unikalnymi stworami i zaklęciami. Każdy z graczy wybiera swoją talię stworów, zaklęcia stanowią wspólną pulę, z której można je kupować. Mechanika opiera się o rzuty kostek na czas - kto pierwszy uzna, że wynik go satysfakcjonuje, ten zatrzymuje czas i jest koniec rzucania. Osoba, która pierwsza skończyła, pierwsza wykonuje akcje. Następnie drugi gracz też może wykonać akcje (jeśli chce i jest w stanie) lub spasować i zostawić sobie wyniki na dowolnych kościach. Dzięki temu to on prawdopodobnie wcześniej zakończy rzucanie i rozpocznie akcje w kolejnej rundzie. Gracz, którego heros straci wszystkie punkty życia przegrywa starcie.
W grze jest wiele kart, więc rozgrywki szybko się nie znudzą, a ja mam nadzieję, że autor i tak myśli już o dodatkach.
Na koniec dodam, że gra ma bardzo ładnie ilustrowane karty i fantastyczne kosteczki.
Polecam nie tylko fanom MtG czy Dice Masters. Świetna gra, a tym milej, że polska.


Błysk

Liczba recenzji: 1

Miałem okazję zagrać na Pyrkonie. Gra jest bardzo ładnie wykonana, można się w jej ilustracjach zakochać.

Ponad to rozgrywka jest bardzo dynamiczna, a jednocześnie zasady nie są jakoś bardzo zawiłe. Powiedziałbym, że początkujący już po pierwszej partii powinien załapać o co chodzi. Przy czym pomimo przejrzystych zasad gra daje spore możliwości kombinowania, jednak wiele zależy od tego jakie zaklęcia akurat będą w puli.

Jednym z minusów dla mnie jest to, że gra poszczególnymi żywiołami wydawała mi się mało zróżnicowana, jednak do weryfikacji potrzebowałbym rozegrać więcej partii. Drugim- wydaje mi się, że po wymyśleniu odpowiednich taktyk gra może zacząć być wtórna, ale mam nadzieję, że te dwie wady zostaną rozwiązane dodatkami.

Ogólnie gra mi się spodobała, jest dynamiczna, ale pozwala też na planowanie.


Quaku

Liczba recenzji: 138

Jak dla mnie ideał :)

Wreszcie gierka, w której nie tylko się myśli, ale przede wszystkim robi. I to dużo :) Takich okrzyków radości i złości na zmianę nie słyszałem od dawna, a wszystko za sprawą tych kilku kości :) Czary w większości żywcem wyjęte z gry Heroes Of Might and Magic, ale to żadna wada, wręcz miło powspominać kultową "trójkę" w czasie rozgrywki ;) A ta jest szalenie dynamiczna i nieprzewidywalna :)
Ktoś powiedział, że gra ta ma wielki potencjał jeśli chodzi o dodatki. Zgodzę się, ale grunt to nie przesadzić. Zamiast dodatkowych frakcji można rozbudować już istniejące (gorgony, behemoty, anioły You name it), dorzucić do tego kilka czarów (mój faworyt - implozja ;) oraz najważniejsza sprawa wg mnie, dopuścić do przyzywania istot w trakcie gry. Już zresztą zacząłem stosować taką home rule i sprawdza się bardzo dobrze ;)
Taki szkopuł, niepotrzebnie dołączono 3 znaczniki podpalenia, gdy w praktyce wykorzystać można tylko 1. Ale i tak zasłużona piątka!





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie