Neuroshima HEX (edycja 3.0)

Nowa wersja kultowej Neuroshima HEX!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (43)
  • 2 - 4 osoby
  • od 10 lat
  • 45 - 90 minut
  • wydanie polskie
Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy. Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać - nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej. Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny - wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika. Nowa edycja niesie wiele zmian. Są to: Ilustracje: wszystkie żetony, plansza oraz okładka mają nowe ilustracje przygotowane specjalnie do tej edycji. Za projekt okładki odpowiada Piotr Cieśliński pracujący na co dzień nad okładkami książek dla wydawnictwa Fabryka Słów, projekt planszy przygotował Michał Oracz, a ilustracje na żetonach wykonał pracujący z nami od wielu lat Piotr Foksowicz oraz Invlove. Znaczniki obrażeń: do Neuroshimy Hex wracają znane z pierwszej edycji znaczniki obrażeń sztabów. W zestawie znajdują się cztery znaczniki. Dla rozgrywek na większą ilość graczy na planszy pozostaje licznik obrażeń tak, jak w poprzedniej edycji. Talia Hexogłówek: do Neuroshimy Hex dodaliśmy 55 kart z hexogłówkami zaprojektowanymi przez Michała Herdę, który od wielu lat zajmuje się projektowaniem podobnych łamigłówek. Dzięki tym 55 kartom możecie pobawić się w Neuroshimę nawet, gdy nie ma w okolicy przeciwnika! Grube żetony: w nowym wydaniu żetony drukowane są na grubej tekturze (1.5 mm). Nowe ikony: ikony na żetonach uległy minimalnej zmianie - mają dodany kolor oraz są wyraźniej zaznaczone na żetonach. Ponadto zmieniła się ikona wytrzymałości (dotąd zbyt podobna do ikony medyka, teraz zmieniła się w ikonę tarczki), usunięto z żetonów ikonę klepsydry, która nie wnosiła do gry istotnych informacji oraz zmieniła się ikona „Bomby” na żetonie Klauna, ponieważ po klaryfikacji reguły zbyt różni się od Bomby, czyli żetonu natychmiastowego. Poszerzona instrukcja: nowe wydanie posiada nową instrukcję, która została zaktualizowana o wyjaśnienie wszystkich problemów, jakie przez lata były zgłaszane na forach internetowych. Zmiany w regułach: nowa reguła zmniejszająca losowość dociągu, nowa reguła likwidująca pechowy dociąg oraz nowy tryb gry na 3 graczy. Oczywiście nowe reguły wraz z instrukcją będą udostępnione za darmo do pobrania na stronie Portal Games. Karty referencyjne: do pudełka dodano cztery karty referencyjne - dla każdej z podstawowych armii w grze. Gra została laureatem nagrody Gra Roku 2007 - Wyróżnienie Graczy - tym samym została uznana przez graczy za najlepszy tytuł wydany w naszym kraju w 2007 roku.
Autor:
Michał Oracz
Wydawca:
Portal Games
13495
12995
-4%

store

Dostępnych 17 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka dzisiaj


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać - nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.

Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny - wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

Nowa edycja niesie wiele zmian. Są to:

Ilustracje: wszystkie żetony, plansza oraz okładka mają nowe ilustracje przygotowane specjalnie do tej edycji. Za projekt okładki odpowiada Piotr Cieśliński pracujący na co dzień nad okładkami książek dla wydawnictwa Fabryka Słów, projekt planszy przygotował Michał Oracz, a ilustracje na żetonach wykonał pracujący z nami od wielu lat Piotr Foksowicz oraz Invlove.

Znaczniki obrażeń: do Neuroshimy Hex wracają znane z pierwszej edycji znaczniki obrażeń sztabów. W zestawie znajdują się cztery znaczniki. Dla rozgrywek na większą ilość graczy na planszy pozostaje licznik obrażeń tak, jak w poprzedniej edycji.

Talia Hexogłówek: do Neuroshimy Hex dodaliśmy 55 kart z hexogłówkami zaprojektowanymi przez Michała Herdę, który od wielu lat zajmuje się projektowaniem podobnych łamigłówek. Dzięki tym 55 kartom możecie pobawić się w Neuroshimę nawet, gdy nie ma w okolicy przeciwnika!

Grube żetony: w nowym wydaniu żetony drukowane są na grubej tekturze (1.5 mm).

Nowe ikony: ikony na żetonach uległy minimalnej zmianie - mają dodany kolor oraz są wyraźniej zaznaczone na żetonach. Ponadto zmieniła się ikona wytrzymałości (dotąd zbyt podobna do ikony medyka, teraz zmieniła się w ikonę tarczki), usunięto z żetonów ikonę klepsydry, która nie wnosiła do gry istotnych informacji oraz zmieniła się ikona „Bomby” na żetonie Klauna, ponieważ po klaryfikacji reguły zbyt różni się od Bomby, czyli żetonu natychmiastowego.

Poszerzona instrukcja: nowe wydanie posiada nową instrukcję, która została zaktualizowana o wyjaśnienie wszystkich problemów, jakie przez lata były zgłaszane na forach internetowych.

Zmiany w regułach: nowa reguła zmniejszająca losowość dociągu, nowa reguła likwidująca pechowy dociąg oraz nowy tryb gry na 3 graczy. Oczywiście nowe reguły wraz z instrukcją będą udostępnione za darmo do pobrania na stronie Portal Games.

Karty referencyjne: do pudełka dodano cztery karty referencyjne - dla każdej z podstawowych armii w grze.

Gra została laureatem nagrody Gra Roku 2007 - Wyróżnienie Graczy - tym samym została uznana przez graczy za najlepszy tytuł wydany w naszym kraju w 2007 roku.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza
  • 35 żetonów armii Posterunku
  • 35 żetonów armii Molocha
  • 35 żetonów armii Hegemonii
  • 35 żetonów armii Borgo
  • 8 znaczników armii
  • 8 znaczników ran
  • 4 liczniki obrażeń
  • 55 kart z hexogłówkami
  • instrukcja
Najchętniej wybierane gry naszego sklepu zamówisz teraz bez opłaty za przesyłkę!

Więcej szczegółów i listę tytułów objętych promocją znajdziesz tutaj:

Bestsellery z darmową dostawą!


Dodatki i akcesoria


4.72
na podstawie 43 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Neuroshima HEX (edycja 3.0)


Najbardziej przydatne recenzje

Mikołaj

Liczba recenzji: 20

Dobry, solidny produkt

Gra bardzo wciągająca. Na początku zasady są trudne do zrozumienia, ale z każdą następną rozgrywką robi się coraz łatwiej. W porównaniu do edycji poprzedniej grafika podoba mi się nieco mniej, ale nic na to nie poradzę. Warta zakupu


JetPilot

Liczba recenzji: 4

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajna gra, która w dodatku posiada genialny klimat. Największym jest plusem jest nieskończona regrywalność. Od czasu zakupu gram w nią prawie codziennie (częściej jednak w mobilną wersję) i jakoś nie chce się znudzić.
Co do zasad to gra działa na zasadzie "easy to play, hard to master". Nauczenie się grać zajmuje kilka minut, jednak na bycie w nią dobrym trzeba poświęcić sporo czasu. Jednak o poziomie trudności decydują głównie umiejętności nasze i przeciwnika. Bardzo podobają mi się dostępne armie. Są cztery, każda ma zupełnie inny styl gry, a mimo to są zbalansowane i każdy znajdzie coś co mu pasuje.
Wykonanie gry jest bardzo dobre, plansza i żetony są solidne i mało podatne na uszkodzenia. Do tego graficznie jest utrzymana w "falloutowych" klimatach.
Z minusów wymieniłbym tylko to, że przez losowość zdarzają się gry nie do wygrania, jednak jest to bardzo rzadka sytuacja.
Podsumowując Neuroshima Hex jest genialna i warta zakupu, zwłaszcza że cena nie jest wygórowana.


Shadowrun

Liczba recenzji: 416

Ciężko się do czegokolwiek przyczepić! Wszystkie 4 frakcje są bardzo dobrze zbalansowane, mechanika jest prosta, ale nie prostacka. Element losowy może z początku drażnić, ale każdy żeton ma szansę pojawić się w grze, tylko kwestia czasu i odpowiedniego momentu może być istotna.
NH ma jeszcze jeden ogromny atut... otwierasz pudełko i grasz, setup jest minimalny!
Jedna z lepszych gier taktycznych, w jaką miałem okazję grać.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:

Termity

Termity

11995
Neuroshima HEX (edycja 3.0)

Neuroshima HEX (edycja 3.0)

13495 12995