Pięć Klanów

Okiełznaj Dżiny Naqali!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (5)
  • 2 - 4 osoby
  • od 13 lat
  • 40 - 80 minut
  • wydanie polskie
Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, że na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszystkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy. Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko dlatego, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry,Starszyzna - również zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,Kupcy - wracają z powrotem do woreczka zapewniając karty zasobów,Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety,Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zgromadzone przez innych graczy.Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.Pięć Klanów to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.Pięć Klanów to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, mający na swoim koncie wiele fantastycznych tytułów - Cyklady, Shadows over Camelot, Mr. Jacka, Małego Księcia i Abyss.
Autor:
Bruno Cathala
Wydawca:
Rebel
20995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Produkt archiwalny: nie będzie dodrukowywany

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, że na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszystkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy.

Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?

Potężne Dżiny

W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko dlatego, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.

Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.

  • Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry,
  • Starszyzna - również zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,
  • Kupcy - wracają z powrotem do woreczka zapewniając karty zasobów,
  • Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety,
  • Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zgromadzone przez innych graczy.

Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.

Drewniane pionki

Pięć Klanów to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.

Pięć Klanów to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, mający na swoim koncie wiele fantastycznych tytułów - CykladyShadows over CamelotMr. JackaMałego Księcia i Abyss.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • worek drewnianych pionków (16 żółtych, 18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 zielonych i 20 białych)
  • 96 monet zwycięstwa
  • 54 karty surowców (44x68 mm)
  • 30 płytek Sultanatu Naqala
  • 22 karty Dżinów (80x80 mm)
  • 12 palm
  • 10 pałaców
  • 5 kart kolejności w turze
  • 2 zestawy znaczników (11 wielbłądów i 2 znaczniki tur)
  • 2 zestawy znaczników (8 wielbłądów i 1 znacznik tury)
  • 1 instrukcja
  • 1 tor punktacji
  • 1 znacznik licytacji
  • 1 znacznik kolejności w turze
Waga (kg):
1
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.80
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Pięć Klanów


Najbardziej przydatne recenzje

Louve

Liczba recenzji: 138

Bardzo ciekawa gra strategiczno-familijna. Biorąc pod uwagę tytuły wydawane przez Days of Wonder, "Five Tribes" (Pięć Klanów) to jeden z nieco cięższych reprezentantów ich stajni. Co prawda same zasady są w miarę proste, jednak liczb możliwych kombinacji i ścieżek do zwycięstwa już uświadczymy tutaj sporo. To z kolei sprawia, że rozgrywka wymaga od nas sporego skupienia i rozgrzania styków neuronowych.

Wydanie (jak zwykle przy grach DoW) stoi na najwyższym poziomie, elementy są porządnie wykonane, a piękna oprawa graficzna cieszy oko. Gra obfituje w interakcje między graczami, jednak skupiają się one głównie na mieszaniu szyków poprzez "podbieranie" upatrzonych płytek innym graczom, niż na bezpośrednim negatywnym działaniu (chociaż i takie się zdarzają – np. asasyni). Rozgrywka toczy się w miarę dynamicznie, chociaż czasami obmyślenie kolejnego ruchu może powodować chwilowe przestoje.

Mnie osobiście granie w "Pięć Klanów" przynosi sporo frajdy, jednak trzeba lubić gry, w których należy nieco bardziej pogłówkować. Pod tym względem, zdecydowanie nie jest to "Ticket to Ride", a już bardziej "Relic Runners" (jeśli miałabym przyrównać stopień złożoności gry do innych produktów Days of Wonder). W moim odczuciu jest to taka bardziej wymagająca gra familijna. Jak dla mnie solidna czwóreczka z plusem :-)


Dekornyt

Liczba recenzji: 100

Świetna mechanika, choć downtime przy 4 graczach zabija. Osobiście zebrałem komplet dodatków, ktore nie sa może dostępne, ale wzbogacają rozgrywkę - mam nadizeję że Rebel z czasem je wyda :)


Otton

Liczba recenzji: 16

Dobry, solidny produkt

Bardzo fajna gra strategiczna. Wymaga sporo zaangażowania i myślenia a jednocześnie nie jest zbyt "ciężka". Elementy losowe ograniczone są tylko do układu startowego co pozytywnie wpływa na regrywalność. Dobrze zbalansowana, wygląda, że nie da się łatwo uzyskać decydującej przewagi, walka pomiędzy graczami trwa do samego końca a ostateczne podliczanie wyników ukazuje naprawdę niewielkie różnice punktowe. Świetnie sprawdza się dla 2 osób. I na dodatek porządnie i ładnie wykonana.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również: