Zamki szalonego króla Ludwika

Wybuduj wspaniały zamek dla szalonego króla!
5 opinii
  • 1 - 4 osoby
  • od 13 lat
  • ok. 90 minut
  • wydanie polskie
Czy uda Ci się zbudować najwspanialszy zamek w dziejach? Czy podołasz ekstrawaganckim wymysłom króla? Zadanie nie będzie łatwe, inni gracze zrobią wszystko by wybudować jeszcze lepsze komnaty!W grze Zamki stajesz się budowniczym cudownych komnat planowanego zamku króla Ludwika II Bawarskiego, zwanego szalonym.  Przyjmując najtańsze kontrakty musisz stawiać kolejne segmenty zamku w międzyczasie oferując swe usługi innym konstruktorom. Sale wpływają na te sąsiednie więc będzie to wyzwaniem, a ten kto wybuduje największy zamek z największą ilością punktów za komnaty wygrywa!
Autor:
Ted Alspach
Ilustracje:
Agnieszka Dąbrowiecka
Wydawca:
Planszoweczka.pl, Lacerta
14995

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Czy uda Ci się zbudować najwspanialszy zamek w dziejach? Czy podołasz ekstrawaganckim wymysłom króla? Zadanie nie będzie łatwe, inni gracze zrobią wszystko by wybudować jeszcze lepsze komnaty!

W grze Zamki stajesz się budowniczym cudownych komnat planowanego zamku króla Ludwika II Bawarskiego, zwanego szalonym.  Przyjmując najtańsze kontrakty musisz stawiać kolejne segmenty zamku w międzyczasie oferując swe usługi innym konstruktorom. Sale wpływają na te sąsiednie więc będzie to wyzwaniem, a ten kto wybuduje największy zamek z największą ilością punktów za komnaty wygrywa!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 75 unikatowych komnat
  • 6 kafelków schodów
  • 9 korytarzy
  • 4 foyer
  • 24 kafelki celów
  • 76 monet "1000M"
  • 20 monet "500M"
  • 4 znaczniki graczy
  • 1 znacznik mistrza budowy
  • 4 karty pomocy graczy
  • 27 kart bonusowych
  • 50 kart komnat
  • 1 plansza kontraktów
  • 2 plansze komnat
  • 1 plansza korytarzy
  • 1 wieża punktów
  • instrukcja
Waga (kg):
1.4
Pasujące koszulki:


Dodatki i akcesoria


4.40
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Zamki szalonego króla Ludwika



Najbardziej przydatne recenzje

8hrupek

Liczba recenzji: 35

Dla mnie 5/5. Od 3 miesięcy gramy w nią po kilka razy w tygodniu. Nie będę się rozpisywać bo chyba wszystko zostało już powiedziane przez innych komentujących. Jedną myślą jednak chcę się podzielić.
Grę kupiła moja siostra i chwała jej za to, że tego ze mną nie skonsultowała. Oglądając na bgg zdjęcia innych wydań nigdy bym jej na to nie pozwoliła. Największe słowa uznania chcę w tym miejscu skierować do graficzki projektu - Pani Agnieszki Dąbrowieckiej, która wykonała fantastyczną pracę! Inne edycje po prostu nie umywają się do tej polskiej! Niektóre komnaty po prostu musisz kupić tylko po to by nacieszyć nimi oczy w swoim zamku. Jedno wielkie ŁAŁ!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

S.

Liczba recenzji: 3

Dobry, solidny produkt

Świetna, pobudzająca wyobraźnię gra dla ludzi lubiących kombinować i budować. Efekty naszej pracy cieszą oko i zmysł estetyczny. Sprawdza się w rozgrywce na dwóch graczy. Komponenty śliczne, doskwiera jedynie brak wypraski. Warto!


Krajzega

Liczba recenzji: 9

Dobry, solidny produkt

Bardzo ciekawa w swojej klasie gra polegająca na budowaniu zamku z klocków. Już na pierwszy rzut oka uderza podobieństwo do Suburbii - jak się okazuje gry tego samego autora.

Z podobieństw zachowana została podobna mechanika - komnaty zamku przynoszą nam punkty za samo istnienie, punkty dodatnie za sąsiadowanie z komnatami konkretnego typu, punkty ujemne za sąsiadowanie, punkty za wszystkie komnaty pewnego typu które mamy w zamku, punkty... dużo punktów. To było w Suburbii i działało dobrze.

Różnice są ciekawsze. W każdej turze jeden z graczy jest mistrzem budowy - to on lub ona kontroluje ceny komnat i, co ważniejsze, to do niego trafiają płacone przez innych graczy pieniądze! Wszystko trzeba jednak zaplanować tak, aby zastrzyk pieniędzy otrzymany w tej turze wystarczył do następnego razu, a to może być za 4 tury...

Różne kształty komnat również wprowadzają sporo nowego w porównaniu do znanych z Suburbii hexów, mnożąc ilość kombinacji i sprawiając, że połączenie wszystkich wejść właśnie stawianej komnaty Just Right (tm) daje wiele przyjemności.

Gra świetnie działa na 2 osoby (gdzie skupiamy się głównie na kontrolowaniu przepływu pieniędzy między graczami) jak i na więcej (gdzie większe znaczenie ma maksymalizowanie zysku z komnat).

Polecam każdemu, kto lubi w grze coś zbudować.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:




Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie