Zamki szalonego króla Ludwika

Wybuduj wspaniały zamek dla szalonego króla!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (5)
  • 1 - 4 osoby
  • od 13 lat
  • ok. 90 minut
  • wydanie polskie
Czy uda Ci się zbudować najwspanialszy zamek w dziejach? Czy podołasz ekstrawaganckim wymysłom króla? Zadanie nie będzie łatwe, inni gracze zrobią wszystko by wybudować jeszcze lepsze komnaty! W grze Zamki stajesz się budowniczym cudownych komnat planowanego zamku króla Ludwika II Bawarskiego, zwanego szalonym.  Przyjmując najtańsze kontrakty musisz stawiać kolejne segmenty zamku w międzyczasie oferując swe usługi innym konstruktorom. Sale wpływają na te sąsiednie więc będzie to wyzwaniem, a ten kto wybuduje największy zamek z największą ilością punktów za komnaty wygrywa!
Autor:
Ted Alspach
Ilustracje:
Agnieszka Dąbrowiecka
Wydawca:
Planszoweczka.pl, Lacerta
14995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Czy uda Ci się zbudować najwspanialszy zamek w dziejach? Czy podołasz ekstrawaganckim wymysłom króla? Zadanie nie będzie łatwe, inni gracze zrobią wszystko by wybudować jeszcze lepsze komnaty!

W grze Zamki stajesz się budowniczym cudownych komnat planowanego zamku króla Ludwika II Bawarskiego, zwanego szalonym.  Przyjmując najtańsze kontrakty musisz stawiać kolejne segmenty zamku w międzyczasie oferując swe usługi innym konstruktorom. Sale wpływają na te sąsiednie więc będzie to wyzwaniem, a ten kto wybuduje największy zamek z największą ilością punktów za komnaty wygrywa!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 75 unikatowych komnat
  • 6 kafelków schodów
  • 9 korytarzy
  • 4 foyer
  • 24 kafelki celów
  • 76 monet "1000M"
  • 20 monet "500M"
  • 4 znaczniki graczy
  • 1 znacznik mistrza budowy
  • 4 karty pomocy graczy
  • 27 kart bonusowych
  • 50 kart komnat
  • 1 plansza kontraktów
  • 2 plansze komnat
  • 1 plansza korytarzy
  • 1 wieża punktów
  • instrukcja
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.40
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Zamki szalonego króla Ludwika


Najbardziej przydatne recenzje

8hrupek

Liczba recenzji: 17

Dla mnie 5/5. Od 3 miesięcy gramy w nią po kilka razy w tygodniu. Nie będę się rozpisywać bo chyba wszystko zostało już powiedziane przez innych komentujących. Jedną myślą jednak chcę się podzielić.
Grę kupiła moja siostra i chwała jej za to, że tego ze mną nie skonsultowała. Oglądając na bgg zdjęcia innych wydań nigdy bym jej na to nie pozwoliła. Największe słowa uznania chcę w tym miejscu skierować do graficzki projektu - Pani Agnieszki Dąbrowieckiej, która wykonała fantastyczną pracę! Inne edycje po prostu nie umywają się do tej polskiej! Niektóre komnaty po prostu musisz kupić tylko po to by nacieszyć nimi oczy w swoim zamku. Jedno wielkie ŁAŁ!


S.

Liczba recenzji: 3

Dobry, solidny produkt

Świetna, pobudzająca wyobraźnię gra dla ludzi lubiących kombinować i budować. Efekty naszej pracy cieszą oko i zmysł estetyczny. Sprawdza się w rozgrywce na dwóch graczy. Komponenty śliczne, doskwiera jedynie brak wypraski. Warto!


Krajzega

Liczba recenzji: 9

Dobry, solidny produkt

Bardzo ciekawa w swojej klasie gra polegająca na budowaniu zamku z klocków. Już na pierwszy rzut oka uderza podobieństwo do Suburbii - jak się okazuje gry tego samego autora.

Z podobieństw zachowana została podobna mechanika - komnaty zamku przynoszą nam punkty za samo istnienie, punkty dodatnie za sąsiadowanie z komnatami konkretnego typu, punkty ujemne za sąsiadowanie, punkty za wszystkie komnaty pewnego typu które mamy w zamku, punkty... dużo punktów. To było w Suburbii i działało dobrze.

Różnice są ciekawsze. W każdej turze jeden z graczy jest mistrzem budowy - to on lub ona kontroluje ceny komnat i, co ważniejsze, to do niego trafiają płacone przez innych graczy pieniądze! Wszystko trzeba jednak zaplanować tak, aby zastrzyk pieniędzy otrzymany w tej turze wystarczył do następnego razu, a to może być za 4 tury...

Różne kształty komnat również wprowadzają sporo nowego w porównaniu do znanych z Suburbii hexów, mnożąc ilość kombinacji i sprawiając, że połączenie wszystkich wejść właśnie stawianej komnaty Just Right (tm) daje wiele przyjemności.

Gra świetnie działa na 2 osoby (gdzie skupiamy się głównie na kontrolowaniu przepływu pieniędzy między graczami) jak i na więcej (gdzie większe znaczenie ma maksymalizowanie zysku z komnat).

Polecam każdemu, kto lubi w grze coś zbudować.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również: