Ars Magica 5th Edition Core Rulebook

    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (8)
  • wydanie angielskie
Ars Magica ("The Art of Magic") is the award-winning roleplaying game by Jonathan Tweet and Mark Rein-Hagen that focuses on wizards who are as powerful as those we know from legend and literature; in the land of Mythic Europe, those legends are real. The rules encourage players to develop their characters over long periods of time, and make the covenant -- the home base of the characters -- central to the stories. Troupe-style roleplaying allows players to take on the roles of multiple characters, so that the players have equal access to power even though the characters do not. This new edition is rewritten to improve the rules for existing players, and to be more attractive and accessible to new audiences. It features all-new graphic design, two-color interior printing, hardcover binding, and a special introductory price. Line Developer David Chart worked on the new edition for the two years. It went through extensive playtesting over a year; this has easily been the most playtesting any edition of the game has received before publication. Playtest groups have included seasoned Ars Magica veterans as well as players who had no previous experience with the game. We are confident that the game appeals to both. Pobierz kartę postaci do Ars Magica 5ed. Zobacz oficjalną stronę internetową
13995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Ars Magica ("The Art of Magic") is the award-winning roleplaying game by Jonathan Tweet and Mark Rein-Hagen that focuses on wizards who are as powerful as those we know from legend and literature; in the land of Mythic Europe, those legends are real. The rules encourage players to develop their characters over long periods of time, and make the covenant -- the home base of the characters -- central to the stories. Troupe-style roleplaying allows players to take on the roles of multiple characters, so that the players have equal access to power even though the characters do not.

This new edition is rewritten to improve the rules for existing players, and to be more attractive and accessible to new audiences. It features all-new graphic design, two-color interior printing, hardcover binding, and a special introductory price.

Line Developer David Chart worked on the new edition for the two years. It went through extensive playtesting over a year; this has easily been the most playtesting any edition of the game has received before publication. Playtest groups have included seasoned Ars Magica veterans as well as players who had no previous experience with the game. We are confident that the game appeals to both.


4.13
na podstawie 8 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Ars Magica 5th Edition Core Rulebook


Najbardziej przydatne recenzje

Kwasiu

Liczba recenzji: 20

Dobry, solidny produkt

Ars Magica to nieco ciężki system... Nie ma co tu ukrywać. Nie chodzi tu bynajmniej o skomplikowanie mechaniki, bo mechanika jest prosta... Raczej ze względu na jej specyfikę.

Świat AM, zbliżony jest nieco do Świata Mroku (co zresztą uderzy Was od razu jeżeli zapoznani jesteście z systemem Mag i jego pokrewnymi)... Gracze wcielają się w magów Zakonu Hermesa, oraz ich współpracowników, uczniów, sługi itp. Ciekawym jest że wcielają się oni nie jednokrotnie we wszystkie te role jednocześnie, wcielając się w kilku bohaterów na raz. Już samo to stanowi pewnego rodzaju wyzwanie. Wszystkie postacie różnią się między sobą, co stanowi dla graczy wyzwanie w odgrywaniu... Co więcej - często sesje rozgrywane są w dziwnych przestrzeniach czasowych, niekiedy trwających całe stulecia...

Jednak rozległość świata, oraz systemu pozwalają Wam stać się wręcz bajkowymi stworzeniami - i zaiste, pierwsza przygoda w którą grałem w Ars Magicę utrzymana była właśnie w klimatach baśni. I to właśnie tak przyciąga do tej gry. Świat Mistycznej Europy zamieszkany jest przez cuda i dziwy, od fae zaczynając po wilkołaki i setki innych stworzeń... Miejsca mocy są wręcz namacalne, całe wioski można okładać klątwami a magia jest cudowna i niebezpieczna zarazem.

I to właśnie ów świat, i klimat gry przyciągać winny graczy. Mechanika, zwłaszcza tworzenia postaci wydaje się nieco ciężka, ale warto się przez nią przebić - a odkryjecie naprawdę ciekawą grę.

Jest w tym wszystkim jednak pewna łyżka dziegciu - gra skierowana jest zdecydowanie do graczy doświadczonych, a osobom zaczynającym swoją przygodę nie polecam jej. Podręcznik zakłada że gracze posiadają już sporą wiedzę na temat gier RPG, i przyjmują pewne informacje w lot - lub po pobieżnym tylko wytłumaczeniu.

Podręcznik również, o ile wydany jest dobrze - to jednak mógłby być wydany lepiej. Szata graficzna też pozostawia wiele do życzenia, a niektóre - z rzadka występujące - ilustracje są zwyczajnie w świecie brzydkie.

Podsumowując... Polecam doświadczonym graczom, którzy zawsze chcieli zostać klasycznymi czarodziejami z mitów i legend - a nie DDko podobne sztampy; spotkać elfy i prząść złoto z siana.


Michał

Liczba recenzji: 21

Jak dla mnie ideał :)

System dla koneserów powolnego grania, ze snuciem wielowątkowych opowieści i powolnym budowaniem klimatu.
Idealnie opisane tło, pozwalające ciekawie korzystać z wiedzy historycznej. Bardzo dopieszczony system magii, dający wszystko co potrzebne graczom. Jednak chciałbym podkreślić, system dla koneserów, ja mu daję pięć, ale jeżeli komuś taki klimat nie pasuje idealnie, niech omija ten tytuł z daleka.


Marcin

Liczba recenzji: 4

W porządku, bez rewelacji

Ars Magica wyrobiła juz sobie pozycje na rynku,niestety, jakość 5 edycji pozostawia sporo do życzenia.

Okładka odrzuca, ilustracje w większości nie powalają (wręcz przeciwnie), całość utrzymana w spranej biało-czerwonej kolorystyce.

W samym podręczniku 2/3 objętyości zajmują czary, pozotsałe kwestie potraktowano po macoszemu - system rozgrywania sesji, który dla wielu jest novum (kampanie trwające dziesięciolecia + co wiele postaci dla gracza naraz), został streszczony na 4 stronach :(

W ogóle podręcznik został napisany jak... podręcznik. Żadnego fluff'u, stylizacji, nic. Przy pozycjach White Wolf'a wygląda to bardzo blado.

Jednak wszytsko to nie zmienia faktu, że system jest świetny, a podręcznik niezbędny by móc w pełni sie nim cieszyć.

Podsumowując - jesli ktoś chce grać w AM - warto.
Jesli zaś szukacie czegoś ładnego nie tylko do grania ale i czytania - niestety, nie tym razem...





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie