D&D 4.0 - Podręcznik gracza

Polska edycja światowego hitu!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (14)
  • wydanie polskie
W fantastycznym świecie pełnym magii i potworów rozpoczyna się nowa era przygód. Ten podręcznik z zasadami gry fabularnej Dungeons & Dragons zawiera wszystko, czego gracze potrzebują, by stworzyć heroiczne postacie i wraz z nimi przemierzyć legendarne podziemia grozy.Podręcznik gracza prezentuje zasady 4. edycji gry, w tym proces tworzenia postaci, reguły walki i poszukiwania przygód, klasy oraz rasy, ekwipunek i magiczne przedmioty, umiejętności, atuty, moce i wiele więcej.Podręcznik gracza to niezbędnik każdego grającego. Zawiera wszystko, co potrzebne do gry - od porad dotyczących tworzenia postaci, poprzez szeroki wybór umiejętności i atutów, poprzez szczegółowe zasady gry, aż po magiczne przedmioty i rytuały możliwe do opanowania przez bohatera dowolnej profesji. Osiem klas postaci i tyleż fantastycznych ras daje ogromne pole do popisu dla wszystkich graczy, a nowy system mocy - specjalnych zdolności przypisanych każdemu z bohaterów - pozwala na dokonywanie niesamowitych czynów bez martwienia się o wyczerpanie zasobów.
Wydawca:
ISA
Liczba stron:
320
Rodzaj oprawy:
twarda
8995
8500
-6%

store

Dostępnych 5 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


W fantastycznym świecie pełnym magii i potworów rozpoczyna się nowa era przygód. Ten podręcznik z zasadami gry fabularnej Dungeons & Dragons zawiera wszystko, czego gracze potrzebują, by stworzyć heroiczne postacie i wraz z nimi przemierzyć legendarne podziemia grozy.
Podręcznik gracza prezentuje zasady 4. edycji gry, w tym proces tworzenia postaci, reguły walki i poszukiwania przygód, klasy oraz rasy, ekwipunek i magiczne przedmioty, umiejętności, atuty, moce i wiele więcej.
Podręcznik gracza to niezbędnik każdego grającego. Zawiera wszystko, co potrzebne do gry - od porad dotyczących tworzenia postaci, poprzez szeroki wybór umiejętności i atutów, poprzez szczegółowe zasady gry, aż po magiczne przedmioty i rytuały możliwe do opanowania przez bohatera dowolnej profesji. Osiem klas postaci i tyleż fantastycznych ras daje ogromne pole do popisu dla wszystkich graczy, a nowy system mocy - specjalnych zdolności przypisanych każdemu z bohaterów - pozwala na dokonywanie niesamowitych czynów bez martwienia się o wyczerpanie zasobów.

Podstawowe informacje

Używane kości:
zestaw

4.21
na podstawie 14 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń D&D 4.0 - Podręcznik gracza


Najbardziej przydatne recenzje

Krzemien

Liczba recenzji: 41

Jak dla mnie ideał :)

Podręcznik bardzo dobrze wydany, na tym samym poziomie co wersja angielska. Tłumaczenie miejscami kuleje, ale można na to przymknąć oko. Idealna rzecz na początek przygody z D&D. Dostawa od Rebela jak zawsze na 5+


Krzysiek

Liczba recenzji: 20

Jak dla mnie ideał :)

W sumie, chciałbym jeszcze odpowiedzieć tym, którzy zarzucają tak wiele mechanice DnD 4.0.

@Paweł Bogacz

Role klas wprowadzają możliwość sprawnego budowania drużyny i uniknięcia niespodzianek w trakcie rozgrywki. Każdy z graczy ma jasny obraz tego, kim będzie jego postać. Nie widzę w tym nic złego. Poza tym opcje multiklasowania są i dają bardzo dużo możliwości, jeśli chcesz, by twój wojownik bił mocniej. Poza tym, powiedz mi proszę jak wyobrażasz sobie drużynę 4 łotrzyków w 3.5? Jaką przeżywalność miałby ten skład? No właśnie. I nie ma co oceniać całego systemu po jednym podręczniku, skoro w dodatkach są wszystkie rzeczy, o których powiedziałeś, że brak. Napisałeś "walka jest najważniejszym elementem gry w d&d", a następnie "nie tego oczekuję od RPG, pozostaje grać w 3.5" - a tam nie jest?

@Maciej Dutkiewicz

Zero jakiego opisu fabularnego? Ponieważ w dodatkach tych opisów jest MNÓSTWO. Polecam Forgotten Realms Campaign Guide, w którym nie doświadczysz ani krzty systemu, poza bestiariuszem na końcu. Co do atutów - a 3.5 nie miało "skupienia broni", czy coś takiego? Co jest złego w polach ja się pytam? Tak serio. Bo ja na przykład zawsze jako MG miałem problem z umowną odległością, a podczas walk, wizualizacja pola bitwy to jest ogromna pomoc dla MG. Myślę, że unikać jak ognia można takich opinii, ponieważ w sumie nie podałeś żadnego sensownego przykładu, dlaczego podręcznik Ci się nie podobał.

@Rafał Basiński

"Tu mechanikę postawiono ponad storytelling" - bo system DnD 3.5 tak mocno wspomagał storytelling. Zwłaszcza twoja wypowiedź "tu weźmy na przykład czar zauroczenia. W poprzednich edycjach odparcie tego czaru wymagało rzutu na wolę przeciwko stopniowi trudności wynikającego z: poziomu czaru, inteligencji czarodzieja, dodatkowych bonusów płynących z atutów." Rzeczywiście, aż czuję tę fabułę. Bardzo zabawne wydało mi się to, że opisywałeś rzuty obronne i powiedziałeś, że uproszczone rzuty obronne w DnD 4 są wadą. Poza tym, niestety, ale widać, że podręcznika nie czytałeś, bądź słyszałeś coś od kogoś. Rzuty obronne funkcjonują w czwartej edycji o niebo lepiej niż w trzeciej, a przede wszystkim... dotyczą zupełnie czego innego, niż u swojego poprzednika. Rzuty obronne działają jedynie na statusy, obrażenia periodyczne i negatywne efekty. Wyrzucenie 10 na k20 nie spowoduje, że unikniesz czaru kolego. Jak już wspomniałem, nie wydaje mi się, żebyś miał jakiekolwiek pojęcie, o czym pisałeś. Piszesz również o elastyczności. Jaką elastyczność masz na myśli pisząc o trzeciej edycji? Może taką, że wszystkie klasy mogą czyścić buty czarodziejowi i innym klasom magicznym i na wysokich poziomach dosłownie nie opłaca się grać wojownikiem?

@Łukasz Posadowski

Nie wiem jakim cudem wadą systemu jest to, że należy go czytać w całości.

Ogólnie czytając te wypowiedzi. mam wrażenie, że te negatywne opinie biorą się z kompletnego braku znajomości tej edycji i opierania się na cudzych opiniach. Spotkałem się z takim nastawieniem wiele razy, gdy prowadziłem Czwórkę nowym graczom. Każdy z nich "coś gdzieś usłyszał". Po rozegraniu sesji, zawsze kończyło się tak samo "kurde, to dnd jest naprawdę spoko". Wszystko zależy od ludzi, z którymi się gra i od waszego podejścia. Bo jak się wam nie chce i wolicie polegać na cudzych opiniach, to proszę tylko, byście ich nie powielali.


Battotsu

Liczba recenzji: 24

Dobry, solidny produkt

Na początku trochę się wahałem przed zakupem, jako gracz wersji 3.0 miałem spore obawy. Lecz po zakupie rozwiały się one :) System gry dość sporo odbiega od klimatu 3.0 lecz jest dobry na swój sposób, pozwala na wiele urozmaiceń i dzięki dużej ilości różnorodnego ekwipunku nawet dwóch zbrojnych może być całkiem rożnych :)





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również: