MagicGT - recenzje

Dobry, solidny produkt

FFG jak zwykle stawia na jakość. Koszuli bardzo dobre do ochrony kart. Zdecydowanie polecam.


O wow! Gdzie tu rozpocząć ...

Uczestniczyłem w kampanii kickstartera od samego początku i z tego źródła ją mam.
Ta gra to dzieło sztuki, mroczne, dołujące dzieło sztuki.
Gra najbardziej nadaje się do jednoosobowej rozgrywki, ewentualnie dwu osobowej.

100% kooperacja sprawia, że gra cierpi na syndrom gra dominującego, który potrafi mówić wszystkim innym jakie są najlepsze ruchy.
!!! Unikać grania z dominującymi graczami !!!

Unikaly system tur gracza. Wszyscy gracze sterują całą grupą naszych bohaterów, dzielą się między sobą tylko różnymi fazami rozgrywki. Ma to swoje plusy i minusy ale zdecydowanie nie można tej grze odmówić innowacyjności.

Gra jest super długa. Jak planujesz rozgrywkę to wiedz, że nie skończy się na 2-u godzinnej sesji. Ja z moją żoną grałem w to przez 5 dni (2 godzinne sesje).
Jak masz taką możliwość to zaplanuj sobie jedną sesję bo składanie i rozkładanie zajmuje dużo czasu, który mógłbyś poświęcyć na granie.

Grę polecam tylko dla fanów gier z klimatem, którzy albo lubią grać sami albo mają ekipę, która potrafi się wczuć w klimat zamiast min-maxować rozgrywkę.


Dodatek z jednej strony nie wnosi za wiele ale moim zdaniem to co wnosi usprawnia działanie gry.
Pozwala poruszać się po całej planszy jeszcze zanim zakupi się pierwszego mecha.
Jako, że uwielbiam tę grę to dla mnie pozycja obowiązkowa.


Ze względu na cene, pozycja tylko dla prawdziwych fanów.
Ja kupiłem bo to dwie dodatkowe frakcje ale to nie znaczy, że w każdej grze ktoś nimi będzie grał.
Grę lubię jednak na tyle, że bez tego dodatku nie umiał bym żyć :)


Dobry, solidny produkt

Dodatkowa karta - jest prawdopodobienstwo, że jej nawet nie zobaczysz przez kilka gier.

Ta pozycja jest kierowana zdecydowanie do fanów gry. Da się bez tego żyć dla zwykłych graczy.


Dobry, solidny produkt

Dodatkowe 3 karty ... nic dodać, nic ująć.
Gry nie zmieni ale mieć 3 karty więcej to lepiej niż ich nie mieć :)

Ta pozycj jest kierowana zdecydowanie do fanów gry. Da się bez tego żyć dla zwykłych graczy.


Dobry, solidny produkt

Bardzo fajne rozwinięcie do Teraformacji Marsa.

Szczególnie przydatne jeśli lubisz grać w rozszeżony tryb (czyli produkacja wszystkie stratuje od zera + zaawansowane karty) to ten dodatek pozwoli przyśpieszyć początek gry, jednocześnie pozwoli ukierunkować rozwój Twojej rozgrywki.

Zdecydowanie polecam fanom gry.


Rewelacyjna gra.
Dla mnie ideał.

Gram w tę grę zarówno z moją regularną grupą jak i rodziną. Nie poznałem osoby, które by się ta gra nie spodobała.

Proste zasady, szybka rozgrywka powodują, że w tę grę można zagrać kilka razy pod rząd i cały czas mieć z tego frajdę.

Moim zdaniem pozycja obowiązkowa dla każdego, kto lubi czasem w coś zagrać!


Gra jest rewelacyjna.

Pierwszy raz rozegralem kampanię u kolegi. Tak mi się spodobałą, że kupiłem swoją kopię i gram kampanię ponownie z inną ekipą. Drugiej ekipie gra się tak spodobała, że zrzuciliśmy się na Recharge pack.

Prostota zasad + różnorodność opcji daje naprawdę spore pole do popisu. Np, w drugiej rozgrywce zauważyłem fajne kombo, które nikczemnie wykorzystałem przeciwko innym graczom. Wygrałem ze sporym zapasem punktów.
Uznałęm, ze trzecia rozgrywka będzie podobna. Jakie było moje zaskoczenie, że tym razem moja strategia nie dała już takich samych efektów. Byłem zaledwie drugi.

Grę polecam wszystkim fanom mechaniki "worker placement".


Dobry, solidny produkt

Bardzo fajna gra rodzinna.

Grałem wielokrotnie na spotkaniach rodzinnych jak i ze znajomymi. Nadaje się do każdego towarzystwa.

Łatwa, szybka i przyjemna. Zdecydowanie polecam zatwardziałym graczom jak i początkującym.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

To nie jest lekka gra.
Zdecydowanie gra nadaje się tylko dla wytrawnych graczy z dużą ilością wolnego czasu.

Gra ma wysoki poziom wejścia, tzn gra ma ogromną ilość zasad, której uczenie jest ciężką pracą ale w trakcie grania, wszystkie te drobne zasady układają się w logiczną całość. Instrukcja jest dobrze napisana, a nawet posiada informację jak uczyć innych.

Jak już przejdziesz przez naukę zasad, gra daje dużo satysfakcji z rozgrywki.
Trzeba jednak pamiętać, że gra jest długa a element losowy jest zauważalny. Gra nie wybacza początkowych błędów i łatwo tutaj o efekt kuli śnieżnej.
Oznacza to, że gracz, któremu dobrze poszły pierwsze rundy ma zauważalną przewagę nad pozostałymi graczami i ciężko jest go dogonić.

Nie mniej, gra daje dużo satysfakcji i jeśli podchodziś do niej jak do gry przygodowej to będziesz zadowolony.
Graczom szukających strategicznej rozgrywki polecam poszukać innych produktów.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Klimat gry raczej mroczny ale gra mogła by być o czymkolwiek a mechanika by się nie zmieniła.

Prosta i szybka o układaniu i przesuwaniu kostek na plaszny. Komu się uda zakończyć grę z największą ilością kostek ten wygrywa.
Tylko tyle i aż tyle.

Idealna gra na rozpoczęcie wieczoru i rozgrzanie się przed poważniejszym tytułem.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Początkowy drafting artefaktów pozwala Ci zaplanować strategię na daną rozgrywkę. Dzięki dodatkowym kartom leżącym przed Tobą w każdej kolejce wiesz co na pewno będziesz w stanie zrobić.

Minusem może być to, że rozmiar gry podstawowej jest dla kogoś strzałem w 10'kę. W takim przypadku ten dodatek tylko spowolni grę i namiesza w głowie.

Kupuj tylko jeśli podstawowa gra była dla Ciebie świetna ale jednocześnie czujesz niedosyt.


Dobry, solidny produkt

Bardzo fajna karciana z typu "zbuduj swoją talie".
Zabawny klimat gry, która nie bierze siebie zbyt poważnie.

Budynki wystawiane przed sobą zmniejszają losowość dociaganych kart, jednocześnie nie psują klimatu budowania talii.

Obowiązkowa pozycja dla fanów gier typu Dominion.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Cube zapowiedział wydanie polskiej wersji tej gry "Martwa Zima" na początku maja :)


Cube Factory OF Ideas planuje wydać tę grę po polsku w pierwszym kwartale 2015 roku :)


Dobry, solidny produkt

Rewelacyjna gra z jedną uwagą: Jest to bardziej gra logiczna typu puzzle niż gra przygodowa typu np. Runebound czy Talisman. Klimat gry fantasy jest utrzymany na wsyokim poziomie ale mimo to mechanika gry sprawia, że każda tura wymaga od Ciebie przeliczenia jak najlepiej użyć swoich kart aby uzyskać jak najlepszy efekt.
Pod tym kątem zawiodłem sie na tej grze. Szukałem tytułu, który by mi pozwolił przeżyć przygodę w fantastycznym świecie a dostałem puzzle z nutą klimatu fantasy.
Gra jest dość losowa i widać to na każdym kroku. Początek gry: jeśli jesteś ostatni w kolejności to twoje możliwości są dość ograniczone ponieważ pozostali gracze poszli już tam gdzie Ty chciałeś. Źródło many: przy pechowym rzucie kości może się okazać, że będzie mało użytecznej many. Może to znacząco wpłynąć na twoje możliwości w danej rundzie. Karty: zdarza się, trafisz takie karty, że jesteś w stanie skopać tyłek każdemu na planszy ale nie masz jak tam dojść albo jesteś w stanie obiec plansze dwa razy i nic poza tym.

Pomimo powyższych wypowiedzi uważam grę za bardzo dobrą, instrukcja jest napisana naprawdę dobrze. Zasad jest od groma i jeśli masz chęć się nauczyć grać to instrukcja jest zdecydowanie Twoim przyjacielem a nie wrogiem. Jakość wykonania całej gry równiez stoi na wysokim poziomie. Sama rozgrywka mimo losowości sprawia dużo radości, kombinowanie co możesz zrobić w danej turze trochę spowalnia grę ale daje dużo satysfakcji jeśli uda Ci się wymyślić naprawdę ciekawy sposób wykorzystania swoich kart.

Nie mogę jednak ocenić tej gry jako ideał bo wszędzie jest opisywana jako gra przygodowa i takiej się spodziewałem. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to naprawdę dobry, solidny produkt wart swojej ceny. Jeśli nie boisz się poświęcić kilku godzin na naukę i lubisz łamigłówki w połączeniu z grą przygodową to gra jest zdecydowanie dla Ciebie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Gra na pierwszy rzut oka przypomina połączenie gier Dominion oraz gry karcianej Wojna. Po rozegraniu kilku partii pierwsze wrażenie się potwierdza. Z jednej strony jeśli coś jest podobne do Wojny to nie może być dobre. Przecież tam nie ma żadnej kontroli tego co się robi ... Tutaj jest inaczej. Jest 4 lub 5 frontów, o które się walczy i Ty decydujesz, gdzie chcesz prowadzić swoją wojny. Ponadto w wojnie wykładasz po kolei karty losowo wybrane z Twojej talii, tutaj losujesz 4 karty ze swojej talii i sam decydujesz, która karta gdzie pójdzie.
Brzmi prosto ale w pratyce ma to o wiele więcej polotu niż gra w Wojne.

Podsumowując gra jest ciekawa ale w międzyczasie powstała inna, podobna ale o lepszej grywalności i mechanice.


Dobry, solidny produkt

Gra jest rewelacyjną pozycja na rodzinne spotkania. Proste zasady umożliwiają grę osobom właściwie w każdym wieku. Zasady przypominają takie gry jak Bang! czy Mafia. W przeciwieństwie do Banga tutaj nie ma eliminacji graczy tak wiec w Sabotażyście bawią się wszyscy do końca.
Na pudełku jest napisałem, że grać w to mogą nawet 3 osoby ale moim zdaniem 3-4 osoby to za mało. Gra sprawdza się od 5 osób. Jako, że gra się szybko to nie odczuwa się spowolnienia spowodowanego ilością graczy.
Szczerze polecam na lekkie spędzenie czasu w większy gronie albo przerywnik dla cięższych pozycja.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: