Jak dla mnie ideał :)
Przede wszystkim genialny świat. Daje możliwość poprowadzenia każdego rodzaju przygody i kampanii.
Mechanika na plus, bo prosta i klimatyczna. Nie uświadczymy tutaj przebijania się przez 10 podręczników żeby dobrać najbardziej zoptymalizowane featy do naszego trójklasowego buidu.
Opisy świata na plus, bo każda lokalizacja ma wręcz wypisany pomysł na przygodę.
Z drugiej strony, podręcznik napisany przez fanatyka równouprawnienia / feminazistkę. Robiąc notatki z opisu świata policzyłem, że:
połowa przywódców organizacji to kobiety, opisane jako silne/sprawne w rządzeniu
25% to zwykli mężczyzni, bez specjalnych przymiotów
25% to mężczyzni "slightly insane", "insane", niezainteresowani rządzeniem lub starzy zboczeńcy
Jedna z większych flot uznaje za zły znak, jeżeli na pokładzie jest więcej mężczyzn niż kobiet.
Z bestiariusza dziewiątego świata - największe "Challenge Rating" mają nazwani NPCe płci żeńskiej ;-)
Gdyby sytuacja była odwrotna (25% rządzących to kobiety opisywane jako 'insane' itp) zapewne autor zyskałby rozgłos dzięki protestom rozżalonych bojowniczek o prawa kobiet...
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo przydatny.
Jak dla mnie ideał :)
Solidny RPG. Klasyka postapo.
Świat opisany dostatecznie, polecam zakupić Neuroshima: Suplement. Przydają się też Ruiny oraz Bohater: Maxx do minigier przeszukiwania ruin i polowania.
Wybitnie nie polecam.
Nie wierzę, żeby ktokolwiek piszący ten dodatek choć raz przeprowadził jeden wyścig od startu do mety korzystając z opisanych w podręczniku zasad.
No, chyba że sesja trwała cały weekend.
Dobry, solidny produkt
Dodatek powinien być częścią podręcznika podstawowego. Szkoda, że autorzy wpadli na ten pomysł dopiero po X dodatkach ;-) Faktycznie w podręczniku znajduje się dużo reguł, pochodzeń czy lokacji wzbogacających przygody oparte na eksploracji ruin.
Jak zwykle Rebel na 6, a okładka i klejenie na 3+