Ivellios MIrimafëa

Poliglota

Obserwowani

10 użytkowników

Zobacz wszystkich
Obserwujący

3 użytkowników

Jak dla mnie ideał :)

Drugi dodatek (ale pierwszy do kupiena osobno do podstawki) do karcianej Rise of the Runelords. Gra wielu osobom może nie podejść, bo jest dość mocno skomplikowana, i równocześnie rozgrywka może trwać długo. Niemniej fanom świata Pathfindera, jak i rozgrywek w D20 mogę gorąco polecić.

Dodatek prowadzi nas przez kolejne przygody bohaterów i rozwikłanie zagadki tajemniczych śmierci mieszkańców Sandpoint i okolic.

Jak zawsze bardzo ładnie wydana talia, a jeżeli prowadzicie także kampanię RotR, karty przydadzą się jako wizualne uzupełnienie rozgrywki.


Dobry, solidny produkt

Pawny to chyba jedna z najbardziej przydatnych rzeczy, gdy gramy RPG na planszy. Bestiary Box 2 nie rozczarowuje pod względem mnogości potworów. Grube kartoniki pięknie prezentują się na planszy w trakcie gry, a także przemawiają do wyobraźni graczy. Po Bestiary Box 1 bez wahania sięgnąłem po drugi.

Niestety akurat mój egzemplarz miał rozerwany bok wieka zamykającego - pod folią, więc zakładam, że stało się to już na etapie produkcji u wydawcy. Niestety dostępność produktu notorycznie jest ograniczona, a nie mogłem sobie pozwolić na czekanie kolejnego miesiąca na dostawę (która w dodatku mogłaby nie dojść do skutku, bo i tak się zdarza, że produkt zupełnie będzie już niedostępny). Chcący koniecznie wykorzystać kilka pawnów z tego boksa, musiałem zrezygnować z wymiany. Szkoda, bo pudełka same w sobie są też bardzo eleganckie.


Jak dla mnie ideał :)

W RPG olbrzymim problemem zawsze jest rozwiązanie odgrywania dyplomacji z użyciem mechaniki. Rzucanie kośćmi w kółko tylko po to, by osiągnąć X sukcesów przed Y porażek prowadzi do znudzenia graczy i rzucania w kółko kośćmi. Dzięki tej talii odgrywanie nabiera sensu. Rozkładamy losowo 9 kart (można modyfikować ilość od trudności) w macierz. Gracze odkrywają kolejne karty na stole idąc od jednego rogu, by dotrzeć do przeciwległego. Odkrycia kolejnej karty dokonuje się przez udany test. Test wykonujemy na zadany DC i skill wskazany na karcie - przy okazji sugerując graczom, jak powinni odegrać ten test.

Jedyny minus tego rozwiązania to swoiste narzucenie graczom sposobu rozwiązania danego testu. Karta mówi, że mają być agresywni, to znaczy, że muszą, co niekoniecznie pasuje do ich koncepcji postaci. Z drugiej strony zawsze mają wybór testu z kilku kart. Ponadto gdy drużyna jest zróżnicowana charakterami, zawsze jedna postać może podjąć się testu na inny sposób.


Dobry, solidny produkt

Jeżeli zrezygnowaliście z D&D po edycjach 3.5 lub 4 zdecydowanie powinniście dać szansę edycji 5. Wizards of the Coast stworzyli naprawdę solidny, wydajny, szybki system, który utrzymuje klimat rozgrywki w klasycznym fantasy typu D&D, równocześnie dając nam lekkość mechaniki. Podnoszenie poziomów w tej serii jeszcze nigdy nie było tak proste i szybkie (można spokojnie je wykonywać w toku sesji). Wciąż dostępna jest duża ilość klas, ras. Uproszczono mechanikę walki i testów.
Sam podręcznik jest wydany z pięknymi ilustracjami. Stylizacja książki nawiązuje do klasyki RPG w klimacie fantasy. Miód dla oczu :)


Jak dla mnie ideał :)

Solidnie wykonane pawny do wykorzystania w zasasdzie w każdym systemie RPG, nie tylko Pathfinder. W zestawie podstawki, choć można skorzystać z własnych.


Leszekns

Liczba recenzji: 25

Piotr

Liczba recenzji: 35

Skolo

Liczba recenzji: 86

Bjorn

Liczba recenzji: 30

Krzak

Liczba recenzji: 22

Adam

Liczba recenzji: 111

Skie

Liczba recenzji: 106

Mkotul

Liczba recenzji: 78

Jakub

Liczba recenzji: 39

Kerwyn83

Liczba recenzji: 11

Metallum

Liczba recenzji: 5

Red5

Liczba recenzji: 19

Dagna

Liczba recenzji: 79