Lidia

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Raczej słaby

- W grze wieloosobowej możemy niestety wywołać efekt lidera lub gracza – przewodnika, który pokieruje całą rozgrywką. W tego typu grach jest to bardzo niepożądane; wówczas jedna osoba prowadzi innych graczy zabierając im satysfakcję z gry.
- 2 minuty to trochę za mało na realizację planu grupy. Z drugiej strony wydłużanie lub całkowite zniesienie limitu czasowego powoduje, że gra jest zbyt łatwa.
- Pokonanie koszmaru (w ostatniej rundzie) jest w ogóle zbyt łatwe. Instrukcja nie mówi nic o pokonywaniu problemów i komplikacji w ostatniej rundzie, więc możemy skupić się tylko na kolumnie koszmaru. W szóstej rundzie mamy zazwyczaj sporo kart i serków do wydania, więc zagłada kreatury nie stanowi wielkiego wyzwania.
- Żetony koszmaru nie mają większego sensu. Rozgrywka sprowadza się do ich pilnowania a to z kolei nie jest trudne. Jeśli jak wspomniałam – mamy żetony pod kontrolą – nie stanowią one żadnego zagrożenia. W mojej opinii są tylko pozornym utrudnieniem.
- Niestety, Liski: Ojojanie mają najgorzej napisaną instrukcję ze wszystkich które miałam okazje do tej pory czytać. Przygotowanie i fazy gry wydają się być opisane dość dobrze, jednak podczas rozgrywki pojawiają się kolejne wątpliwości. Sama instrukcja zawiera sporo niedomówień, najlepiej przeczytać od razu planszetkę pomocy i obejrzeć wideoinstrukcję. Nie wszystkie bowiem informacje zostały przedstawione w książeczce z zasadami.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Hanabi to gra bardzo lekka, szybko objaśnia się jej zasady a współgracze błyskawicznie je pojmują, co pozwala na natychmiastowe rozpoczęcie rozgrywki. Swoich sił w układaniu fajerwerków może spróbować każdy, nawet początkujący gracz, co jest niewątpliwą zaletą tego tytułu.

Próby utrzymania kamiennej twarzy i nieudzielania informacji „między wierszami” do których gra niejako zmusza, przez niektórych uważane są za wadę. Nam jednak to nie przeszkadzało – przeciwnie – dołożyło nam więcej smiechu, dzieki któremu bawiliśmy się jeszcze lepiej.

W Hanabi super sprawdza się aura tajemnicy i niepohamowana chęć zajrzenia we własne karty. Na korzyść działa też niepewność z każdym ruchem – dopóki nie zagrasz karty, nie będziesz do końca wiedzieć, czy dobrze wybierasz.

Wadami gry w moim odczuciu są natomiast nieciekawy temat (fajerwerki) oraz zupełnie niewyczuwalny klimat ( podobno jesteśmy wytwórcami sztucznych ogni, którzy próbują uratować pokaz).


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Plusy
- dynamika rozgrywki (nie ma tutaj raczej mowy o przestojach i długim oczekiwaniu na decyzję ze strony przeciwnika)
- potrzeba kontrolowania zarówno poczynań swoich, jak i przeciwnika. Ciekawie rozwiązano też możliwości zwycięstwa i sposób pozyskiwania kart.
- Jasna instrukcja i proste zasady sprawiają, że łatwo jest wytłumaczyć je tym, którzy grają po raz pierwszy.

Negatywna interakcja dla mnie również stanowi zaletę, ale ta cecha Pojedynku nie każdemu przypadnie do gustu.

Minusy
Pojedynek kreowany na planszowy must have ma w moich oczach pewne wady. Dla przykładu, irytowała mnie konieczność rozkładania kart w określonej konfiguracji na początku każdej epoki. Mam też wrażenie, że tytułowe cuda zostały tutaj zepchnięte na boczny tor. Sama tematyka cywilizacyjna jest nieistotna, grafiki świetnie do niej nazwiązują, ale ja nie czułam wcale tego, że rozwijam starożytne miasto. Dokładałam po prostu kartę do karty zachowując porządek kolorystyczny.

Zwycięstwo militarne kojarzy mi się z walką, wojną, bijatyką – tutaj natomiast sprowadza się do „przepychania” pionka na stronę przecwinika. Sama nazwa ” pion konfliktu” powoduje u mnie lekkie rozczarowanie, bo o żadnym rozstrzyganiu sporu nie ma mowy.

Nie jest jednak prawdą to, że Pojedynek w ogóle mi się nie podoba! Lubię tę grę, ale w umiarkowany sposób. Po prostu uważam, że jej znaczenie w świecie planszówek jest zdecydowanie przecenione i istnieje wiele lepszych gier na 2 osoby.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dixit jest grą jedyną w swoim rodzaju, w którą moim zdaniem po prostu trzeba zagrać. Jej uniwersalność sprawia, że nadaje się do rozgrywki w grupie różnorodnej zarówno wiekowo jak i pod względem zaawansowania jako gracz.
Głównymi jej walorami są według mnie pobudzanie wyobraźni graczy, możliwość główkowania (zgadywania) co poeta miał na myśli i prowokowanie do rozmów nad stołem. To rozmowy sprawiają, że gra jest ciekawa i nie nudzi się szybko.

Mimo, iż wyścig królików ma charakter walki o zwycięstwo, nie odczujemy tutaj typowego ducha rywalizacji. Najważniejsza jest zabawa podczas odgadywania skojarzeń oraz uczucie zdumienia, w jakie nie raz wprawią nas współzawodnicy.
- wygląd – piękny! Urocze pionki, bardzo ładne grafiki na kartach i plansza symulująca łąkę
- regrywalność – spora, lecz przy dużej częstotliwości rozgrywek karty szybko się opatrzą
- łatwe do opanowania zasady – dla każdego
- stosunek jakości do ceny – dla mnie zdecydowanie adekwatna do zawartości pudełka
- ilość graczy – im nas więcej tym lepiej a w Dixita zagra nawet 6 osób
- walor edukacyjny – rozwija wyobraźnię i kreatywność, zmusza do kombinowania


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Tajniacy są fantastyczną, lekką grą słowną, która poza ogromem śmiechu i wspaniałej zabawy oferuje także rozrywkę dla mózgu – podczas rozgrywki trzeba nie źle pogłówkować, szczególnie w roli szefa :)