Jak dla mnie ideał :)
Piszę po ukończonej kampanii. Świetny system z łatwą do opanowania mechaniką (co jednak nie zmienia faktu, że pojawia się kilka zgrzytów, jeśli gracze chcą zrobić coś bardzo szczegółowego. Szczególnie walka pomiędzy pojazdami nawala). Zwiedzanie strefy i wyprawa do Edenu jest pełna niebezpieczeństw, pokręconych zdarzeń i ciekawych postaci. Jedyne czego mi brakowało podczas gry, to trochę szerszej tabelki z artefaktami - pod koniec kampanii już było "ciasno" i graczom zdarzało się losować te same i konieczne było wybranie z tabelki artefaktu obok. Każda postać do wyboru jest super (chociaż Kronikarz odczuwalnie ma potężną zdolność) i jest sporo dziwnych przeciwników oraz fenomenów na które można natrafić w strefie.
Zanim jednak przystąpimy do prowadzenia, bardzo polecam zakup dwóch lub trzech zestawów k6 do bitewniaków w różnych kolorach. Gra wymaga rzucania kościami sześciennymi w trzech różnych kolorach i im dłuższa kampania, tym więcej tych kości możemy wygenerować. Zakupienie zestawów do bitewniaków jest więc najprostszym i najtańszym rozwiązaniem.
Rozegraliśmy kilka partii.
Solidna i niesmaczna (co dla mnie pozytywne) gra imprezowa z bardzo prostymi zasadami. Zalecam jednak od razu na starcie wykorzystać opcjonalne zasady żetonu Karola Kolejarza + to, że każdy dobiera karty modyfikatorów.
Z tego co widzę, gra najlepiej działa na 5+ osób. Nie trzeba nieparzystej liczby graczy, jednak tak najlepiej działa.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo dobra jakość, duży rozmiar i wszystko po polsku. Świetnie wygląda zarówno na stole jak i ścianie.
Jak dla mnie ideał :)
Świetna gra karciana dla fanów Marvela i/lub kooperacji.
Kombinowanie nad zagrywaniem właściwych kart we właściwym momencie wciąga. Tworzenie własnych talii jest proste i szybkie. Każdy bohater nie tylko ma unikatowe cechy na swojej karcie, ale też ma własny zestaw kart, które naprawdę fajnie są zaprojektowane - Iron Man musi budować swój pancerz, zanim stoczy walkę ze złoczyńcą, Spider-Man potrafi przewidywać ruchy przeciwnika i na nie reaguje w jakiś sposób (pajęczy zmysł), Czarna Pantera jest strasznie wytrzymała dzięki swojemu pancerzu z vibranium... mało tego - każdy bohater w grze nie tylko musi stoczyć walkę z głównym złoczyńcą, ale również może pojawić się w grze jego nemesis (np. Killmonger w przypadku Czarnej Pantery).
Jedyny minus tej gry dla mnie, to niedopatrzenie ze strony twórców, jeśli chodzi o opakowanie - jest przygotowane pod separatory, które SĄ KONIECZNE w tej grze... ale nie ma w zestawie żadnych separatorów, klient sam musi sobie je skombinować lub zbudować! Dlatego od razu kupcie Toploadery firmy UltraPro (pasują do opakowania i elegancko przedzielą wam zestawy kart).
Jak dla mnie ideał :)
[Recenzja jeszcze przed pierwszą sesją]
Świetna, prosta w zrozumieniu i zarazem bardzo nowoczesna mechanika do dowolnej sesji RPG. Genesys stał się już na zachodzie bardzo popularny i mam nadzieję, że podbije również serca polskich graczy... chociaż nie będzie łatwo się przebić do naszych konserwatywnych piwnic RPG.
Na razie jedyny poważniejszy minus to to, że specyficzne kości są najfajniejszą cechą tej mechaniki, ale zarazem mocno windują cenę gry. Na szczęście jest również do pobrania aplikacja na telefon i darmowy roller w przeglądarce, ale zawsze preferuję trzymać w ręce fizyczne kości...